آموزش رویت

ساختمانچی

آیا به دنبال رنگ هایی که تطابق مناسبی با رنگ سبز در دکوراسیون داخلی ایجاد می کنند، هستید؟ سبز از جمله رنگ هایی است که می توان از آن برای تمامی قسمت های مختلف خانه استفاده کرد. برخی از طیف های این رنگ محبوبیت بی اندازه ای در میان افراد مختلف دارند.

سبز به عنوان رنگی آرام بخش تلقی می شود. از آن جایی که این رنگ در طبیعت یافت می شود، بسیاری از افراد به استفاده از آن در خانه تمایل دارند. یکی از مهم ترین فاکتورهایی که در هنگام انتخاب رنگ باید به آن توجه داشت، تاثیری که سبز بر افراد مختلف و حس و حال فضا دارد، می باشد.

سبز از جمله رنگ هایی است که از لحاظ روانشناسی باعث ایجاد انرژی مثبت در افراد می شود. با این مقدمه، در ادامه این نوشته از ساختمانچی به بررسی طیف های مختلف سبز و ترکیب آن ها با رنگ های دیگر در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان می پردازیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

طیف های مختلف سبز

سبز روشن، سبز لجنی، سبز زمردی، یشمی، مغز پسته ای، لیمویی، سبز آبی، سبز تیره، زیتونی، کله غازی و سبز چمنی به عنوان طیف های مختلف سبز شناخته می شوند.

رنگ سبز

چه رنگ هایی با سبز تطبیق پذیری دارند؟

  • سفید
  • قرمز
  • قهوه ای
  • طیف سبز آبی
  • آبی روشن
  • خاکستری

بسیاری از روانشناسان بر این باورند که استفاده صحیح از سبز و انتخاب طیف مناسب این رنگ تاثیر مثبتی بر سلامت روانی افراد مختلف می گذارد. به عقیده آن ها استفاده از سبز باعث ایجاد آرامش شده و در افزایش اعتماد به نفس نیز تاثیرگذار می باشد.

سبز طیف های مختلفی دارد که می توان در ایده های مختلف از آن ها استفاده کرد. استفاده از سبز هیچ محدودیتی ندارد. در ادامه به بیان جزئیات بیشتری در مورد استفاده از سبز و ترکیبات مناسب با استفاده از سبز می پردازیم.

رنگ سبز روشن

ترکیب سفید و سبز زیتونی

استفاده از ترکیب سبز زیتونی و سفید باعث ایجاد فضایی آرام می شود و لطافت خاصی در پی دارد. به همین خاطر از این ترکیب می توان در قسمت های مختلف مانند اتاق خواب، آشپزخانه، حمام و غیره استفاده کرد. استفاده از سفید باعث می شود فضای اتاق بزرگ تر به نظر آید و فضای مناسبی برای مهمان نوازی فراهم می کند.

نکته ای که در هنگام استفاده از این دو رنگ باید به یاد داشته باشید، ایجاد تعادل و توازن با استفاده از سفید و زیتونی در اتاق می باشد. استفاده از سبز زیتونی برای رنگ آمیزی دیوار و در کنار آن استفاده از مبلمان و یا دیگر المان های سفیدرنگ باعث ایجاد نمایی زیبا در اتاق می شود.

استفاده از این دو رنگ برای اتاق کودکان نیز مناسب می باشد و هارمونی زیبایی در اتاق ایجاد می کند. از این راهکار می توان برای حمام و آشپزخانه نیز استفاده کرد.

ترکیب سفید و زیتونی

ترکیب سبز روشن و قرمز

شاید در ابتدا استفاده از این دو رنگ در کنار یکدیگر چندان مناسب به نظر نیاید، اما اگر از طیف رنگ ملایم هر دو در کنار یکدیگر استفاده شود، نتیجه کار رضایت بخش خواهد بود.

برای مثال اگر از طیف روشن سبز برای رنگ آمیزی دیوار استفاده شود و در کنار آن پرده های قرمزرنگ بکار رود، نمای زیبایی در اتاق ایجاد خواهد شد.

در استفاده از سبز روشن و قرمز در کنار یکدیگر باید توجه داشته باشید که طیف مناسبی از هر دو رنگ را انتخاب کرده و از به کارگیری طیف تیره هر دو درکنار یکدیگر خودداری نمایید.

ترکیب سبز و قهوه ای

زمانی که به استفاده از ترکیب مناسب در کنار سبز فکر می کنیم، اولین گزینه ای که به ذهن خطور می کند، استفاده از قهوه ای در کنار آن می باشد، چرا که این دو رنگ در طبیعت در کنار یکدیگر وجود دارند و استفاده از آن ها ترکیب مناسبی ایجاد می کند.

