آموزش رویت

ساختمانچی

دکوراسیون داخلی به عنوان یک هنر و صنعت در دنیای امروزی شناخته شده است. هدف اصلی این هنر بهینه سازی فضای داخلی ساختمان و زیباسازی آن می باشد.

اکثر فعالیت های افراد در فضای داخلی ساختمان صورت می گیرد، بنابراین کیفیت فضای داخلی بر عملکرد افراد تاثیرگذار است. ساختمانی که بدون اجرای دکوراسیون مورد استفاده قرار گیرد، کارایی لازم را نخواهد داشت.

طراحی دکوراسیون داخلی جنبه های بصری و زیبایی شناسی فضا را در نظر می گیرد و ارتباط مستقیمی با فضای داخلی و زندگی روزمره دارد، بنابراین برای اجرای آن باید با عناصر و اصول طراحی تجسمی و سواد بصری آشنا بود.

این هنر به همان اندازه که جنبه کاربردی فضا را در نظر می گیرد؛ طراحی تجسمی و بعد ظاهری را نیز شامل می شود. در ادامه این نوشته از ساختمانچی به بیان موارد مهم و ضروری در دکوراسیون داخلی منزل می پردازیم. پس تا انتها با ما همراه باشید تا با اصول طراحی و دیزاین دکور خانه خود به خوبی آشنا شوید.

طراحی ورودی خانه

طراحی ورودی خانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ چرا که طراحی این قسمت بیانگر حس و حال فضای کلی موجود در خانه بوده و در ورود، تاثیر بسزایی بر میهمانان خواهد گذاشت.

برای طراحی این قسمت و ایجاد حس سرزندگی می توانید از یک آینه بزرگ استفاده نمایید. این کار باعث می شود نور بازتاب شده و ورودی خانه بزرگ تر از آن چه که هست به چشم آید.

طراحی ورودی خانه

طراحی اتاق خواب

اگر سبک طراحی دکوراسیون داخلی لوکس را برای اتاق خواب خود انتخاب می کنید، تخت باید در مرکز قرار گیرد. طراحی اتاق خواب همیشه با ملافه ها، بالشت ها و پرده هایی که به درستی و مطابق با سبک انتخاب شده، تزئین می شود.

ابتدا، کار را با خرید یک تشک شروع کنید و سپس آن را با بالشت های تپل و لوکس، ملحفه های پنبه ای مصری و یک لحاف پر شده از پر که تسلی بخش است تزئین کنید.

اتاق خواب معمولا دارای دو میز پاتختی با لامپ های مشابه، یک میز، یک جفت صندلی گرم و میزهای عسلی زیبا، یک گنجه مجلل برای لباس و معمولاً یک تلویزیون است که در داخل یک قفسه باز یا کمدی زیبا کار گذاشته شده است. اساساً، اتاق خواب مکانی است که نباید در مورد آن خسیسانه رفتار کرد.

متاسفانه، اتاق خواب مکانی است که اغلب صاحب خانه ها دکوراسیون آن را نادیده می گیرد، زیرا بر این باورند که میهمانان آن را نمی بینند. به خودتان هدیه بدهید و یک اتاق مجلل که سزاوار شماست و  هر صبح در آن چشم می گشائید، برای خود طراحی کنید.

طراحی اتاق خواب

طراحی حمام

وقتی از اتاق خواب به حمام می روید، باید وارد مکانی کاملا ساکت و مطلوب شوید. برای طراحی یک حمام فوق العاده و زیبا به یک وان زیبا، یک جفت سینک عمیق، آینه های بزرگی که با سنسورهای دیواری نورپردازی شده اند و صابون های معطر نیاز دارید.

فراموش نکنید از حوله های ضخیم، پرز دار و حوله لباسی ساخته شده از پنبه با کیفیت عالی استفاده کنید. شاید بعضی از این امکانات بیشتر از بودجه شما باشند، اما فراهم‌کردن حمامی شبیه حمام هتل ها با پرده های زیبا، حوله های پرزدار و تعدادی شمع معطر امکان پذیر است. چراغ ها را خاموش کنید، یک حمام پر از بخار درست کنید و وانمود کنید که در بهشت ​​هستید.

طراحی حمام

طراحی آشپزخانه

طراحی آشپزخانه به طور حتم از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه پیشنهاد ما استفاده از یک رنگ جذاب و چشمگیر که در تضاد با رنگ صندلی های آشپزخانه است و به خوبی خودنمایی می کند، می باشد.

یکی از قسمت های خانه که می توان در طراحی آن از ست کردن کلیه المان ها خودداری کرد، آشپزخانه می باشد. برای مثال اگر از کابینت های چوبی در طراحی آشپزخانه استفاده کرده اید، می توانید برای انتخاب کانتر آشپزخانه از انواع گرانیتی استفاده نمایید.

هم چنین استفاده از رنگ های مختلف که با یکدیگر تطبیق پذیر هستند نیز می تواند ایده ای مناسب در این زمینه باشد. این بدان معناست که از استفاده یک رنگ به تنهایی خودداری نمایید.

طراحی آشپزخانه

ایده های طراحی دکوراسیون داخلی خانه

پنجره و روشنایی

روشنایی و استفاده از نور طبیعی، از المان های مهم در هر خانه به شمار می آید. استفاده از نور طبیعی باعث تغییر حس و حال شما شده و به شما انرژی مضاعف می بخشد. به همین خاطر بهتر است از پرده های سنگین که جلو ورود نور به اتاق را می گیرد، خودداری کنید.

با این حال اگر تمایل به استفاده از نور مستقیم خورشید را ندارید، می توانید از پنجره های سقفی یا دیمرهایی که می توان با استفاده از آن ها نور اتاق را کنترل کرد، استفاده نمایید. استفاده از آباژورها نیز برای ایجاد نورپردازی کاربردی به شما کمک خواهند کرد.

پنجره و روشنایی

استفاده از مبلمان مناسب

مبلمانی را انتخاب نمایید که باعث ایجاد توازن در اتاق شود. در این جا منظور از ایجاد توازن، استفاده از مبلمانی است که هم از زیبایی برخوردار باشد و هم مبل راحتی محسوب شود.

با این حال آن چه که در اولویت قرار دارد، استفاده از مبلمانی راحت می باشد؛ چرا که بعد از یک روز کاری، استفاده از این مبلمان باید حس خوشایندی در شما ایجاد کند.

استفاده از مبلمان مناسب

استفاده از بافت های مختلف در اتاق

استفاده از بافت و منسوجات مختلف در اتاق باعث ایجاد فضایی زیبا در خانه شده و باعث می شود افراد حاضر در اتاق احساس آرامش بیشتری داشته باشند.

به همین خاطر پیشنهاد ما استفاده از کوسن های نرم، انواع کاغذ دیواری بافت دار و غیره می باشد. این گونه المان ها به راحتی در طراحی داخلی تلفیق می شود.

استفاده از بافت های مختلف در اتاق

استفاده بهینه از گوشه های دنج

اگرچه اتاق های بزرگ کاربردهای فراوانی دارند، اما آن چه که در مورد این گونه فضاها صدق می کند سردی موجود در آن ها می باشد که با انتخاب مبلمان مناسب می توان در جهت رفع این مشکل اقدام کرد.

اگر در فضای اتاق، کنار پنجره یا هر قسمتی دیگر فضای دنجی وجود دارد می توانید با استفاده از چند بالشت و یک زیرانداز مناسب، فضایی برای مطالعه فراهم کنید.

