آموزش رویت

ساختمانچی

استفاده از باربیکیو در محوطه سازی و فضای باز خانه های ویلایی امروزه طرفداران فراوانی پیدا کرده است. از این رو طراحان بر آن شدند که در ساخت این المان کاربردی خلاقیت به خرج دهند که نتیجه آن انواع مختلف باربیکیو در اشکال مختلف با استفاده از متریال های متفاوت می باشد.

تنوع این محصول این امکان را برای افراد فراهم کرده است که با توجه به میزان بودجه و فضایی که قصد استفاده از باربیکیو در آن را دارند، گزینه ای مناسب را انتخاب نمایند.

زیبایی باربیکیو یکی از نکات مهمی است که در ساخت آن باید مورد توجه قرار گیرد. از این رو در این عکس نوشته تصاویرباربیکیو را برای شما حاضر کردیم که می توانید از آن ها ایده بگیرید. در ادامه با ساختمانچی همراه باشید.

انواع باربیکیو

باربیکیو ذغالی

باربیکیوذغالی از انواع باربیکیوهای پرطرفدار به شمار می رود. ذغال مورد استفاده در باربیکیو ذغالی از مهم ترین عوامل پرطرفدار بودن این نوع باربیکیو بشمار می آید. زیرا بسیاری از افراد ترجیح می دهند کباب مواد غذایی خود را با طعم طبیعی ذغالی آن بچشند. گوشتی که با استفاده از باربیکیوذغالی کباب می شود بسیار آبدار بوده و طعم دودی بی نظیری دارد.

از معایبی که در ارتباط با باربیکیو ذغالی مطرح می شود، نیاز به نظافت پس از پخت و پز است. چرا که باربیکیو ذغالی مانند منقل ذغالی در حین کباب کردن موادغذایی خاکستر زیادی را پخش می کند که منجر به کثیف شدن فضا می شود. همچنین در باربیکیو ذغالی کنترل حرارت و دما کمی مشکل است و باید مراقب باشید که غذا به خوبی پخت شود و نسوزد.

باربیکیو زغالی

باربیکیو سنگی

چیزی که در انتخاب و ساخت باربیکیو سنگی حائز اهمیت می باشد، استفاده از متریال مناسب در جهت حفظ کیفیت و افزایش دوام و مقاومت آن می باشد. کباب پزهای سنگی از نظر کیفیت و مقاومت می توانند گزینه مناسبی برای انتخاب باشند.

آن چه که در ساخت باربیکیوسنگی حائز اهمیت می باشد، انتخاب سنگی مناسب است. متریالی که به این منظور مورد استفاده قرار می گیرد، باید از قابلیت حفظ گرما در خود برخوردار باشد.

باربیکیو سنگی

باربیکیو آجری

در میان انواع مختلف کباب پز، نوع آجری طرفداران خاص خود را دارد. زیرا باربیکیو آجری حسی نوستالژی داشته و ساخت آن ها نیز آسان می باشد.

بخوانید!  نکات مهم در محوطه سازی

برای ساخت این محصول، از آجر نسوز استفاده می شود. چرا که در دما و حرارت بالا این متریال آسیب نمی بیند و به همین خاطر می تواند ظاهر خود را در طول زمان حفظ کند.

استفاده از آجرهای تزئینی برای ساخت این محصول می تواند به زیبایی بیش تر آن کمک کند. اگر تصمیم دارید خودتان این کباب پزها را بسازید، بهتر است برای انتخاب متریال مناسب با یک متخصص در این زمینه صحبت کنید و از او راهنمایی بخواهید.

باربیکیو آجری

باربیکیو گازی

باربیکیو گازی قیمت بالاتری نسبت به سایر مدل ها دارد اما در مقابل، استفاده از آن آسان تر می باشد. با صرف هزینه بیش تر می توانید لذت سهولت در استفاده از آن را تجربه کنید.

این مدل خیلی سریع به دمای مورد نظر شما می رسد. همچنین با افزودن یک صفحه گریل، این امکان را فراهم می سازد تا به یک حرارت یکسان برای پخت غذاهای گریل دست پیدا کنید.

این کباب پزها از استاندارد ایمنی بالاتری نسبت به سایر نمونه ها برخوردار می باشند و برای استفاده از آن ها نیاز به ماده آتش زایی که خطرآفرین شود، نیست.

