آموزش رویت

ساختمانچی

آیا می دانید چطور می توان نسبت به طراحی خانه بزرگ اقدام کرد و از چه ترفندها و راهکارهای در این زمینه استفاده نمود؟ زندگی در خانه بزرگ بدون شک مزایای زیادی در پی دارد. برای مثال از جمله مزایای آن ها می توان به استفاده چند منظوره از فضای آن ها اشاره کرد. این بدان معناست که شما شانس استفاده از این فضا به صورت همه جانبه را خواهید داشت.

برای مثال این امکان وجود دارد که فضای اتاق نشیمن را به دو قسمت تبدیل کنید و از یک قسمت آن برای پذیرایی از مهمانان و از قسمت دیگر برای همنشینی با خانواده و تماشای تلویزیون استفاده نمایید.

طراحی فضای بزرگ به نسبت فضای کوچک با چالش های کم تری رو به رو می باشد. آن چه که در این مطلب از ساختمانچی به بیان آن می پردازیم، ارائه ایده هایی در زمینه دستیابی به یک طراحی زیبا در فضای بزرگ می باشد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

ایده های طراحی خانه بزرگ

ایجاد نقطه کانونی

یکی از نکاتی که در طراحی خانه بزرگ و اتاق های آن باید به آن توجه داشته باشید، ایجاد یک نقطه کانونی مناسب می باشد. ایجاد چنین فضایی باعث می شود چیدمان به شکل صحیحی صورت پذیرد.

برای مثال اگر در اتاق نشیمن شومینه وجود دارد، می تواند به عنوان نقطه کانونی در نظر گرفته شود. همچنین استفاده از یک مبلمان بزرگ نیز می تواند در ایجاد نقطه کانونی به ما کمک کند.

ایجاد نقطه کانونی

استفاده از فرش مناسب

اگر فضای اتاق موردنظر بزرگ است، یکی از اصولی که باید در طراحی آن در نظر داشته باشید، استفاده از یک فرش مناسب می باشد.

استفاده از یک فرش مناسب نه تنها باعث ایجاد انسجام میان المان های به کار رفته در اتاق می شود، بلکه می توان از آن به عنوان وسیله ای برای مجزاسازی فضای اتاق نیز استفاده کرد. یک فرش مناسب به ایجاد هارمونی میان رنگ هایی که از آن ها در طراحی اتاق نشیمن استفاده شده است نیز کاربرد دارد.

استفاده از فرش مناسب

استفاده از صندلی های مجزا

منظور از استفاده صندلی های مجزا، استفاده از صندلی هایی است که از لحاظ ظاهری و رنگ با سایر مبلمان ها متفاوت می باشند. به این منظور بهتر است از انواع صندلی هایی با رنگ های غالب که رنگ آن ها متناسب با رنگ مبلمان است، استفاده نمایید.

استفاده از این گونه صندلی ها علاوه بر ایجاد فضایی متفاوت، از یکنواخت‌بودن طراحی جلوگیری می کند و باعث ایجاد فضای اضافه نشیمن نیز خواهد شد.

استفاده از صندلی های مجزا

مجزا سازی فضای اتاق

اتاق های بزرگ فضای مناسبی برای مجزاسازی در اختیار افراد قرار می دهند. همان طور که قبلا اشاره شد، استفاده از یک فرش می تواند در این زمینه به شما کمک کند. از دیگر ایده هایی که می توان در این زمینه از آن استفاده کرد، به کارگیری یک میز غذاخوری می باشد.

همچنین ایجاد فضایی که بتوان از آن در جهت مطالعه استفاده کرد نیز ایده خوبی برای مجزاسازی فضا می باشد. نکته طلایی در این زمینه استفاده از مبلمان مناسب می باشد.

مجزا سازی فضای اتاق

استفاده از خلاقیت فردی

استفاده از خلاقیت فردی در طراحی داخلی از جمله نکاتی است که باید در هنگام طراحی خانه بزرگ به یاد داشته باشید. در طراحی اتاق های خانه بزرگ استفاده از رنگ ها را فراموش نکنید.

استفاده از رنگ های متناسب و بافت های مختلف یکی از اصولی ترین نکاتی است که در طراحی اتاق های بزرگ باید به آن توجه کنید.

استفاده از خلاقیت فردی

استفاده از المان های تزئینی

المان های تزئینی انواع مختلفی دارند و در طرح و رنگ های متفاوتی تولید می شوند. استفاده از المان های تزئینی باعث ایجاد تغییر چشمگیری در فضای خانه می شود. انتخاب صحیح این گونه وسایل از نکاتی است که باید به آن توجه کنید.

