آموزش رویت

ساختمانچی

کابینت چوبی از پرطرفدارترین و زیباترین انواع کابینت می باشد. این متریال از زیبایی و بافت طبیعی برخوردار بوده و در صورت نگهداری صحیح، دوام و طول عمر بالایی دارد.

با توجه به محبوبیت این کابینت ها در میان افراد، بسیاری از شرکت های تولیدکننده از انواع چوب با ویژگی های مختلف برای ساخت این المان استفاده می کنند تا رضایت مشتریان را جلب کنند.

اگر شما هم از طرفداران این مدل کابینت هستید، در ادامه این مطلب از ساختمانچی با ما همراه باشید و با ویژگی ها، مزایا و معایب آن آشنا شوید.

کابنیت چوبی

چرا چوب متریالی مناسب برای ساخت کابینت می باشد؟

مهم ترین خصوصیت این متریال این است که از رنگ زیبایی برخوردار بوده و طیف های مختلف رنگ را در بر می گیرد. آن چه که چوب را از دیگر گزینه ها متمایز می کند، بافت طبیعی آن می باشد که بسیاری از افراد را به استفاده از آن ترغیب می کند.

از مهم ترین ویژگی های چوب می می توان به قابلیت رنگ خوردگی آن ها اشاره کرد. به علاوه بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای نمونه طبیعی از متریال های شبیه چوب مانند ترموفویل و لمینت استفاده کنند. آن چه که باعث محبوبیت این متریال در میان افراد شده است، ظاهر و بافت طبیعی آن می باشد.

مزایا کابینت چوبی

  • مهم ترین وجه تمایز کابینت های چوبی نسبت به دیگر انواع کابینت، مقاومت و دوام بالای آن می باشد.
  • کابینت های طرح چوب زیبایی فوق العاده ای دارند.
  • این کابینت ها تنوع طرح و رنگ بالایی دارند.
  • کابینت های چوبی از جمله المان هایی هستند که از قابلیت انطباق با دیگر المان های آشپزخانه برخوردار می باشد. این ویژگی امکان استفاده از این متریال را در کنار سایر المان های دیگر را فراهم می کند. انجام این کار در نهایت می تواند باعث ایجاد نمای زیبا در طراحی آشپزخانه شود.
  • قابلیت رنگ آمیزی آن ها امکان نوسازی در سال های متمادی را فراهم می کند.
  • کابینت های چوبی اگرچه قیمت بالایی دارند، اما هزینه نصب و تعمیر به نسبت قیمت آن ها مناسب می باشد.

معایب کابینت چوبی

  • شاید بتوان گفت یکی از بزرگ ترین معایب خرید این گونه کابینت ها قیمت بالای آن ها می باشد. کیفیت، دوام و قابلیت تطبیق آن با سایر متریال از جمله ویژگی هایی است که سبب بالا رفتن قیمت این کابینت ها شده است.
  • از دیگر معایب استفاده از این المان های آشپزخانه، ساخت و نصب سخت و زمان بر آن ها نسبت به سایر کابینت های دیگر می باشد. بنابراین اگر شرایط شما به گونه ای است که برای ساخت کابینت عجله دارید، بهتر است کابینت چوبی انتخاب نکنید.
  • یکی از معایب بزرگ آن ها، مقاومت کم آن ها نسبت به رطوبت می باشد. البته این مشکل نیز راه حلی دارد. استفاده از روکش های با کیفیت در زمان ساخت می تواند از ایجاد آسیب به آن ها در صورت قرار گرفتن در معرض رطوبت تا میزان زیادی جلوگیری به عمل آورد.
  • این کابینت ها نسبت به سایر نمونه ها نیاز به مراقبت بیشتری دارند. برای تمیز کردن آن ها باید از مواد شوینده مخصوص استفاده کنید و در طول زمان نیز از آن ها مراقبت لازم را به عمل آورید.
  • حشراتی مانند موریانه می توانند آسیب های جدی به کابینت های چوبی وارد نمایند.
کابینت با چوب بلوط

انواع چوب های مورد استفاده در ساخت کابینت

همان طور که می دانید چوب انواع مختلفی دارد و انتخاب نمونه ای مناسب از آن ها برای ساخت کابینت نکته مهمی است که باید به آن توجه شود. چوب درخت بلوط، کاج، افرا، درخت گیلاس و درخت گردو از جمله چوب هایی هستند که می توان در ساخت کابینت از آن ها استفاده کرد.

بخوانید!  کابینت ممبران و هر آن چه باید بدانید!

چوب درخت بلوط

از مزیت های استفاده از درخت بلوط برای ساخت کابینت می توان به دوام و طول عمر بالای آن ها اشاره کرد. این چوب از ظاهر زیبایی برخوردار است و در رنگ های مختلف مانند سفید و قرمز قابل دسترسی می باشد. بلوط قرمز از بهترین چوب هایی است که در ساخت کابینت مورد استفاده قرار می گیرد. بلوط قیمت مناسبی داشته و بسیار زیبا و درخشان می باشد.

کابینت افرا

چوب درخت کاج

اگر به دنبال خرید کابینت چوبی با قیمت مناسب هستید، پیشنهاد ما انتخاب نمونه ای است که از چوب درخت کاج در آن استفاده شده باشد. این چوب نرم است و به راحتی خم می شود و دارای گره های زیادی می باشد، از این رو به نگهداری زیادی احتیاج دارد.

عکس کابینت چوبی، زیباترین المان در قلب خانه

چوب درخت افرا

چوب درخت افرا از مقاومت بالایی برخوردار است و دارای زیبایی طبیعی و فوق العاده ای می باشد. افرا رگه رگه، دارای بافتی ریز، یکنواخت و پایه رنگی روشن ثابتی می باشد. اگر به دنبال کابینتی یکدست برای آشپزخانه مدرن خود می گردید، چوب درخت افرا می تواند گزینه مناسبی باشد.

