آموزش رویت

ساختمانچی

کابینت های گلاس نمونه ای مقاوم در میان انواع کابینت ها می باشد که از چوب ام دی اف ساخته شده و روکش پلاستیکی و براقی دارد. وجه تمایز این کابینت با نمونه ام دی اف، روکش براق آن یا همان هایگلاس بودن آن می باشد. حال سوال این جاست که چرا کابینت هایگلاس؟

اگر از یک طراح داخلی بخواهید کابینت آشپزخانه شما را طراحی کند. مسلماً متریال های مختلفی برای ساخت آن به شما پیشنهاد می دهند؛ از جمله فلز، MDF، ملامینه، هایگلاس، چوب و شیشه که هر کدام مزایای منحصربفرد خود را دارند و جلوه ای متفاوت ایجاد می نمایند.

همانطور که در نوشته های پیشین ساختمانچی به معرفی انواع کابینت و روکش های آن ها پرداخته شد، کابینت MDF با تنوع بالایی از روکش به بازار عرضه می شود که در بین آن ها روکش هایگلاس محبوب تر است.

این کابینت ظاهری متفاوت دارد و چشم هر ببینده را خیره می کند. در طراحی آشپزخانه های امروزی هایگلاس اولین گزینه و مناسب ترین مدل است که موردپسند همگان قرار می گیرد.

در ساخت این کاور از روکش پلکسی گلاس که نوعی پلاستیک می باشد، استفاده می شود. نکته مهمی که در انتخاب این مدل کابینت باید مورد توجه قرار گیرد، میزان موجی است که بر اثر انعکاس نور به سطح آن ایجاد می شود.

هرچه این میزان موج کم تر باشد، نشان دهنده کیفیت بالاتر مغزی مورد استفاده در ساخت آن می باشد. در نتیجه این کابینت از کیفیت بالاتری برخوردار است.

کابینت های گلاس

مزایای کابینت هایگلاس

  • وزن این متریال نسبت به شیشه سبک تر اما استحکام و مقاومت آن بیشتر است.
  • کابینت هایی که از هایگلاس تولید می شوند ظاهری براق و شیک دارند و جلوه آشپزخانه را بسیار زیبا می کنند.
  • مهم ترین موضوع در طراحی دکوراسیون داخلی، روشنایی فضا می باشد. کابینت هایگلاس سطح شیشه مانند و براق دارد و به عنوان منبعی از نور در آشپزخانه به شمار می رود. سطح این کابینت نور را منعکس می کند و فضای آشپزخانه را روشن تر جلوه می نماید.
  • قیمت این مدل کابینت مقرون بصرفه است و با خیالی آسوده می توان نسبت به خرید آن اقدام نمود.
  • این مدل ظاهری ساده دارد و همین سادگی نمادی از دکوراسیون مدرن است. این کابینت ها ساده اما در رنگ های متنوع تولید می شوند و به راحتی می توان آن ها را با دکوراسیون دلخواه هماهنگ نمود.
  • سطح صاف و براق این کابینت ها تمیزنمودن آن ها را آسان می کند و به راحتی با یک دستمال مرطوب می توان سطح آن را تمیز کرد.
  • وزن کابینت هایگلاس نسبت به برخی از کابینت های دیگر سبک تر است و حمل و نقل آن راحت تر صورت می گیرد.
  • این کابینت ها از مقاومت بالایی در برابر حرارت، رطوبت و گرد و غبار برخوردار هستند.
  • طول عمر کابینت هایگلاس بالا می باشد.
مزایای کابینت هایگلاس

معایب کابینت های گلاس

  • این کابینت سطح صاف و یکدستی دارد و مقاومت آن در برابر خط و خش پایین می باشد، از این رو در نگهداری آن باید دقت کرد.
  • لایه درونی آن از جنس ام دی اف خام است که در برابر آب و رطوبت از مقاومت لازم برخوردار نمی باشد.
  • لبه های این کابینت صاف و تیز می باشد.

انواع رنگ بندی کابینت هایگلاس

کابینت های هایگلاس رنگ بندی متنوعی دارند. انتخاب رنگ این نوع کابینت ها می تواند مطابق با سلیقه شما باشد. می توانید از هرکدام از رنگ های مورد علاقه خود در طراحی این کابینت ها استفاده کنید.

یکی از رنگ های مورد علاقه افراد در خرید کابینت هایگلاس، رنگ سفید می باشد. اما اگر حس می کنید که فضا شما سرد و بی روح می شود، می توانید از ترکیب دو رنگ سفید و مشکی و یا کرم و قهوه ای استفاده کنید که اصولا نمای شیکی را در آشپزخانه بوجود می آورد.

