آموزش رویت

ساختمانچی

رنگ سبز آبی از جمله رنگ هایی است که کم تر کسی به سراغ آن می رود، اما در این جا تلاش ما بر این است که با ارائه ایده های دکوراسیون داخلی با استفاده از رنگ سبزآبی، شما را به استفاده از این رنگ ویژه ترغیب کنیم.

در مطالب قبلی ساختمانچی درباره استفاده از برخی رنگ ها در طراحی دکوراسیون داخلی صحبت کردیم. رنگی که در این جا به توضیح در مورد آن خواهیم پرداخت رنگ سبز آبی می باشد. با ما همراه باشید.

رنگ سبز آبی چه رنگی است؟

سبزآبی نه سبز است نه آبی و نمی توان آن را رنگ فیروزه ای هم نامید. حال سؤال اینجاست که رنگ سبزآبی چه رنگی است؟ سبز آبی را می توان رنگی رازآلود و جذاب در نظر گرفت.

سبزآبی رنگی تطبیق پذیر است و از آن می توان به عنوان رنگ سرد و آرامش بخش یاد کرد. این رنگ می تواند رنگی غنی و از طیفی جذاب باشد. سبزآبی رنگی شاد و سرزنده است.

اگر در نظر دارید از سبزآبی برای رنگ آمیزی دیوار اتاق استفاده نمایید باید توجه کنید که طیف آبی آن باید بیشتر باشد.

رنگ سبزآبی

سبزآبی ترکیبی از آبی و سبز است. افزودن سفید، باعث روشن تر شدن و افزودن خاکستری باعث تیرگی این رنگ می شود. سبزآبی روشن، بیشتر به فیروزه ای متمایل است.

رنگ های سرد از طیف آن بیشتر به سمت سبز گرایش دارند. نام این رنگ برگرفته شده از اردک های آب های شیرین است، زیرا هاله دور چشم این پرندگان به این رنگ می باشد. به همین خاطر برخی این رنگ را با نام رنگ کله غازی نیز می شناسند.

سبز آبی باعث ایجاد حس آرامش و توازن در محیط می شود. استفاده از سبزآبی، به منظور کمک به افراد برای بازیابی آرامش در مکان هایی مانند کتابخانه ها، فضاهای نشیمن و اتاق خواب های نوجوانان و افراد بزرگسال می باشد.

سبزآبی

استفاده از رنگ سبز آبی

در ابتدا ممکن است تصور کنید برای استفاده از سبزآبی باید تمام دیوارها را به این رنگ در بیاورید. اما چنین تصوری اشتباه است. سبزآبی ، حتی در سردترین حالت ممکن هم رنگی شاد و سرزنده با انبوهی از احساس می باشد و استفاده بیش از اندازه از این رنگ منکوب کننده است.

بهترین ایده برای استفاده از سبزآبی، اضافه کردن مقدار کمی از این رنگ به فضا می باشد. سبزآبی به طور چشمگیری باعث تغییر حس و حال افراد می شود.

از رنگ سبزآبی برای رنگ آمیزی دیوار اصلی یا به عنوان رنگ غالب استفاده می شود. انتخاب رنگ سبز آبی، انتخاب جسورانه ای است.

استفاده از رنگ سبز آبی

طیف رنگ سبزآبی

رنگ هایی که به خوبی با رنگ سبز آبی تطبیق می پذیرند، رنگ های متنوعی هستند و درست مانند خود سبزآبی تطبیق پذیر می باشند.

بخوانید!  طراحی ورودی خانه با جذاب ترین ایده ها

رنگ اساسی و پایه را با توجه به حس و حال خود انتخاب کنید. احساسی که رنگ سبزآبی به شما می دهد به میزان قابل توجهی به رنگی که با آن تلفیق می شود، بستگی دارد.

طیف سبز آبی

در نظر داشته باشید که به چه میزان تمایل به استفاده از سبزآبی دارید. اگر از این رنگ به عنوان رنگ غالب استفاده می کنید، احساسی که به همراه دیگر رنگ های استفاده شده با آن در شما به وجود می آید را در نظر بگیرید.

اگر می خواهید از رنگ سبزآبی به عنوان رنگ اصلی استفاده کنید، باید در نظر داشته باشید که از چه رنگ های دیگری در جهت تقویت فضای احساسی اتاق استفاده می کنید.

سالن سبز آبی

ترکیب سبز آبی با فیروزه ای

فیروزه ای به خوبی با این رنگ تطبیق می پذیرد. این دورنگ از یک خانواده می باشند و هردو به گونه ای با دریا مرتبط هستند.

فیروزه ای، رنگی است که حالت آرام تری داشته و روشنی بیشتری به فضا القا می کند، در صورتی که پیچیدگی سبز آبی می تواند تسکین دهنده و یاد آور عمق آبی اقیانوس باشد.

سبز آبی و فیروزه ای

ترکیب سبزآبی و آبی فیروزه ای با سفید برای ایجاد درخشندگی بیشتر توصیه می شود. اطمینان حاصل کنید که از طیف سبز آبی که به فیروزه ای نزدیک است، استفاده نکنید.

