آموزش رویت

ساختمانچی

توالت فرنگی یکی از تجهیزات بسیار ضروری در سرویس بهداشتی خانه های امروز است که توجه ویژه ای به آن معطوف می گردد. در دسترس بودن یک توالت فرنگی خوب یک نیاز غیرقابل انکار برای تمام افراد است.

خرید این وسیله بر اساس معیارهایی نظیر جنس، ابعاد، مشخصات فنی و نحوه نصب صورت می گیرد و سازندگان این وسیله ضروری سعی می کنند با در نظر گرفتن تمام معیارها یک محصول با کیفیت در اختیار مشتریان قرار دهند.

هنگام تکمیل سرویس بهداشتی خانه های نوساز، خرید یک توالت فرنگی مناسب باید در لیست اولویت ها قرار گیرد. اگر انتخاب این المان ضروری با دقت و بر اساس بهترین کیفیت صورت گیرد سالیان سال بدون هیچ مشکلی می توان از آن استفاده نمود.

در حال حاضر مدل های متعددی از توالت فرنگی در بازار موجود می باشد که توسط طراحان و سازندگان تجهیزات بهداشتی تولید و با برندهای متفاوت عرضه می شوند.

امروزه اکثر توالت فرنگی ها به رنگ سفید به بازار عرضه می شوند اما شرکت های خارجی این محصول را در رنگ های مختلف به مشتریان ارائه می دهند.

با این مقدمه، در ادامه این نوشته از ساختمانچی به بررسی انواع توالت فرنگی و نکات مهم در خرید آن ها می پردازیم. تا انتها با ما همراه باشید.

انواع توالت فرنگی براساس نوع نصب

توالت فرنگی ها از لحاظ نصب در دو نوع دیواری و زمینی در بازار موجود هستند. در ادامه به توضیح هر یک می پردازیم:

توالت فرنگی دیواری یا وال هنگ

در حال حاضر توالت فرنگی دیواری یا وال هنگ مورد استقبال بیشتری از طرف مشتریان قرارگرفته است؛ زیرا قابل نصب در هر نوع سرویس بهداشتی است و فضای زیر آن بازتر از توالت های زمینی می باشد و به راحتی می توان از این فضا استفاده نمود.

این توالت فرنگی ها در مقایسه با توالت فرنگی های زمینی ابعاد کوچک تری دارند و فضای کمتری از دستشویی را اشغال می کنند.

نصب آن ها به گونه ای است که شما فقط کاسه توالت را می بینید که بر روی شاسی مخزن نصب می شود، در حالی که مخزن در دیوار سرویس بهداشتی قرار دارد. با استفاده از سیفون و کلیدهایی که روی دیوار نصب شدند می توان تخلیه این توالت ها را انجام داد.

توالت فرنگی دیواری یا وال هنگ

توالت فرنگی زمینی یا بک تو وال

 توالت زمینی (بک تو وال) در انواع یک تکه، دو تکه و پشت به دیوار به بازار ارائه می شود. در ساخت توالت زمینی یک تکه، مخزن و نشیمن به شکل یک تکه تولید می شوند. وزن این توالت ها با توجه به نوع طراحی خود بیشتر از سایر توالت ها است.

توالت فرنگی زمینی دو تکه دارای مخزن و نشیمن مستقل است که در هنگام نصب به یکدیگر متصل می شوند. توالت فرنگی زمینی پشت به دیوار نیز همانطور که از نامش پیداست دارای فلاش تانکی است که در داخل دیوار تعبیه می شود و قابل رویت نیست. تنها نشیمن آن روی زمین قرار می گیرد و به دیوار نصب می شود.

در مقایسه با دو نوع دیگر توالت فرنگی زمینی، این نوع توالت ها فضای کمتری اشغال کرده و از نظر زیبایی ایده آل تر می باشند. نصب این مدل توالت آسان تر و تمیز کردن آن راحت تر است، اما از قیمت بالاتری برخوردار می باشد.

