آموزش رویت

ساختمانچی

اگر می خواهید خانه خود را زیباتر از آنچه که هست به نمایش بگذارید اما بودجه کافی ندارید، از بتن دکوراتیو استفاده کنید. زیرا نه تنها زیبایی خانه را دوچندان می کند بلکه از نظر اقتصادی با بودجه شما نیز سازگار است.

اکثر افراد تصور می کنند برای طراحی دکوراسیون خانه خود حتما باید از متریال هایی نظیر چوب، وینیل، MDF، سنگ و سرامیک استفاده کنند در صورتی که اینطور نیست. یک طراح خلاق و ماهر می تواند با توجه به میزان بودجه راه حل های مقرون بصرفه به شما پیشنهاد دهد تا با کمترین هزینه خانه خود را جذاب تر نشان دهید.

هنگامی که صحبت از بتن می شود اکثر افراد به عنوان متریالی مقاوم برای ساخت و ساز به آن نگاه می کنند، اما امروزه از این ماده در طراحی داخلی و معماری به بهترین شکل برای اجرای نازک کاری ساختمان نیز استفاده می شود.

آنچه که از بتن به ذهن خطور می کند یک ماده خاکستری رنگ بسیار مقاوم است که با رنگ خنثی خود حسی از یکنواختی و سردی را به مکان مورد نظر منتقل می کند، اما در حال حاضر بتن های دکوراتیو به صورت رنگی مورد استفاده قرار می گیرند و نمایی بسیار جذاب و زیبا ایجاد می کنند. در ادامه این نوشته از ساختمانچی به بیان کاربردها و ویژگی های بتن دکوراتیو می پردازیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

کاربرد بتن دکوراتیو

دیوارپوش بتنی

دیوارپوش های بتنی از جدیدترین مصالحی هستند که در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرند و هماهنگی جذابی با انواع سبک ها به خصوص سبک مدرن ایجاد می کنند. از انواع دیوارپوش بتنی در مکان های گوناگونی مانند مراکز تجاری، رستوران ها و طراحی داخلی استفاده می شود.

دیوارپوش بتنی

کانتر آشپزخانه بتنی

بتن دکوراتیو به راحتی می تواند زیبایی را همانند متریال های دیگر در فضاهایی نظیر حمام، آشپزخانه، اتاق نشیمن و اتاق غذاخوری دوچندان کند. برای مثال اگر بخواهیم به کاربرد بتن دکوراتیو در فضا اشاره کنیم، می توانیم کانتر آشپزخانه را نام ببریم.

کانترهای بتنی که بر روی کابینت قرار می گیرند در برابر حرارت، سایش، خط و خش، مواد شوینده و ضربه مقاومت بسیار بالایی دارند و به راحتی می توان ظروف داغ بر روی آن ها قرار داد و یا برای خرد نمودن میوه، سبزیجات و گوشت از آن ها استفاده کرد. علاوه بر آن، این کانترها برای سرو غذا نیز استفاده می شوند؛ زیرا تمیز کردن آن ها به راحتی صورت می گیرد.

کانتر بتنی

شومینه بتنی

اگر طرفدار سبک معاصر در طراحی منزل هستید، بتن دکوراتیو انتخاب بسیار مناسبی است. از این نوع بتن می توانید برای طراحی و ساخت شومینه استفاده کنید. شومینه های بتنی نمایی بسیار زیبا در خانه های طراحی شده به سبک معاصر به نمایش می گذارند. اگر به رنگ خاکستری علاقه ندارید می توانید بتن دکوراتیو رنگی به کار ببرید.

شومینه

حمام بتنی

آیا به دنبال نمایی شیک و دوست داشتنی برای حمام خود هستید؟ از جمله موارد استفاده از بتن در حمام می توان به کفپوش بتنی، دیوارپوش بتنی، وان بتنی و سینک روشویی بتنی اشاره نمود. بتن ماده ای است که برای هر نوع فضا با متراژهای متفاوت قابل استفاده است و طبق نیاز می توان از آن استفاده نمود.

بخوانید!  گوتیک، سبکی تاریخی در دکوراسیون داخلی

برخلاف سنگ هایی نظیر سنگ مرمر که زیبایی بی نظیری به فضا حمام می بخشند، اما به راحتی نمی توان در هر گوشه از حمام از آن استفاده نمود، بتن ماده ای است که قبل از خشک شدن می توان آن را به اشکال مختلف قالب گیری کرد.

بنابراین اگر به دنبال ماده ای بسیار مقاوم و متناسب با بودجه خود هستید ما بتن دکوراتیو را به شما پیشنهاد می کنیم. انواع قالب دکوراتیو موجود می باشد که می توان از آن ها در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده کرد.