این کار باعث می شود فضای اتاق نشیمن نیز سرزنده تر گردد. برای این کار تنها به استفاده از بالشت هایی زیبا و یک زیر انداز مناسب مانند پتو نیاز دارید.

استفاده بهینه از گوشه های دنج

ترکیب المان ها بر اساس علایق شخصی

برای داشتن خانه ای رویایی نیاز به خرید مبلمان و وسایل گران قیمت نیست. برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق می توانید با استفاده از علایق و خلاقیت شخصی، از وسایل و مبلمان های قدیمی خود استفاده کرده و تنها با ایجاد تغییراتی در آن ها خانه ای زیبا و منحصر بفرد طراحی کنید.

ترکیب المان ها بر اساس علایق شخصی

خرید وسایل دست دوم

این امکان برای شما وجود دارد که به جای خرید وسایل گران قیمت، از وسایل دست دوم مانند مبلمانی که مناسب فضای اتاق شما می باشد استفاده نمایید.

اگر به طراحی سنتی بیش از طراحی دکوراسیون داخلی مدرن علاقه دارید نیز می توانید به فروشگاه های عتیقه فروشی سر زده و وسایل قدیمی و دست دوم خریداری نمایید.

خرید وسایل دست دوم

طراحی دیوارها

اگر برای رنگ آمیزی دیوارها از رنگ مناسبی استفاده نکرده باشید، تمام تلاش شما برای داشتن خانه ای زیبا و منحصر‌بفرد از بین خواهد رفت. بنابراین در انتخاب رنگ مناسب برای دیوارها دقت نمایید و اگر رنگ دیوارها پاسخگوی سلیقه شما نیست، به تجدید رنگ آمیزی آن اقدام نمایید.

استفاده از کاغذ دیواری مناسب نیز از ایده هایی است که توجه بیش تر افراد را به خود جلب می کند. برای طراحی دیوار می توانید از هنر شخصی خود و طراحی استیکرهایی خاص نیز استفاده نمایید.

طراحی دیوارها

بکارگیری جزئیات

استفاده از کتابخانه و به کارگیری چند نمونه شمع زیبا، نمای زیبایی در خانه شما ایجاد خواهد کرد. بسیاری از افراد بر این باورند که استفاده از وسایل گران قیمت باعث ایجاد زیبایی فضای موردنظر می شود، اما به واقع این چنین نیست.

برای استفاده از لوازم تزئینی، تمیز نگه‌داشتن آن ها و چگونگی چیدمان آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. به جای استفاده از لوازم تزئینی در جهت تزئین خانه می توانید از چند شاخه گل طبیعی استفاده نمایید. بدون شک گل های طبیعی تاثیر دوچندانی در زیبایی خانه خواهند داشت.

به کارگیری جزئیات

استفاده از المان های طبیعی

استفاده از گیاهان طبیعی یک رکن طبیعی در هر خانه به شمار می آیند. در هنگام انتخاب گیاه، ابعاد اتاق را نیز در نظر بگیرید و اگر ابعاد اتاق شما کوچک است از گیاهان خیلی بزرگ استفاده نکنید. از جمله المان های طبیعی دیگر می توان به قاب عکس هایی که از چوب ساخته شده اند، اشاره کرد.

استفاده از المان های طبیعی

ایجاد فضایی دلنشین

مبلمان های راحتی، به شکل ظاهری وسایلی که مورد استفاده قرار می دهیم ارتباطی نداشته و به خود شخصی که از آن ها استفاده می کند بستگی دارد. برای مثال برای ایجاد فضایی که افراد حاضر در آن احساس آرامش کنند، می توانید از دیمر و یا کوسن هایی زیبا استفاده کنید.

ایجاد فضایی دلنشین

تناسب در ریتم

ریتم می تواند حرکات چشم بیننده را هنگامی که وارد فضا می شود، کنترل کند. ریتم همچنین باعث می شود توجه بیننده به طرز زیبایی از وسیله ای به وسیله دیگر در فضا معطوف گردد و از این طریق فضایی فوق العاده ایجاد شود.

برای رسیدن به مقادیر مطلوب از ریتم در فضا، بایستی اشکال، خطوط، رنگ و بافت را تکرار کنیم. شکل گیری و پیشروی دیزاین نیز عاملی مهم در این رابطه محسوب می شود.

باید به پرسش حساس دیگری نیز پاسخ دهیم: دقیقا چه کسی می تواند درستی متدهای پرطرفدار دکوراسیون داخلی را تایید کند؟ تحصیلات عالیه به این دلیل برای دیزاین وجود دارند که طراحان داخلی از مفاهیم متفاوت و متعدد برای خلق یک پروسه حقیقی دیزاین استفاده کنند.

تناسب را مشابه با موسیقی در نظر بگیرید، هنگامی که نوتی اشتباه می شنوید، سریعا متوجه می شوید که یک جای کار غلط است و طبق فرمول از پیش تعیین شده، اجرا نشده است.

تناسب در ریتم

نقاط کانونی

یکی دیگر از اجزای مهم در دکوراسیون داخلی، نقطه کانونی است، نقطه ای از اتاق که توجه بیننده را معطوف به مبل، تزئینات و یا شومینه مخصوص می کند.

این وسیله هر چه باشد، باید همیشه به چشم بیاید چه از طریق فرم، خطوط، بافت و یا رنگ. در چنین چیدمانی وسیله مربوطه، “الگو” نامیده می شود و وسایل موجود در پس زمینه “زمین” نامیده می شوند.

نقاط کانونی

تعادل غیرمتقارن

همانطور که قبلاً عنوان شد، تعادل غیرمتعادل یکی از غیر رسمی ترین المان ها در طراحی دکوراسیون داخلی می باشد. این المان استایلی ایجاد می کند که بسیار سخت تر و پیچیده تر از آن چیزی است که در نگاه اول به نظر می رسد.

هنگامی که می خواهیم وسایل مختلف را در یک فضا بچینیم، با در نظر گرفتن تعادل غیر متقارن، وسایلی با وزن های مختلف طوری چیده می شوند که با در نظر گرفتن اهرم مرکزی، در نهایت به تعادل می رسند.

ترازویی را در نظر بگیرید که قادر به نشان‌دادن این وسایل وزن دار به عنوان جزء اصلی دیزاین داخلی باشد. این حالت در طراحی دو بُعدی می تواند نشان داده شود.

این بدین معناست که در نهایت وسایل سنگین تر یک طرف ترازو باید با وسایل سبک تر در طرف دیگر به تعادل برسند. به علاوه، وسایل با وزنی یکسان و جاگیر، می توانند در طرفی از این اهرم همان طور که اشیایی با وزن غیر یکسان قرار می گیرند، گذاشته شوند.

تعادل غیرمتقارن

استفاده از یک اثر هنری

این که فضای شما چقدر کوچک است مهم نیست؛ سعی کنید یک تکه مبل یا یک اثر هنری را برجسته و در معرض دید قرار دهید. بازی با مقیاس حسی از عظمت و شکوه را به فضا می افزاید و روشی ارزان، راحت و سریع برای تغییر اتاق شما می باشد.

استفاده از یک اثر هنری

به کارگیری کوسن رنگی

اگر نمی خواهید مبلمان خود را عوض کنید از کوسن های زیبا با طرح های متنوع برای زینت بخشیدن به آن ها استفاده نمائید. اگر نمی دانید از چه زمینه رنگی برای انتخاب کوسن ها استفاده کنید می توانید از رنگ دیوارها و کف اتاق الهام بگیرید.

