آموزش رویت

ساختمانچی

استفاده از کوسن مبل در جهت ایجاد تغییر چشمگیر در طراحی اتاق نشیمن، یکی از ارزان قیمت ترین ایده هایی است که می توان از آن در دکوراسیون داخلی استفاده کرد. کوسن ها نمای زیبایی در اتاق نشیمن ایجاد می کنند و باعث ایجاد ارتباط میان المان های مختلف طراحی می شوند.

همچنین می توان از کوسن ها در جهت ایجاد توازن میان رنگ های استفاده شده در طراحی داخلی استفاده کرد. با این حال می توان گفت یکی از بزرگ ترین مزیت های آن ها ارزان قیمت بودن و تطابق پذیر بودن آن ها با انواع سبک های طراحی می باشد.

همان طور که می دانید اجرای طراحی با استفاده از کوسن ها بسیار ساده و جذاب می باشد. بد نیست بدانید استفاده از کوسن ها تنها به استفاده از آن ها بر روی مبلمان ختم نمی شود. برای شروع لازم است نسبت به انتخاب هوشمندانه این المان آگاهی داشته باشید.

هدف نهایی استفاده از کوسن ها ایجاد فضایی جذاب و زیبا می باشد. به همین خاطر آن چه که در این جا به بیان آن پرداخته‌ایم، نکاتی در زمینه چگونگی انتخاب مناسب کوسن ها می باشد. در ادامه با ساختمانچی همراه باشید.

انواع مدل های کوسن مبل

کوسن فانتزی

کوسن های فانتزی برای مبلمان راحتی و خانه هایی که به سبک مینیمال و مدرن طراحی شده‌اند، ایده بسیار خوبی می باشد. این مدل کوسن ها دارای طرح و نقش و شکل های زیبا و متنوعی هستند و حتی می توانید نمونه های موردنظر خود را نیز سفارش دهید تا بر روی کوسن ها چاپ کنند.

کوسن فانتزی

کوسن مبل پولکی

کوسن های پولکی از جمله مدرن ترین و جدیدترین انواع کوسن ها می باشند که ظاهری شیک و لوکس دارند. از این مدل کوسن می توان در سبک های مدرن، فانتزی و سلطنتی استفاده نمود.

کوسن پولکی

کوسن مبل سلطنتی

این مدل کوسن ها بسیار زیبا و لوکس می باشند و از تزئینات شیک و لاکچری در طراحی آن ها استفاده می شود. اگر مبلمان خانه شما سلطنتی است، سایر مدل های کوسن را از سر خود بیرون کنید و تنها به خرید کوسن های سلطنتی فکر کنید.

کوسن سلطنتی

کوسن مبل سنتی

کوسن های سنتی دارای طراحی روستایی یا همان روستیک می باشند. در طراحی این کوسن ها اغلب از رنگ قرمز استفاده می شود. طرح و نقش های کوسن های سنتی بسیار متنوع است و می توانید با توجه به دکوراسیون خانه، نمونه مناسبی از آن ها را انتخاب نمایید. اگر در خانه مبلمان و تخت های چوبی سنتی دارید، استفاده از این کوسن ها را به شما پیشنهاد می کنیم.

کوسن سنتی

کوسن گرد

این کوسن ها همانطور که از نامشان پیداست دارای شکل و فرم گرد می باشند و بیشتر در سبک های کلاسیک و سنتی مورد استفاده قرار می گیرند. در دوخت این نوع کوسن ها از کتان، ساتن، مخمل و… استفاده می شود.

کوسن گرد

کوسن مربعی با لبه تیز

ساده ترین و محبوب ترین نوع کوسن، مربعی با لبه های تیز می باشد. این نوع کوسن ها با همه مدل پارچه ای طراحی می شوند و معمولا طراحی ساده ای دارند. از این مدل کوسن ها در سبک های مختلف طراحی می توان استفاده نمود.

