آموزش رویت

ساختمانچی

صندلی وینگ بک از جمله صندلی هایی است که اولین بار در انگلستان در قرن هفدهم معرفی شد. این صندلی ها چندین سال است که استفاده می شوند به نحوی که امروزه مدل های مختلفی برای آن ها وجود دارد که از نظر زیبایی بی نظیر هستند و طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده‌اند.

شما می توانید آن ها را از هر جایی بخرید، از فروشگاه های لوکس تا تولیدی های مبل و صندلی. همانطور که می دانید دکوراسیون داخلی این روزها بسیار حائز اهمیت است و افراد سعی می کنند بهترین ایده ها و طرح ها را در خانه خود اجرا کنند.

خرید مبلمان و صندلی یکی از مراحل بسیار مهم در چیدمان منزل است، از این رو اگر انتخابی آگاهانه داشته باشید می توانید دکوراسیونی بی نظیر در خانه خود خلق کنید. در این نوشته از ساختمانچی به روش های استفاده از صندلی وینگ بک که از جمله زیباترین صندلی های دسته دار است می پردازیم. با ما همراه باشید.

صندلی وینگ بک در اتاق نشیمن

یکی از رایج ترین موارد استفاده از این مدل صندلی، قراردادن آن در اتاق نشیمن است. اگر می خواهید طراحی اتاق نشیمن شما بسیار منحصر بفرد باشد، صندلی ها را در کنار یکدیگر قرار دهید و روی آن ها کوسن های دوست داشتنی بگذارید. قرار دادن کوسن روی صندلی به دکوراسیون داخلی بافت می بخشد و فضا را گرم تر و صمیمی تر می کند.

صندلی وینگ بک در اتاق نشیمن

صندلی وینگ بک در راهرو

این مدل صندلی ها اغلب برای ایجاد فضایی گرم و صمیمی در طراحی راهرو منازل مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. آن ها نه تنها نقش مهمی در زیبایی فضا ایفا می کنند بلکه کاربرد نیز دارند.

وجود وینگ بک چرمی فضایی دنج به یک راهرو می بخشد. همچنین این نوع صندلی فضایی ایده آل برای نشستن و درآوردن کفش ها فراهم می کند.

انتخاب روکش چرم برای این صندلی ها انتخابی بسیار مناسب است. این روکش علاوه بر این که قدمت و اصالت را به نمایش می گذارد، دکوراسیون داخلی را نیز جذاب تر نشان می دهد.

وینگ بک در کنار شومینه

از زمان اختراع وینگ بک، از آن معمولاً در کنار انواع شومینه استفاده می شد تا با پشت بلند خود شخصی که در کنار آتش نشسته را از گرما محافظت کند. در حال حاضر نیز فضای کنار شومینه بهترین مکان برای قرارگیری این صندلی ها در اکثر خانه ها در سراسر دنیاست.

وینگ بک

صندلی وینگ بک در اتاق غذاخوری

استفاده از صندلی وینگ بک در کنار سایر صندلی هایی که در اطراف یک میز قرار دارند نمایی بسیار برجسته و مدرن ایجاد می کند و این توهم را ایجاد می کند که اتاق بزرگ تر از اندازه واقعی است.

بخوانید!  ایمنی درب ساختمان با قفل دیجیتال

برای تکمیل دکوراسیون اتاق غذاخوری باید مدلی از صندلی را انتخاب کنید که با فضای اتاق همخوانی داشته باشد اما آن قدر مشابه دیگر صندلی ها نباشد که زیبایی آن از نظر پنهان شود. یک صندلی وینگ بک با طرح متفاوت می تواند زیبایی میز نهارخوری شما را دوچندان کند.

صندلی وینگ بک در اتاق خواب

اگر می خواهید فضای موردنظر را خود را جذاب تر و کلاسیک تر نشان دهید، مدل های پشت بلند وینگ بک بهترین گزینه می باشند.

شما می توانید در اتاق خواب خود یک صندلی راحتی شیک در پایین تخت خواب قرار دهید و مکانی مناسب برای استراحت و مطالعه کتاب ایجاد نمائید. علاوه بر آن می توانید از این صندلی ها برای پوشیدن و یا درآوردن کفش هایتان استفاده کنید.

صندلی وینگ بک در اتاق خواب

وینگ بک در اتاق کار

اگر ساعت ها در پشت میز خود کار می کنید مسلماً به یک صندلی راحتی نیاز خواهید داشت. به همین دلیل انتخاب یک صندلی دسته دار بهترین راه حل برای شماست.