به کارگیری کوسن رنگی

انتخاب پرده مناسب

بدون صرف هزینه زیاد با تزئین پنجره ها یک نقطه کانونی در اتاق ایجاد کنید. نصب یک مدل پرده زیبا، ارزان ترین و در حین حال تاثیرگذارترین گزینه محسوب می شود.

انتخاب پرده مناسب

تعویض روکش مبلمان

به جای خرید صندلی و مبلمان جدید می توانید از پارچه های طرح دار و رنگارنگ برای روکش مبلمان استفاده کنید. کمی جسارت به خرج دهید و ببینید که چگونه یک مبل ساده به مبلی متفاوت و جذاب تبدیل خواهد شد.

تعویض روکش مبلمان

استفاده از آینه های دکوراتیو

آینه ها ارزان ترین فاکتور برای ایجاد آثار هنری هستند. از آن ها برای افزودن روشنایی و درخشش به دیوارها استفاده کنید. آینه ها را می توان با اشکال متفاوت با هم ترکیب کرد و بر روی دیوار نصب نمود. آن ها نمایی زیبا و جذاب در کلیه مکان ها حتی مکان های کوچک ایجاد می کنند.

استفاده از آینه های دکوراتیو

استفاده از رنگ های روشن

رنگ های روشن فضای اتاق را دگرگون می کنند. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید چراغ هایی که بر روی میزهای پاتختی قرار گرفته‌اند به رنگ روشن همرنگ میز و دیوار انتخاب شده‌اند.

استفاده از رنگ های روشن

قفسه کتاب

هیچ چیزی بهتر از یک جداکننده چند منظوره برای تفکیک فضای بین دو مکان نیست. قفسه کتاب ایده ای بسیار مناسب برای تفکیک فضاست.

برای سهولت در جابه جایی قفسه کتاب می توان زیر آن چرخ قرار داد تا در صورت تمایل هر جایی که می خواهید آن ها را منتقل کنید. یک قفسه کتاب با قفسه های باز می تواند اتاق نشیمن را بدون ایجاد مانعی برای عبور نور تفکیک کند.

استفاده از فرش طرح دار

استفاده از یک فرش مناسب می تواند در زیبایی هر چه تمام تر خانه به شما کمک کند و علاوه بر آن باعث ایجاد انسجام میان سایر المان ها و رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی نیز می شود.

آن چه که در تازه ترین ایده های دکوراسیون داخلی به چشم می خورد، استفاده از یک فرش با رنگ خنثی می باشد. استفاده از فرشی با رنگ خنثی به راحتی با سایر المان ها تطبیق می پذیرد. طیف تیره رنگ های خنثی در هنگام انتخاب فرش می تواند با ایجاد کنتراست نمای بسیار زیبایی ایجاد نماید.

استفاده از فرش طرح دار

استفاده از المان های متالیک

آیا شما از جمله افرادی هستید که به ایجاد نمایی لوکس در خانه علاقمند هستید؟ دستیابی به یک طراحی لوکس در خانه ممکن است هزینه های زیادی در بر داشته باشد، اما با این حال راهکاری برای انجام این کار وجود دارد. استفاده از المان های تزئینی متالیک رنگ می تواند در دستیابی به یک طراحی لوکس به شما کمک کند.

هرچه المانی که از این رنگ برخوردار است بزرگ تر باشد، بدون شک نمای زیباتر و چشم نوازتری ایجاد خواهد کرد. استفاده از یک میز یا صندلی که پایه های آن به رنگ متالیک باشد، می تواند گزینه ای مناسب برای انتخاب باشد.

استفاده از المان های متالیک

استفاده از چوب در طراحی داخلی

چوب نمونه ای از المان های طبیعی است که استفاده از آن می تواند نمای بسیار زیبایی در خانه ایجاد نماید. استفاده از انواع المان های چوبی مانند کفپوش، دیوارپوش، مبلمان و… می توانند گزینه های مناسبی برای انتخاب و استفاده باشند.

استفاده از چوب نه تنها نمای زیبایی ایجاد می کند بلکه می تواند در القای گرما به فضای اتاق نیز به شما کمک کند. بد نیست بدانید که چوب یکی از المان های اصلی در طراحی سبک روستیک می باشد، اما استفاده از آن در انواع سبک های طراحی دکوراسیون داخلی امکان پذیر می باشد.

استفاده از چوب در طراحی داخلی

استفاده از رنگ های خنثی

بسیاری از طراحان داخلی بر این باورند که رنگ های خنثی نمونه ای از بهترین رنگ هایی هستند که می توان در طراحی داخلی از آن ها استفاده کرد. استفاده از این رنگ ها نه تنها نمای بسیار زیبایی ایجاد می کنند، بلکه به راحتی با سایر المان های مورد استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی خانه نیز تطبیق می پذیرند.

استفاده از این رنگ ها هیچ گاه قدیمی نمی شود و در انواع سبک های طراحی قابل استفاده می باشد. انتخاب طیف مناسب از این رنگ ها باید با توجه به اندازه فضایی که در نظر دارید از این رنگ در آن استفاده کنید، صورت پذیرد.

اگر فضای مورد نظر بزرگ باشد، امکان استفاده از انواع طیف های تیره رنگ های خنثی وجود دارد. این در حالی است که استفاده از طیف های روشن این رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی فضای کوچک کارایی بیشتری دارد و می تواند در بزرگ تر نشان دادن فضای اتاق نیز به شما کمک کند.

استفاده از رنگ های خنثی

استفاده از طیف رنگ های گرم

القای گرما به فضای خانه نکته مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. علاوه بر انتخاب المان هایی مانند کوسن که از طیف رنگ های گرم برخوردار هستند، به کارگیری وسایل روشنایی با این ویژگی نیز می تواند در القای گرما به فضای خانه به شما کمک کند؛ بنابراین استفاده از لامپ هایی با رنگ گرم را فراموش نکنید.

استفاده از طیف رنگ های گرم

استفاده از المان های تزئینی

یکی از نکات مهم در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده صحیح و به جا از انواع المان های تزئینی می باشد. نکته مهم در استفاده از لوازم تزئینی عدم استفاده بی اندازه از آن ها می باشد؛ چرا که استفاده زیاد از این وسایل تزئینی باعث ایجاد هرج و مرج در خانه شده و باعث ایجاد نمای ناخوشایندی می شود. انتخاب المان های تزئینی باید با توجه به سبک طراحی صورت پذیرد.

استفاده از المان های تزئینی

استفاده از راهکارهای طراحی کلاسیک

راهکارهای طراحی کلاسیک از گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته و تقریبا هیچ گاه قدیمی نمی شوند. نکته مثبتی که در مورد استفاده از راهکارهای طراحی کلاسیک وجود دارد، تبدیل آن به ایده های منحصر بفرد خودتان می باشد.

بخوانید!  عکس، طرح و ایده های طراحی شومینه

به بیان جزئی تر، برای مثال اگر مبلمانی به سبک روستیک در اختیار دارید که از شکل افتاده است، می توانید با تعمیر آن و استفاده از چند کوسن ظاهر زیبایی به آن ببخشید. انجام این کار کمتر از خرید یک مبلمان نو هزینه دارد.

استفاده از راهکارهای طراحی کلاسیک

استفاده از اِلمان های دایره ای شکل

استفاده از اِلمان های دایره ای شکل بهترین راه برای جلوگیری از عدم ایجاد هرج و مرج در اتاق می باشد. برای این کار می توانید از وسایل دایره ای شکل مانند فرش گرد، کوسن و حتی وسایل روشنایی دایره شکل استفاده نمایید.

