آموزش رویت

ساختمانچی

آیا با ایده های دیزاین شومینه آشنایی دارید؟ شومینه نه تنها یک وسیله گرمایشی برای منزل محسوب می شود، بلکه به عنوان یک عنصر دکوراتیو نقش موثری در زیبایی و جذابیت فضا ایفا می نماید. آیا این عنصر زیبا و جذاب در خانه شما وجود دارد و نمی دانید چگونه آن را دیزاین کنید؟

ساختمانچی در این مطلب ایده های بی نظیری برای دکوراتیو نمودن این قسمت از منزل در اختیار شما می گذارد. با یک چیدمان خلاقانه و استفاده از وسایل و لوازم مناسب می توانید شومینه اتاق نشیمن را به یک نقطه کانونی بسیار زیبا تبدیل کنید.

برای ایجاد یک زیبایی طبیعی برای شومینه، ذهن خود را متمرکز نموده و تمام ایده ها و احتمالات را مجسم کنید. مجموعه اشیاء مورد علاقه، یک اثر هنری قابل توجه و یا عکس های خانوادگی تنها مثال هایی هستند که می توانند به این نقطه کانونی ماهیت و استایل ببخشند.

چیدمان مناسب آیتم های مورد علاقه می تواند دکوراسیون اتاق را تکمیل کند. وسایل و لوازم مد روز، کتیبه های خانوادگی قدیمی و آثار هنری پایه های الگوی طراحی را تشکیل می دهند، اما مکان قرارگیری شومینه و افزودن المان های هوشمندانه، شومینه را به عنوان نقطه ای برجسته در اتاق نشان خواهند داد.

چه سبک شما سنتی باشد چه معاصر و یا هر سبکی دیگر، می توانید با ایده هایی که در این نوشته عنوان می شوند، المان های دکوراتیو را به شیوه ای مناسب در کنار هم قرار دهید. با ما همراه باشید.

نکات و ایده های دیزاین شومینه

بین اشیاء ارتباط ایجاد کنید.

هنگامی که می خواهید در تاقچه بالای شومینه چیزی قرار دهید و یا المانی بر روی دیوار بالای آن آویزان کنید، سعی کنید عناصر رایج را انتخاب نمائید. یک مجموعه مورد علاقه نظیر کوزه سفالی، مجسمه و یا کتاب های قدیمی حسی عالی به تاقچه بالای شومینه می بخشند.

این اشیاء را با ارتفاع های متفاوت انتخاب کنید و آن ها را به نحوی که بسیار قابل توجه باشند، روی تاقچه قرار دهید. سعی کنید تناسب را رعایت کنید و از ایجاد هرج و مرج و شلوغی پرهیز نمائید. یک الگوی رنگ مجزا می تواند لوازمی را که فکر نمی کنید در کنار هم جالب به نظر برسند، به یکدیگر مرتبط کند.

بخوانید!  سینک کورین، سینکی مدرن در آشپزخانه شما

رنگ مورد علاقه خود را به نمایش بگذارید و دکوراسیون داخلی خانه را با تنوعی از اشیاء دکوراتیو نظیر شمع، قاب عکس، اثر هنری و گیاهان مزین کنید. تمی که با لوازم و اشیاء سازگاری داشته باشد همانند یک الگوی رنگ پایدار بسیار منسجم به نظر می رسد.

از طبیعت، عناصر مختلف را جمع آوری کنید و با گیاهان بسیار زیبا آن ها را تزئین نمایید. آیتم هایی که مرتبط با یک سرگرمی خاص هستند، را به نمایش بگذارید.

برای جذاب تر کردن شومینه از قانون تکرار بهره ببرید. برای مثال قرار دادن سه عکس سیاه و سفید از کودکان که دارای قاب های مشابه هستند ایده ای مناسب به شمار می آید.

دیزاین شومینه

از یک عنصر دکوراتیو خاص استفاده کنید.

برای اینکه نقش شومینه را به عنوان یک نقطه کانونی تقویت کنید، از یک آیتم جذاب و منحصر بفرد استفاده نمایید. یک اثر هنری یا یک آینه بزرگ در بالای تاقچه آویزان کنید و یا برای جذابیت بیشتر آن ها را به دیوار تکیه دهید.

سایز این عناصر دکوراتیو باید به گونه ای باشد که تعادل را در فضای بالای شومینه به نمایش بگذارد. اگر دیوار بالای شومینه بلند است، این عناصر را به اندازه کافی نزدیک تاقچه قرار دهید تا به خوبی مهار شوند و شناور به نظر نیایند.

