آموزش رویت

ساختمانچی

اولین گام برای خرید آسانسور استاندارد و ایمن، مشاوره و مراجعه به سازندگان معتبر است. این وسیله ضروری باید براساس استانداردهای لازم خریداری شود، زیرا در صورت انتخاب یک آسانسور نامناسب، ممکن است ساکنین با خرابی آن مواجه شوند و یا گیر افتادن در کابین برای آن ها مشکل ساز شود. در این مطلب از ساختمانچی به بررسی نکات کلیدی هنگام خرید آسانسور می پردازیم. با ما همراه باشید.

راهنمای خرید آسانسور مناسب

اندازه آسانسور

اندازه آسانسورها متفاوت است و ابعاد مختلفی دارد، اما اکثر آن ها 120 در 120 سانتی متر هستند.

ظرفیت بار

در ساختمان های کم جمعیت، ظرفیت بارگذاری 1000 کیلوگرم برای انتقال وسایل سنگین از یک طبقه به طبقه دیگر کافی است.

در نظر گرفتن خطرات احتمالی

یکسری اقدامات ایمنی برای کاهش احتمال حوادث باید انجام شود. گزینه های امنیتی مهمی که نباید نادیده گرفته شوند عبارتند از نصب یک سیستم زنگ خطر، تلفن در داخل کابین، پشتیبان گیری خرابی برق و یک سیستم ترمز زنجیری شل.

نکات خرید آسانسور

قیمت آسانسور

این نکته اهمیت دارد که قیمت ها را نیز در نظر بگیریم. بالابرها باتوجه به نوع آسانسور و آپشن های آن، از آسانسورهای ساده تا انواع لوکس و مدرن، دارای تنوع بسیار زیاد در قیمت هستند. مهم است که کل هزینه لیفتر را از خرید تا نصب و نگهداری بررسی کنیم.

گارانتی

خرید آسانسور از یک شرکت تولید کننده که مدت زمان ضمانت خوبی را ارائه می دهد، مهم است.

مدل آسانسور

انواع آسانسورهای هیدرولیکی و کششی در مدل های شیک و زیبایی از تولید کنندگان مختلف در بازار وجود دارند. یک مدل مناسب برای ساختمان خود در نظر بگیرید.

بخوانید!  آشنایی با انواع لوله های تاسیساتی

کیفیت قطعات آسانسور

مهم ترین نکته ای که هنگام خرید آسانسور باید توجه ویژه به آن معطوف شود، کیفیت قطعات آسانسور است؛ زیرا در صورت وجود قطعات بی کیفیت ساکنین ساختمان هنگام استفاده از آسانسور مدام با مشکل مواجه می شوند.

مهم ترین قطعات آسانسور ریل، موتور، کابین و تابلو فرمان آن می باشند، بنابراین توجه به کیفیت آن ها بسیار حائز اهمیت است.

خرید از تولید کننده معتبر

خرید آسانسور باید از شرکت های تولید کننده معتبر انجام شود، زیرا این شرکت ها خدمات 24 ساعته به مشتریان ارائه می دهند و در صورت بروز کوچک‌ترین مشکل در عملکرد آسانسور نسبت به تعمیر آن اقدام می نمایند.

استفاده از یک نصاب ماهر

نصب آسانسور باید توسط افراد حرفه ای و مجرب صورت گیرد تا کوچکترین نقصی در عملکرد آن ها پیش نیاید. آسانسور را می توان در فضای بین راه پله ها، هم در خانه های قدیمی و هم خانه های جدید نصب کرد، البته انجام این کار نیاز به یک طراح ماهر و مشاوره با وی می باشد.

آسانسور

عوامل موثر بر قیمت آسانسور

برای راه اندازی آسانسور به مجموعه ای از تجهیزات نیاز است که با در کنار هم قرارگیری آن ها آسانسور نصب می شود و به کار می افتد. این تجهیزات شامل موتور، تابلو فرمان، جک هیدرولیک و سایر مواردی است که مجموع آن ها قیمت آسانسور را مشخص می کند.

کلام پایانی

ما در این نوشته از ساختمانچی به موارد مهم و ضروری هنگام خرید آسانسور پرداختیم. امیدواریم این نکات شما را در انتخاب و خرید یک آسانسور باکیفیت و مناسب یاری کرده باشد. در صورت تمایل می توانید نظرات خود را در مورد این نوشته با ما در میان بگذارید.