استفاده از اِلمان های دایره ای شکل

استفاده از رنگ سیاه

رنگ سیاه رنگی است که هیچ گاه قدیمی نمی شود. این امکان وجود دارد که از این رنگ در تمامی سبک های مختلف طراحی استفاده شود. استفاده از جزئیات سیاه رنگ در هر سبکی امکان پذیر است و نمای خوبی ایجاد می کند. رنگ سیاه پاسخگوی تمامی سلیقه ها می باشد و باعث ایجاد عمق در فضای اتاق می شود.

استفاده از رنگ سیاه حتی در کوچک ترین المان هایی مانند قاب عکس، الگوهای پرده و حتی الگوهای روی کوسن می توانند تاثیرگذار باشند. چگونگی استفاده از این رنگ به سلیقه شخصی شما بستگی دارد.

استفاده از رنگ سیاه

تغییر قسمت های ناخوشایند

ممکن است قسمتی در خانه باشد که مورد پسند شما نباشد. این اتفاق زمانی که در خانه ای اجاره ای زندگی می کنید و اجازه ایجاد تغییر به شما نمی دهد. اما برای پوشاندن این قسمت ها می توانید از مبلمان یا وسایل تزئینی استفاده نمایید.

تغییر قسمت های ناخوشایند

عدم استفاده از وسایل زیاد

ممکن است زمانی که خانه ای جدید خریداری کرده اید یا قصد تغییر دکوراسیون خانه خود را دارید، در ابتدا هیجان زده باشید و به خرید وسایل مختلف علاقمند باشید. اما بهتر است قبل از انجام این کار نیازهای واقعی خود را شناسایی کنید و هر آن چه که نیاز است را خریداری نمایید.

در هنگام خرید وسایل دقت نمایید که آیا وسیله انتخابی مناسب خانه شما می باشد یا خیر. انتخاب صحیح وسایل ممکن است زمان بر باشد، اما به طور قطع نتیجه ای که در بر دارد رضایت بخش خواهد بود.

عدم استفاده از وسایل زیاد

استفاده از شلف های بلند

استفاده از شلف یکی از ایده های کاربردی است که می توانید در طراحی داخلی از آن ها استفاده نمایید. در بسیاری از طراحی ها، شلف ها به صورت عمودی بر روی دیوار نصب می شوند. اما شاید وقت آن رسیده است که در استفاده از آن ها خلاقیت به خرج دهید.

به همین خاطر می توانید مانند آن چه که در تصویر مشاهده می نمایید، نسبت به نصب شلف ها به صورت افقی اقدام نمایید. این ایده در طراحی مدرن کاربرد دارد و نمای متفاوتی نسبت به سایر شلف ها ایجاد می کند. استفاده از این روش می تواند فضای بیشتری را نیز در اختیار شما قرار دهد.

استفاده از شلف های بلند

استفاده از میزهای باریک با طول زیاد

میزهای باریک این امکان را فراهم می کند که به راحتی از آن ها در کنار صندلی استفاده نمایید. استفاده از میزی با این ویژگی فضای کم تری نیز اشغال می کنند.

هم چنین طول زیاد آن ها باعث می شود که فضای کافی برای قرار دادن وسایل نیز داشته باشید. توجه داشته باشید که بلندی این میز باید به گونه ای باشد که زمانی که بر  روی صندلی می نشینید، بتوانید به راحتی از آن استفاده نمایید، بنابراین بلندی آن باید با بلندی مبلمان هماهنگی داشته باشد.

در بیشتر مواقع ممکن است پیدا کردن میزی با این ویژگی کار آسانی نباشد و در این صورت می توانید نسبت به سفارش آن برای ساخت اقدام نمایید. آن چه که در این تصویر می بینید نمونه ای از این میزها می باشد.

استفاده از میزهای باریک با طول زیاد

استفاده از آباژور پایه دار در کنار تخت خواب

زمانی که صحبت به استفاده از آباژور به میان می آید، بسیاری از افراد به فکر استفاده از انواع آباژور که بر روی میز در کنار تخت قرار می گیرد، می افتند. اما می توان در این زمینه ایده هاه خلاقانه تری هم داشت.

به همین دلیل پیشنهاد ما به شما استفاده از آباژور پایه دار در کنار تخت خواب می باشد. استفاده از این آباژورها نمای زیبایی ایجاد کرده و فضای اضافه ای هم اشغال نمی کنند.

استفاده از آباژور پایه دار در کنار تخت خواب

استفاده از نورپردازی دکوراتیو

زمانی که صحبت از نورپردازی به میان می آید، بسیاری از افراد تنها به استفاده از لوستر و لامپ هایی که عموما در سقف تعبیه می شوند. می افتند. این نورپردازی در دسته نورپردازی عمومی قرار می گیرد و از اهمیت ویژه ای در طراحی داخلی برخوردار است.

اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید استفاده از نورپردازی دکوراتیو می باشد. استفاده از نورپردازی دکوراتیو برای نمایش اثر هنری ویژه یا ویژگی های معماری زیبا مورد استفاده قرار می گیرد.

انتخاب میز مناسب مبلمان

آن چه که امروزه کمتر از آن استفاده می شود، ست کردن تمامی المان ها با یکدیگر می باشد. برای مثال امروزه برخی از افراد به جای استفاده از انواع مبلمانی که کامل ست باشد خودداری می نمایند. انتخاب میز هم در این دسته قرار می گیرد.

برای مثال این امکان برای شما وجود دارد که برخلاف بسیاری از افراد که به استفاده از میز عسلی در کنار مبل علاقه دارند از میزهای عثمانی استفاده نمایید.

شکستن کلیشه ها در این زمینه می تواند نتیجه خوبی در پی داشته باشد. میزهای عثمانی این امکان را برای شما فراهم می کنند که در زمان نیاز فضای اضافه برای نشستن داشته باشید.

انتخاب میز مناسب مبلمان

استفاده از میز قهوه خوری مناسب

استفاده از چند میز قهوه خوری کوچک به جای استفاده از نمونه ای بزرگ از آن ها می تواند ایده خوبی در جهت اجرا باشد. این گونه میزها انواع و شکل های متفاوتی دارند و شما می توانید با توجه به سبک طراحی نمونه ای مناسب از آن ها را انتخاب نمایید.

استفاده از میز قهوه خوری مناسب

استفاده از قانون نامتقارن سازی

شاید زمانی که صحبت از طراحی دکوراسیون داخلی خانه به میان می آید، بیش تر افراد به دنبال استفاده از یک تابلو هنری در بالای کاناپه باشند. اما شاید وقت آن رسیده است که کمی در این مورد خلاقیت به خرج دهیم.

در بسیاری موارد افراد به دنبال اجرای ایده هایی در جهت طراحی متقارن می باشند. اما آیا تا به حال به فکر استفاده از قانون نامتقارن سازی بوده‌اید؟ برای مثال شما می توانید به جای استفاده از دو المان به صورت متقارن، از یک آینه بزرگ استفاده نمایید.

استفاده از قانون نامتقارن سازی

استفاده از پنل های چوبی مدرن

استفاده از پنل های چوبی یکی از روش هایی است که می توانید از آن در طراحی داخلی استفاده نمایید. به این منظور می توانید از دیوار اصلی برای اجرای این ایده استفاده نمایید. انجام این کار باعث می شود دیوار به نقطه کانونی در اتاق تبدیل شود.