با این کار ظاهری بسیار یکنواخت به اتاق خود خواهید داد. ترکیب سبزآبی برای داشتن تم آبی اقیانوسی بسیار مناسب است. همچنین این ترکیب برای طیف رنگ های نافذتری که تنها یادآور آبی دریا است، نیز مناسب می باشد.

ترکیب سبزآبی با فیروزه ای

ترکیب سبزآبی با رنگ های خنثی

اگر می خواهید سبز آبی در میان رنگ های روشن دیگر خودنمایی کند، از رنگ های خنثی بیشتری استفاده کنید. توصیه می شود که برای کاهش تضاد رنگ ها از طیف روشن تری از سبزآبی استفاده نمایید. در این صورت همزمان با حفظ محیطی آرام تر، سبزآبی برجستگی خود را نیز نشان خواهد داد.

ترکیب سبزآبی با رنگ مرجانی

مکمل سبز آبی، مرجانی می باشد. رنگ مرجانی در چرخه رنگ ها درست در مقابل رنگ سبز آبی قرار گرفته است. اگر تصمیم به انتخاب این دورنگ در کنار هم گرفتید، نتیجه ای دراماتیک و خیره کننده ای حاصل خواهد شد.

سبز آبی با مرجانی

با ترکیب دورنگ سبزآبی و مرجانی، فضایی سرزنده ایجاد خواهید کرد. هم چنین می توان گفت استفاده از این دورنگ در کنار یکدیگر کمی نامتعارف به نظر می رسد؛ زیرا هر دو، از رنگ هایی غیر معمول و کمی عجیب به شمار می آیند.

ترکیب سبزآبی با رنگ خاکستری

سبزآبی رنگ غالب زیبایی برای داشتن فضایی متعادل تر و چشمگیرتر به حساب می آید. از سبزآبی در کوسن ها و ظروف شیشه ای استفاده کنید. ترکیب سبزآبی با خاکستری به طرز معجزه آسایی آرامش بخش است.

بخوانید!  نکات خرید میز و صندلی نهارخوری

این ترکیب، ترکیب متضاد و برجسته ای به شمار می آید، مخصوصا اگر از سبزآبی سرزنده در مقابل خاکستری ملایم استفاده شود.

در فضایی که رنگ دیوارها آبی مایل به خاکستری می باشد، استفاده از سبز آبی به عنوان رنگ غالب در چارچوب ها و آثار هنری روی دیوار به یکدست نشان دادن اتاق در بهترین حالت ممکن، کمک می کند.

سبز ابی با خاکستری

ترکیب سبز آبی با رنگ برنزی

ترکیب سبزآبی و برنز برای ایجاد فضایی زیبا و متعادل انتخاب خوبی است. برنز یا کرمی به فضا گرما می بخشد.

در مقابل، سبزآبی نوعی سردی به فضای اتاق القا می کند. در این ترکیب، دیوارهای قهوه ای روشن، رنگی خنثی محسوب می شوند و نیاز به رنگ کردن ندارند.

سبز آبی با برنزی

ترکیب سبز آبی با صورتی یا نارنجی

برای بازیابی فضای شاد و سرزنده، تعدادی کوسن سبز آبی به فضا اضافه کنید. این کار باعث می شود نتیجه مورد نظر در استفاده از این رنگ را بدون این که چشم افراد خسته شود، به دست آورید.

سبز آبی و صورتی، طیف رنگی جالبی به نظر می آیند. این طیف رنگ، فضایی دخترانه پسند ایجاد می کنذ و باعث سر زندگی محیط می شود. این ترکیب، برای اتاق دختران بسیار عالی می باشد.

وجود طیف سبز در سبزآبی باعث می شود که این رنگ، با صورتی تطبیق پیدا کند. صورتی که در این ترکیب مورد استفاده قرار می دهید باید روشن باشد تا برجستگی سبز آبی محفوظ بماند.

با افزودن مقداری طلایی، به سبک کار خود کیفیت ببخشید. سبز آبی تلفیق زیبایی با صورتی چرک و قرمز متمایل به نارنجی ایجاد می کند. استفاده از این دورنگ باعث ایجاد فضایی دنج و آرامش بخش می شود و ظاهری متفاوت ایجاد می کند.

تلفیق سبزآبی و قرمز متمایل به نارنجی ظاهری گرم تر ایجاد می کند، درحالی که صورتی چرک و سبزآبی در کنار هم به مقدار قابل توجهی باعث ایجاد فضایی سرد می شوند.

سبز آبی با نارنجی

ترکیب سبزآبی با زرد

استفاده از رنگ سبز آبی و رنگی که تلفیقی از رنگ سبز و زرد باشد در کنار هم باعث می شود که ته زمینه آبی مورد استفاده در این رنگ، به میزان قابل توجهی خودنمایی کند. رنگ حاصل از تلفیق سبز و زرد، رنگ بسیار شادی است و فضایی سرزنده ایجاد می کند.

رنگ سبزابی

کلام پایانی

سبزآبی، رنگی است که می توان از آن در تمام اتاق های خانه استفاده کرد. استفاده از این رنگ به متعادل سازی رنگ های گرم در محیط خانه کمک می کند. همچنین تلفیق آن با رنگ های روشن، حس سرزندگی به محیط پیرامون شما می بخشد.