استفاده از قهوه ای و سبز در کنار یکدیگر بیش تر در اتاق نشیمن و آشپزخانه رایج می باشد و در هر دو سبک طراحی سنتی و مدرن کاربرد دارد. انتخاب طیف این دورنگ به سلیقه شخصی افراد بستگی دارد.

استفاده از سبز روشن برای رنگ آمیزی دیوارها و در کنار آن به کارگیری از مبلمان چوبی در اتاق نشیمن فضایی بسیار آرام بخش ایجاد می کند. این در صورتی است که استفاده از این دورنگ در آشپزخانه تاثیر مشابهی ندارد.

ترکیب سبز و قرمز

ترکیب آبی و سبز

آبی و سبز از جمله رنگ های مکمل یکدیگر به شمار می آیند. استفاده از این دو ترکیب در کنار یکدیگر برای اتاق خواب، اتاق کودک و حمام بسیار مناسب می باشد.

اگر برای انتخاب المان های موجود در اتاق از سبز استفاده کره اید، می توانید از آبی برای رنگ آمیزی دیوارها استفاده نمایید. استفاده از این دورنگ در اتاق کودک نتیجه خوبی در پی خواهد داشت.

ترکیب سبز و آبی

ترکیب آبی روشن و سبز

استفاده ازرنگ های آبی روشن و سبز در کنار یکدیگر از جمله ایده های رایج می باشد. این دورنگ از جمله رنگ هایی هستند که تطابق پذیری مناسبی با یکدیگر داشته و استفاده از آن ها نتیجه خوبی به همراه دارد.

استفاده از این دورنگ باعث ایجاد انرژی مثبت و تازگی در مکان مورد نظر می شود. از این ترکیب می توان برای تمامی قسمت های خانه استفاده کرد.

سبز و آبی روشن

ترکیب رنگ های خاکستری و سبز

بخوانید!  ایده های طراحی با مبل سنتی چوبی

استفاده از طیف های مختلف خاکستری در کنار سبز باعث ایجاد نمای بسیار زیبایی خواهد شد. از این ترکیب برای مکان های مختلف مانند اداره ها و خانه استفاده می شود. استفاده از مبلمان چرمی و پرده خاکستری برای اتاق نشیمن و آشپزخانه مناسب می باشد.

سبز و خاکستری

ترکیب زرد، نارنجی و سبز

از آن جایی که سبز در طبیعت وجود دارد و وجود رنگ زرد نور خورشید باعث تکمیل زیبایی آن می شود، استفاده از این دورنگ در کنار یکدیگر نمای بسیار زیبایی ایجاد می کند. اما به یاد داشته باشید که اگر نسبت بیش تری از زرد در کنار سبز استفاده شود، زیبایی سبز به چشم نمی آید.

اگر از زرد برای رنگ آمیزی دیوار استفاده شود، می توانید از سبز برای مبلمان و پرده ها استفاده نمایید. در استفاده از این رنگ ها در کنار سبز باید به یاد داشته باشید که از آن ها زیاد استفاده نکنید.

ترکیب سبز و زرد و نارنجی

طراحی دکوراسیون داخلی با استفاده از سبز

از آن جایی که سبزرنگی است که در طبیعت قابل مشاهده است، به چشم همه زیبا می باشد. دلیل اصلی برای انتخاب سبز توسط افراد مختلف نیز به همین موضوع بر می گردد.

به همین خاطر طراحان داخلی، از سبز در کناررنگ های دیگر در طراحی داخلی به مقدار قابل توجهی استفاده می کنند.

در این بخش ایده های طراحان داخلی در مورد چگونگی استفاده از این رنگ و ایجاد تعادل در محیط را با شما در میان می گذاریم. اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که به سبز علاقه دارید، نکات ارائه شده در این جا می تواند به شما در مورد چگونگی استفاده از این رنگ کمک کند.

چگونه از رنگ سبز در طراحی داخلی استفاده کنیم؟

اهمیت انتخاب صحیح رنگ در طراحی داخلی بر هیچ کس پوشیده نیست. در جهت اجرای یک ایده زیبا رعایت یک سری اصول و قوانین الزامی می باشد. در ادامه به بیان نکاتی در مورد استفاده از سبز به نحو صحیح در طراحی دکوراسیون داخلی خواهیم پرداخت.

انتخاب ترکیب رنگ مناسب

در ابتدا لازم است بدانید که سبز از جمله رنگ های سرد به حساب می آید. به همین خاطر اگر تصمیم یه استفاده از این رنگ در طراحی داخلی دارید، به طور حتم باید در کنار آن از رنگ های گرم نیز استفاده نمایید.

