آموزش رویت

ساختمانچی

راه پله دوبلکس از جمله زیباترین و بهترین ایده ها برای طراحی خانه های دوبلکس محسوب می شود. استفاده از راه پله های دوبلکس در خانه هایی به سبک مدرن زیاد به چشم می خورد.

در این عکس نوشته از ساختمانچی تصاویری از زیباترین انواع پله های دوبلکس را با شما به اشتراک می گذاریم. تا انتها با ما همراه باشید.

طراحی راه پله دوبلکس

در طراحی و ساخت پله های دوبلکس از مدل ها، طرح ها و متریال های مختلفی استفاده می شود. متریال مورد استفاده در طراحی این گونه راه پله ها می تواند از جنس شیشه، فلز، سنگ، بتن یا چوب باشد.

همچنین ترکیب این متریال نیز می تواند به جذابیت پله های دوبلکس بیافزاید. در ادامه برخی مدل های راه پله های دوبلکس را شرح می دهیم:

راه پله دوبلکس نرده دار

برخی از طراحی های صورت گرفته در ساخت راه پله دوبلکس، دارای محافظ و نرده می باشند. این نوع راه پله ها معمولا به دلیل امنیت بالایی که ایجاد می کنند از انواع راه پله های پرکاربرد محسوب می شوند. در طراحی راه پله های نرده دار می توان از هر متریالی استفاده نمود.

پله دوبلکس

راه پله دوبلکس شیشه ای

برای ساخت این گونه راه پله ها معمولا از چند لایه شیشه سکوریت یا لمینت استفاده می شود. راه پله های شیشه ای دارای مقاومت بالایی هستند و زیبایی منحصربفردی به خانه شما می بخشند. شیشه ها به دلیل این که نور را منعکس می کنند سبب می شوند تا خانه بزرگ تر و پر نورتر به نظر برسد.

معمولا در ساخت راه پله هایی از جنس شیشه، از نرده های استیل یا شیشه ای نیز استفاده می کنند. امروزه مدل جدیدی از پله های دوبلکس شیشه ای طراحی می شود که به حالت شناور و بسیار ساده و بدون هیچ تجهیزاتی به دیوار نصب می گردند و نمای بسیار زیبایی در خانه بوجود می آورند.

البته این گونه راه پله ها ایراداتی نیز دارند؛ به طور مثال، راه رفتن بر روی شیشه های شفاف ممکن است باعث ترس افراد شود و از این که در ارتفاع بالایی قرار دارند و قادر به دیدن پایین پای خود هستند، استرس و اضطراب بگیرند.

پله دوبلکس شیشه ای

راه پله دوبلکس چوبی

طراحی راه پله هایی از جنس چوب معمولا در طراحی خانه هایی به سبک روستیک و سنتی دیده می شود. اما با کمی تغییر در نوع طراحی می توان از آن ها در طراحی های مدرن و کلاسیک نیز استفاده نمود.

بخوانید!  نقش آکواریوم در دکوراسیون داخلی

برخی از پله های دوبلکس را تماما از چوب می سازند که جلوه بسیار زیبایی را بوجود می آورند. برخی دیگر از این راه پله ها را از تلفیق چوب و سنگ یا چوب و شیشه نیز می سازند که جذابیت های خاص خود را دارند.

پله دوبلکس چوبی

راه پله دوبلکس سنگی

سنگ از جمله عناصری است که با گذشت زمان زیبایی و استحکام خود را از دست نمی دهد و کلاس خود را حفظ می نماید.

به همین دلیل اگر به دنبال متریالی می گردید که همیشه زیبایی خود را حفظ کند، بهتر است از سنگ برای ساخت پله استفاده نمایید. سنگ های مورد استفاده در ساخت راه پله های دوبلکس نمایی بسیار لوکس ایجاد می کنند.

پله دوبلکس سنگی

در ساخت این گونه راه پله ها از سنگ های مختلفی از جمله سنگ تراورتن، سنگ مرمر، سنگ مرمریت، سنگ گرانیت، سنگ کوارتز، سنگ آهک و سنگ مصنوعی استفاده می شود که هرکدام زیبایی و استایل مخصوص به خود را دارند.

به طور مثال پله های دوبلکس سنگ مرمر بسیار مستحکم اند و از قیمت بالایی نیز برخوردار می باشند. اما خانه شما را به قصری لوکس و بسیار لاکچری تبدیل می نمایند.

