آموزش رویت

ساختمانچی

صندلی راحتی، همانطور که از نام آن نیز پیدا است، راحتی و آرامش را برای شما به ارمغان می آورد می توانید خستگی های خود را با نشستن بر روی این صندلی ها از بین ببرید.

این صندلی ها برخلاف نیمکت های دونفره یا کاناپه ها، تک نفره هستند. با این مقدمه، در ادامه این نوشته از ساختمانچی با ما همراه باشید تا با انواع مدل های صندلی راحتی آشنا شوید.

انواع صندلی راحتی

صندلی ریلکسی

این صندلی ها از دید برخی افراد، نوعی مبل مدرن و لوکس محسوب می شود. برخی متعقدند اولین صاحب این نوع صندلی، ناپلئون بناپارت بوده است. امروزه وجود این نوع صندلی در خانه نمادی از آرامش تلقی می شود.

این صندلی ها در مدل های مختلفی از جمله پارچه ای یا چرمی و با مکانیزم های برقی، مکانیکی یا ساده و در انواع رنگ ها موجود می باشند.

صندلی های ریلکسی برای افرادی که مدام باید بر روی صندلی بنشینند یا برخی ناتوانایی های فیزیکی از جمله کمردرد یا پادرد دارند، گزینه بسیار مناسبی برای انتخاب می باشد.

صندلی راحتی

صندلی راحتی مدور یا دایره ای

اگر نیاز دارید محیط سنتی خانه خود را مدرن کنید یا به فضای مدرن خود، المانی از این سبک بیافزایید، بهترین کار، خرید یک صندلی مدور می باشد. این صندلی ها معمولا سایز بزرگی دارند و برای استراحت و لم بسیار مناسب اند.

شکل ظاهری این صندلی ها، آن ها را به وسیله ای شیک و خاص در دکوراسیون داخلی خانه تبدیل کرده است. شما می توانید برای تزئین این صندلی راحتی، از اکسسوری هایی مانند بالشتک یا کوسن استفاده نمایید. این نوع صندلی ها در انواع رنگ های خنثی و یا براق و نیمه براق قابل طراحی و سفارش اند.

صندلی دایره ای

صندلی راحتی شاخص

صندلی های شاخص از آن دسته صندلی هایی می باشند که در هر خانه ای باشند، در کانون توجهات افراد قرار می گیرند.

ظاهر این صندلی ها به گونه ای است که کمتر کسی به کارایی و راحتی آن ها اهمیت می دهد. صندلی هایی چون چرم کلاب، وینگ بک، دسته انگلیسی، برژه، بارل، لاوسون و … در دسته صندلی های شاخص قرار می گیرند.

صندلی شاخص

صندلی راحتی اتومان

تاریخچه ساخت و استفاده از صندلی های اتومان به دوران پادشاهی عثمانی ها (سال 1700) برمی گردد. از آن زمان تا به امروز استفاده از این نوع صندلی هنوز ادامه دارد و عضوی زیبا، مقرون بصرفه و چندمنظوره می باشد.

بخوانید!  رنگ سفید و استفاده از آن در دکوراسیون خانه های مدرن و مینیمال

این مدل صندلی ها دارای صندوقچه نیز می باشند که می توانید برای قراردادن اشیاء از آن استفاده نمایید. همچنین برخی از مدل های جک دار این نوع صندلی ها نیز مناسب میز قهوه خوری هستند که اغلب از چوب یا پلاستیک تولید می شوند.

فضای خالی که در داخل این نوع صندلی وجود دارد، مکان مناسبی را برای قراردادن پتو یا بالش فراهم می کند. حتی زمانی که مهمان دارید و به یک مبل اضافی نیاز پیدا می کنید، می توانید از صندلی اتومان بدین منظور استفاده نمایید.

صندلی اتومان

صندلی راحتی مطالعه

انواع مدل های صندلی های مطالعه معمولا در دسته صندلی های راحتی قرار می گیرند. به همین دلیل اگر روزانه زمانی را برای مطالعه صرف می کنید، بهتر است یک صندلی را مناسب این کار خریداری نمایید تا به اندازه کافی راحت باشد و از نشستن طولانی مدت بر روی آن خسته نشوید.