توالت فرنگی زمینی یا بک تو وال

انواع مدل های توالت فرنگی

توالت فرنگی سنگی و چینی

توالت فرنگی های سنگی و چینی به صورت ثابت نصب می شوند و قابلیت جا به جایی ندارند. نصب این توالت ها نیاز به نیروی متخصص دارد.

توالت های سنگی و چینی معمولا از کیفیت بالایی برخوردار بوده و طول عمر بالایی دارند. این توالت ها همچنین قیمت بیشتری نسبت به سایر توالت ها دارند و به صورت زمینی یا دیواری قابل نصب می باشند.

توالت فرنگی سنگی

توالت فرنگی پلاستیکی

توالت فرنگی های پلاستیکی از قیمت پایین تری نسبت به توالت های سنگی و چینی برخوردار می باشند. این توالت ها قابلیت جا به جایی دارند و می توان آن ها را در هر مکانی که لازم بود، قرار داد. توالت های پلاستیکی طول عمر و دوام کمتری نسبت به مدل های سنگی دارند.

توالت فرنگی پلاستیکی

توالت فرنگی بیده دار یا خودشور

در توالت های بیده دار یا خودشور، وسیله ای بر روی توالت نصب می شود و با پاشش آب، عمل شستشو را انجام می دهد. این بیده ها در انواع دیجیتالی و مکانیکی موجود می باشند. مدل دیجیتالی دارای تعدادی دکمه برای کنترل فشار، دما و… می باشد.

بخوانید!  25 مدل و عکس کوسن مبل[پولکی،فانتزی،سلطنتی و سنتی]

در حالی که مدل مکانیکی این بیده ها تقریبا مانند شیرآب عمل می کند و با باز کردن دسته، آب را می پاشد. شما می توانید حتی توالت فرنگی های ساده را خریداری کنید و بیده یا خودشور را نیز به طور جداگانه خریداری نمایید و بر روی توالت فرنگی خود نصب کنید.

توالت فرنگی بیده دار

توالت تاشو

توالت های تاشو نیز همانند توالت های پلاستیکی از قیمت پایینی برخوردار می باشند. جنس این توالت ها معمولا پلاستیکی یا فلزی می باشد و به راحتی می توان در هنگام نیاز از آن ها استفاده کرده و پس از آن، آن ها را تا کرد و در گوشه ای قرار داد. این توالت ها برای مسافرت بسیار مناسب می باشند و جای زیادی را در بر نمی گیرند.

توالت فرنگی تاشو

ویژگی های توالت فرنگی

  • توالت فرنگی ها از متریال های گوناگون تولید می شوند و دارای کیفیت های متفاوت هستند. سرامیک لعاب کاری شده از جمله رایج ترین متریال است که در ساخت این توالت ها به کار می رود.
  • مهم ترین عواملی که بر کیفیت و قیمت توالت های سرامیکی اثر می گذارد ضخامت لعاب و مکان لعاب کاری آن هاست. این دو عمل بر زیبایی ظاهری توالت ها نیز تاثیرگذار است.
  • توالت فرنگی در مدل های گوناگون توسط تولید کنندگان مختلف با برندهای گوناگون تولید و به مشتریان عرضه می شوند. مدل های لوکس قاعدتاً قیمت بالاتری دارند و عمر آن ها نیز طولانی تر خواهد بود.
  • در مقابل، مدل هایی که قیمت ارزانی دارند از کیفیت لازم برخوردار نیستند و ممکن است در مدت زمان کوتاهی دچار آسیب شوند.
  • یک توالت فرنگی ایده آل باید مصرف آب بهینه ای داشته باشد و به دلیل استفاده از متریال مرغوب در ساخت آن به سلامت انسان و محیط زیست کمک کند.
  • توالت فرنگی هایی که کاسه آن ها لعابی است آنتی باکتریال هستند و در برابر میکروب ها و آلودگی ها مقاوم می باشند؛ از این رو برای استفاده نفر بعدی می توان به راحتی نظافت را رعایت نمود.
  • نصب این وسیله باید توسط افراد مجرب و حرفه ای صورت گیرد تا در اثر وارد آمدن فشار بر آن دچار آسیب نشود. 
توالت فرنگی

