آموزش رویت

ساختمانچی

مجسمه یکی از اصلی ترین و قدیمی ترین وسایل برای تزئین فضای بیرونی و هم چنین فضای داخلی خانه بشمار می رود. در گذشته این نمونه های دکوراتیو را از سنگ مرمر، چوب، طلا و نقره می ساختند. این مجسمه ها ارزش و قیمت بالایی داشتند و وسیله ای لوکس بشمار می رفتند.

امروزه مجسمه هایی که برای دکوراسیون داخلی طراحی می شوند انواع مختلفی از جمله پیکره انسان، فرشته ها، حیوانات و بعضی دیگر از نمادها را دربر می گیرند. این مجسمه ها به میز تلویزیون، شلف و هر قسمت از خانه شما زیبایی می بخشد.

مجسمه های فضای باز هم مانند مدل های دکوراتیو به باغ، روف گاردن، فضای سبز و به طور کلی فضای بیرونی شما زیبایی و روحیه می بخشند.

اگر به دنبال تزریق کمی طنز، زیبایی و جذابیت به خانه یا باغتان هستید اما می خواهید تعادل خود را در ترکیب محوطه سازی حفظ کنید مجسمه ها یک راه حل عالی است.

هر بودجه و سبکی که داشته باشید، مهم نیست! می توانید به راحتی یک مجسمه مناسب برای فضای باز و فضای داخلی خانه خود انتخاب کنید. در ادامه این متن از ساختمانچی با ما همراه باشید تا با مجسمه های فضای باز و مدل های دکوراتیو که مناسب فضای داخلی هستند آشنا شوید.

مجسمه های دکوراتیو

نقش و تاثیر مجسمه های دکوراتیو بر دکوراسیون داخلی منازل بر هیچکس پوشیده نیست. این مجسمه ها که در ابعاد، اشکال، طرح ها و سبک های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند، طرز فکر و شخصیت افراد را نمایان می کند.

همان طور که گفتیم این المان ها طرح های مختلفی دارند. برای مثال این المان ها را می توان به صورت کلاسیک، رئال، مینیمال، مدرن و… ساخت.

علاوه بر این، آن ها را می توان از مواد و متریال مختلفی مثل چوب، برنز، پلی استر، سنگ، فایبرگلاس و… ایجاد کرد که در ادامه به معرفی کامل این مجسمه ها خواهیم پرداخت:

مجسمه دکوراتیو چوبی

مجسمه های چوبی طبیعت و زیبایی را به ما یادآوری می کنند که به همین دلیل از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. این مجسمه ها را می توان در اشکال مختلف، به صورت مدرن و هم به صورت کلاسیک طراحی و تولید کرد. منبت کاری بر روی مدل های چوبی نیز به آن ها رنگ و آب دیگری می بخشد و آن را از دیگر مدل ها متمایز می کند.

مجسمه های چوبی دکوراتیو

مجسمه های دکوراتیو رزینی پلی استر

مجسمه های رزینی پلی استر از ظرافت، زیبایی و تنوع بالا و هم چنین قیمت مناسبی برخوردار هستند. این المان به دو صورت ایستاده و دیواری تولید می شود که نمونه دیواری آن را هم می توان به کمک پایه به صورت ایستاده درآورد.

مدل های بزرگ پلی استری به فضای شما روح می بخشد. نمونه های رومیزی و کوچک آن نیز در تمامی فضاها از جمله میز تلویزیون، شلف، دکور، میز عسلی و… قابل استفاده است و به ظرافت، دقت و جزئیات خانه شما می افزاید.

مجسمه برنزی

برنز یکی از محبوب ترین موادی است که در ساخت مجسمه از آن استفاده می شود. مدل برنزی را معمولا از چدنی که با روکش برنز پوشیده شده است، می سازند. برنز به دلیل دوام و زیبایی یکی از پر مصرف ترین فلزات ریخته گری برای مجسمه ها و تندیس هاست.

مجسمه های دکوراتیو

برنز فلزی یکی از مواردی است که از زمان های قدیم برای خلق هنر مورد استفاده قرار می گرفت. از مجسمه های بزرگ تر برنزی نیز می توان در باغ استفاده کرد. برای تشخیص مجسمه برنز از برنجی باید به این مورد توجه کنید که فلز برنج همیشه طلایی تر از فلز برنز است.

