آموزش رویت

ساختمانچی

اگر شما سبک معاصر را برای طراحی داخلی منزل خود می پسندید و می خواهید همگام با سبک های امروزی باشید، از اشیای امروزی و مدرن لذت ببرید و همین حالا دکوراسیون خانه خود را طراحی کنید.

طراحی داخلی به سبک مدرن به نظر مینیمالیسم و سرد می آید اما طراحی داخلی به سبک معاصر فضایی آرام ایجاد می کند و بدون هیچ آشفتگی و تیرگی در فضا، پذیرای افراد است.

این سبک طراحی داخلی برای ادارات، مغازه ها، خانه ها و اتاق های زیر شیروانی مناسب است. اصالت، سادگی، پیچیدگی نامحسوس، بافت و خطوط منظم از ویژگی های سبک معاصر در طراحی داخلی است. این سبک دکوراسیون، فضا را بیشتر از اشیاء نشان می دهد.

با تمرکز بر رنگ، فضا و شکل، طراحی به سبک معاصر می تواند نمایی براق و تازه داشته باشد. برای دسترسی به یک نمای معاصر در خانه به کارگیری یکسری قوانین اصلی که در زیر به آن اشاره می شود از اهمیت بالایی برخوردار است.

با این مقدمه، در ادامه این نوشته از ساختمانچی با ما همراه باشید تا با ویژگی های این سبک از طراحی آشنا شوید.

سبک دکوراسیون معاصر

نکات مهم در طراحی سبک معاصر

استفاده از رنگ مناسب

رنگ های سفید، سیاه و خنثی از رنگ های اصلی در طراحی داخلی به سبک معاصر می باشند. پالت رنگی برای این سبک طراحی از رنگ های روشن و تیره پوشیده‌شده است. رنگ سیاه گاهی اوقات برای زمینه استفاده می شود و نماد سبک معاصر است.

با رنگ‌کردن دیوارها به رنگ های خنثی، یک پیش زمینه هیجان انگیز برای لوازم جانبی با رنگ های تیره فراهم کنید. اگر دیوارها و پنجره ها با پاستیل رنگ آمیزی شوند، تزئینات باید به رنگ خنثی باشند. اگر دیوار به رنگ روشن باشد، رنگ خنثی و تیره باید در سایر مکان ها استفاده شود.

عکس دکوراسیون داخلی به سبک معاصر

خطوط و فضا

آشکارترین و متمایزترین عنصر طراحی داخلی معاصر، خط است. استفاده از آجرهای پر رنگ، سقف های بلند، پنجره های بدون تزئین و اشکال هندسی بر روی دیوارها و یا مجسمه ها در هنر معماری به این سبک جایگاه ویژه دارد.

فضای خالی روی دیوارها، بین مبل ها و در مکان های بالاتر به اندازه مکان های پرشده با اشیاء اهمیت دارند. در دکوراسیون داخلی به سبک معاصر هر تکه از دکوراسیون باید یونیک و منحصر به فرد باشد.

استفاده از خطوط در سبک معاصر

مبلمان

مبل ها در دکوراسیون به سبک معاصر باید نمایی پررنگ داشته باشند اما در عین حال ساده، دور از شلوغی و بدون هر نوع انحنا و تزئین باشند. استفاده از اشکال هندسی، تمیز و صاف ضروری است.

بخوانید!  رنگ سبز آبی و ایده های استفاده از آن در طراحی دکوراسیون داخلی

رومبلی ها اغلب تن رنگ های خنثی، سیاه و سفیدی که در بافت های پشمی، کتانی، ابریشمی و کنفی وجود دارد را می پوشاند اما استفاده از بالش به اشکال هندسی رنگ و بافت می بخشد.

از یک پس زمینه پایه برای دکوراسیون خود استفاده کنید و با استفاده از رنگ مورد علاقه خود آن چه که می خواهید برجسته تر نما دهد را رنگ آمیزی کنید.