حمام بتنی

کفپوش بتنی

در طراحی دکوراسیون ساختمان های مختلف می توان از بتن دکوراتیو به عنوان کفپوش برای اتاق نشیمن و لابی استفاده نمود. کفپوش بتنی در اثر تردد و استفاده دچار آسیب نمی شود و زیبایی خود را تا سال ها حفظ می نمایند.

کفپوش

گلدان بتنی

گلدان های بتنی از جمله اولین ایده های طراحی بتن برای زیباسازی دکوراسیون داخلی محسوب می شد. ترکیب این متریال با شیشه و چوب، می تواند طراحی آن را خلاقانه و منحصربفرد جلوه دهد. پیشنهاد ما به شما استفاده از رنگ اصلی بتن یعنی خاکستری می باشد، زیرا هماهنگی بسیار جذابی با گیاهان سبز رنگ ایجاد می کند.

گلدان بتنی

چراغ و لامپ بتنی

آویزها و لامپ های بتنی را می توانید به راحتی با قالب های گوناگون بسازید. چراغ های بتنی هارمونی بسیار زیبایی با سبک های مختلف دکوراسیون ایجاد می کنند. این آویزها علاوه بر زیبایی منحصربفردی که دارند، کارایی و عملکرد روشنایی را نیز بهبود می بخشند.

چراغ و لامپ بتنی

سینک ظرفشویی بتنی

امروزه سینک های بتنی محبوبیت زیادی در بین مردم پیدا کرده و به دکوراسیون آشپزخانه راه یافته است. سینک های بتنی مقاومت بسیار زیادی دارند و متریالی ضد آب و نفوذ ناپذیر در برابر ورود آب محسوب می شوند. تنها عیب آن ها این است که باید دقت کنید ظروف را بر روی آن نیندازید، زیرا به دلیل بافت سختی که دارد، احتمال شکستن ظروف بالاست.

سینک ظرفشویی بتنی

میز و صندلی بتنی

شما می توانید در ساخت میز و صندلی از ترکیب بتن و فلز استفاده کنید و مجموعه ای هنری و جذاب را بوجود بیاورید. یک میز دست ساز بتنی در کنار صندلی هایی فلزی می تواند ایده ای مناسب برای طراحی سبک مدرن باشد. غذا خوردن بر روی میزی از جنس بتن، می تواند حس غذا خوردن در طبیعت را به شما القا کند.

میز و صندلی بتنی

ساعت بتنی

با شنیدن نام ساعت بتنی ناخوداگاه به یاد ساعت های خورشیدی قدیمی می افتیم، اما منظور ما ساعت هایی است که از صفحات بتنی عقربه دار تشکیل شده است. این نوع ساعت های دست ساز، سبب القا فضا روستایی در خانه ای که آکنده از المان های مدرن است، می شود و نوعی تضاد خوشایند را بوجود می آورد.

ساعت بتنی

مزایای المان های ساخته‌شده با بتن دکوراتیو

  • ساخت این المان ها هزینه کمتری را نسبت به دیگر مصالح در بر می گیرد.
  • طول عمر بالایی دارد.
  • در برابر آتش سوزی بسیار مقاوم است.
  • سطحی یکدست، یکپارچه و زیبا را بوجود می آورد.
  • اجرا و ساخت آن به مدت زمان زیادی نیاز ندارد.
  • در برابر سایش و اصطکاک مقاومت مناسبی دارد.
  • هیچ محدودیت مکانی برای این بتن وجود ندارد و در همه جا می توان از آن استفاده کرد.
بخوانید!  نکات مهم در انتخاب روکش و کاور مبل سلطنتی

نکات پایانی

بتن متریالی بسیار مقاوم است که در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی دوام و طول عمر بالاتری دارد. این ماده پوسته‌پوسته نمی شود و از یکپارچگی بالایی برخوردار می باشد.

قابلیت رنگ آمیزی و یا ترکیب ذرات آن با رنگدانه ها از جمله ویژگی های این متریال است که آن را به ماده ای پرکاربرد در صنعت ساخت و ساز، معماری و دکوراسیون داخلی تبدیل نموده است.

مواد اولیه تولید بتن ارزان و قابل دسترس هستند، از این رو استفاده از این ماده از نظر اقتصادی بسیار مقرون بصرفه است. قیمت بتن دکوراتیو در مقایسه با سایر متریال ها مناسب تر است و با بودجه افراد همخوانی دارد. در صورت تمایل می توانید نقطه نظرات خود را با ساختمانچی در میان بگذارید.