کوسن مربعی

کوسن سوسیسی مبل

کوسن های سوسیسی از انواع پرطرفدار کوسن می باشند که شکلی استوانه ای دارند و در دو طرف مبلمان قرار می گیرند. از این مدل می توان برای سبک های کلاسیک و سلطنتی استفاده کرد.

کوسن استوانه ای یا سوسیسی

کوسن کم حجم یا تخت

از کوسن های تخت و کم حجم برای تزئین کاناپه یا تخت استفاده می شود. این کوسن ها دارای عرض کمتری نسبت به سایر کوسن ها می باشند. کارایی کوسن های تخت از سایر کوسن ها کم تر بوده و به همین دلیل استفاده از آن نیز محدود است.

کوسن تخت

راهنمای انتخاب کوسن برای اتاق نشیمن

قبل از انتخاب و خرید کوسن ها در نظر گرفتن نکاتی، مهم و اساسی می باشد. از مهم ترین آن ها می توان به رنگ، الگو، سایز و تطابق آن با سبک طراحی اشاره کرد. به یاد داشته باشید که در هنگام خرید به این چهار مورد توجه کنید.

انتخاب کوسن برای اتاق نشیمن

تطابق پذیری با سبک طراحی

در ابتدا لازم است به این سوال پاسخ دهید که آیا برای طراحی اتاق نشیمن از سبک خاصی استفاده کرده اید؟ همان طور که می دانید سبک های طراحی انواع مختلفی داشته و گستردگی فراوانی دارند و شما می توانید از سبک روستیک تا مدرن در طراحی خانه استفاده نمایید.

بخوانید!  رنگ هلویی در طراحی دکوراسیون منزل

تنوع کوسن ها نیز به اندازه ای هست که بتوانید نمونه ای مناسب از آن ها را که با سبک طراحی اتاق نشیمن هماهنگی دارد، انتخاب نمایید.

انتخاب کوسن

انتخاب بافت کوسن مبل

استفاده از بافت های مختلف در طراحی خانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. یکی از المان هایی که باعث القای بافت به فضای اتاق می شود، کوسن ها می باشند. همان طور که گفتیم، کوسن ها در انواع مختلفی وجود دارند و جنس و بافت آن ها نیز از تنوع بالایی برخوردار است.

برای مثال استفاده از کوسن های پشمی برای تزئین مبلمان چرمی، می تواند نمای بسیار زیبایی ایجاد کند. در انتخاب بافت کوسن نیز هوشمندانه اقدام نمایید. بد نیست بدانید که اگر انتخاب کوسن به درستی صورت پذیرد، می تواند آن را به نقطه کانونی در اتاق تبدیل نماید.

انتخاب بافت کوسن

انتخاب سایز کوسن

کوسن ها در اندازه های مختلفی در دسترس هستند. انتخاب اندازه آن ها تا حد زیادی به هدف استفاده از آن بستگی دارد. کوسن های کوچک بیشتر در جهت تکمیل ظاهری کوسن های بزرگ استفاده می شوند. این در حالی است که از کوسن های بزرگ می توان به عنوان بالشتک نیز استفاده کرد.

انتخاب سایز کوسن

انتخاب شکل کوسن مبل

شکل کوسن ها نیز مانند سایز، رنگ  و بافت آن ها انواع مختلفی دارد و در شکل های مختلف مانند دایره ای، مربعی، مستطیلی وجود دارند. هم چنین اشکالی مانند ستاره، قلب و غیره نیز در فروشگاه ها قابل دسترسی و خریداری هستند.

این تنوع به شما کمک می کند که از این کوسن ها در انواع سبک های طراحی استفاده کنید و حتی از آن ها در کنار یکدیگر نیز استفاده نمایید. استفاده از اشکال مختلف کوسن ها در کنار یکدیگر یکی از تاکتیک های موفق در طراحی اتاق نشیمن می باشد.