مجسمه های برنزی آسان تر از مدل های برنجی زنگ می زنند و به همین دلیل در صورت مشاهده زنگ زدگی می توانید از برنج بودن آن مطمئن شوید. علاوه بر این، مجسمه های برنجی از قیمت مناسب تری نسبت به مدل های برنزی برخوردار هستند.

مجسمه های برنزی

مجسمه سنگی

مجسمه های سنگ نیز یکی دیگر از مواردی است که از قدیم الایام مورد استفاده قرار می گرفت. این مدل از مقاومت و دوام بالایی برخوردار است و به همین دلیل نیز طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. تندیس های سنگی در طرح ها، رنگ ها و اشکال مختلفی قابل تهیه است.

مجسمه های سنگی دکوراتیو

نکات مهم در انتخاب و خرید مجسمه دکوری

قبل از این که برای خرید مجسمه های دکوراسیون داخلی دست بکار شوید، باید از محل قرارگیری آن اطمینان حاصل کنید. مجسمه های دکوری را در محلی قرار دهید که در دید عموم باشد و توجه آنان را به خود جلب کند.

علاوه بر این، خودتان را در انتخاب محدود نکنید، بدین معنی که اگر فضای خانه تان سنتی است حتما نباید از مدل های سنتی و کلاسیک استفاده کنید و بالعکس.

ایجاد هارمونی به کمک این تندیس ها نیز خانه و وسایل آن را شیک تر نشان خواهد داد. علاوه بر این، بعضی از مدل ها چندین کاربرد دارند که با خرید آن ها علاوه بر زیبایی، کاربرد را هم به آن اضافه خواهید کرد.

مجسمه هایی که جای شمع نیز دارند، مثال خوبی برای این گفته است. برای شکستن جو سرد فضای خانه تان نیز می توانید از مدل هایی که به سبک موزیکال یا خیالی درست شده اند، استفاده کنید.

مجسمه های فضای باز یا باغی

انتخاب مجسمه های باغی ممکن است یک کار ترسناک باشد. با این که سلیقه شخصی در انتخاب این المان از اهمیت زیادی برخوردار است، اما قبل از انجام سرمایه گذاری و طراحی فضای بیرونی باید با نحوه قرار دادن و انتخاب درست آن ها در باغ بیشتر آشنا شوید.

مجسمه ها را علاوه بر این که با مواد و متریال مختلفی می سازند، طرح ها و نمونه های متفاوتی هم دارند که در ادامه به معرفی تعدادی از آن ها می پردازیم:

مجسمه های سنگ مرمر

از زیباترین و بهترین مجسمه های باغ می توان به مدل های سنگ مرمر اشاره کرد. زیبایی آنها با گذشت زمان تغییری نخواهد کرد و این المان های دکوراتیو همیشه چشمگیر و ظریف خواهند ماند.

استفاده از مجسمه مرمری به خصوص در باغ های مملو از گیاهان و درختان سرسبز زیبایی و تضاد جالبی را به ارمغان خواهد آورد. از آن جایی که این سنگ ها بسیار ارزشمند و همین طور گران هستند، مجسمه های تولید شده از آن نیز به طبع از قیمت بالاتری نسبت به سایر مجسمه ها برخوردار خواهند بود.

مجسمه سنگی مرمریت برای فضای باز

مجسمه های سفالینه

مجسمه های سفالینه در عین شیکی از قیمت مناسبی هم برخوردار هستند. این مجسمه ها که اکثرا رنگ قرمز مایل به قهوه ای دارند به خوبی با وسایل یک باغ روستایی و با چشم انداز رنگارنگی که با گیاهان مختلف چند ساله بدست می آید جفت می شود.

مجسمه های سفالی قدیمی نیز به باغ شما زیبایی و روحیه ای بی نظیر می بخشد. علاوه بر این بعضی از این مجسمه ها را می توان به عنوان گلدان استفاده کرد.

معرفی انواع مجسمه های مناسب برای فضای باز

مجسمه های سیمانی

سیمان نیز یکی دیگر از مواردی است که از آن برای ساخت انواع مجسمه استفاده می شود. به طور کلی سیمان ارزش نسبتا پایین تری نسبت به سنگ مرمر یا برنز دارد که انعکاس آن را می توان در قیمت مناسب این مدل ها مشاهده کرد.