این کار تاثیرگذاری این رنگ را بیش تر می کند. بیش ترین ترکیبی که از آن در طراحی داخلی استفاده می شود، ترکیب سبز و زرد می باشد.

ترکیب سبز با رنگ های دیگر

بسیاری از روانشناسان بر این باورند که ترکیب صحیح سبز در طراحی داخلی در ایجاد حس خوب و اعتماد به نفس در افراد مختلف کمک شایانی می کند.

اگر شما از جمله افراد پر انرژی هستید و تمایل به استفاده از سبز در طراحی داخلی خانه دارید، بهتر است از طیف روشن این رنگ استفاده نمایید.

سبز روشن

یکی دیگر از مزیت های استفاده از سبز در طراحی داخلی، تاثیر مثبت آن بر روی سلامت ذهن افراد می باشد. استفاده از سبز باعث ایجاد فضایی آرام بخش می شود.

در سبک کلاسیک از طیف های تیره سبز و در طراحی مدرن از طیف های روشن این رنگ مانند سبز پاستیلی استفاده می شود. استفاده از این رنگ باعث می شود فضای مورد نظر بزرگ تر از آن چه که هست به چشم آید.

دکوراسیون سبز

طراحی حمام با استفاده از رنگ سبز

اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که تمایل دارید از رنگی به غیر از سفید برای طراحی حمام استفاده نمایید، پیشنهاد ما استفاده از سبز می باشد.

سبز از جمله رنگ های آرام بخش بوده و طیف های مختلفی نیز دارد. به همین خاطر این امکان را برای شما فراهم می کند که از انواع طیف های آن در طراحی قسمت های مختلف خانه استفاده نمایید.

شاید کم تر کسی از سبز برای طراحی حمام استفاده کند و در نتیجه استفاده از آن برای طراحی حمام باعث ایجاد جلب توجه می شود. در این جا به بیان ایده هایی در زمینه چگونگی استفاده از این رنگ در طراحی حمام می پردازیم.

دلایل انتخاب رنگ سبز

سبز از جمله رنگ هایی است که به میزان زیادی در طبیعت یافت می شود و از این رو می توان گفت از جمله رنگ های طبیعی محسوب می شود. استفاده از این رنگ یاد آور فضای بهاری بوده و باعث ایجاد آرامش در افراد می شود.

حمام سبز

استفاده از سبز باعث ایجاد فضایی آرام بخش می شود و برای یک دوش صبحگاهی بسیار مناسب می باشد. به یاد داشته باشید که چگونگی استفاده از این رنگ نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

سبزرنگی سرد بوده و از جمله رنگ های فرعی محسوب می شود. در صورتی که تمایل به استفاده از این رنگ در طراحی مدرن دارید بهتر است تنها از یک طیف رنگی آن استفاده کنید.

بد نیست بدانید که می توان از این رنگ در طراحی تم های مختلف استفاده کرد. بدون شک استفاده از این رنگ در طراحی حمام، نتیجه خوبی در پی خواهد داشت.

دکوراسیون حمام سبز

استفاده از طیف های مختلف سبز

همان طور که قبلا اشاره شد سبز طیف های مختلفی دارد و ایجاد حس و حال در فضای مورد نظر به طیفی که انتخاب می کنید، بستگی دارد. در ادامه به بیان توضیحاتی در این زمینه می پردازیم.

سرویس بهداشتی سبز

اگر در ترکیب سبز از زیر رنگ آبی بیش تری استفاده شود، طیف رنگی سرد می باشد. استفاده از طیف سرد سبز در حمام فضای آرام تری نسبت به طیف گرم تر ایجاد می کند.

بخوانید!  برترین ایده های تزیین دیوار خانه

استفاده از سبز ملایم باعث ایجاد فضایی دلنواز می شود. طیف روشن سبز به فضای حمام روح می بخشد. در ترکیب طیف سبز روشن از زیررنگ زرد بیش تر استفاده می شود. اگر به دنبال ایجاد فضایی سرزنده در طراحی حمام هستید بهتر است از طیف های روشن سبز استفاده نمایید.

رنگ سبز ملایم

توجه داشته باشید که تمامی طیف های سبز برای استفاده در طراحی حمام مناسب نیستند. برای مثال می توان گفت طیف تیره سبز برای استفاده در حمام مناسب نمی باشند، چرا که استفاده از این رنگ نه تنها باعث ایجاد فضایی دلگیر می شود، بلکه اگر در طراحی حمام های کوچک استفاده شود، باعث می شود فضای حمام کوچک تر از آن چه که هست به چشم آید.