استفاده از پنل های چوبی مدرن

استفاده از لوستر مناسب

یکی دیگر از نکات مهم در طراحی داخلی انتخاب لوستر مناسب می باشد. استفاده از لوستر باید در فضایی که برای نشیمن انتخاب شده است انجام پذیرد. انتخاب این المان باید با توجه به سبک طراحی که از آن استفاده نموده اید، صورت پذیرد. لوسترهای کریستال نمونه ای زیبا برای استفاده می باشند.

استفاده از لوستر مناسب

استفاده از بیش از یک رنگ

امروزه استفاده از رنگ های مختلف برای رنگ آمیزی دیوارها در بین عموم محبوبیت پیدا کرده است و به شما این امکان را می دهد که با انتخاب رنگ های مناسب، خانه ای زیبا داشته باشید.

استفاده از این تکنیک باعث می شود خانه شما تا مدتی نیاز به رنگ آمیزی مجدد نداشته باشد. هم چنین با انجام این کار، راه های زیادی برای انتخاب مبلمان مناسب یا تغییر لوازم تزئینی و جایگزینی آن با انواع جدید، پیش روی شما قرار خواهد گرفت.

استفاده از بیش از یک رنگ

علاوه بر این، اگر از رنگ مورد علاقه خود برای انجام این کار استفاده نمایید، به نوعی فضای اتاق شخصی سازی می شود. تنها به یاد داشته باشید که قبل از شروع این کار یک برنامه ریزی دقیق برای خود تهیه کنید و رنگ های مورد نظر و محل مناسب برای استفاده از آن ها را مشخص نمایید.

اگر در حال حاضر دیوارها با استفاده از رنگ های مختلف رنگ آمیزی شده اند و تمایل به تغییر آن ها دارید، می توانید به رنگ آمیزی دیوارها با استفاده از یک رنگ اقدام نمایید.

عکس دکوراسیون داخلی منزل و 85 ایده جدید و شیک[+تصاویر باکیفیت]

استفاده از بزرگ ترین دیوار به عنوان گالری

ایجاد یک گالری بر روی دیوار نیز به صرف هزینه زیادی نیاز ندارد. برای انجام این کار می توانید از عکس یا تصاویر مورد علاقه خود استفاده کنید و از خلاقیت خود برای ساخت قاب استفاده نمایید.

استفاده از بزرگ ترین دیوار به عنوان گالری

اگر فرد هنرمندی هستید، می توانید با استفاده از خلاقیت خود عکس های مختلف را کلاژ کنید و از آن ها برای تزئین دیوار استفاده نمایید.

طراحی آرشیتکتی

استفاده از تکنیک های آرشیتکتی این امکان را برای شما فراهم می کند که با ایجاد تغییرات جزئی به فضای اتاق موردنظر، عمق ببخشید. اما انجام این کار نیاز به استفاده از مهارت های یک متخصص دارد. اما شاید بتوان با انجام یک سری تکنیک تا حدی این ایده ها را اجرایی کرد.

برای مثال می توان برای رنگ آمیزی دیوارها از تکنیک های ویژه ای مانند استفاده از نوار برای خط اندازی بر روی دیوار و یا از شاپلون هایی برای ایجاد طرح استفاده کرد.

طراحی آرشیتکتی

استفاده از این شابلون ها باعث عمق بخشی به دیوار می شود و به طور قطع یکی از شیوه های به روزی است که می توانید مورد استفاده قرار دهید.

استفاده از میزهای عسلی و ایجاد فضای اضافه

اگر خانه شما کوچک است، باید به دنبال استفاده از مبلمان و وسایل چند منظوره باشید. برای مثال استفاده از مبلمانی که در زیر آن محلی برای قرار دادن وسایل اضافه در نظر گرفته شده است می تواند ایده خوبی باشد.

استفاده از میزهای کنار مبلی نیز ایده خوبی می باشد؛ زیرا می توانید از آن برای قرار دادن آباژور یا هر وسیله دیگری استفاده نمایید. برای انجام این کار از خلاقیت خود کمک بگیرید.

استفاده از میزهای عسلی و ایجاد فضای اضافه

استفاده از آینه در حمام

استفاده از آینه های مناسب، از نمونه ایده های منحصربفردی است که می توان در طراحی حمام ار آن استفاده کرد. همین حالا دست به کار شوید و آینه ساده حمام را با نمونه ای دیگر تعویض نمایید.

با این حال اگر قصد تعویض آینه حمام را ندارید، می توانید با نصب آن در قسمتی دیگر از حمام و یا تعویض فریم آن، تغییری چشمگیر در حمام ایجاد کنید.

استفاده از آینه در حمام

تقسیم بندی فضا

یکی از روش هایی که می توان از آن در اتاق های بزرگ استفاده کرد، تقسیم بندی آن ها می باشد. برای این کار می توان از روش های مختلفی استفاده کرد.

به طور مثال استفاده از پرده، تقسیم کننده های فلزی یا چوبی، ساخت کمد، استفاده از فرش و… از نمونه ایده هایی است که می توان از آن ها استفاده کرد. برای انجام این کار می توانید از خلاقیت خود نیز استفاده نمایید.

تقسیم بندی فضا

استفاده از الگوها

استفاده از الگوها در طراحی داخلی بدون شک باعث ایجاد تغییر در فضای مورد نظر می شود. اما به یاد داشته باشید که استفاده از الگوها باید به طرز صحیحی صورت پذیرد.

استفاده از الگوها مستلزم رعایت اصولی می باشد که در ادامه به معرفی برخی از این اصول می پردازیم. اگر شما نیز علاقمند به استفاده از الگوهای مختلف در طراحی داخلی هستید، با ما همراه باشید:

رعایت اصول پایه

منظور از رعایت اصول پایه انتخاب رنگ و طرحی است که با سایر المان های استفاده شده در اتاق هماهنگی داشته باشد. رعایت این اصل به ایجاد انسجام در فضای اتاق کمک می کند.

بهتر است در هنگام انتخاب رنگ الگوها، از یک رنگ غالب استفاده نمایید. این کار باعث می شود الگوهای استفاده شده در میان سایر المان های استفاده شده در فضای مورد نظر، به چشم آیند.

رعایت اصول پایه

استفاده از الگوهای هندسی

استفاده از الگوهای هندسی یکی از بهترین انتخاب ها می باشد. چرا که این الگوها قابلیت استفاده در انواع رنگ را دارند. اگر تمایل به استفاده از این الگوها در طراحی داخلی دارید، می توانید برای آن ها از رنگی که با سایر المان ها کنتراست ایجاد می کند، استفاده نمایید.

اگر در طراحی فضای مورد نظر از تِم ساده و یکنواختی استفاده کرده اید، استفاده از الگوهای هندسی باعث در هم شکستگی این یکنواختی می شود. به همین خاطر بهتر است در طراحی تِم های ساده از رنگ های غالب استفاده نمایید.

استفاده از الگوهای هندسی

انتخاب رنگ الگو باید با توجه به رنگ سایر المان ها انجام پذیرد. این کار باعث می شود فضای اتاق به صورت یکدست و منسجم شود. بنابراین برای انتخاب رنگ الگو می توانید از طیف های مختلف رنگ موجود در طراحی داخلی استفاده نمایید.

عکس دکوراسیون داخلی منزل و 85 ایده جدید و شیک[+تصاویر باکیفیت]

استفاده از یک الگو

سعی کنید الگوهای مختلف را در کنار یکدیگر استفاده نکنید. البته گاهی این امکان برای شما وجود دارد که از چند الگو هم زمان در کنار یکدیگر استفاده نمایید. اما به یاد داشته باشید که انجام این کار باید با ظرافت صورت گیرد.

