آموزش رویت

ساختمانچی

شومینه از گذشته تا به امروز به عنوان یک وسیله گرمایشی زیبا و جذاب مورد استفاده گرفته است. این وسیله نه تنها فضای خانه را گرم می کند، بلکه به عنوان یک عنصر دکوراتیو، زیبایی فضای اتاق را دوچندان می نماید.

در حال حاضر با توجه به اهمیت ویژه دکوراسیون داخلی، طراحان و معماران ایده های جدیدی برای تزئین دیوارشومینه ارائه می دهند. دیوارشومینه را می توان با آجرهای رنگی، سنگ مصنوعی و سنگ طبیعی تزئین نمود و آن را به یک نقطه کانونی تبدیل کرد.

یک روز سرد زمستانی را تصور کنید که کنار شومینه در حال نوشیدن چای هستید. حسی که در این لحظه به شما دست می دهد دلپذیر و دوست داشتنی است و آرامش خاصی به شما می بخشد.

تعبیه شومینه در طراحی اتاق نشیمن یکی از ایده های کهن است که همواره در عصر حاضر نیز جایگاه خود را حفظ و طراحی مدرن آن مورد استقبال قرارگرفته است. امروزه شومینه در طرح ها و مدل های گوناگون و با استفاده از مصالح مختلف تولید می شود.

برخلاف شومینه های قدیمی که با سوخت چوب و ذغال فضای اتاق را کمی کثیف می کردند و دود آن ها منجر به سیاهی سقف و دیوارها می شد، شومینه های امروزی فضایی ایمن و پاک ایجاد می کنند و تا حد ممکن با توجه به مدل خود منجر به صرفه جویی در مصرف انرژی می شوند.

در زمستان می توان از این المان به عنوان یک وسیله گرمایشی استفاده نمود و در تابستان نیز از زیبایی آن لذت برد. در این نوشته از ساختمانچی به معرفی موارد مهم در خرید شومینه، مدل های مختلف و نحوه عملکرد آن ها می پردازیم تا با آگاهی از آن ها مدلی مناسب و بهینه در مصرف سوخت انتخاب نمائید. با ما همراه باشید.

عکس انواع مدل های شومینه

نکات مهم هنگام انتخاب شومینه

زیبایی در مقابل کاربرد

نکته حائز اهمیت این است که آیا به دنبال شومینه ای زیبا برای عمق بخشی به فضا هستید یا کاربرد و میزان گرمایی که تولید می کند، در کنار زیبایی آن برای شما مهم است.

پیشنهاد ما این است با توجه به مکانی که در آن زندگی می کنید، بیشتر به کاربرد این المان توجه کنید و نوعی از آن را انتخاب کنید که از لحاظ مصرف انرژی مقرون به صرفه باشد.

 ظاهر شومینه

الویت و نیازهای هر فرد برای انتخاب این المان متفاوت می باشد و یک نوع از آن نمی تواند برای تمامی فضاها مناسب باشد. بعضی افراد ممکن است به دنبال مدل های شیشه ای و براق باشند، در حالی که بعضی دیگر به دنبال شکل طبیعی آن هستند.

در این جا به معرفی لوازم جانبی که می توان از آن ها در زمان نصب استفاده کردT می پردازیم. توجه داشته باشید که بعضی از آن ها تنها جنبه تزئینی دارند و در مقابل انواع دیگر آن ممکن است کاربردی و اساسی باشند.

طاقچه های بالای شومینه

این گونه طاقچه ها سازه های از پیش ساخته شده ای هستند که می توان آن ها را به راحتی بالای سر شومینه ها نصب کرد. نکته مثبتی که درباره این طاقچه ها وجود دارد این است که انواع مختلفی دارند و می توان آن ها را بر روی دیوار یا گوشه های آن نصب کرد.

برخی از این طاقچه ها تنها برای تعبیه بالای شومینه ها تولید می شوند. پیشنهاد ما این است که به جای خرید سازه های از پیش ساخته، زمانی که به ایده مطلوب برای ساخت این المان رسیدید به ساخت یک طاقچه مناسب بپردازید.

روش تهویه هوا

با وجود اهمیت روش های تهویه هوا، هنگام نصب این المان از این موضوع غفلت می شود. مسئله ای که ممکن است ذهن افراد را در هنگام ساخت این المان مشغول کند این است که استفاده از لوله های تهویه ممکن است باعث ایجاد ظاهری بد شکل شود.