پله سنگی

راه پله دوبلکس بتنی

بتن از دیگر متریالی است که می توان پله های دوبلکس را با استفاده از آن ها ساخت. امروزه استفاده از بتن در دکوراسیون داخلی خانه های مدرن و امروزی بسیار رواج دارد و طرفداران زیادی نیز پیداکرده است.

راه پله های بتنی اغلب به صورت گرد طراحی می شوند و از مقاومت بالایی نیز برخوردار می باشند. اگر به دنبال متریالی مقرون بصرفه و مناسب برای ساخت پله دوبلکس می گردید، پیشنهاد ما به شما استفاده از بتن می باشد.

راه پله های بتنی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند، عمدتا پیش ساخته اند و به راحتی در محل نصب و راه اندازه می شوند.

پله بتنی

راه پله های دوبلکس چوبی و شیشه ای

اخیرا در طراحی پله های دوبلکس از ترکیب شیشه و چوب نیز استفاده می شود. در برخی مدل ها، پله هایی چوبی و نرده هایی شیشه ای و در برخی مدل ها عکس این موضوع صدق می کند.

پله چوبی و شیشه ای

راه پله دوبلکس شناور

امروزه در برخی طراحی های مدرن پله های دوبلکس از نگهدارنده استفاده نمی شود و پله ها تنها به دیوار متصل اند. این گونه راه پله ها حالتی فانتزی و مینیمال دارند و جلوه بسیار منحصربفردی به خانه دوبلکس شما می بخشند.

بخوانید!  طراحی دکوراسیون به سبک مدیترانه ای

تنها ایراد این مدل، امنیت آن می باشد. به دلیل این که این مدل ها فاقد نرده و حفاظ می باشند، در بالا و پایین رفتن از آن ها باید احتیاط کنید.

پله شناور

پله دوبلکس گردان یا مارپیچ

راه پله های مارپیچ از جمله قدیمی ترین و لوکس ترین انواع راه پله های منازل لوکس به شمار می آیند. راه پله گردان تمام چوب، راه پله گردان چوبی-فلزی، راه پله گردان شیشه ای-فلزی، راه پله سنگی و … از جمله مدل های این نوع راه پله محسوب می شوند.

اگر سبک دکوراسیون داخلی خانه شما به صورت کلاسیک یا سلطنتی است، پیشنهاد ما به شما استفاده از این نوع راه پله های گردان می باشد.

پله مارپیچ

نکات مهم در دیزاین راه پله های دوبلکس

  • استفاده از کاغذ دیواری بر روی دیوار پله دوبلکس می تواند بر زیبایی آن بیافزاید.
  • استفاده از قاب عکس های زیبا یا تابلوهای هنری مدرن نیز از دیگر ایده های تزئین دیوار راه پله می باشد.
  • می توانید پیشانی پله را حذف کنید و با استفاده از یک میز در زیر پله، از آن محل به عنوان محیط کار استفاده نمایید.
راه پله دوبلکس

کلام پایانی

آن چه در این نوشته از ساختمانچی به بیان آن پرداختیم، ایده های طراحی و ساخت راه پله های دوبلکس می باشد. همانطور که گفتیم راه پله های دوبلکس را از متریال ها و اشکال و مدل های گوناگونی می سازند که نمای خانه را بسیار زیبا و منحصربفرد جلوه می دهند.

امیدواریم ایده های مذکور در این زمینه توانسته باشد در انتخاب نوع و مدل راه پله دوبلکس به شما عزیزان کمک کند. اگر نظر یا انتقادی در این خصوص دارید، آن را با ما در میان بگذارید.

در انتها، تعدادی از زیباترین عکس های راه پله های دوبلکس را جمع آوری کردیم که امیدواریم از دیدن آن ها لذت ببرید و جهت ایده از آن ها استفاده کنید.

راه پله دوبلکس چوبی
راه پله فلزی
راه پله چوبی و شیشه ای
راه پله پیچ
راه پله چوبی گردان
راه پله دوبلکس مدرن
راه پله فرفورژه
راه پله مارپیچ چوبی
راه پله دوبلکس ساده
راه پله دوبلکس سفید
راه پله دوبلکس شناور
راه پله دوبلکس چوبی و فلزی
پله دوبلکس خانه
طراحی راه پله