بخوانید!  نکات خرید سرویس خواب نوزاد

با این وجود تندیس های سیمانی در برابر تمام عناصر آب و هوایی مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. تنوع بسیار زیادی نیز در طراحی این محصول به چشم می خورد.

مجسمه سیمانی

مجسمه های رزینی

مجسمه های رزینی یکی از گزینه های قیمت مناسب است که معمولا برای باغ استفاده می شود. اگر دوست دارید اغلب دکوراسیون باغ خود را تغییر دهید مجسمه های رزینی مناسب شماست.

این مجسمه ها با دوام هستند و در اکثر نقاط و زمینه ها خوب به نظر می رسند. این المان معمولا در اشکال و رنگ های متنوعی تولید و به بازار عرضه می شود.

معرفی انواع مجسمه های فضای باز

مجسمه های محبوب باغ

پری ها، اجنه، شخصیت های مختلف افسانه ای و عرفانی که بیشتر به عنوان تندیس های چمنی شناخته می شوند از دیگر نمونه های برگزیده بشمار می آیند.

هم چنین می توانید از تندیس های معنوی نیز مانند بودا، عیسی و… استفاده کنید. مجسمه های جوانان، خانم ها و زوجین نیز می تواند نشاط و شادابی را در باغتان ایجاد کنید.

مجسمه ها و فواره ها نیز ترکیبی بسیار قدیمی هستند که در باغ های منحصر به فرد، کوچک، قدیمی و جدید یافت می شوند. بعضی از مجسمه ها شیر آب نیز دارند. 

بعضی دیگر از تندیس ها در وسط و یا لبه یک برکه قرار دارند و یا بر روی یک فواره مصنوعی آب نصب شدند. قرار دادن یک حوض فواره ای کوچک برای پرندگان نیز می تواند فضایی دلپذیر به باغ شما ببخشد.

مجسمه برای غذادادن به حیوانات

یکی دیگر از انواع مجسمه های باغ، تندیس هایی می باشند که برای تغذیه حیوانات تولید می شوند. این مدل ها می توانند کاسه ها یا سکوهای ساده و یا قسمتی از یک مجسمه بزرگ تر باشند، مانند تندیس سنت فرانسیس که در دست خود کاسه ای پر از دانه برای پرندگان نگه داشته است.

اگر می خواهید توجه پرندگان را جلب کنید، این را بدانید که تندیس های این چنینی توجه سنجاب ها را بیشتر جلب می کنند؛ زیرا به راحتی می توانند از آن ها بالا روند.

نحوه قراردادن گل و گیاه

یک تکنیک عالی برای ایجاد منظره ای زیبا کاشت انبوه گیاهان در اطراف تندیس است. این گیاهان به عنوان پس زمینه مجسمه عمل می کنند. آن ها می توانند مکمل و یا در تضاد با آن باشند.

گیاهان باید از تندیس کوچک تر باشند و نمای آن را مسدود نکنند. هنگامی که می خواهید گل و گیاه را انتخاب کنید، باید بدانید که این گیاهان در طول فصول چه ظاهری دارند.

آیا گل می دهند؟ چه وقت؟ آیا در پاییز برگریزان دارند؟ این موارد بر ظاهر گیاهان در تمامی فصول و نمای مجسمه تاثیر خواهد گذاشت. چپرها و بوته ها در کنار اکثر مجسمه ها نمایی زیبا دارند.

آن ها خطوطی نرم دارند که باعث نرم‌کردن لبه ها، خطوط و بافت مجسمه ها می شوند. انحناهایی که در مجسمه قرار دارد در تضادی عمیق با خطوط هندسی گیاهان قرار می گیرند. در نهایت شما باید این گیاهان را به طور مرتب پیرایش کنید.

تعمیر مجسمه باغ

یک مجسمه جدید ممکن است آن نمایی که دنبالش هستید را نداشته باشد. بازدید از یک مغازه عتیقه فروشی، حراجی وسایل باغبانی و یا بازار فروش اجناس دست دوم ممکن است همان چیزی که می خواهید برای شما فراهم نماید.

این تندیس ها، اغلب مواقع جرم سبزی را به خود می گیرند که در نتیجه گذر زمان می باشد. این مدل ها در باغ های سنتی عالی به نظر می رسند و حتی در باغ های امروزی نیز زیبا می باشند و نمایی قدیمی و جالب به فضای باغ اضافه می کنند.