مصرف انرژی این مدل نسبت به نمونه های برقی پایین تر می باشد. از این رو خرید باربیکیو گازی می تواند در مصرف انرژی نیز صرفه جویی به عمل آورد.

باربیکیو گازی

باربیکیو برقی

باربیکیوبرقی در اماکنی استفاده می‌شود که دسترسی به پریز برق وجود داشته باشد. این نوع از باربیکیوها شبیه به باربیکیوگازی هستند، با این تفاوت که برای استفاده از آن ها حتماً باید به پریز برق دسترسی داشت.

برخلاف مدل گازی که امکان استفاده از کپسول های گاز و امکان استفاده از حالت متحرک در آن ها وجود داشت، در این مدل به دلیل استفاده از انرژی برق، قابلیت تحرک ندارند.

باربیکیو برقی

باربیکیو سیمانی

باربیکیوسیمانی از دیگر انواع کباب پز محسوب می شود برای حیاط خانه، ویلا، باغ، پارک و مکان های تفریحی دیگر مناسب می باشد و همانطور که از نامش پیداست، از سیمان تولید می شود.

در بالای باربیکیوهای سیمانی باید از یک سایبان و یک دودکش استفاده کرد تا کار با آن را راحت تر کند. اگر به دنبال باربیکیویی ساده و مقرون بصرفه هستید، باربیکیوسیمانی را به شما معرفی می نماییم.

باربیکیو سیمانی

باربیکیو پیش ساخته

باربیکیو پیش ساخته از جمله نمونه باربیکیوهای آماده ای است که می توان از آن ها در فضای مورد نظر استفاده کرد. انتخاب نمونه ای متناسب از این مدل باربیکیو با طراحی محوطه تنها نکته ای است که باید به آن توجه داشته باشید. این باربیکیوها در انواع ذغالی و گازی قابل خرید می باشند.

بخوانید!  عکس جدیدترین مدل های آلاچیق[+راهنمای خرید]

منقل و کباب پز ایرانی

باربیکیو یک واژه انگلیسی است که به زبان فارسی راه پیدا کرده و معادل همان منقل و کباب پز ایرانی می باشد. در خارج از ایران از باربیکیو بیشتر برای طبخ استیک استفاده می شود در حالی که در ایران عمده استفاده از منقل و باربیکیو برای درست کردن کباب می باشد.

کباب پزهای قدیمی به صورت سنگی و آجری بودند و با گذشت زمان شکل و ظاهر و جنس آن ها مدرن شدند و تبدیل به کباب پزهای گازی گردیدند.

منقل و کباب پز

باربیکیو در فضاهای مختلف

از باربیکیوها در فضاهای باز مانند باغ، پارک ها، ویلا، ساحل دریا، جنگل، حیاط، بالکن، پشت بام و پاسیو استفاده می شود. اگر خانه شما آپارتمانی است می توانید در گوشه ای از بالکن، باربیکیومورد نظر خود را قرار دهید یا حتی به وسیله آجر و سنگ آن را بسازید.

کلام آخر

همان گونه که گفتیم، باربیکیوها انواع مختلفی دارند و امکان انتخاب بر اساس فاکتورها و معیارهای متفاوت از جمله سبک طراحی، نوع سوخت و… را فراهم می کنند. برای مثال اگر طراحی سبک سنتی را می پسندید می توانید نسبت به ساخت نمونه آجری و سنگی آن اقدام نمایید.

بدون شک طراحی چنین المانی می تواند در زیبایی فضای مورد نظر تاثیر دوچندان داشته باشد. همچنین نمونه های مدرن و جدید گازی و برقی نیز می تواند به جذاب تر شدن باغ یا خانه شما کمک کند.

در ادامه، عکس های جدید و ایده های جذاب و دیدنی انواع باربیکیو را حاضر کردیم و امیدواریم در انتخاب هرچه بهتر محصولی زیبا و باکیفیت به شما عزیزان کمک کنیم.

باربیکیوی بزرگ
باربیکو دیواری
باربیکو مدرن
باربیکیو باغ
منقل آجری
مدرن باربیکو آجری
کباب پز مدرن
کباب پز گازی
مدل باربیکیو گازی
باربیکو زیبا
کباب پز گازی بزرگ
طرح باربیکیو
باربیکیو شیک
باربیکیو متحرک