مدل کابینت چوبی

چوب درخت گیلاس

چوب درخت گیلاس از محبوبیت زیادی در بین افراد برخوردار بوده و زیبایی خاصی دارد. این چوب طول عمر و دوام بالایی دارد و نمونه ای از گرانقیمت ترین انواع چوب به شمار می رود.

وزن چوب درخت گیلاس زیاد است و تراکم بالایی دارد. دقت کنید که این کابینت ها را در معرض نور خورشید قرار ندهید، زیرا پس از گذشت زمان امکان تغییر رنگ در آن ها وجود دارد.

کابینت گیلاس

چوب درخت گردو

درخت گردو ویژگی هایی مشابهی با درخت گیلاس دارد. چوب درخت گردو از رنگ های متنوعی برخوردار است و انتخاب آن باید مطابق با سایر المان ها صورت گیرد. درخت گردو زیبا، بادوام، متراکم و با رگه هایی کاملا واضح می باشد.

کابینت گردو

چوب درخت توسکا

توسکا دارای گره های کوچک و بزرگ فراوانی می باشد که زیبایی منحصربفردی را به آن می بخشد. رنگ این نوع چوب قهوه ای روشن متمایل به قرمز می باشد که پس از ساخت به عنوان کابینت، بسیار جذاب و خاص به نظر می رسد.

کابینت توسکا

انواع کابینت چوبی

کابینت های یک پنلی

درب این کابینت ها دارای یک پنل می باشد که اطراف آن را فریم پوشنده است. به این کابینت ها اصولا بائو یا پاسار می گویند. برای کابینت های بائو معمولا از رنگ طبیعی چوب، رنگ سفید و رنگ طوسی استفاده می شود. از این نوع کابینت ها برای سبک های سنتی و معاصر استفاده می شود.

کابینت چوبی تک پنلی

کابینت های سبک سنتی

کابینت های سنتی جزئیات فراوانی دارند و دارای تاج و ستون زیادی می باشند. درب های قاب دار و توکار، دارای دستگیره های وینتیج و رنگ های طبیعی چوب می باشند. از این مدل کابینت اصولا در سبک های کلاسیک و قدیمی استفاده می شود.

کابینت طرح سنتی

کابینت های چوبی سبک معاصر و مدرن

کابینت های چوبی علاوه بر سبک سنتی، در سبک مدرن نیز ساخته می شوند. این کابینت ها دارای دربی فلت و فاقد جزئیات می باشند و یراق آلات ساده ای بر روی آن ها نصب می گردد. این سبک کابینت معمولا در آشپزخانه های مدرن یا کوچک مورد استفاده قرار می گیرد.

کابینت چوبی مدرن

قبل از خریدکابینت چوبی، چه نکاتی را باید بدانید؟

یکی از نکاتی که در هنگام خرید کابینت های چوبی باید نسبت به آن آگاهی داشت، چگونگی ایجاد تعادل بین سبک طراحی و استفاده از کابینت های چوبی می باشد.

بخوانید!  15 مدل و طرح آشپزخانه مدرن

اگرچه بسیاری شرکت های تولیدکننده از چوب طبیعی برای ساخت کابینت استفاده می کنند. بهتر است در هنگام انتخاب کابینت از نمونه هایی که دارای روکش های طبیعی هستند، استفاده نمایید.

همچنین توجه کنید کابینت در تمام مراحل ساخت به درستی پرداخت شده باشد. در این صورت با کم ترین مشکل در استفاده از این کابینت های زیبا مواجه خواهید شد.

کابینت چوب درخت گردو

عوامل موثر بر قیمت کابینت چوبی

قیمت کابینت چوبی به عوامل زیادی بستگی دارد؛ از جمله جنس چوب، ابعاد و متراژ مورد استفاده، نوع طراحی، جنس و کیفیت یراق آلات، میزان جزئیات و کنده کاری ها، تعداد قفسه ها و دستمزد و هزینه های نصب و اجرا.

مراکز خرید کابینت چوبی در تهران و اصفهان

تهران

مراکز بسیار زیادی در شهر تهران وجود دارند که با مراجعه به آن ها می توانید کابینت مورد نظر خود را سفارش و خریداری نمایید.

خیابان هایی چون ستارخان، بنی هاشم و شهدا از جمله خیابان های مهم برای خریدکابینت چوبی محسوب می شوند. همچنین در تهرانپارس می توانید برای سفارش کابینت به خیابان جشنواره مراجعه فرمایید.

اصفهان

در اصفهان نیز مراکز و فروشگاه هایی برای خرید کابینت چوبی وجود دارد که از جمله می توانید به خیابان بعثت، خیابان هاتف، خیابان ابن سینا، خیابان هشت بهشت غربی بین چهارراه گلزار و ملک و خیابان امام خمینی، مراجعه فرمایید.

کلام آخر

ما در این نوشته به بررسی انواع کابینت چوبی، مزایا و ویژگی های آن پرداختیم. این مدل کابینت ها در دسته انواع کابینت کلاسیک قرار می گیرند و به علت بافت طبیعی که دارند، از سایر انواع کابینت گران تر می باشند.

امیدواریم این نوشته از ساختمانچی توانسته باشد اطلاعات مورد نیاز شما کاربران گرامی را در مورد انواع کابینت چوبی به خوبی فراهم آورده باشد.

آیا شما در آشپزخانه خود از کابینت چوبی استفاده کرده‌اید؟ عکس های جذاب آن را با ما به اشتراک بگذارید. اهالی ساختمانچی مشتاقانه منتظر ارسال های شما هستند.