آموزش رویت

ساختمانچی

آیا تاکنون به استفاده از رنگ یاسی در دکوراسیون داخلی فکر کرده اید؟ یاسی از جمله رنگهایی است که کمتر کسی آن را دوست ندارد. رنگ یاسی چه رنگی است؟ این رنگ ترکیبی از رنگ سرد آبی با رنگ صورتی می باشد.

یاسی طیفی از بنفش می باشد. در ادامه به توضیح نکاتی در زمینه استفاده از یاسی در طراحی دکوراسیون داخلی خواهیم پرداخت. تا انتها با ساختمانچی همراه باشید.

استفاده از رنگ یاسی در اتاق دختر و پسر

بسیاری افراد به استفاده از یاسی در دیزاین اتاق خواب علاقه دارند؛ اما در این میان افراد زیادی تمایل دارند از این رنگ برای طراحی اتاق کودک استفاده نمایند.

استفاده از رنگ یاسی باعث انرژی بخشی در اتاق می شود و این امکان را برای شما فراهم می کند که از طیف های مختلف رنگ بنفش در کنار آن استفاده نمایید.

شما می توانید از طیفی رنگی که در آن از رنگ آبی بیشتری استفاده می شود، برای اتاق خواب پسران و از طیف رنگی که بیشتر از رنگ قرمز در آن به کار می رود، برای اتاق دختران استفاده نمایید. استفاده از یاسی باعث ایجاد آرامش در افراد می شود.

این تاثیر زمانی که این رنگ با رنگ های پاستیلی و سفید ترکیب می شود، دوچندان می شود. اگر در نظر دارید برای رنگ آمیزی دیوار از این رنگ استفاده کنید، بهتر است تنها برای رنگ آمیزی دیوار غالب این کار را انجام دهید.

استفاده از این رنگ تنها برای اتاق خواب نمی باشد. شما می توانید با استفاده از یاسی در اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری، آشپزخانه و دیگر قسمت های خانه، مکانی دنج ایجاد نمایید.

رنگ یاسی

ترکیبات کاربردی با یاسی در دکوراسیون داخلی

تعداد رنگهایی که ترکیب مناسبی با یاسی ایجاد می کنند، فراوان هستند. در این جا به معرفی بهترین این رنگ ها که نمای بسیار زیبایی ایجاد می کنند، می پردازیم.

ترکیب رنگ های یاسی و نقره ای

اگر تمایل به استفاده از یاسی در طراحی اتاق نشیمن دارید، بهتر است از نقره ای در کنار آن استفاده کنید. استفاده از این دو رنگ در کنار یکدیگر، باعث ایجاد اتاق نشیمن لوکس خواهد شد.

این دو رنگ از جمله رنگ هایی هستند که طراحان دکوراسیون داخلی همیشه استفاده از آن ها را در نظر دارند. به جای نقره ای می توانید از خاکستری نیز در کنار یاسی استفاده نمایید. استفاده از این دورنگ هیچ گاه قدیمی نمی شود.

رنگ یاسی و نقره ای

ترکیب رنگ های یاسی و سیاه

یکی دیگر از ترکیب هایی که طرفداران زیادی دارد و برای اتاق نشیمن و اتاق خواب مناسب می باشد، یاسی و سیاه می باشد. برای مثال استفاده از مبلمان یاسی که کوسن های سیاه رنگ در تزئین آن بکار می رود، نمای بسیار زیبایی ایجاد می کند.

بخوانید!  20 مدل پرده آشپزخانه

استفاده از لوازم تزئینی سیاه رنگ مانند گلدان و یا میزهای قهوه خوری نیز از ایده های کاربردی و زیبا می باشد. همچنین در اتاق خوابی که رنگ غالب یاسی است، می توانید برخی المان های دکوراتیو مانند قاب عکس ها و آباژورها را به رنگ مشکی انتخاب نمایید.

رنگ یاسی و سیاه

ترکیب رنگ های یاسی و زرد

شاید در ابتدا این طور به نظر آید که استفاده از این دو رنگ در کنار هم ممکن است باعث ایجاد شلوغی و هرج و مرج شود؛ اما در عمل به واقع اینگونه نیست.