این امر مربوط به سوخت این وسیله گرمایشی می باشد و باید در نظر داشت که این لوله های تهویه باید در نزدیک ترین قسمت ممکن به شومینه قرار گیرند. اولین انتخابی که باید از آن اجتناب کنید استفاده از سوخت های دوگانه می باشد.

این بدان معناست که از ورود گاز به شومینه هایی که با سوخت چوب کار می کنند خودداری شود. ممکن است که گرمای حاصل از این روش بیشتر باشد اما باید توجه داشته باشید که ممکن است خطراتی نیز به همراه داشته باشند.

اگر از این روش استفاده کردید باید به یاد داشته باشید که همیشه در یا پنجره ای باید باز باشد و تنها در شرایطی خاص می توانید ازشومینه استفاده کنید.

روش دوم دیگر استفاده از تهویه طبیعی بدون استفاده از دودکش و یا لوله تهویه می باشد. برای اجرای این روش نیاز به منطقه ای وسیع برای ایجاد شعله داریم.

چنین شومینه هایی را نمی توان با استفاده از ریموت، کنترل کرد. علاوه بر این در استفاده از آن ها نیاز به بازگذاشتن درب یا پنجره می باشد.

تجهیزات جانبی

حتی اگر در ساخت اکثر مدل ها از تجهیزات جانبی یکسانی استفاده شود، هیچ الزامی برای پیروی از آن قاعده ها نیست و این امکان وجود دارد که از فریم های چوبی استفاده نشود. برای مثال می توانید از مصالحی ویژه و خام مانند فولادهای ضد زنگ و یا از رنگ دلخواه خود استفاده نمایید.

با این حال توجه به مرحله آخر که به دکورشومینه مربوط می شود از اهمیت ویژه ای برخوردار است، چرا که در این مرحله باید دقت داشته باشیم ظاهر را فدای کاربرد آن نکنیم.

کدام یک از انواع سوخت های چوبی، الکتریکی یا گازی برای شومینه بهتر است؟

طراحی شومینه به نوع سوختی که تصمیم به استفاده از آن را دارید، بستگی دارد. بنابراین قبل از هر گونه اقدامی ابتدا به این سؤال پاسخ دهید که چه نوع سوختی را برای آن مد نظر گرفتید.

برای مثال زمانی می توانید از شومینه هایی که با سوخت چوب گرما تولید می کنند، استفاده کنید که بالای سر آن دودکش تعبیه شود. این مدل ها از جمله نمونه هایی هستند که در گذشته مورد استفاده قرار می گرفتند.

در استفاده از این وسایل گرمایشی باید اطمینان حاصل کنید که دودکش سالم و مجرای داخلی آن تمیز است. بسیاری از خانه های مدرنی که امروزه بنا می شوند، فاقد دودکش می باشند. اما با این حال در صورت دلخواه می توانید یک دودکش برای خانه خود نصب کنید.

ممکن است استفاده از سوخت چوبی مقدور نباشد، اما استفاده از یک سیستم سوخت حرفه ای مانند گاز، امکان پذیر می باشد.

شومینه

انواع شومینه

شومینه سنگی

شومینه سنگی هم در گذشته و هم در دنیای مدرن امروز طرفداران بسیاری به خود جذب کرده است. این مدل شومینه برای افرادی که به زندگی روستایی و مصالح طبیعی علاقمند هستند، مورد پسند واقع می شود.

در خانه های مدرن شومینه سنگی بیشتر جنبه تزئینی دارد و به ندرت برای گرم کردن خانه کاربرد دارد. سوخت این شومینه ها اغلب چوب یا ذغال است و میزان شعله را می توان با کم یا زیاد کردن آن ها تنظیم نمود.

از معایب این شومینه ها ایجاد دوده و سیاه شدن سقف یا دیوار است. همچنین در صورت در دسترس نبودن چوب یا ذغال نمی توان از آن ها استفاده نمود، در این صورت فضای اتاق در زمستان سرد خواهد شد.

شومینه گازی

شومینه گازی همانطور که از نامش پیداست سوخت خود را از گاز شهری تامین می کند. قبل از نصب این نوع شومینه باید مکان مناسبی در اتاق برای آن اختصاص داد، مکانی که به لوله گاز متصل بوده و مشکلی در گازکشی وجود نداشته باشد.

شومینه گازی در دو مدل ال سی دی و ساده تولید و توسط شرکت های مختلف به بازار عرضه می شود. این شومینه مجهز به دودکش، برای خروج گازهای آلاینده از اتاق است.