بخوانید!  لوستر برنزی[شاه عباسی،اسپوتنیک و قفسی]

هایگلاس سفید مشکی می تواند انتخاب فوق العاده ای باشد و باعث جذابیت منحصربفردی در فضای آشپزخانه شوند. مزیت درب های یک رنگ این است که در صورتی که از آن خسته شدید، می توانید به راحتی با تعویض درب های آن، طرح جدیدی را بوجود آورید.

کابینت های گلاس سفید

کابینت هایگلاس سفید فضا آشپزخانه را تمیز و دلباز نشان می دهد و به دلیل انعکاس نور نقش مهمی در روشن شدن فضا ایفا می کند. هر چند نگهداری و مراقبت از کابینت سفید دغدغه برخی افراد است اما نمی توان اهمیت آن را در آشپزخانه های مدرن امروزی نادیده گرفت.

سادگی کابینت هایگلاس سفید باعث می شود ظاهر آن همواره به روز و جدید باشد، حتی اگر سال ها از ساخت آن بگذرد. این کابینت ها با هر نوع دکوراسیون آشپزخانه از سنتی تا مدرن هخوانی پیدا می کنند.

کابینت هایگلاس سفید

تطبیق پذیری کابینت سفید با آشپزخانه های مختلف باعث می شود به راحتی بتوان به آن اکسسوری های مختلف اضافه نمود و از حداکثر فضاهای آن استفاده کرد. برای ایجاد تغییر و تحول در آشپزخانه ای که دارای کابینت های گلاس سفید است می توان دستگیره های آن را تعویض نمود.

همچنین با انتخاب رنگ های ملایم مانند صورتی یا آبی برای سایر المان هایی که کنار کابینت قرار می گیرند، می توان زیبایی فوق العاده ای به آشپزخانه بخشید.

رنگ هایی را انتخاب کنید که با رنگ سفید خنثی سازگار باشند. همانطور که کابینت سفید هایگلاس مزایا بسیاری در بر دارد، دارای معایبی نیز می باشد که نمی توان از آن ها چشم پوشی کرد.

رنگ سفید کابینت را با رنگ کانتر یا دیوارپوش بین کابینتی ترکیب کنید. حتی می توانید کابینت های بالایی را با رنگ تیره تر و کابینت پایینی را به رنگ سفید انتخاب نمائید.

هایگلاس سفید

کابینت هایگلاس مشکی

معمولا از رنگ مشکی به عنوان رنگ مکمل در کابینت های سفید و یا رنگی استفاده می شود. مشکی رنگ مدرنی محسوب می شود و ترکیب رنگش با سایر المان های رنگ روشن در آشپزخانه می تواند فضایی کلاسیک و مدرن را بوجود آورد.

هایگلاس مشکی

کابینت هایگلاس قهوه ای

رنگ های قهوه ای نمای چوبی زیبایی دارند و می توان با تلفیق دو تم مختلف این رنگ، طرحی طبیعی را بوجود آورد. همچنین می توان رنگ قهوه ای را با رنگ سبز به خوبی تلفیق کرد و با استفاده از تعدادی گلدان و گیاهان سبز، تعادل رنگ را در این محیط بوجود آورد.

هایگلاس قهوه ای

کابینت های گلاس سبز

رنگ سبز از جمله رنگ هایی است که قابلیت استفاده در هر فضایی را ندارد. زیرا رنگی خاص محسوب می شود و طرفداران خاص خود را نیز دارد.

علاوه بر آن، باید به گونه ای از این رنگ استفاده شود تا با دیگر وسایل آشپزخانه نیز هماهنگ شود. معمولا این رنگ کابینت را با المان های زرد رنگ تلفیق و هماهنگ می کنند.

هایگلاس سبز

کابینت هایگلاس قرمز

رنگ قرمز نیز از جمله رنگ های مدرن محسوب می شود که امروزه به طراحی دکوراسیون آشپزخانه نیز راه یافته است. نکته قابل توجه این است که در انتخاب این رنگ باید بسیار دقت کنید تا در نهایت از نتیجه راضی باشید.

اگر آشپزخانه شما به اندازه کافی بزرگ است می توانید از رنگ قرمز استفاده کنید، زیرا این رنگ فضا را کوچک نشان می دهد.

هایگلاس قرمز

کابینت های گلاس طوسی

طوسی نیز مانند سفید از جمله رنگ های خنثی محسوب می شود که با رنگ های ملایمی چون زرد، بنفش، نارنجی، سفید و آبی ترکیب می شود. باید دقت کرد که اگر رنگ طوسی به تنهایی استفاده شود، ایجاد فضایی بی روح را به ارمغان می آورد.

