آموزش رویت

ساختمانچی

سنگ سفید عباس آباد یکی از بهترین سنگ های تراورتن در ایران می باشد که از چشمه های آب گرم به وجود آمده است. سنگ تراورتن سفید عباس آباد ظاهری بسیار زیبا دارد و به عنوان سنگی زینتی در نمای خارجی و داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

وزن مخصوص سنگ تراورتن 2500 کیلوگرم در هر متر مکعب می باشد که به صورت شال دار و بدون شال در رنگ های سفید، شکلاتی، کرم روشن، کرم تیره، زرد و لیمویی در طبیعت وجود دارد.

تراورتن سفید عباس آباد، از محبوب ترین و باکیفیت ترین نوع تراورتن در ایران محسوب می شود. در ادامه این مطلب از ساختمانچی به بررسی کامل این نوع سنگ می پردازیم. با ما همراه باشید.

ویژگی های سنگ سفید عباس آباد

  • وجود ترکیباتی مانند آهن و کلسیم سبب ایجاد رگه هایی در سنگ تراورتن می شود. تراورتن عباس آباد این گونه نیست و عموما روشن و با رگه های بسیار کم می باشد.
  • هنگام تشکیل سنگ تراورتن، هرچه عناصر محلول در آب معدن کمتر باشد، رنگ سنگ روشن تر می باشد. مهم ترین ویژگی تراورتن عباس آباد، روشن‌بودن رنگ آن می باشد.
  • ماهیت شیمیایی و فیزیکی تراورتن عباس آباد سببمی شود تا تابش آفتاب آن را داغ نکند. این ویژگی سبب شده تا از این سنگ در مناطق مرکزی و جنوبی به وفور استفاده شود.
  • موس نوعی مقیاس است که درجه سختی سنگ را براساس آن می سنجند و از 1 تا 10 سنگ را درجه بندی می کنند. طبق این مقیاس، تراورتن سفید عباس آباد درجه 3 و 4 می باشد که درجه سختی متوسط رو به بالایی محسوب می شود.
سنگ عباس آباد

کاربرد سنگ سفید عباس آباد

از تراورتن سفید عباس آباد به طور کلی در صنایع مصنوعی و ساختمانی استفاده می شود. گلدان های سنگی، شومینه سنگی، مجسمه سنگی و ساخت انواع باربیکیو، از جمله کاربردهای مصنوعی سنگ تراورتن سفید می باشد.

از این سنگ در قسمت های مختلف ساختمان مانند راه پله ها، قرنیز پایین دیوار، نمای انواع ساختمان، کفپوش، محوطه سازی، پوشش ستون های اصلی و فرعی ساختمان و ساخت المان های دکوراسیون داخلی استفاده می شود.

کاربرد سنگ عباس آباد

مزایای سنگ سفید عباس آباد

  • از مزایای سنگ سفید عباس آباد این است که به راحتی قابل دسترس است و قیمت مناسبی دارد.
  • این سنگ از جمله تولیدات با کیفیت داخلی است که به کشورهای خارجی نیز صادر می شود.
  • سطح خارجی سنگ تراورتن سفید، سرما را در خود نگه می دارد که می توان از آن به عنوان عایق در فضای داخلی استخرها و مکان های گرم استفاده نمود.
  • تخلخل و حفره های موجود در این نوع سنگ به گونه ای است که اگر به عنوان کفپوش مورد استفاده قرار بگیرد، احتمال لیز خوردن و سرخوردگی را به حداقل می رساند.
  • سنگ عباس آباد در برابر ساییدگی، پریدگی و شکستگی مقاومت و استحکام خوبی دارد.
  • این سنگ همچنین در برابر شرایط بد آب و هوایی و باران های اسیدی مقاومت مطلوب و قابل قبولی دارد.
  • سنگ تراورتن سفید، نما و ظاهری بسیار زیبا و شیک به ساختمان می دهد.
  • سنگ سفید عباس آباد وزن سبکی دارد و به دلیل وجود تخلخل های فراوان، به راحتی به سطوح می چسبد.
بخوانید!  سنگ چینی در ساختمان سازی

معایب تراورتن عباس آباد

  • امکان خردشدن سنگ سفید عباس آباد مانند سایر انواع تراورتن، در دمای انجماد و یخبندان وجود دارد.
  • تخلخل های سنگ تراورتن سبب می شود تا این سنگ نسبت به برخی سنگ ها مانند مرمر، مقاومت کمتری داشته باشد. البته این مشکل امروزه با ترکیب رزین در سنگ تراورتن بسیار کمتر شده است.
  • سنگ های تراورتن عموما طرح و رنگ یکنواخت و یک شکلی ندارند.
تراورتن عباس آباد

انواع فرآوری سنگ سفید عباس آباد

  • موج دار و بی موج
  • چرمی
  • گیوتین
  • بادبر
  • اسلب

پرداخت های سنگ سفید عباس آباد

  • پرداخت آشفته: این نوع پرداخت سبب تولید سنگی با بافت خشن می شود که کهنه و طبیعی به نظر می رسد.
  • پرداخت تراش خورده: برای این نوع پرداخت از سنباده استفاده می شود و سطحی یکدست، صاف و هموار را ایجاد می کند.
  • پرداخت پرشده: در این روش، سوراخ های سطح تراورتن را پر می کنند و سپس سنباده می زنند تا سطحی صاف ایجاد شود.