مزایای استفاده از توالت فرنگی

  • از جمله مزایای نصب توالت فرنگی در سرویس بهداشتی این است که در مقایسه با سایر توالت ها می توانید فضای بیشتری ذخیره نمائید.
  • این مدل توالت ها گزینه ای بسیار مناسب برای حمام و سرویس بهداشتی های کوچک می باشند؛ زیرا فضای کمی برای نصب به خود اختصاص می دهد، در نتیجه فضا بزرگ تر به نظر می آید.
  • علاوه بر آن نظافت آن ها بسیار آسان است و پاکیزگی همیشه در دستشویی خانه شما رعایت می شود.
  • از دیگر مزایای این وسیله ضروری نصب آن در ارتفاع های متفاوت است. شما می توانید با توجه به نیاز خود آن را در ارتفاعی که برای اعضای خانواده استفاده از آن راحت تر است، نصب نمائید.
  • توالت های فرنگی در اشکال بیضی، دایره ای و مربعی شکل ساخته می شوند.
  • عملکرد توالت فرنگی های مرغوب بی صدا صورت می گیرد، زیرا مخزن آن ها عایق کاری شده و از شناورهای مخصوص در آن ها استفاده شده است.
  • علاوه بر آن کلید تخلیه این توالت ها دو ظرفیتی است و نقش مهمی در صرفه جویی مصرف آب ایفا می کند.
  • توالت فرنگی های مدرن را می توان به دیوارهای پیش‌ساخته متصل نمود و از زیبایی و کارکرد بهینه آن ها بهره برد.
  • اندازه های متنوع این توالت ها دیگر جای نگرانی برای معماران و طراحان داخلی باقی نمی گذارد؛ زیرا آن ها با هر نوع طرحی همخوانی دارند و زیبایی فضا را دوچندان می کنند.
  • این محصول علاوه بر این که رعایت نظافت در دستشویی را دوچندان می کند؛ برای افرادی که از کمردرد و زانودرد رنج می برند نیز وسیله ای کاملاً ایده آل می باشد.

راهنمای انتخاب و خرید توالت فرنگی

اگر به فروشگاه های عرضه تجهیزات بهداشتی مراجعه کنید بی شک با برندها و مدل های گوناگون رو‌به‌رو خواهید شد که هر کدام مزایا و قابلیت های خاص خود را دارند. گاهی اوقات ممکن است دچار سردرگمی شوید و انتخاب برای شما سخت شود.

اگر با تحقیق و بررسی نسبت به خرید اقدام کنید، مسلماً مدل های مختلف توالت را پیدا می کنید و با ویژگی های آن آشنا می شوید؛ از این رو قصد داریم در این بخش از مقاله تمام آنچه که هنگام خرید این وسیله ضروری برای دستشویی یا حمام نیاز دارید را برای شما شرح دهیم.

بخوانید!  بررسی انواع کولر گازی؟[پرتابل،ایستاده و پنجره ای]

با آگاهی از آن ها به راحتی می توانید محصولی با کیفیت و ایده آل داشته و سال ها از کارایی و زیبایی آن لذت ببرید.

ابعاد توالت

این تجهیزات بهداشتی در ابعاد استاندارد تولید می شوند و در اختیار مشتریان قرار می گیرند. بهتر است با توجه به فضای حمام یا توالت و فردی که قرار است از آن استفاده کند باید نسبت به خرید سایز مناسب اقدام کرد.

هر کشور ارگونومی خاص خود را برای طراحی و ساخت توالت فرنگی استفاده می کند که بر اساس سلیقه و قد و قامت افراد می باشد.

میزان مصرف آب و سازگاری با محیط زیست

در حال حاضر به علت مشکلات ناشی از کمبود آب، تمهیدات ویژه جهت صرفه جویی در مصرف آن اندیشیده می شود. به همین دلیل افراد تمایل خاصی به انتخاب وسایل و تجهیزات کم مصرف پیدا کرده اند.