بخوانید!  کفپوش وینیل یا PVC چیست؟

نکته ای که هنگام نصب این مدل شومینه باید مورد توجه قرار گیرد این است که مراحل ساخت آن در مرحله سفت کاری ساختمان انجام می شود. قیمت شومینه گازی دیواری نسبت به شومینه گازی ساده گران تر است.

شومینه الکلی

این نوع شومینه از الکل به عنوان سوخت استفاده می کند و نیازی به دودکش ندارد، زیرا الکل در اثر سوخت، دوده ایجاد نمی کند. در دکوراسیون خانه های امروزی از شومینه الکلی به عنوان یک المان دکوراتیو برای زیباسازی فضا استفاده می شود.

شعله های این شومینه به صورت نامنظم و کاملاً طبیعی می سوزند و نمایی بسیار زیبا و آرامش بخش به تصویر می کشند. نصب شومینه های الکلی به دو صورت دیواری یا رومیزی و بدون نیاز به نصاب حرفه ای امکان پذیر است.

یکی از مزایای استفاده از این شومینه ها تمیز کردن آسان آن ها و برطرف نمودن لکه و آلودگی توسط یک دستمال مرطوب است. شومینه الکلی از ژل یا بیواتانول مایع به عنوان سوخت استفاده می کند که هیچ کدام از آن ها مواد مضر ایجاد نکرده و سلامتی ساکنین را به خطر نمی اندازد.

میزان گرمایش این عنصر دکوراتیو به اندازه گرم کردن منازل بزرگ نیست و بیشتر از آن به عنوان وسیله تزئینی استفاده می شود.

شومینه برقی

همانطور که از نام این شومینه ها پیداست، آن ها با انرژی الکتریکی کار می کنند. در نتیجه به عنوان شومینه ای امن که هیچ نوع مواد آلاینده تولید نمی کند، درنظرگرفته می شوند.

در صورت استفاده از این شومینه ها فضای اتاق تمیز و فاقد آلودگی خواهد بود و هیچ گونه مواد مضر در اتاق ایجاد نخواهد شد. هر چند آتش به شکل نمادین در این شومینه ها به نمایش در می آید اما گرمایی که توسط این وسیله گرمایشی ایجاد می شود می تواند یک اتاق با متراژ متوسط را گرم کند.

شومینه برقی یک وسیله ایده آل برای تامین گرماست که به میزان قابل توجه در مصرف انرژی صرفه جویی می نماید و تمام انرژی الکتریکی را به انرژی گرمایشی تبدیل می کند. این شومینه بازده 100 درصدی دارد و هزینه های مربوط به مصرف انرژی را کاهش می دهد.

شومینه هایی نظیر شومینه گازی و هیزمی حرارت زیادی را تلف می کنند اما در شومینه برقی هیچ گونه اتلاف انرژی صورت نمی گیرد. شومینه هایی که با انرژی برق کار می کنند نمایی دکوراتیو دارند و در آن ها از لامپ های ال ای دی برای شعله نمادین استفاده می شود.

این شومینه ها برای انسان و محیط زیست مضر نیستند و با استفاده از لامپ های کم مصرف ال ای دی میزان هزینه ها را کاهش می دهند. شومینه برقی نوعی وسیله گرمایشی ایمن و بی خطر است که آسایش و راحتی را در منزل به ارمغان می آورد.

شومینه هیزمی

مدل شومینه های هیزمی که در حال حاضر استفاده از آن ها در ویلاها رایج است، بر اساس دکوراسیون داخلی محل مورد نظر در انواع مدل ها تولید می شوند. آن ها با استفاده از مصالحی مانند گچ، آجر، سنگ و سیمان تولید نمی شوند و دارای کوره و منقل هستند.

شومینه هیزمی از جمله قدیمی ترین مدل شومینه است که سوخت آن از طریق هیزم تامین می گردد. هیزم از جمله متریال هایی است که حس زیبای طبیعت را در خانه تداعی می کنند و شعله های ناشی از سوخت آن فضایی دنج، گرم و صمیمی برای دور هم جمع شدن اعضای خانواده یا دوستان فراهم می کند.

هیزم در آتشدان قرار می گیرد و دود ناشی از اشتعال آن از طریق دودکش به بیرون خانه منتقل می شود. امروزه این شومینه ها بیشتر در ویلاها و خانه باغ ها به چشم می خورند.

شومینه چدنی

شومینه هایی که بدنه آن ها از جنس چدن تولید می شود، شومینه چدنی نام دارند. از این شومینه ها در خانه های مدرن و کلاسیک استفاده می شود. قیمت شومینه چدنی به نسبت بقیه شومینه ها بالاتر است اما زیبایی بی نظیر و متفاوتی به فضا می بخشند.