با این حال پیشنهاد ما استفاده از یک الگو در طراحی داخلی می باشد. چرا که استفاده از الگوهای مختلف در کنار یکدیگر باعث ایجاد هرج و مرج می شود.

دقت داشته باشید در صورتی که تمایل به استفاده از کاغذ دیواری طرح دار دارید، الگوی آن با الگوی سایر المان ها مانند مبلمان و پرده هماهنگی داشته باشد.

اگر در طراحی ساده از الگو ها استفاده نمایید، این الگوها به نقطه کانونی اتاق تبدیل می شوند. بهتر است در استفاده از الگوها زیاده روی نکنید و در صورت استفاده از آن ها سایر المان ها را ساده انتخاب کنید.

استفاده از یک الگو

استفاده از الگوهای بزرگ برای کفپوش

اگر از چند الگو در طراحی داخلی فضای مورد نظر استفاده کرده اید، بهتر است بزرگ ترین الگو را به کفپوش اختصاص دهید. برای مثال در انتخاب فرش انواع الگوهای بزرگ را انتخاب نمایید.

این یکی از مهم ترین اصولی است که باید در طراحی داخلی و برای استفاده از چند الگو در کنار یکدیگر به یاد داشته باشید. این کار باعث ایجاد انسجام و تعادل در فضای مورد نظر می شود. هم چنین به یاد داشته باشید که انتخاب رنگ نیز با توجه به رنگ سایر المان ها صورت گیرد.

استفاده از الگوهای بزرگ برای کفپوش

انتخاب کاعذ دیواری الگودار

اگر تمایل به استفاده از کاغذ دیواری الگودار دارید، بهتر است تنها برای یک دیوار از این کاغذ دیواری استفاده کرده و برای سایر دیوارها از یک رنگ یا طرح ساده استفاده نمایید.

انتخاب کاغذدیواری باید با سایر المان ها هماهنگی داشته باشد. این کار باعث ایجاد انسجام در فضای اتاق می شود. هم چنین باید توجه داشته باشید که رنگ کاغذ دیواری نیز با سایر المان ها مانند پرده و مبلمان هماهنگی داشته باشد.

انتخاب کاعذ دیواری الگودار

استفاده از الگوها در جهت ایجاد فضایی دراماتیک

در جهت ایجاد فضایی دراماتیک با استفاده از الگوها می توانید به فکر استفاده از یک کاغذ دیواری طرح دار تیره رنگ باشید. در کنار استفاده از چنین کاغذ دیواری بهتر است از المان هایی با رنگ های خنثی استفاده نمایید.

کنتراست ایجادشده بدون شک باعث ایجاد نمای بسیار زیبایی می شود. استفاده از این کاغذ دیواری ها در جهت اجرایی کردن سبک کلاسیک در طراحی دکوراسیون داخلی نیز گزینه خوبی است.

استفاده از الگوها در جهت ایجاد فضایی دراماتیک

ترکیب الگوهای بزرگ در فضای وسیع

توجه داشته باشید که در صورت تمایل به استفاده از چند نمونه الگو در کنار یکدیگر به اندازه فضای مورد نظر توجه داشته باشید. استفاده از چند نمونه الگو در کنار یکدیگر تنها زمانی نتیجه خوبی در پی خواهد داشت که فضای اتاق به اندازه کافی بزرگ باشد و انجام این کار باعث ایجاد هرج و مرج نشود.

بخوانید!  تاثیر رنگ مرجانی در دکوراسیون داخلی منزل

بهتر است برای انجام این کار از الگوهای ساده و هم چنین رنگ های روشن استفاده نمایید. این کار به ایجاد انسجام در فضای اتاق نیز کمک خواهد کرد. برای استفاده از الگوهای مختلف در کنار یکدیگر می توانید تا پنج نمونه الگو را در کنار یکدیگر استفاده نمایید.

ترکیب الگوهای بزرگ در فضای وسیع

استفاده از کوسن های طرح دار

استفاده از کوسن های طرح دار یکی از بهترین المان های تزئینی می باشد. در هنگام انتخاب کوسن های الگودار باید به یاد داشته باشید که از رنگ های ساده برای آن ها استفاده نمایید.

استفاده از کوسن های طرح دار

استفاده از وسایل آنتیک

آن چه که در بین تازه ترین ایده های طراحی دکوراسیون داخلی به چشم می خورد، استفاده از المان های آنتیک و کلاسیک می باشد. شاید آن چه که در سال های قبل بیش تر به چشم می خورد، استفاده از المان های مدرن بود.

از این رو اگر به دنبال استفاده از ایده های تازه و نو در این زمینه هستید، پیشنهاد ما استفاده از وسایل آنتیک و کلاسیک می باشد. استفاده از این المان ها باعث ایجاد فضایی گرم می شود و نمای ویژه ای ایجاد می کند.

استفاده از وسایل آنتیک

استفاده از پنل بزرگ در بالای تخت خواب

در تازه ترین ایده ها هرچه پنل بالای تخت از اندازه بزرگ تری برخوردار باشد، نتیجه بهتری در پی دارد. این المان می تواند به شکل المان غالب مورد استفاده قرار گیرد. برای انتخاب این پنل می توانید از انواع رنگ های غالب استفاده نمایید.

استفاده از پنل بزرگ در بالای تخت خواب

استفاده از المان های منحنی شکل

استفاده از المان های منحنی شکل از تازه ترین ایده هایی است که می توانید در تغییر دکوراسیون داخلی خانه مورد استفاده قرار دهید.

برای مثال این امکان وجود دارد که به جای استفاده از انواع مبلمان که در طراحی آن ها دسته ها زاویه دار هستند، از نمونه ای از مبلمان که دسته ها حالت منحنی شکل دارند، استفاده نمایید.

عکس دکوراسیون داخلی منزل و 85 ایده جدید و شیک[+تصاویر باکیفیت]

استفاده از المان های سنتی

در تازه ترین ایده هایی که در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی به چشم می خورد، استفاده از المان های ساده و مینیمال کم تر می شود و بیش تر استفاده از المان های سنتی شکل سفارش می گردد. از این رو به کارگیری این المان ها نیز می تواند پیشنهاد خوبی برای استفاده باشد.

استفاده از کاشی های رنگی در طراحی میز

بدون شک همه افراد المان هایی در دسترس دارند که ممکن است ظاهر آن ها کمی کهنه به نظر برسد. در میان این المان ها اگر میزی وجود دارد که قدیمی است می توانید با استفاده از کاشی های رنگی نسبت به ایجاد تغییر در آن ها اقدام نمایید.

برای مثال می توانید با قراردادن کاشی های رنگی بر اساس سلیقه خود بر روی سطح میز، نمونه ای زیبا از این المان را طراحی کنید.

استفاده از کاشی های رنگی در طراحی میز

استفاده از رنگ یاسی

استفاده از رنگ یاسی در طراحی داخلی می تواند گزینه مناسبی باشد. اگر به دنبال استفاده از رنگ های روشن و ملایم هستید، رنگ یاسی نمونه ای از بهترین رنگ هایی است که می توانید مورد استفاده قراردهید.

تطبیق پذیری این رنگ با سایر رنگ ها به نسبت بالا بوده و به همین خاطر استفاده از آن در دکوراسیون داخلی را به شما توصیه می کنیم.

استفاده از رنگ یاسی

ایجاد فضا برای قرار دادن وسایل

وجود فضایی که بتوان از آن برای نگهداری وسایل استفاده کرد، دغدغه بسیاری از افراد می باشد. در این میان استفاده از شلف ها می تواند گزینه ای مناسب برای استفاده باشد.