شما همچنین می دانید که این مجسمه ها برای فضای بیرون بسیار مناسب و تکمیل کننده هستند. این چیزی است که همواره در مورد تندیس های کارخانه ای که تازه خریداری‌شده، صدق نمی کند.

البته، این مجسمه ها ممکن است در بهترین حالت خود نباشند. برای مدل هایی که آسیب پذیر هستند، شما باید با یک تعمیر کار حرفه ای تماس بگیرید تا مطمئن شوید که تلاش برای تعمیر آن باعث تخریب چیزی نشود.

اگر مجسمه بتنی یا سنگی، یک عتیقه ارزشمند محسوب نشود، شما می توانید با الهام از آن مدل دلخواه خود را بسازید. این راهنما به شما کمک می کند مجسمه ها را حذف کنید و یا هر مجسمه ای که ترک‌خورده یا شکسته است، تعمیر نمائید.

آنچه لازم دارید:

  • برس زبر
  • شوینده های ملایم
  • بتونه کاری پلاستیکی (چسب اپوکسی)
  • چسب های پلاستیک
  • کاردک یا چاقوی باریک
  • کاتر
  • پارچه
  • دستکش نازک پلاستیکی
ترمیم انواع مجسمه فضای باز

در ادامه به توضیح کاملی از مراحل بازسازی این مجسمه ها می پردازیم:

  • سطح را تمیز کنید. با برس کثیفی، خزه ها، سنگ و بتن لغزان را کنار بزنید. سطح را با شوینده ای ملایم که با آب ولرم رقیق شده، تمیز کنید. با این کار هرگونه آلودگی و چربی که برداشتن آن دشوار است، زدوده می شود.
  • سپس با چسب اپوکسی تمامی منافذ را پر کنید. شما می توانید این چسب را در یراق آلات فروشی و یا فروشگاه های سخت افزار پیدا کنید.
  • مقداری از چسب اپوکسی را  کف دست خود حلقه کنید و به مدت ۵ دقیقه نگهدارید. رنگ های این چسب با یکدیگر ترکیب می شوند. باید رنگی یکدست و یکنواخت حاصل شود. وقتی به این مرحله رسید، به مدت یک دقیقه رنگ ها را مخلوط کنید.
  • هنگامی که مخلوط حاضر شد، آن را بر روی منافذ فشار دهید، برای این کار از یک کارد یا چاقو استفاده کنید. انگشت خود یا کاردک را خیس کنید و سپس از آن برای شکل‌دادن و نرم‌کردن مواد در داخل منفذ استفاده کنید.
  • گرفتن سشوار بر روی مواد باعث می شود در عرض چند دقیقه سفت و سخت شوند. اگر مسئولیت تعمیر به عهده خود شما است، این ایده خوبی می باشد. وسایل خود را در اسرع وقت تمیز کنید تا مواد چسبنده بر روی آن ها خشک نشوند. چنانچه در حین این فعالیت، مجبور به قطع کار شدید، مخلوط را داخل فریزر قرار دهید. این مخلوط تا ۳۶ ساعت می تواند داخل فریزر باقی بماند.

چگونه قسمت های از بین رفته را ترمیم کنیم؟

از مخلوط چسبنده برای ساخت قسمت های از دست‌رفته و یا تعمیر آن ها استفاده کنید. در این قسمت بسیار محتاطانه عمل کنید؛ چرا که تلاش های برنامه‌ریزی‌نشده شما ممکن است از جذابیت نهایی المان شما بکاهد. این کار را تنها با قسمت های کوچکی که در معرض دید نیستند، انجام دهید.

چگونه ترک ها را از بین ببریم؟

  • شما باید قبل از این که آب به این ترک ها برسد، تعمیرشان کنید. در آب و هوای سردتر، این آب یخ می زند، وسعت می یابد و باعث می شود ترک عمیق تر شود. از چسب پلاستیک که مناسب استفاده بر روی سنگ است استفاده کنید. حواستان باشد که قبل از استفاده چسب را به خوبی مخلوط کنید. دستکش های نازک پلاستیکی را بپوشید و چسب را داخل ترک ها با حرکتی دایره شکل، بریزید. تمام مواد اضافی را با پارچه ای مرطوب و آغشته به الکل سفید پاک کنید. اگر مواد چسبنده در جایی خشک شوند، ظاهر زشتی پیدا می کنند. حواستان باشد که این مواد را از جاهایی که باید باشند، پاک نکنید. به دنبال نمایی کلاسیک باشید.
  • شما هر چقدر که در ریختن مواد چسبناک دقت کنید، باز هم ظاهر زیبایی پیدا نخواهد کرد. می توانید اضافات خشک شده را با یک تیغ تیز بردارید. در مکانی که تعمیر کرده اید، محیطی برای رشد گل سنگ و خزه ایجاد کنید تا با قسمت های دیگر مجسمه همخوانی داشته باشد. برای انجام این کار، دو روش وجود دارد که شامل کودپاشی به تندیس و یا رنگ‌کردن آن می باشد.
بخوانید!  جذاب ترین ایده های پوشش پنجره