این شومینه ها زیبایی سبک ویکتوریایی را به تصویر می کشند و کانونی دنج و گرم برای دورهمی های دوستانه یا خانوادگی فراهم می کنند. سوخت این شومینه ها از هیزم یا گاز است که هر دو مواد آلاینده تولید می کنند.

از این رو برای خروج دود و گازهای سمی به بیرون از دودکش استفاده می شود. میزان هدر رفت حرارتی توسط این شومینه ها برخلاف شومینه های برقی و الکلی، بسیار بالاست.

شومینه شیشه ای

شیشه، دیزاین شومینه شما را از مدرن به فوق مدرن تبدیل می کند، زیرا به طرز فوق العاده ای زیباست و همینطور به آسانی با انواع تم های دکوراسیون داخلی ترکیب می شود.

شومینه براق و شیشه ای شما هر چه مدت زمان بیشتری در خانه بماند، تاثیر بیشتری بر فضا می گذارد. اما حتما از شیشه محکم و رنگی استفاده کنید تا با اتاق هماهنگ باشد.

شومینه شیشه ای

شومینه آجری

وقتی کلمه آجر به گوش شما می خورد، ممکن است سبک سنتی از طراحی های شومینه که در ساخت آن ها از آجرهای قرمز استفاده می شود را به یاد آورید. اما این تنها یکی از طراحی هایی است که با استفاده از آجر می توان انجام داد.

آجرهایی که از آن ها در ساخت شومینه استفاده می شود رنگ های مختلفی دارند و می توان آن ها را در شکل هایی مدلبه غیر از مستطیل نیز یافت.

چیدمان آجرها می تواند به شکل مربع، بیضی، دایره و یا هر طرح دیگری صورت گیرد. شومینه های آجری، بسیار مقاوم بوده و انتخابی با گرایش سنتی می باشند.

شومینه کاشی سرامیک

استفاده از مدل هایی که در طراحی آن ها از کاشی استفاده می شود نیز انتخاب مناسبی می باشد. چرا که سبک، رنگ و متریال به کاررفته در ساخت آن ها گوناگون می باشد.

در هنگام خرید کاشی دقت کنید که از کاشی های مخصوص استفاده نمایید، چرا که کاشی های معمولی که اصولا برای کفپوش به کارگرفته می شوند، برای این کار مناسب نیستند.

شومینه بتنی

استفاده از بتن در ساخت دکور شومینه، روش مدرن تری نسبت به استفاده از سایر مواد محسوب می شود. شما می توانید بتن را به هر شکلی که مد نظر دارید شکل دهید. برای مثال این امکان وجود دارد که آن را به شکل یک مربع ساده یا سازه ای باریک در بیاورید.

بتن قابلیت طراحی به شکل سه بعدی را نیز دارد. هم چنین برای انتخاب رنگ و یا ایجاد نقش بر روی آن نیز محدودیت نخواهید داشت. بتن ها در مقابل آتش مقاوم بوده و خاصیت نسوز دارند.

شومینه مرمری

سنگ مرمر با وجود گران قیمت بودن، بسیار چشم نواز می باشد و انتخاب آن بسیار شایسته است. سنگ مرمر سنگی طبیعی است که در رنگ های مختلف وجود دارد و هچنین طراحی های آن ها نیز بسیار متنوع بوده و انتخاب را برای شما راحت می کند. این سنگ ها نسوز بوده و از دوام بالایی نیز برخوردار می باشند.

ایده های استفاده از شومینه

طراحی فضای باز با شومینه های بیرونی

یکی از ایده هایی که می توان از آن در طراحی حیاط خلوت استفاده کرد، طراحی و به کارگیری یک شومینه بیرونی می باشد. ساخت این شومینه ها آسان بوده و ارزش صرف هزینه و زمان برای انجام چنین کاری را دارد.

در ساخت این گونه شومینه ها رعایت یک سری اصول از جمله ایمنی، طراحی و نوع کاربرد باید درنظرگرفته شوند. شاید در ابتدا هزینه انجام این کار شما را از انجام این کار منصرف کند، اما به یاد داشته باشید که برای ساخت شومینه های بیرونی، می توان از برخی از مواد تجدیدپذیر و قابل بازیافت استفاده کرد.