بهترین توالت فرنگی ها مدل هایی می باشند که نه تنها مصرف آب را به حداقل می رسانند، بلکه از موادی تولید می شوند که به محیط زیست آسیب نخواهند رساند.

آن ها هنگام تحلیه آب کمتری استفاده می کنند و به میزان قابل توجه منجر به کاهش هزینه های مصرف آب می شوند. برخی از آن ها آنتی باکتریال هستند و آلودگی را به خود جذب نمی کنند، در نتیجه سلامتی مصرف کننده را تهدید نخواهند کرد.

این مدل ها با کمترین ماده شوینده از هر نوع باکتری پاک می شوند و نظافت را برای فضای مورد نظر به ارمغان می آورند.

مزایای استفاده از توالت فرنگی

رنگ توالت فرنگی

اصولاًً اکثر محصولاتی که در بازار وجود دارند به رنگ سفید تولید می شوند اما در سایر کشورها توالت فرنگی در رنگ های مختلف به بازار عرضه و در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

اگر امکان خرید این وسیله هماهنگ با رنگ دکوراسیون حمام یا سرویس بهداشتی برای شما وجود دارد می توانید نوع رنگی آن را خریداری کرده و از زیبایی و هارمونی رنگ آن با سایر المان ها لذت ببرید.

جنس توالت

این تجهیزات با توجه به مکان قابل استفاده و کاربرد از جنس های مختلفی تولید می شوند که رایج ترین آن ها سرامیک با لعاب است.

ضخامت لعاب در زیبایی، کاربرد و قیمت توالت فرنگی تاثیرگذار است، زیرا این وسیله سال ها مورد استفاده قرار می گیرد و باید از مرغوب ترین و با کیفیت ترین متریال ها در ساخت آن استفاده شود.

نشیمنگاه و درب توالت فرنگی

توالت فرنگی ها در اشکال مربعی، بیضی و دایره ای تولید می شوند که از بین آن ها نشیمنگاه مدل های بیضی و مربعی درازتر است و فرد راحت تر از آن استفاده می کند.

این مدل ها هر چند فضای بیشتری اشغال می کنند، اما آسایش را برای مصرف کننده به ارمغان می آورند. بهترین درب نیز مدل های معمولی یا مدل هایی هستند که آهسته باز می شوند.

میزان تولید صدا

هنگام خرید این وسیله بهداشتی به میزان سر و صدای سیفون آن توجه کنید. برخی از مدل ها هنگام تخلیه آب سر و صدای زیادی تولید می کنند، بنابراین برای داشتن آسایش بیشتر نمونه کم صدا را خریداری کنید.

قدرت سیفون

بهترین و کارآمدترین توالت مدلی است که سیفون آن به خوبی فاضلاب را به لوله تخلیه منتقل نماید و با قدرت خود مانع از گرفتگی لوله شود. بهتر است این نکته را نیز مدنظر قرار دهید و هنگام خرید به آن دقت کنید.

ارتفاع توالت

ارتفاعی را انتخاب کنید که هنگام نشستن و بلند شدن راحت باشید. کاسه های استاندارد اصولاً نیم متر ارتفاع دارند. برخی مدل ها نیز با ارتفاع 60 سانتی متر نیز تولید می شوند. مورد دوم برای افرادی که از کمردرد رنج می برند، بهتر است.

معرفی برترین برندهای داخلی و خارجی توالت فرنگی

برندهای خارجی معتبر

  1. TOTO
  2. Kohler
  3. Duravit
  4. Globo
  5. American standard

برندهای داخلی معتبر

  1. گلسار
  2. گاتریا
  3. مینا
  4. مروارید
  5. چینی کرد
  6. المپیا
  7. کارنو

کلام پایانی

در حال حاضر در ساختمان های امروزی از این نوع توالت فرنگی ها با مدل های بسیار شیک و مدرن استفاده می شود. این توالت ها در سرویس بهداشتی های کوچک قابل نصب هستند. به دلیل استفاده آسان و نمای زیبایی که در دکوراسیون حمام و دستشویی ایجاد می کنند مورد استقبال اکثر صاحب خانه ها قرار گرفتند.