نکات مهم در خرید مجسمه فضای باز

نکات مهمی در انتخاب مجسمه وجود دارد. برای مثال محل قرارگیری، تم، طراحی، اندازه و جنس آن از اهمیت ویژه ای برخوردارست. در ادامه به معرفی کامل این موارد خواهیم پرداخت:

عکس انواع مجسمه فضای باز

انتخاب تندیس مناسب با تم باغ

مکان قرار دادن مجسمه خود را مانند مکان قرار دادن میز و صندلی باغ، تعیین کنید. چنانچه باغ شما تم دارد، باید تم باغ را در نظر بگیرید.

آیا باغی پر گل دارید؟ آیا در محوطه باغ، تعداد زیادی سنگ بتنی مسطح وجود دارد و فضا بومی است یا بیشتر مانند حیات وحش می ماند؟ تندیس هایی که شما انتخاب می کنید باید هماهنگ با تم باغ باشند.

تم های خود را ترکیب نکنید. در این صورت نمای باغ به جای اینکه جذاب و دیدنی باشد، نمایی نامرتب، شلوغ و ناخوشایند خواهد داشت. در آخر باید از انتخاب خود راضی باشید.

این مجسمه ها جزء موارد ضروری برای داشتن یک باغ زیبا نیستند پس چیزی را صرفا به خاطر اینکه همه می خرند و حضور آن الزامی است، خریداری نکنید.

برای اجرای سبک ژاپنی، سعی کنید باغ خود را ساده نگه دارید. فانوس نمای زیبایی به باغ می دهد. به منظور دستیابی به فضایی صوفیانه تر، می توانید تندیس بودا را نیز اضافه کنید.

برای باغ های امروزی، یک تندیس انتزاعی مناسب است و در باغ های سنتی، مجسمه های رسمی کارآیی بهتری دارند و طراحی باغ و همچنین فضای آرامش بخش آن را تقویت می کنند.

برای دستیابی به نمایی سرزنده و با طراوت، دنبال مجسمه های عجیب و غریب مانند تندیس گربه که در آن محل غذای پرندگان تعبیه می شود و یا مدل هایی غیر معمول از کوتوله های عروسکی باشید.

اگر آن ها را در محدوده مناسبی از باغ قرار دهید، جستجو در داخل باغ و پیدا کردن آن ها برای بازدیدکنندگان می تواند بسیار فرح بخش باشد.

محل قراردادن مجسمه های هنری فضای باغ

با توجه به نوع باغ خود می توانید مجسمه ها را در میان گیاهان زینتی، کنار درختان بلند یا پنهان‌شده در بین گل ها و همچنین در بین درختچه های سرسبز قرار دهید.

ترکیب گیاهان و بوته های سرسبز و علف های بلند کاملا با مجسمه های مرمر سفید جفت می شوند. خطوط مواج سنگ مرمر معمولا به خوبی با گیاهان گلدار ادغام می شوند.

مجسمه مرمر سفید با گل های رنگارنگ نیز ترکیب دلنشینی را ایجاد می کند. انواع مجسمه های سفالینه نیز انتخابی مناسب برای محیط های روستایی و سیمانی قدیمی است که کاملا با طراحی شیک و مبهم تولید می شود.

مجسمه ها را در مکان یا زاویه هایی قرار دهید که می خواهید توجه بیشتری را به آن قسمت معطوف کنید. برای مثال می توانید آن ها را در اطراف برکه یا آبنمای خود قرار دهید.