بخوانید!  ایده های دکوراسیون و تزیین اتاق خواب عروس

استفاده از این وسایل و به کارگیری قوه خلاقیت در کنار رعایت یک سری از اصول به شما در انجام این کار کمک می کند. در هنگام جمع آوری وسایل و مصالح مورد نیاز، به جنبه زیبایی شومینه نیز فکر کنید.

استفاده از کاشی های سرامیکی از زیبایی برخوردار هستند، اما به مقدار لازم در برابر حرارت و گرما از خود مقاومت نشان نمی دهند. به جای کاشی های سرامیکی می توان از شیشه های رنگی استفاده کرد.

سنگ ها نیز از جمله مصالحی است که می توان برای ساخت شومینه های بیرونی مورد استفاده قرار داد. از دیگر مصالحی که می توان از آن ها استفاده کرد، بتن می باشد. استفاده از بتن برای ساخت شومینه های بیرونی باعث ایجاد الگوهای متفاوت می شود.

اگر به استفاده از کاشی های سرامیکی علاقه دارید، از کوچک بودن کاشی ها و پوشش آن ها به وسیله بتن اطمینان حاصل کنید. در هنگام ساخت شومینه بیرونی باید به موارد ایمنی نیز توجه ویژه ای داشته باشید.

شومینه دو طرفه

عملکرد شومینه های دو طرفه، بسیار سریع تر از شومینه های سنتی است و با سرعت بیشتری می توانند اتاق های بزرگ را گرم کنند. در اغلب موارد، آن ها کنار دیوار در مجاور دو اتاق تولید می شوند تا تمام اهالی خانه بتوانند از گرما و نمای شومینه لذت ببرند.

شومینه های دو طرفه در انواع و اشکال متنوع تولید می شوند، از جمله شومینه دو طرفه برقی که به شما اجازه می دهد هم از گاز برای سوخت آن استفاده کنید و هم از چوب، از این طریق در هزینه قبوض ماهانه شما صرفه جویی خواهد شد.

شومینه های دو طرفه بسیار خلاقانه طراحی می شوند. از این رو برای جذاب و موثر نمودن آن ها نیاز نیست از تکنیک های بسیاری برای مدرن سازی استفاده شود. به شومینه های بیرونی و داخلی دو طرفه فکر کنید.

زبانه های آتش و جرقه های کوچک در دو طرف این شومینه قابل رؤیت هستند، از این رو نمای آن ها در دو اتاق، شبیه به هم به نظر می رسد. به علاوه، شومینه های دو طرفه نیازمند پیش شرط های قابل توجهی نیستند و تنها یک دیوار عریض و یک اتاق که به فضای آزاد باز می شود، برای نصب آن ها کافی است.

محدودیتی بر سر جایگاه نصب این شومینه ها وجود ندارد. یک شومینه بزرگ و مجلل در اتاق خواب مستر شما نمای خوبی دارد و حتی در حمام، آشپزخانه و محوطه حیاط نیز عالی به نظر می رسد. در کل، شومینه دو طرفه اتاق محبوب شما را گرم تر و جذاب تر می کند.

شومینه با طرح سنتی

نظرتان در مورد شومینه ای چوبی که در اتاق پذیرایی در داخل دیوار تعبیه می شود، چیست؟ این طور به نظر می رسد که شما چنین شومینه ای را از سرزمین رویاها بیرون کشیدید، خصوصا هنگامی که اطراف شومینه آجر یا بافت آجر مانند قرار داده شده باشد.

چنین شومینه ای بسیار شیک بوده و برازنده اتاق شماست. برای دستیابی به فضایی خوشایندتر، ما پیشنهاد می کنیم از قالیچه های شرقی و میز قهوه خوری چوبی استفاده کنید تا نمای شومینه خود را دلپذیرتر کنید.

استفاده از شومینه در مرکز

شومینه های داخل خانه به اتاق شما جهت می دهند. از این پتانسیل شومینه استفاده نمائید و رنگ های خاص و مصالح ویژه را انتخاب کنید.

یک شومینه بتنی اولین چیزی است که تمام بیننده ها هنگام ورود به اتاق، به آن توجه می کنند، زیرا این شومینه ها زیبایی، تجمل و فرهیختگی خانه شما را تعریف و برجسته می کنند.

استفاده از شومینه شیشه ای چهار طرفه

شما می توانید با ساخت یک شومینه گازی چهار طرفه، با هزینه ناچیز به نتایج عالی برسید. مصالح ایده آل برای چنین شومینه ای، شیشه رنگی می باشد که می تواند شومینه را تا هر کجا و تا سقف بنا به ترجیح صاحب خانه در برگیرد. یک شومینه گازی در گوشه خانه، فضای بسیار جالبی به اتاق شما می بخشد.