استفاده از زرد و یاسی در کنار یکدیگر نمای بسیار زیبایی ایجاد می کند. زرد و یاسی دو طیف کاملا مخالف هستند و ترکیب آن ها با یکدیگر فضایی سرزنده و شاد ایجاد می کند.

رنگ یاسی و زرد

ترکیب رنگ های یاسی و برنز

استفاده از یاسی و برنز در کنار یکدیگر باعث القای روشنایی به اتاق می شود و یکی از نمونه های طراحی در سبک کلاسیک و شیک می باشد. از این ترکیب اصولا در اتاق خواب های لوکس استفاده می شود.

یاسی و برنز

ترکیب رنگ های یاسی و صورتی

رنگ صورتی به عنوان یکی از رنگ های مکمل رنگ یاسی می باشد و برای آن دسته افرادی که تمایل دارند از تکنیک آمبره برای رنگ آمیزی دیوار استفاده نمایند، انتخاب مناسبی است. استفاده از این دو رنگ در کنار یکدیگر باعث ایجاد فضایی روشن خواهد شد.

اگر از این دو رنگ در تکنیک رنگ آمیزی آمبره استفاده کردید، بخاطر بسپارید که از یک متخصص برای ترکیب این دو استفاده نمایید، چرا که در صورت استفاده نادرست نمای زیبایی ایجاد نخواهد شد.

یاسی و صورتی

طراحی دکوراسیون داخلی با استفاده از یاسی

زمانی که صحبت استفاده از یاسی در طراحی دکوراسیون داخلی به میان می آید، با ایده های گسترده ای روبه رو خواهید شد.

بخوانید!  انواع مدل جزیره آشپزخانه اپن[کلاسیک و مدرن]

اگر به مجلات دکوراسیون و منابع آنلاین سری بزنید، انواع رنگ هایی که با رنگ یاسی ترکیب خوبی ایجاد می کنند را مشاهده خواهید کرد. در این صورت متوجه خواهید شد که تعداد این رنگ ها بی شمار هستند و هرکدام از زیبایی خاصی برخوردار می باشند.

طراحی خانه با رنگ یاسی

اگر تمایل به استفاده از رنگ یاسی برای رنگ آمیزی دیوار ندارید می توانید از انواع کاغذ دیواری به رنگ یاسی برای دیوار اصلی اتاق نشیمن استفاده نمایید. استفاده از این رنگ برای طراحی اتاق خواب نیز بسیار پر طرفدار می باشد.

برای طراحی اتاق خواب استفاده از رنگ های یاسی و خاکستری از نمونه رنگ های پر طرفدار می باشد. نکته ای که در مورد استفاده از یاسی باید بدانید این است که تنها با رنگ آمیزی یک دیوار به وسیله رنگ یاسی، می توانید تاثیر این رنگ در فضای اتاق را مشاهده نمایید.

برخی مواقع زیبایی این رنگ در استفاده از جزئیات نهفته است. برای مثال اگر در طراحی آشپزخانه از رنگ خاکستری استفاده کردید، می توانید تنها با رنگ آمیزی درب آشپزخانه به رنگ یاسی از زیبایی آن بهره ببرید. رنگ هایی که ترکیب زیبایی با این رنگ ایجاد می کنند را بشناسید و با استفاده از خلاقیت خود به یک طراحی چشم نواز دست یابید.

توصیه های پایانی

یاسی یکی از رنگ های طبیعی است که هم در دنیای مد و هم طراحی دکوراسیون داخلی از آن استفاده گسترده ای می شود و هیچ گاه قدیمی نمی شود. از یاسی می توان در تمامی قسمت های خانه استفاده کرد؛ چرا که این رنگ خاصیت تطبیق پذیری بسیار خوبی دارد.

از جمله خصوصیات این رنگ می توان به تطابق پذیری آن با سایر رنگ ها اشاره کرد. این ویژگی باعث می شود که استفاده از این رنگ آسان باشد. استفاده صحیح از یاسی باعث ایجاد زیبایی در دکوراسیون خانه می شود.

امیدواریم مطالعه این نوشته شما را به خوبی با یاسی و ترکیبات جذاب آن در دکوراسیون داخلی آشنا کرده باشد. در صورت تمایل نقطه نظرات خود را در مورد این مطلب با ما در میان بگذارید.