صندلی مطالعه

صندلی راحتی اداری

صندلی اداری معمولا به صورت راحتی تولید می شود. تا کارمندانی که صبح تا عصر بر روی آن ها می نشینند احساس راحتی داشته باشند. صندلی های اداری مدیریتی بسیارراحت هستند و نشستن بر روی آن ها حس خوبی به شما می دهد.

صندلی های ارگونومیک اداری نیز که متناسب با فیزیک بدن تولید می شوند و بسیارراحت اند. همچنین صندلی های اداری منعطف نیز وجود دارند که آن ها نیز حرکت پذیری و انعطاف بالایی دارند و در دسته صندلی های اداری راحتی قرار می گیرند.

صندلی اداری

صندلی راحتی ساحلی

این مدل صندلی ساحلی برای آفتاب گرفتن در کنار استخرها مناسب می باشند. برخی این صندلی ها دارای بالشتک های نرم نیز می باشند که بر راحتی آن ها می افزاید. صندلی های ساحلی معمولا از جنس چوب، پلاستیک یا فلز تولید می شوند.

صندلی ساحلی

صندلی راحتی تاشو

مدل صندلی های تاشو برای فضای باز بسیار مناسب اند و با حمل آسانی که دارند، به آسانی می توانید آن را در هر جایی که خواستید قرار دهید.

این صندلی ها معمولا از جنس حصیر یا پارچه های برزنتی تولید می شوند. قراردادن یک بالشتک بر روی آن ها می تواند جایگاهی راحت را برای نشستن شما فراهم کند.

صندلی تاشو

صندلی کمپینگ

این صندلی ها برای گشت و گذار و استراحت در طبیعت بسیار مناسب اند. صندلی های کمپینگ به آسانی جمع می شوند و فضای کمی را به خود اختصاص می دهند. حمل و نقل آن ها ساده است و از تنوع زیادی در طرح و رنگ برخوردار می باشند.

صندلی کمپینگ

صندلی تابی

صندلی تابی همانطور که از نامش پیداست، مانند تاب می باشد. از این رو با آویزان کردن آن ها در محل مورد نظر می توانید یک تاب زیبا داشته باشید و هنگام خستگی، بر روی آن به استراحت بپردازید.

صندلی تابی

صندلی راک یا گهواره ای

صندلی راک بهترین و راحت ترین انواع صندلی های راحتی محسوب می شود. این صندلی ها به گونه ای طراحی می شود که هنگام نشستن بر روی آن ها، به طور کامل احساس آرامش می کنید. اکثر صندلی های راک یا گهواره ای چوبی هستند که این سبب می شود تا ظاهری زیباتر و شیک تر داشته باشند.

بخوانید!  رایج ترین سبک های دکوراسیون داخلی

صندلی های راک که با نام صندلی راکینگ چر نیز شناخته می شوند، دارای انوع مختلفی می باشند که در ادامه به معرفی انواع این نوع صندلی راحتی می پردازیم:

صندلی راک
  1. صندلی راک مدرن: این نوع صندلی از جمله پرطرفدارترین انواع صندلی راک محسوب می شود و تفاوت آن با سایر صندلی های راک در سادگی و ظرافت آن می باشد. این صندلی ها معمولا در ساده ترین شکل ممکن طراحی می شوند و ظاهری مینیمال دارند. استفاده از صندلی های راک مدرن در آپارتملن های امروزی کوچک بسیار مناسب می باشد.
  2. صندلی راک کلاسیک: صندلی های راک کلاسیک جزو قدیمی ترین انواع این نوع محسوب می شوند و عمدتا از جنس چوب تولید می گردد و اندازه ای بزرگ و جاگیر دارند. چوب این صندلی ها منبت کاری می باشد و قیمت بالایی دارند.
  3. صندلی راک مبلی: این صندلی ها که با نام صندلی راک راحتی نیز معروف اند، همانند مبل هستند و در قسمت نشیمنگاه و تکیه گاه آن ها از الیاف، پارچه و فوم استفاده می شود. این صندلی ها ظاهری رسمی تر دارند و به صورت جفت یا تک در کنار مبلمان قرار می گیرند.

کلام پایانی

ما در این نوشته از ساختمانچی به معرفی انواع صندلی های راحتی پرداختیم. امیدواریم که از مطالعه این نوشته لذت کافی را ببرید و با انواع صندلی راحتی به خوبی آشنا شوید. در صورت تمایل می توانید نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما اهالی ساختمانچی در میان بگذارید.