شومینه شیک و براق

شومینه های شیک و براق، ایده هیجان انگیزی برای خانه های امروزی هستند، خصوصا هنگامی که صاحب خانه ها جزئیات غیر معمول و مد را همراه با رنگ های استثنایی و غیر قابل انتظار دوست دارند.

استفاده از شومینه بزرگ در اتاق مستر

یک شومینه دو طرفه تنها چیزی است که شما برای مجلل کردن اتاق خواب خود احتیاج دارید، خصوصا وقتی که آن را بین اتاق خواب و حمام قرار می دهید.

این راه حلی ایده آل برای اتاق خواب هایی با مبلمان چوبی است، اما برای طراحی های داخلی مینیمال نیز شومینه های گازی براق می توانند در فضا تفاوت زیادی ایجاد کنند.

مدل شومینه

استفاده از شومینه به عنوان تفکیک کننده فضا

برخی شومینه ها می توانند مانند یک پارتیشن برای جدا کردن قسمت های مختلف خانه عمل کنند. این شومینه ها مناسب اتاق نشیمن هستند و باعث می شوند بینندگان به رنگ های خنثی که در سطح وسیع وجود دارند، توجهی نکنند.

شومینه مدرن کوهستانی

با لفظ “مدرن کوهستانی” ما در واقع به شومینه های کلاسیک که از سنگ و استیل تولید می شوند، اشاره داریم. با این تفاوت که این بار محصولات، ترکیبی از دو مصالح هستند. برای کارایی هر چه بیشتر، از بتن در قسمت های پایینی استفاده می شود.

قیمت انواع شومینه

شومینه ها از متریال های مختلف تولید می شوند و با توجه به جنس و مدل قیمت گذاری می گردند. برند نیز فاکتور دیگری برای تعیین قیمت شومینه است. اگر به بازار مراجعه کنید با برندهای مختلف رو به رو می شوید.

این برندها با توجه به کیفیتی که برای ساخت شومینه در نظر می گیرند قیمت های متفاوتی دارند. انتخاب یک شومینه باکیفیت باعث صرفه جویی اقتصادی در طولانی مدت می شود، همچنین اگر از نوع برقی انتخاب شود به محض استفاده، کاهش چشمگیری در هزینه ها اتفاق خواهد افتاد.

فروشندگان شومینه ضمانتنامه دو ساله به مشتریان عرضه می کنند که بعد از نصب به مدت دو سال اگر عملکرد شومینه با مشکل مواجه شد، شرکت تولیدی تعویض و یا تعمیر آن را به عهده می گیرد.

خرید و نصب شومینه در سراسر کشور

هنگامی که تصمیم به خرید شومینه برای منزل خود می گیرید، به دکوراسیون فضا و متراژ آن توجه کنید. سپس با توجه به سلیقه و بودجه خود نسبت به خرید و نصب شومینه اقدام نمائید. در سراسر کشور مراکز و نمایندگی های بی شماری در حوزه فروش شومینه مشغول به فعالیت هستند.

مراکز خرید شومینه در اصفهان

این محصول را در اصفهان می توان در خیابان شیخ صدوق شمالی، خیابان شیخ مفید، خیابان کاوه و خیابان مشیر کوچه یخچال تهیه و خریداری نمود.

مراکز خرید شومینه در تهران

برای خرید انواع شومینه در تهران می توان به خیابان استاد معین، تهرانپارس، شهرک کوثر، خیابان طالقانی، تجریش میدان قدس و ونک خیابان ملاصدرا مراجعه کرد و محصول موردنظر خود را خریداری نمود.

نکات پایانی

اولین نقطه ای که در هر فضا مورد توجه قرار می گیرد، نقطه کانونی خانه می باشد. این نقطه به عنوان کانون اصلی برای جلب توجه بیننده تلقی می شود. اگر در خانه خود شومینه ای دارید، به طور حتم در کانون اصلی قرارگرفته است.

استفاده از آن در طراحی داخلی، شما را با دنیای جدیدی روبه رو می کند. وجود آن ها در هر فضایی باعث زیبایی آن فضا می شود.

سبک مورد استفاده در طراحی شومینه ها به شما در دیزاین مابقی اتاق کمک می کند. به نظر شما استفاده از شومینه چه اثرات مثبت دیگری در دکوراسیون داخلی یا خارجی می گذارد؟؟