در این نوع طراحی داخلی از مبلمان و سوفای پایه دار استفاده می شود و تخت و صندلی های معمولی هیچ نوع توردوزی، دور دوزی، لبه و تزئینات آویزان ندارند. به هیچ عنوان فضا را با چاپ گل ها، حکاکی ها و لبه دوزی شلوغ نکنید. دکوراسیون به سبک معاصر باید اصولی، ساختاری، خلوت و صبورانه باشد.

مبلمان معاصر

کفپوش

کفپوش خانه در دکوراسیون داخلی معاصر باید عریان و از جنس چوب، کاشی یا وینیل می باشد. اگر از فرش برای گرم تر شدن کفپوش استفاده می کنید بهتر است از نوع تجاری و مرغوب باشد. علاوه بر آن با استفاده از فرش های دستباف و محلی می توانید به کفپوش خود رنگ و بافت بیافزایید و نمای آن را زیباتر کنید.

کفپوش معاصر

نورپردازی

در نوسازی ساختمان و یا ساخت و ساز جدید نور خورشید و یا روشنایی غیر مستقیم را در نظر بگیرید. عناصر متالیک و رنگی را به منابع نور خود اضافه کنید. در بالای تابلوهای نقاشی، پوستر و یا تصاویر چاپی نورپردازی کنید.

نورپردازی باعث می شود توجه افراد به تابلوها و تصاویر روی دیوار جلب شود. مجسمه هایی که به سبک هنری معاصر تولید می شود را نیز می توان روی پایه یا ستون قرار داد تا بیشتر در معرض دید قرار گیرند.

نورپردازی سبک معاصر

قاب عکس و تابلو

قاب هایی از جنس شیشه، فلز و چوب طبیعی به صورت مات و براق به رنگ های سیاه یا سفید برای آثار هنری عالی هستند. اگر از چند قاب عکس در کنار هم می خواهید استفاده کنید، آن ها را در کنار هم نصب کنید.

بخوانید!  ماوریک، سبکی بی قید و شرط در طراحی داخلی منزل

انجام این کار باعث ایجاد یک نمای کلی از قاب عکس ها به جای نمای‌پراکنده از قاب های دور از هم می شود. نمای دکوراسیون خانه را با کلکسیونی از قاب ها شلوغ و نامنظم نکنید. مکانی را برای قاب عکس انتخاب کنید که زیبایی و نظم دکوراسیون را بر هم نزند.

اثار هنری سبک معاصر

کلام پایانی

ما در این نوشته از ساختمانچی به بررسی سبک معاصر و نکات مهمی که در طراحی خانه به این سبک نیاز دارید، پرداختیم. امیدواریم از مطالعه این نوشته لذت ببرید. در صورت تمایل می توانید نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در این خصوص با ما اهالی ساختمانچی در میان بگذارید.

سبک طراحی معاصر

سوالات متداول

سبک معاصر چه ویژگی هایی دارد؟

سبک معاصر فضایی آرام ایجاد می کند و بدون هیچ آشفتگی و تیرگی در فضا، پذیرای افراد است. این سبک طراحی داخلی برای ادارات، مغازه ها، خانه ها و اتاق های زیر شیروانی مناسب است.
اصالت، سادگی، پیچیدگی نامحسوس، بافت و خطوط منظم از ویژگی های سبک معاصر در طراحی داخلی است. این سبک دکوراسیون، فضا را بیشتر از اشیاء نشان می دهد.

کفپوش در سبک معاصر باید چگونه باشد؟

کفپوش خانه در دکوراسیون داخلی معاصر باید عریان و از جنس چوب، کاشی یا وینیل می باشد. علاوه بر آن با استفاده از فرش های دستباف و محلی می توانید به کفپوش خود رنگ و بافت بیافزایید و نمای آن را زیباتر کنید.

از چه رنگ هایی می توان در سبک معاصر استفاده نمود؟

رنگ های سفید، سیاه و خنثی از رنگ های اصلی در طراحی داخلی به سبک معاصر می باشند. پالت رنگی برای این سبک طراحی از رنگ های روشن و تیره پوشیده‌شده است. رنگ سیاه گاهی اوقات برای زمینه استفاده می شود و نماد سبک معاصر است.