استفاده از شلف ها هم از لحاظ زیبایی شناسی و هم کاربردی می تواند گزینه ای مناسب برای انتخاب در نظرگرفته شود.

ایجاد فضا برای قرار دادن وسایل

انتخاب کفپوش مناسب در حمام

اگر کفپوش حمام خانه قدیمی است بهتر است به فکر استفاده از نمونه ای جدید از انواع متریالی که می توان به این منظور استفاده کرد، باشید.

استفاده از کاشی و سرامیک می تواند گزینه ای مناسب برای استفاده باشد. بدون شک انجام این کار تاثیری چشمگیر بر فضای کلی حمام خواهد گذاشت.

انتخاب کفپوش مناسب در حمام

استفاده از المان های سه بعدی بر روی دیوار

در تازه ترین ایده هایی که در زمینه دیزاین خانه ارائه شده است، استفاده از المان های سه بعدی برای طراحی دیوار به چشم می خورد.

در این راستا این امکان وجود دارد که از انواع المان های تزئینی سه بعدی استفاده نمایید. هم چنین این امکان وجود دارد که از انواع دیوارپوش با طراحی سه بعدی نیز استفاده کنید.

استفاده از المان های سه بعدی بر روی دیوار

رنگ آمیزی سقف

سقف به عنوان پنجمین دیوار در خانه شناخته می شود. در تازه ترین ایده ها در زمینه طراحی خانه، طراحان داخلی کم تر به دنبال اجرای ایده هایی برای بلندترکردن سقف هستند. آن چه که در دسته تازه ترین ایده های دکوراسیون داخلی وجود دارد، طراحی سقف می باشد.

این طراحی می تواند از طریق روش های مختلف مانند استفاده از کاغذ دیواری، استفاده از رنگ های غالب و یا استفاده از الگوها صورت پذیرد. استفاده از قانون 10-30-60 می تواند در استفاده صحیح از رنگ و رنگ آمیزی دیوارها به شما کمک کند.

برای رنگ آمیزی دیوار بهتر است از رنگی که در 60  درصد از رنگ آمیزی کل خانه مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده نمایید. 10 درصد از رنگ هم بهتر است برای ایجاد جنبه های جذابیت دیداری استفاده شود.

رنگ آمیزی سقف

استفاده از رنگ آبی نیلی

انتخاب رنگ مناسب از جمله نکات مهمی است که در طراحی دکوراسیون داخلی باید به آن توجه داشته باشید. بدون شک سلیقه فردی در انتخاب رنگ نقش بسزایی دارد.

در صورتی که شما از جمله افرادی هستید که به استفاده از رنگ آبی در طراحی دکوراسیون داخلی علاقمند می باشید، پیشنهاد ما استفاده از رنگ آبی نیلی می باشد. برای مثال این امکان وجود دارد که برای انتخاب کوسن از این رنگ استفاده نمایید.

استفاده از رنگ آبی نیلی

استفاده از تکنیک رنگ آمیزی آمبره

استفاده از تکنیک رنگ آمیزی آمبره برای رنگ آمیزی دیوار از دیگر ایده هایی است که می توانید برای ایجاد نمایی نو در خانه از آن استفاده نمایید. به این منظور می توانید از انواع رنگ های غالب و خنثی و هر رنگی که به آن علاقمند هستید استفاده نمایید.

نکته مهم انتخاب رنگ هایی است که در کنار هم ترکیب زیبایی ایجاد نمایند. استفاده از  این راهکار می تواند در عمق بخشی به فضای مورد نظر نیز به شما کمک کند.

استاده از تکنیک رنگ آمیزی آمبره

استفاده از رنگ های غالب

همان طور که قبلا نیز به این نکته اشاره شد، انتخاب رنگ مناسب نکته مهمی است که باید در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی به آن توجه نمایید. استفاده از رنگ های شاد و غالب می تواند در ایجاد فضایی با نشاط و سرزنده به شما کمک کند.

برای مثال می توانید از انواع مبلمان که از رنگ های شاد در آن استفاده شده است، در دیزاین اتاق نشیمن استفاده نمایید. در کنار آن استفاده از کوسن هایی به رنگ خنثی می تواند در ایجاد انسجام میان رنگ ها و هم چنین ایجاد تعادل در فضای اتاق به شما کمک کند.

استفاده از رنگ های غالب

استفاده از میز کنسول و آینه

استفاده از یک میز کنسول و یک آینه می توانند المان های مناسبی برای طراحی اتاق نشمین باشند. نکته مهم انتخاب نمونه ای از این المان ها می باشد که نمایی زیبا در خانه ایجاد کرده و با سبک طراحی دکوراسیون داخلی خانه هماهنگی داشته باشد.

انتخاب میز و آینه ای که از رنگ طلایی در آن استفاده شده است، می تواند گزینه ای مناسب برای استفاده باشد. بکارگیری نمونه چوبی این المان که از رنگ طلایی نیز در آن به کاررفته است نیز می تواند نتیجه خوبی در پی داشته باشد.

استفاده از میز کنسول و آینه

استفاده از وسایل برقی رنگی در آشپزخانه

استفاده از وسایل برقی رنگی مانند یخچال فریزر و گاز که از رنگ های شاد در طراحی آن ها استفاده شده است، نمونه ای از ایده های متفاوت در طراحی آشپزخانه محسوب می شود. بکارگیری این روش در طراحی فضایی شاد و سرزنده به شما کمک می کند.

استفاده از وسایل برقی رنگی در آشپزخانه

استفاده از میز غذاخوری مناسب

استفاده از یک میز غذاخوری مناسب می تواند تاثیرگذاری فراوانی در زیبایی فضای مورد نظر داشته باشد. این میزها در انواع مختلفی وجود دارند و انتخاب نمونه ای از آن ها که با سبک طراحی دکوراسیون داخلی هماهنگی داشته باشد، می تواند نمای زیبایی در اتاق نشیمن ایجاد نماید.

استفاده از میز غذاخوری مناسب

استفاده از سنگ مرمر

سنگ مرمر نمونه ای از المان های طبیعی می باشد که استفاده از آن در طراحی دکوراسیون داخلی باعث ایجاد نمایی لوکس و فاخر می شود.

اگر تمایل به استفاده از سنگ مرمر در دیزاین خانه دارید، می توانید از میزهایی که سطح آن ها مرمر می باشد، استفاده نمایید. استفاده از این سنگ در طراحی آشپزخانه و حمام نیز می تواند نمایی بسیار زیبایی ایجاد نماید.

استفاده از یک کانتر سنگ مرمر و یا استفاده از این سنگ به عنوان دیوار بین کابینتی می تواند نمایی لوکس در آشپزخانه ایجاد کند. هم چنین استفاده از این متریال به عنوان دیوار پوش در طراحی حمام نیز می تواند نتیجه خوبی در پی داشته باشد.

استفاده از سنگ مرمر

استفاده از میزهای شیشه ای

اگرچه میزهای شیشه ای نمونه ای از المان هایی است که از دیرباز مورد استفاده قرار میگرفته است، اما استفاده از آن ها نمای زیبایی به طراحی دکوراسیون داخلی خانه می بخشد. ترکیب شیشه و چوب در ساخت این میزها بدون شک، تلفیقی زیبا ایجاد خواهد کرد.

استفاده از میزهای شیشه ای

استفاده از کاشی های جذاب در طراحی حمام

استفاده از کاشی هایی که از طراحی زیبا و چشم نوازی برخوردار هستند، نکته مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید.