انتخاب شکل کوسن

انتخاب رنگ و الگو

انتخاب رنگ و الگو یکی از اساسی ترین نکاتی است که قبل از خرید کوسن باید به آن توجه داشته باشید. اگر تمایل دارید کوسن ها در طراحی چشمگیر بوده و توجه افراد را جلب کنند، بهتر است برای انتخاب آن ها از رنگ هایی که با رنگ سایر المان ها کنتراست ایجاد می کند، استفاده نمایید.

بخوانید!  آموزش ساخت دیوار آجری

استفاده از انواع طرح دار آن ها نیز نمای متفاوتی در اتاق ایجاد می کند. توجه کنید که رنگی که برای کوسن استفاده می نمایید، باید با رنگ سایر المان ها از جمله روکش مبلمان هماهنگی داشته باشد.

خرید کوسن

چگونگی چیدمان کوسن

چگونگی چیدمان کوسن ها بر روی مبلمان نیز بر زیبایی آن ها تاثیر گذار می باشد. برای مثال در طراحی های مدرن از تعداد فرد کوسن ها و از انواعی از آن ها که در سایزهای مختلف وجود دارند در کنار یکدیگر استفاده می شود.

همچنین در طراحی مدرن بهتر است از انواع کوسن ساده به جای انواع طرح دار آن ها استفاده نمایید. در طراحی سنتی چیدمان کوسن ها معمولا به صورت قرینه انجام می پذیرد.

این بدان معناست که باید تعداد زوج از این کوسن ها را انتخاب نمایید و شکل و رنگ آن ها نیز برابر باشد. با این حال در طراحی سنتی امکان استفاده از کوسن در اندازه های مختلف وجود دارد.

چگونگی چیدمان کوسن

ایجاد تعادل با استفاده از کوسن مبل

زمانی که تصمیم به خرید کوسن می گیرید، فراموش نکنید که نمونه ای از آن ها که در کنار یکدیگر ظاهری منسجم ایجاد می کنند، انتخاب نمایید. در هنگام انتخاب کوسن تنها به تناسب میان آن ها و مبلمان بسنده نکنید، بلکه ظاهر کلی آن را در مقایسه با کل اتاق در نظر داشته باشید.

ترکیب کوسن های مختلف در کنار یکدیگر تاثیر زیادی در زیبایی آن ها دارد. در هنگام قرار دادن کوسن ها در کنار یکدیگر به نکات زیر توجه داشته باشید. رعایت این نکات در جهت ایجاد تعادل کاربرد دارند:

  • کوسن ها باید رنگ های مکمل داشته و از آن ها در دو طرف مبلمان استفاده شود.
  • کوسن ها می توانند در عین حال که با یکدیگر ست نیستند، با رنگ مبلمان هماهنگی داشته باشند.
  • بهتر است یک کوسن در مرکز مبلمان و نمونه های کوچک تر در دو طرف قرار گیرند.
ایجاد تعادل با استفاده از کوسن

نکات پایانی

آن چه که در این جا به صحبت در مورد آن پرداختیم، نکاتی در زمینه انتخاب کوسن و ایده هایی در زمینه چگونگی چیدمان آن ها می باشد. استفاده از این ایده ها می تواند در جهت انتخاب صحیح و استفاده درست به شما کمک کند.

گالری جدیدترین عکس ها و مدل های کوسن

مدل کوسن مدرن و ساده
مدل کوسن مدرن و ساده
مدل کوسن کلاسیک و زیبا
مدل کوسن کلاسیک و زیبا
مدل کوسن سنتی
کوسن سنتی
مدل کوسن پولکی شیک
مدل کوسن پولکی شیک
مدل کوسن گل دار
مدل کوسن گل دار
مدل کوسن فانتزی و عروسکی
کوسن فانتزی و عروسکی
مدل کوسن گرد و سنتی
مدل کوسن گرد و سنتی
مدل کوسن مدرن و مینیمال
مدل کوسن مدرن و مینیمال