هایگلاس طوسی

کابینت هایگلاس آبی

آبی جزو رنگ های بسیار پرطرفدار و کلاسیک محسوب می شود که استفاده از آن در هر نقطه از خانه می تواند باعث آرامش افراد شود.

بخوانید!  چگونه یک الگوی رنگ خنثی خلق کنیم!

این رنگ بیشتر برای اتاق خواب بکار می رود. اما امروزه با ورود به طراحی آشپزخانه، توانسته نظر بسیاری از مردم را به خود جلب کند. ترکیب آبی و طوسی جزو محبوب ترین رنگ ها در دیزاین این قسمت از خانه محسوب می شود.

هایگلاس آبی

نگهداری از کابینت های گلاس

  • همان طور که گفتیم، این کابینت سطحی صاف، یکدست، براق و شیشه مانند دارد. از این رو اثر انگشت و خط و خش به راحتی بر روی آن نمایان می شود. تا حد ممکن باید از برخورد اجسام نوک تیز به سطح آن جلوگیری شود.
  • لازم به ذکر است رنگ های روشن این متریال برای افرادی که نسبت به جای انگشت حساسیت دارند انتخابی مناسب می باشند. کابینت های گلاس در برابر ذرات گرد و غبار و آلودگی بسیار مقاوم است. در صورتی که لایه ای از آلودگی بر روی آن بنشیند به راحتی می توان آن را با دستمال مرطوب تمیز کرد.
  • در بیشتر موارد، افراد از زرد شدن مدل سفید رنگ این کابینت گلایه دارند. یکی از عواملی که باعث ایجاد رنگ زرد در این کابینت می شود، تابش نور خورشید به مدت طولانی می باشد. بنابراین در صورتی که کابینت ساعات زیادی در معرض نور خورشید قرار دارد، بهتر است حتما برای پنجره آشپزخانه از پرده استفاده کنید.
  • یکی دیگر از عواملی که می تواند در زرد شدن رنگ کابینت ها تاثیرگذار باشد، دیر تمیز کردن آن ها می باشد. از آن جایی که در آشپزخانه ذرات چربی بسیاری وجود دارد، با نشستن بر روی درب کابینت می تواند در طولانی مدت باعث زرد شدن رنگ آن شود.

سخن پایانی

ما در این نوشته به بررسی نوعی کابینت بسیار پرطرفدار و زیبا به نام کابینت های گلاس پرداختیم که امروزه به وفور در طراحی آشپزخانه ها یافت می شود. این محصول استحکام و مقاومت بالایی دارد و ظاهری براق و شیک و جلوه ای مدرن و بسیار زیبا را در آشپزخانه بوجود می آورد.

امیدواریم این نوشته از ساختمانچی هر آنچه که در مورد کابینت های های گلاس به آن احتیاج داشتید را در اختیارتان قرار داده باشد.

در انتها آلبومی از زیباترین عکس های کابینت هایگلاس را در اختیار شما کاربران گرامی قرار می دهیم تا در صورت لزوم از ایده های آن ها بهره ببرید.

هایگلاس قهوه ای
های گلاس آبی
هایگلاس بژ
هایگلاس بنفش
هایگلاس بنفش و سفید
کابینت هایگلاس ابی و سفید
کابینت هایگلاس رنگ بژ
کابینت های گلاس سفید
های گلاس
هایگلاس مدرن
هایگلاس براق مشکی و قهوه ای
هایگلاس سفید قهوه ای
هایگلاس طوسی زرد
هایگلاس خاکستری
هایگلاس سبز و سفید
هایگلاس سفید مدرن
هایگلاس مدرن طوسی
کابینت های گلاس مدرن
کابینت های گلاس مشکی
کابینت های گلاس قرمز
کابینت های گلاس تیره

سوالات متداول

استفاده از کابینت های هایگلاس چه مزایایی دارد؟

از مزایای کابینت هایگلاس می توان به ظاهر شفاف، انعکاس نور و بزرگ تر نشان دادن فضای آشپزخانه، مقرون به صرفه بودن، تمیز کردن آسان، وزن کم و حمل و نقل آسان اشاره کرد.

کابینت هایگلاس چه معایبی دارد؟

از جمله معایب کابینت های هایگلاس می توان به مقاومت پایین در برابر خط و خش، عدم مقاومت در برابر رطوبت بالا و لبه های تیز آن ها اشاره کرد.

کابینت های گلاس در چه رنگ هایی قابل سفارش می باشد؟

این کابینت ها در انواع رنگ های مختلف قابل سفارش است. شما می توانید هر رنگی را که دوست دارید برای کابینت های گلاس خود انتخاب نمایید؛ اما معمولا از رنگ های خنثی مانند سفید، مشکی، قهوه ای، کرمی، بژ، طوسی و خاکستری بیشتر برای این کابینت ها استفاده می شود.