اگر می خواهید طراحی دفتر کار شما آرامش بخش باشد و علاوه بر این که دیزاین زیبایی دارد راحتی را برای شما به ارمغان بیاورد، یک صندلی وینگ بک در این مکان قرار دهید.

صندلی وینگ بک برای مطالعه

اگر عاشق کتاب هستید به فضایی دنج و راحت برای استراحت و مطالعه نیاز دارید. کتاب های خود را به طور مرتب در قفسه کتاب قرار دهید، سپس در کنار این قفسه این مدل صندلی را بگذارید تا فضایی دنج و راحت برای مطالعه در اختیار داشته باشید.

صندلی وینگ بک در اتاق خواب

روکش وینگ بک

اگر می خواهید صندلی های وینگ بک شما همیشه نو و زیبا به نظر برسند و همواره گرما و صمیمیت را به فضا منتقل کنند باید روی آن ها روکش بدوزید.

دوخت روکش بر روی این صندلی ها آنقدرها که فکرش را می کنید سخت نیست. چیزهایی که شما بدین منظور نیاز دارید به شرح زیر هستند:

  • یک صندلی وینگ بک
  • پارچه
  • پیچ گوشتی
  • چرخ خیاطی
  • چکش
  • دستکش
  • منگنه
  • کاغذ یا روزنامه ای که روی زمین پهن کنید
  • یک ظرف برای جمع آوری منگنه ها

قبل از این که نسبت به روکش کاری این صندلی ها اقدام کنید باید پارچه ای را انتخاب کرده باشید که با دکوراسیون فضای موردنظر همخوانی داشته باشد. رنگی را انتخاب کنید که با پالت رنگی فضا سازگار باشد. علاوه بر آن به نوع پارچه انتخابی نیز دقت کنید.

بخوانید!  راهنمای انتخاب فر برقی، مزایا و معایب آن

پارچه ای را خریداری کنید که به مرور زمان رنگ پریده و کهنه نشود. اگر فکر می کنید فوم وینگ بک شما نیز باید تعویض شود بهتر است فوم با چگالی مناسب انتخاب کنید.

فوم هایی که برای مبل و صندلی ها استفاده می شوند چگالی های متفاوتی دارند و شما می توانید از فروشنده بخواهید که در این مورد شما را راهنمایی کند.

کاربرد صندلی وینگ بک

کلام پایانی

ما در این نوشته از ساختمانچی به معرفی یکی از پرطرفدارتین انواع صندلی راحتی، به نام صندلی وینگ بک پرداختیم. امیدواریم از مطالعه این نوشته لذت ببرید و به اطلاعات ارزنده ای در این زمینه دست پیدا کنید. در صورت تمایل می توانید نظرات خود را در این باره با ما اهالی ساختمانچی در میان بگذارید.

سوالات متداول

در چه مکان هایی می توان از صندلی وینگ بک استفاده کرد؟

اتاق نشیمن، اتاق غذا خوری، دفتر کار، راهرو، اتاق خواب، در کنار شومینه و برای مطالعه

با چه ایده ای می توان همواره صندلی وینگ بک را نو و زیبا نگه داشت؟

اگر می خواهید صندلی های وینگ بک شما همیشه نو و زیبا به نظر برسند و همواره گرما و صمیمیت را به فضا منتقل کنند باید روی آن ها روکش بدوزید. دوخت روکش بر روی این صندلی ها، در زیباسازی فضا بسیار موثر است.

برای دوخت روکش صندلی وینگ بک باید به چه مواردی دقت کرد؟

باید پارچه ای انتخاب شود که با دکوراسیون فضای مورد نظر همخوانی داشته باشد، رنگ آن می بایست با پالت رنگی فضا سازگار باشد، علاوه بر آن به نوع پارچه انتخابی نیز دقت شود، پارچه ای خریداری شود که به مرور زمان رنگ پریده و کهنه نگردد. اگر فوم صندلی وینگ بک باید تعویض شود بهتر است فوم با چگالی مناسب انتخاب گردد.

دلیل استفاده از صندلی وینگ بک در راهرو چیست؟

این صندلی ها نه تنها نقش مهمی در زیبایی فضا ایفا می کنند بلکه کاربرد نیز دارند. وجود یک صندلی وینگ بک چرمی نه تنها فضایی دنج به یک راهرو می بخشد بلکه فضایی ایده آل برای نشستن و در آوردن کفش ها فراهم می کند. انتخاب روکش چرم برای این صندلی ها در راهرو انتخابی بسیار مناسب است.