انواع سنگ سفید عباس آباد براساس شفافیت

تراروتن بسیار براق: این نوع سنگ تراورتن به قدری پرداخت‌شده که نور را نیز بازتاب می کند. در سنگ تراورتن بسیار براق تمام خلل و فرج های طبیعی آن را با رزین و پلیمر پر کرده‌اند. این نوع سنگ قیمت بالاتری نسبت به دو نوع دیگر دارد.

مدل سنگ تراورتن عباس آباد

تراورتن مات: در این نوع سنگ تراورتن نیز از رزین و اپوکسی برای پرداخت استفاده می شود، اما میزان پولیش آن کمتر از نوع بسیار براق می باشد. از این نوع سنگ بهتر است در مکان هایی که امکان لیزخوردن وجود دارد مانند لبه استخر و لبه پشت بام، استفاده گردد.

معدن تراورتن سفید عباس آباد

معدن تراورتن عباس آباد در شهر نیم ور محلات در روستای باقرآباد استان مرکزی قرار دارد. از این معدن ماهانه بیش از 90 هزار تن سنگ تراورتن استخراج می گردد.

راهنمای خرید تراورتن عباس آباد برای محیط هایی با اندازه مختلف

  • اگر قصد استفاده از تراورتن سفید عباس آباد را برای محوطه ای 100 تا 200 متری دارید، بهتر است از ابعاد 15-30 سانتی متری استفاده کنید تا فضا، کوچک به نظر نرسد.
  • اگر محوطه ای در حدود 200 تا 400 متر دارید، می توانید از برش های 30-50 سانتی متری استفاده نمایید تا کف محوطه شبیه کاشی و سرامیک درنیاید.
  • در محوطه های بالای 400 متر، مطلوب است برش های بزرگ 50-70 سانتی متری را مورد استفاده قرار دهید تا با محیط وسیع شما هماهنگی پیدا کند.
بخوانید!  انواع سنگ روکابینتی

قیمت سنگ سفید عباس آباد

تراورتن سفید و رگه دار از جمله گران قیمت ترین و باکیفیت ترین انواع تراورتن می باشد که در معادن عباس آباد استخراج می شود.

بازه قیمتی تراورتن سفید با توجه به نوع و اندازه آن براساس متر مربع و کیفیت و درجه بندی سنگ، متفاوت می باشد. تراورتن عباس آباد هر چقدر روشن تر باشد، قیمت بالاتری دارد.

همچنین هرچقدر موج و هاله های آن کمتر و منظم تر و قطر و ضخامت آن بیشتر باشد، از قیمت بالاتری نیز برخوردار می باشد. کیفیت فراوری سنگ مانند برش، ساب، اپوکسی و رزین نیز تاثیر زیادی بر قیمت این محصول دارد.

کلام پایانی

ما در این نوشته به بررسی تراورتن سفید عباس آباد، کاربردها، مزایا و معایب آن پرداختیم. همانطور که گفتیم کیفیت، زیبایی منحصر بفرد و قیمت مناسب تراورتن عباس آباد سبب شده تا در بسیاری از پروژه های مسکونی، اداری، تجاری و لوکس از آن استفاده گردد.

امیدواریم این نوشته از ساختمانچی توانسته باشد ویژگی های تراورتن سفید عباس آباد را به خوبی برای شما کاربران گرامی ذکر کرده باشد. نظرات خود را در مورد این نوشته با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

سنگ سفید عباس آباد چه ویژگی هایی دارد؟

سنگ تراورتن عباس آباد عموما روشن و با رگه های بسیار کم می باشد. مهم ترین ویژگی تراورتن عباس آباد، روشن بودن رنگ آن می باشد. ماهیت شیمیایی و فیزیکی سنگ عباس آباد سبب می شود تا تابش آفتاب آن را داغ نکند.
طبق مقیاس موس، سنگ تراورتن سفید عباس آباد درجه 3 و 4 می باشد که درجه سختی متوسط رو به بالایی محسوب می شود.

از سنگ سفید عباس آباد در کجا می توان استفاده نمود؟

از این سنگ در قسمت های مختلف ساختمان مانند راه پله ها، قرنیز پایین دیوار، نمای انواع ساختمان، کفپوش، محوطه سازی، پوشش ستون های اصلی و فرعی ساختمان و ساخت المان های دکوراسیون داخلی می توان استفاده نمود.

معادن سنگ سفید عباس آباد در کجا قرار دارند؟

معادن سنگ تراورتن عباس آباد در شهر نیم ور محلات در روستای باقرآباد استان مرکزی قرار دارد. از این معدن ماهانه بیش از 90 هزار تن سنگ تراورتن استخراج می گردد.

انواع فراوری سنگ های سفید عباس آباد چگونه است؟

سنگ های عباس آباد معمولا به صورت موج دار و بی موج، چرمی، گیوتین، بادبر و اسلب فراوری می شوند.