بخوانید!  راهنمای خرید شومینه برقی[+جدیدترین مدل ها و عکس ها]

استفاده از کوسن های رنگی نمونه ای از المان های تزئینی محسوب می شوند که استفاده از آن ها باعث القای رنگ و بافت به فضای اتاق می شود. همین امر به ایجاد عمق در فضای خانه نیز کمک می کند.

استفاده از المان های تزئینی

استفاده از نورپردازی مناسب

استفاده از لامپ های مختلف نه تنها از جنبه اجرای نورپردازی حائز اهیت می باشند، بلکه استفاده از انواع لوسترها در زیبایی شناس طراحی خانه نیز کاربرد دارد. در طراحی خانه بزرگ استفاده از تنها یک وسیله روشنایی کافی نیست، بنابراین بهتر است علاوه بر لوستر به فکر استفاده از آباژور و یا چراغ های دیواری نیز باشید.

استفاده از نورپردازی مناسب

استفاده از کاغذ دیواری

استفاده از کاغذ دیواری در اتاق های بزرگ باعث ایجاد فضایی دنج شده و از یکنواخت بودن طراحی جلوگیری به عمل می آورد. به این منظور به طور قطع نباید از انواع کاغذ دیواری هایی با رنگ های غالب استفاده کرد، بلکه می توان از یک کاغذ دیواری که در آن از طرح های ساده ای استفاده شده است و رنگ های خنثی در آن به کار رفته است نیز به این منظور استفاده کرد.

استفاده از کاغذ دیواری به ایجاد انسجام میان سایر المان ها نیز کمک می کند. کاغذ دیواری که از رنگ های غالب در آن استفاده شده است، بهتر است تنها برای دیوار اصلی مورد استفاده قرار گیرند. با وجود بزرگ‌بودن فضای اتاق، در صورت استفاده از این کاغذ دیواری برای تمامی دیوارها، در فضای اتاق هرج و مرج ایجاد می شود.

استفاده از کاغذ دیواری

استفاده از پرده

استفاده از مدل پرده مناسب از جمله عوامل کلیدی است که باید در طراحی اتاق های خانه بزرگ در نظر داشته باشید. پرده ها باعث القای رنگ و بافت به فضای اتاق می شود.

در طراحی اتاق های خانه بزرگ استفاده از انواع پرده های طرح دار امکان پذیر می باشد. تنها باید توجه کنید که رنگ پرده ها با رنگ سایر المان ها هماهنگی داشته باشد.

استفاده از پرده

استفاده از گیاهان طبیعی

استفاده از گیاهان طبیعی می تواند در ایجاد انسجام و فضایی متناسب کارگشا باشد. به این منظور می توانید در قسمت های مختلف اتاق از گلدان گل طبیعی استفاده نمایید.

استفاده از گیاهان طبیعی

استفاده از سبک مدیترانه ای

آن چه که در اجرای سبک مدیترانه ای بیش از هر چیزی حائز اهمیت می باشد، استفاده از چوب می باشد. استفاده از چوب هایی که از رنگ روشن برخوردار می باشند، در سبک مدیترانه ای بیشتر به چشم می خورد.

چوب به عنوان متریالی طبیعی باعث القای گرما به فضای موردنظر می شود و حس و حال روستیک نیز ایجاد می کند.

استفاده از چوب با طیف رنگ های روشن می تواند در روشن تر نشان دادن فضای مورد نظر نیز به شما کمک کنند. آن چه که در سبک مدیترانه ای به چشم می خورد، استفاده از چوب و ایده های سبک مدرن در کنار یکدیگر می باشد.

استفاده از سبک مدیترانه ای

استفاده از ایده های ساده و شیک

بزرگ بودن فضای خانه به این معنا نیست که می توانید از انواع وسایل مختلف که باعث ایجاد هرج و مرج می شود، استفاده نمایید.

از ایده ها و راهکارهایی که می توان در طراحی فضای بزرگ نیز مورد استفاده قرار داد، به کارگیری ایده های ساده و شیک می باشد. به منظور طراحی فضای بزرگ می توانید از از المان های دکوراتیو با رنگ مشابه استفاده نمایید.

استفاده از ایده های ساده و شیک

انتخاب رنگ مناسب

انتخاب رنگ نکته مهمی است که باید در طراحی فضای بزرگ به آن توجه داشته باشید. بهتر است برای انتخاب رنگ در فضای بزرگ از تلفیق رنگ های خنثی استفاده نمایید. استفاده از رنگ های خنثی از آن جهت که باعث ایجاد انسجام در فضای موردنظر می شوند، انتخاب مناسبی تلقی می شود.