از آن جایی که کاشی یکی از المان های اساسی در طراحی دکوراسیون داخلی حمام شناخته می شود، استفاده از آن می تواند تاثیر بسزایی در زیبایی حمام داشته باشد. از این رو بهتر است به دنبال استفاده از کاشی هایی باشید که از طراحی منحصربفردی برخوردار باشند.

استفاده از کاشی های جذاب در طراحی حمام

استفاده از شیرآلات برنجی

استفاده از شیرآلات برنجی در طراحی دکوراسیون داخلی حمام و آشپزخانه می تواند نمای زیبا و متفاوتی ایجاد نماید. شاید زمان آن فرارسیده باشد که به جای شیرآلات نقره ای رنگ به فکر استفاده از انواع برنجی آن ها باشید. استفاده از این مدل شیرآلات در کنار رنگ هایی که با آن ها کنتراست ایجاد کنند، می تواند نتیجه خوبی در پی داشته باشند.

استفاده از شیرآلات برنجی

استفاده از رنگ های خاص

بهتر است در استفاده از رنگ ها جسارت داشته باشید و از رنگ های خاص برای طراحی قسمت های مختلف خانه استفاده نمایید. برای مثال ترکیب رنگ های صورتی و آبی پاستیلی در کنار المان های متالیک و سنگ مرمر می تواند نمای بسیار متفاوت و چشم نوازی ایجاد نماید.

استفاده از رنگ های خاص

استفاده از نماد حیوانات

آیا شما از جمله افرادی هستید که به حیوانات علاقمند هستید؟ آیا به استفاده از نماد حیوانات در خانه خود علاقه دارید؟ استفاده از نماد حیوانات در خانه نیز به نوعی دعوت از طبیعت در طراحی دکوراسیون داخلی شناخته می شود.

استفاده از انواع بافت که در طراحی آن ها از طرح بدن حیوانات استفاده می شود، می تواند نمونه ای از ایده های اجرایی باشد. بکارگیری کوسن هایی با این ویژگی نیز می تواند از دیگر ایده ها در این زمینه باشد.

استفاده از نماد حیوانات

استفاده از نور طبیعی خورشید

استفاده از نور طبیعی خورشید، نکته بسیار مهمی است که در صورت امکان بهتر است نهایت استفاده از آن را داشته باشید. نور طبیعی خورشید را می توان از ایده های دعوت از طبیعت در خانه به شمار آورد.

به این منظور در صورت امکان بهتر است برای استفاده از این فرصت از درب شیشه ای استفاده نمایید. انجام این کار باعث می شود نور بیش تری به فضای اتاق وارد شود.

استفاده از نور طبیعی خورشید

ایجاد انرژی در فضای خانه

ایجاد فضایی پر انرژی در خانه نکته مهمی است که در تازه ترین ایده های طراحی دکوراسیون داخلی به آن توجه ویژه ای شده است. حال سوال این جاست که چگونه می توان به ایجاد این انرژی در فضای خانه کمک کرد؟ یکی از ساده ترین راهکارهایی که می توان برای انجام این کار مورد استفاده قرار داد، به کارگیری اشکال هندسی غالب و رنگی می باشد.

با انجام این کار سطح انرژی در خانه بالا می رود و انرژی به جریان می افتد. استفاده از رنگ هایی که باعث ایجاد حس سرزندگی در خانه شود، از نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید.

ایجاد انرژی در فضای خانه

به کارگیری طراحی ساده در دیزان خانه

آن چه که در تازه ترین ایده های طراحی دکوراسیون داخلی در سال 2021 به چشم می خورد، ایجاد فضایی آرام بخش و راحت می باشد. انجام این کار جز با استفاده از یک طراحی ساده و بدون هرج و مرج محقق نخواهد شد.

استفاده از رنگ خاکستری به عنوان یک رنگ خنثی از جمله نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید. بهتر است در استفاده از رنگ های خنثی طیف روشن این رنگ ها را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید.

شما می توانید از این رنگ در آشپزخانه هایی به سبک روستیک و حمام مدرن کوچک استفاده شود. در صورت استفاده از رنگ خاکستری در اتاق نشیمن یا اتاق خواب، در کنار آن از یک رنگ تیره غالب استفاه نمایید.

آن چه که در دیزاین خانه به سبکی ساده باید به آن توجه داشته باشید، استفاده از بافت و انواع متریال با کیفیت می باشد. در تازه ترین ایده ها، استفاده از رنگ هایی هم چون زرد لیمویی در کنار رنگ خاکستری به چشم می خورد.

به کارگیری طراحی ساده در دیزان خانه

استفاده از المان های تزئینی براق

برای به روز کردن دکوراسیون داخلی خانه خود از المان های تزئینی براق استفاده نمایید. وسایل تزئینی به رنگ برنز، رزگلد، طلایی و برنج گزینه های خوبی برای انتخاب هستند. بهتر است برای انتخاب این وسایل از نمونه هایی که شکل منحنی دارند، استفاده نمایید.

در کنار رنگ های برنز و رزگلد می توانید از رنگ هایی هم چون آبی استفاده نمایید. استفاده از مبلمان یا یک صندلی که از مخمل در ساخت آن استفاده می شود، را در گوشه ذهن خود نگهدارید.

استفاده از المان های تزئینی براق

به کارگیری سبک ژاپنی

به کارگیری مبلمانی با اشکال ویژه و خاص، تابلوهای نقاشی خاص و منحصر بفرد، استفاده از بافت هایی مانند ابریشم و ساتن از جمله راهکارها برای استفاده از سبک ژاپنی در دیزاین خانه می باشد. استفاده از این سبک می تواند در ایجاد فضایی آرام بخش و راحت نیز به شما کمک کند.

برای انتخاب رنگ در این سبک می توانید از رنگ های آرام بخشی هم چون آبی، سبز، خاکستری روشن و صورتی در کنار رنگ ها غالبی هم چون رنگ تیله ای، نیلی و زمردی استفاده نمایید. انتخاب المان های با کیفیت نکته مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید.

در صورتی که علاقمند به استفاده از رنگ های تیره در این سبک هستید، بهتر است در طراحی فضای بزرگ از آن ها استفاده نمایید. به کارگیری آباژورهای پایه دار در کنار کفپوش بامبو از ایده هایی است که می توانید برای به روز کردن دیزاین خانه مورد استفاده قرار دهید.

به کارگیری سبک ژاپنی

شلف دیواری

آن چه که در طراحی آپارتمان کوچک باید به یاد داشته باشید، طراحی فضایی کاربردی می باشد. به کارگیری صحیح فضاهایی که از آن ها استفاده ای نمی شود، استفاده از فضای خالی دیوار و فضای خالی زیر راه پله از گزینه های مناسبی است که می توانید به آن ها فکر کنید.

استفاده از شلف های دیواری برای قراردادن کتاب و لوازم تزئینی، یه کارگیری شلف ها در فضای آشپزخانه برای قراردادن وسایل از ایده هایی است که می توانید در این زمینه به کار گیرید.

شلف دیواری

نکات پایانی

آن چه که در این جا به بیان آن پرداختیم، ارائه تازه ترین و در عین حال کاربردی ترین نکاتی است که می تواند در طراحی خانه رویایی به شما کمک کند. به نظر شما از چه راهکارهای دیگری می توان در این زمینه استفاده کرد؟

استفاده از کدام یک از ایده های ارائه شده می تواند تاثیرگذاری بیش تری داشته باشد؟ در صورت تمایل می توانید نقطه نظرات خود در این زمینه را با ما به اشتراک بگذارید.