با قرار دادن مجسمه های بتونی یا سیمانی نیز در کنار نیمکت های باغ خود می توانید بر جلوه ملک خود بیافزایید. برای ایجاد یک فضای افسانه ای می توانید چند مجسمه کوچک از شخصیت های خارق العاده، حیوانات و… بسازید و آن ها را در میان چمن ها، گل ها و درختچه ها قرار دهید.

اگر باغتان فضایی روستایی و قدیمی دارد، آدمک ها و کوتوله ها جذابیت خاصی به محیط می دهد و هم چنین بسیار مورد استقبال کودکان قرار می گیرد. هم چنین می توانید از مدل های گلدانی برای زیباتر شدن باغتان استفاده کنید.

ممکن است فضای باغ به گونه ای باشد که مکان قرارگیری مجسمه به عنوان نقطه کانونی در نظر گرفته می شود. نوع آن نیز تفاوت های آشکاری ایجاد می کند.

مجسمه هایی که شکل خاصی ندارند و کاملا بر اساس ایده های سازنده تولید شدند، نقاط مرکزی خوبی محسوب می شوند، زیرا از تمامی زوایا زیبا به نظر می رسند.

اندازه باغ

اندازه باغ اولین موردی است که باید هنگام انتخاب اندازه مجسمه در نظر بگیرید. باغ های کوچک نباید مجسمه های بزرگی که بیشتر فضا را اشغال می کنند، داشته باشند. به جای آن از مدل های کوچک یا متوسط استفاده کنید.

اگر مکان قرارگیری المان در باغ قرار است تبدیل به نقطه ای کانونی در محوطه شود، مدل بزرگ برای این کار مناسب است. از جعبه ای کارتنی یا چوبی به جای مجسمه استفاده کنید و آن را در باغ قرار دهید تا فضای اشغال شده مجسمه را ارزیایی کنید.

همان طور که گفتیم مدل های بزرگ در هر نقطه از باغ که باشند، تبدیل به نقطه کانونی می شوند مگر این که باغ بسیار بزرگی داشته باشید. در مقابل مجمسه های کوچک فضای باغ را صمیمانه تر می کنند.

شما باید این مجسمه ها را در انبوهی از گل و گیاه قرار دهید تا هر کسی که وارد باغ می شود، از نمای باغ لذت ببرد. کلکسیونی از مجسمه های کوچک برای باغ می تواند به عنوان نقاط کانونی محوطه عمل کند.

مجسمه های کوچک، به فضاهای نشیمن باغ جلوه ای زیبای می دهند. آن ها به فضا، تم می بخشند و باعث می شوند افراد در فضایی زیبا کنار هم جمع‌شده و بنشینند.

اگر در منطقه ای بسیار سردسیر زندگی می کنید، محوطه باغ در زمستان خشک و خالی از گل و گیاه می شود، یک مجسمه می تواند در این باغ تبدیل به نقطه ای کانونی شود، پس حتما به فکر خرید یکی از آن ها باشید. از این المان زیاد برای باغ استفاده نکنید. اگر زیاده روی کنید، تاثیری که دنبالش هستید را نخواهید گرفت.

جنس مجسمه

مجسمه های باغ با مصالح مختلفی تولید می شوند. مدل های بتنی متداول، متنوع و به نسبت ارزان هستند. انواع مدل های گچی نیز نسبتا مرسوم است. علاوه بر آن ها مجسمه های آهنی و فایبرگلاسی نیز با دیزاین های متفاوت در بازار موجود می باشند.

این نکته را به خاطر بسپارید که رنگ یا شکل مدل های گچی و بتنی در طول زمان تغییر می کند. آب و هوای سرد نیز می تواند باعث ترک خوردگی بتن و گچ شود.

کلام پایانی

مجسمه های دکوراتیو و فضای باز قرن هاست که به عنوان وسیله تزئینی باورنکردنی مورد استفاده قرار می گیرند. این مجسمه ها با مواد و متریال مختلفی تولید می شود که با توجه به نوع طراحی و بودجه موردنظر می توان یکی از آن ها را خریداری کرد.

در انتها تعدادی از عکس های جذاب را برای شما کاربران گرامی محیا کردیم که امیدواریم از تماشای آن ها لذت ببرید و جهت ایده استفاده نمایید.

انواع مجسمه های جذا برای باغ
مجسمه های بتنی
پلنتر یا مجسمه های گلدانی برای باغ
مجسمه و آبنمای فضای باز
20 مدل پرطرفدار مجسمه های فضای سبز