طراحی به سبک مینیمالیسم برای انواع مدل های شومینه مناسب است و می توان آن را به راحتی اجرا نمود. تاقچه شومینه در اتاقی که در آن مبلمان بزرگ قرار دارد بسیار خالی به نظر می آید، از این رو حتماً باید آن را تزئین نمود.

از زیبایی اشیاء کوچک و بزرگ بهره ببرید.

هنگامی که از آیتم های چندگانه برای افزایش جذابیت تاقچه و دیزاین دیوار شومینه استفاده می کنید، اشکال و سایزهای متنوع را برای ایجاد جذابیت بصری در کنار هم قرار دهید. برای چیدمان، ابتدا با قرار دادن آیتم های بلندتر در فاصله ای عقب تر شروع کنید. برای تقویت جلوه بصری نیز، ارتفاع اشیاء بهتر است متفاوت باشد.

سپس تاقچه را با آیتم هایی که ارتفاع و سایز متفاوت دارند پر کنید و کمی فاصله بین آنها قرار دهید. یک جفت شی بزرگ در کنار اشیاء کوچک بگذارید، اما اجازه ندهید اشیاء بزرگ تر منجر به پنهان شدن المان های کوچک تر شوند.

بخوانید!  معرفی انواع یراق آلات

چیدمان خود را به صورت متقارن و نامتقارن انجام دهید.

برای اینکه عناصر چندگانه زیبایی خود را به نمایش بگذارند، هم از چیدمان متقارن و هم از چیدمان نامتقارن استفاده کنید. البته انتخاب این چیدمان ها کاملاً سلیقه ای است و شما می توانید بنابر علاقه خود، آن ها را در کنار هم به کار ببرید.

چیدمان متقارن راحت ترین و رایج ترین روش برای طراحی داخلی است. نتیجه ای که از این چیدمان حاصل می شود کلاسیک و از نظر بصری خوشایند است.

برای ایجاد این دیزاین متعادل، از نقطه کانونی شروع کنید. نقطه ای که از نظر اندازه بزرگ تر و از نظر جلوه بصری چشم گیرتر باشد. در تقارن، اشیاء مشابه در چپ و راست فضای مورد نظر قرار می گیرند.

در مقابل، چیدمان نامتقارن بین اشیاء با اشکال و سایزهای مختلف هارمونی ایجاد می نماید. بدون قرار دادن اشیاء در یک خط مستقیم می توان نمایی جذاب و خیره کننده به وجود آورد.

المان های عمودی را با آیتم های افقی و اشیاء بلند و بزرگ را با اشیاء کوچک تر متعادل کنید. چیدمان نامتقارن در طراحی دکوراسیون به سبک مدرن بسیار رایج است.

چیدمان زیبای شومینه

نکات پایانی

تزئین و دیزاین شومینه نباید تنها محدود به فضای روی تاقچه و دیوار بالای آن شود بلکه آتشدان آن را نیز باید در برگیرد. در فصول گرم سال، آتشدان را با کنده های تازه و سفید درخت تزئین کنید و فضای سیاه رنگ آن را با این کار جذاب نمائید.

این کنده ها را به صورت مورب به دیوار تکیه دهید تا زیبایی آتشدان دو برابر شود. علاوه بر آن، آیتم های بزرگ مانند یک سبد کنده درخت، گلدان گل و یا یک مجسمه نیز می توانند در دکوراتیو نمودن این قسمت از شومینه موثر باشند.

اگر ایده های دیگری در خصوص تزیین شومینه در ذهن دارید و یا آن ها را اجرا نموده‌اید در صورت تمایل از طریق کامنت با ما در میان بگذارید. در انتهای این مطلب از ساختمانچی تعدادی عکس، جهت ایده‌گرفتن برای دیزاین شومینه شما کاربران گرامی قرار می دهیم که امیدواریم از تماشای آن ها لذت ببرید.

شومینه زیبا
شومینه
شومینه جذاب
دیزاین شومینه
شومینه اجری
طراحی شومینه
دیزاین شومینه با اینه
شومینه با طرح گل
شومینه سفید
اینه بالای شومینه
شومینه مدرن
شومینه
شومینه زیبای اجری
طراحی شومینه با لوازم دکوراتیو
دیزاین کردن شومینه
شومینه سنتی
زیبا کردن شومینه
شومینه مینیمال
قاب بالای شومینه
شومینه سنگی زیبا