برای مثال اگر فضای اتاق نشیمن به گونه ای است که از قسمتی از آن به عنوان فضای غذاخوری و از قسمتی برای پذیرایی از مهمان و هم نشینی با خانواده استفاده می نمایید، می توانید از دو یا سه نمونه از رنگ های خنثی که در کنار یکدیگر نمای زیبایی ایجاد می کنند، استفاده کنید. استفاده از این ایده می تواند باعث ایجاد فضایی منسجم شود.

انتخاب رنگ مناسب

استفاده از تم رنگی

آیا شما از جمله افرادی هستید که به استفاده از رنگ های غالب در طراحی دکوراسیون داخلی علاقمند هستید؟ بدون شک استفاده از رنگ ها باعث ایجاد فضایی سرزنده خواهند شد. به یاد داشته باشید که در استفاده از رنگ ها زیاده روی نکنید.

بخوانید!  کاغذ دیواری مناسب اتاق نشیمن

برای مثال به این منظور بهتر است دو نمونه از رنگ هایی که با یکدیگر تطبیق پذیری دارند مورد استفاده قرار داده و در کنار آن برای ایجاد تعادل در فضای اتاق از یک رنگ خنثی نیز استفاده نمایید. استفاده از رنگ خنثی باعث می شود رنگ ها به خوبی خود را نشان دهند.

استفاده از سبک روستیک

از جمله راهکارهای دیگری که می توان در طراحی فضای بزرگ به کار گرفت، استفاده از سبک روستیک می باشد. آن چه که در استفاده از این سبک حائز اهمیت می باشد، استفاده از چوب به عنوان المانی طبیعی می باشد. چوب از جمله متریال های تطبیق پذیر در دکوراسیون داخلی شناخته می شود.

استفاده از سبک روستیک

استفاده از طراحی به شکل رسمی

فضای بزرگ این امکان را برای شما فراهم می کند که از آن به بهترین شکل استفاده نمایید. نکته مهمی که می تواند در زیبایی فضای بزرگ به شما کمک کند، استفاده از ایده هایی در جهت ایجاد فضایی رسمی می باشد.

برای مثال در جهت انجام این کار می توانید قسمتی که از آن برای پذیرایی مهمان استفاده می شود را انتخاب نمایید.

آن چه که در ایجاد چنین فضایی اهمیت دارد استفاده از المان های زیبا و چشم نواز می باشد. استفاده از انواع وسایلی که برای ساخت آن ها از متریال با کیفیت استفاده می شود نیز از دیگر نکات مهمی است که باید به یادداشته باشید.

استفاده از طراحی به شکل رسمی

طراحی سقف

نکته مهمی که باید در طراحی فضای بزرگ به یاد داشته باشید، استفاده از ایده هایی برای طراحی سقف می باشد. استفاده از سقف کاذب در این زمینه می تواند ایده خوبی باشد.

همچنین می توانید از انواع لوسترهای زیبا و فاخر نیز به این منظور استفاده نمایید. انجام این کار می تواند نمای زیبایی در فضای موردنظر ایجاد کند.

طراحی سقف

استفاده از ایده های سبک معاصر

سبک معاصر از جمله سبک هایی است که استفاده از آن باعث ایجاد نمایی زیبا و القای بافت به فضای موردنظر می شود. اگر تمایل به استفاده از این سبک در طراحی فضای بزرگ دارید، می توانید از طیف رنگ های تیره برای انتخاب المان ها استفاده نمایید.

استفاده از ایده های سبک معاصر

استفاده از المان های تزئینی متالیک

المان های تزئینی متالیک می تواند در زیبایی هرچه بیش تر فضای مورد نظر به شما کمک کند. استفاده از المان های تزئینی که در طراحی آن ها از رنگ های متالیک مانند طلایی، نقره ای و رزگلد استفاده می شود، می تواند نمای بسیار زیبایی ایجاد کند. استفاده از انواع لوسترهای کریستال نیز می تواند تاثیر مشابه داشته و به زیبایی هرچه بیش تر خانه کمک کند.

استفاده از المان های تزئینی متالیک

نکات پایانی

آن چه که در این مطلب به بیان آن پرداختیم، ارائه ایده هایی در زمینه طراحی خانه و فضای بزرگ می باشد. آیا شما تا به حال تجربه مشابهی در این زمینه داشته‌اید؟

به نظر شما استفاده از کدام یک از ایده های ارائه شده می تواند نتیجه بهتری در پی داشته باشد؟ در صورت تمایل می توانید نقطه نظرات خود در این زمینه را با ما به اشتراک بگذارید.