رنگ سبز تیره

استفاده از رنگ سبز به عنوان رنگ غالب

اگر تمایل به استفاده از سبز به عنوان رنگ غالب دارید، باید در انجام این کار نکاتی را رعایت نمایید. چرا که استفاده از این رنگ به این منظور، نباید باعث ایجاد هرج و مرج در فضای حمام شود. یکی از ویژگی های مثبت استفاده از سبز در کنار سایررنگ ها، ایجاد هارمونی در فضای حمام می باشد.

رنگ سبز غالب

برای مثال این امکان وجود دارد که از قرمز روشن به عنوان رنگی مکمل در کنار سبز استفاده نمایید. اما به یاد داشته باشید که استفاده از این دورنگ در کنار یکدیگر باید به درستی انجام پذیرد. قرمز از میزان سردی سبز می کاهد و همین امر باعث ایجاد تعادل در فضای حمام می شود.

استفاده از زرد در کنار سبز نیز نتیجه خوبی در پی خواهد داشت. از آن جایی که در ترکیب سبز از زرد استفاده می شود، استفاده از این رنگ ها در کنار یکدیگر باعث ایجاد هارمونی در فضای حمام می گردد.

طراحی حمام سبز

انتخاب المان های مختلف در طراحی حمام سبز رنگ

برای انتخاب المان های مختلف در حمام مانند سینک روشویی و وان بهتر است از سبز استفاده نکنید. بهتر است برای انتخاب المان های بزرگ در حمام از رنگ های خنثی استفاده نمایید.

اگر سبز را برای طراحی حمام انتخاب کرده اید، پیشنهاد ما استفاده از  المان های سفیدرنگ در کنار سبز می باشد. ایجاد سبک کلاسیک یا مدرن با استفاده از این دورنگ در کنار یکدیگر به طیف سبز بستگی دارد.

المان های حمام سبز

برای انتخاب المان هایی مانند شیر آلات می توانید از انواع شیرهای استیل و شیرهایی به برنز استفاده نمایید. استفاده از شیرآلات برنزی باعث القای گرما در فضای حمام می شود.

استفاده از شیر آلات نقره ای ظاهری مدرن در کنار سبز ایجاد می کند. این در حالی است که انواع طلایی آن ها، بیش تر برای طراحی کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد.

دیوار سبز حمام

استفاده از کابینت های زیر سینکی چوبی

استفاده از کابینت های چوبی در کنار سبز باعث ایجاد کنتراست می شود. همین امر نمای زیبایی در حمام ایجاد می کند. تنها به یاد داشته باشید که از رنگ های خنثی در کنار این طراحی استفاده نمایید.

دیوارهای سبز تیره حمام

نورپردازی حمام

اگر از سبز برای طراحی حمام استفاده کرده اید، به یاد داشته باشید که اجرای یک نورپردازی مناسب از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چرا که اگر حمام از نور طبیعی برخوردار نبوده و نورپردازی هم مناسب نباشد، فضای حمام تاریک می شود.

استفاده از لامپ هایی که نور زیادی دارند از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. استفاده از نور مناسب زیبایی سبز را چند برابر می کند.

طراحی آشپزخانه با استفاده از رنگ سبز

سبز از جمله رنگ هایی است که استفاده از طیف های مختلف آن در کنار یکدیگر باعث ایجاد هرج و مرج در فضای خانه نمی شود.

ترکیب سبز با بسیاری رنگ ها نیز می تواند نمای بسیار زیبایی ایجاد کند. آن چه که در این بخش برای شما حاضر کردیم، تصاویری از استفاده از سبز در آشپزخانه می باشد.

آشپزخانه سبز
کابینت های سبز
دیوار بین کابینتی سبز

همان گونه که مشاهده می کنید استفاده از سبز در چوب و تلفیق آن با سفید نمای بسیار زیبایی ایجاد کرده است. به طور کلی می توان گفت سبز هم نشینی خوبی با اکثر رنگها دارد.

اگر شما نیز تمایل به استفاده از سبز در آشپزخانه دارید می توانید به فکر استفاده از آن برای طراحی کابینت، کانتر، جزیره آشپزخانه و دیوارپوش بین کابینتی باشید.

طراحی آشپزخانه سبز

نکات پایانی

استفاده از سبز یکی از گزینه های خوبی است که در مقابل شما قرار دارد. همان طور که گفته شد انتخاب طیف سبز به حس و حالی که در نظر دارید در فضا القا شود، بستگی دارد.

در نظر داشته باشید که استفاده از المان های سبزرنگ نیز می تواند گزینه خوبی برای استفاده از سبز در طراحی داخلی باشد. برای ایجاد تعادل در فضای مورد نظر در کنار سبز استفاده از رنگهای خنثی را فراموش نکنید.