آموزش رویت

ساختمانچی

امروزه از آینه دکوراتیو به دلیل تنوع بالا و زیبایی فوق العاده ای که دارد، در دکوراسیون داخلی خانه ها استفاده می کنند. این آینه ها علاوه بر کارایی، دارای وجه تزئینی نیز می باشند و به زیباتر شدن فضای داخلی خانه ها کمک می کنند.

استفاده از آینه دکوراتیو بزرگ در فضاهای کوچک باعث بزرگ تر جلوه دادن محیط می شوند. اگر آینه در جای مناسبی از خانه نصب شود و زاویه انعکاس نور برای آن فراهم باشد، حس روشنایی بیشتری در فضا ایجاد می شود.

با اضافه‌کردن یک یا چند آینه در اشکال مختلف به فضای اتاق می توان میزان بازتاب نور را چند برابر کرد. اگر آینه های دکوراتیو در نزدیکی پنجره، لوستر یا آباژور قرار گیرند، نور را به زیبایی بازتاب می کنند.

آینه ها ارزش معماری خانه را بالا می برند و همه چیز را زیباتر جلوه داده و وسعت فضا را بیشتر نشان می دهند. با این مقدمه، در ادامه این نوشته از ساختمانچی به بررسی انواع آینه دکوراتیو و ویژگی های این المان تزئینی زیبا می پردازیم. با ما همراه باشید.

انواع مدل های آینه دکوراتیو

آینه دکوراتیو کلاسیک

اگر دکوراسیون خانه شما به سبک کلاسیک است یا به تازگی می خواهید آن را به سبک کلاسیک بچینید، بهتر است قسمتی از دیوارهای خانه را به جای کاغذ دیواری یا تابلوهای تزئینی، از آینه های دکوراتیو کلاسیک بپوشانید. آیینه های دکوراتیو کلاسیک طراحی بسیار هنری و خلاقانه دارند و جلوه و شکوه زیادی را به فضای داخلی شما می دهند.

آینه کلاسیک

آینه دکوراتیو لوزی

آینه های لوزی از جمله محبوب ترین و پرفروش ترین انواع آینه های دکوراتیو محسوب می شوند و همانطور که از نامشان پیداست به شکل لوزی می باشند. این آینه ها یا به شکل لوزی های جداگانه و یا به شکل لوزی های یک تکه و بهم چسبیده می باشند.

اینه لوزی

دیوارپوش آینه ای

از دیوارپوش آینه ای می توان برای پوشش دیوارهای اتاق نشیمن، اتاق پذیرایی، حمام و سرویس بهداشتی در منازل و لابی ساختمان ها، هتل ها و… استفاده نمود که این کار نمای زیباتری به این مکان ها می دهد.

دیوارپوش اینه ای

آینه های گرد دکوراتیو

آینه های گرد دکوراتیو از دیگر نمونه آینه هایی هستند که استفاده از آن ها در دکوراسیون داخلی منزل نمایی جذاب ایجاد می کند. آیینه های گرد در ابعاد متفاوت تولید می شوند و به صورت تکی یا به شکل مجموعه ای از چند آینه بر روی دیوار نصب می گردند.

اینه گرد

آینه دکوراتیو پازل مانند

استفاده از تکه های آینه در کنار یکدیگر که به صورت پازل مرتب می شوند، ایده ای جالب برای تزیین اتاق به شمار می رود. این سبک تزیین در ابعاد و اشکال متفاوت قابل اجرا است و نمایی زیبا در دکوراسیون خانه ایجاد می کند.

آینه پازلی

آینه دکوراتیو قدی

گاهی یک آینه بزرگ، تنها چیزی است که برای متحول‌کردن اتاق و یا هر فضای دیگری موردنیاز است. آیینه هایی با قاب های عریض به طراحی داخلی عمق می دهند و علاوه بر زیبا کردن دکور فضا، باعث بزرگ تر جلوه دادن آن نیز می شوند.

آینه قدی

آینه دکوراتیو با اشکال متفاوت

آینه ها در اشکال و ابعاد متفاوتی قابل نصب بر روی دیوار هستند. استفاده از این عناصر دکوراتیو به دلیل انعکاس نور محیط، باعث زیباتر شدن مکان موردنظر می شوند.

عکس راهنمای انتخاب آینه دکوراتیو[طرح کلاسیک، لوزی و دیواری]

اگر تمایل دارید آینه ای که در طراحی اتاق مورد استفاده قرار دادید، به نقطه کانونی در اتاق تبدیل شود، می توانید چند نمونه آینه در اشکال و اندازه های مختلف را بر روی دیوار نصب نمایید. انجام این کار باعث ایجاد نقطه کانونی در اتاق می شود و در تکمیل طراحی به شما کمک می کند.

آینه دکوراتیو با اشکال متفاوت

استفاده از آینه دکوراتیو در وسایل دیگر

استفاده از آینه ها تنها به استفاده از آن ها بر روی دیوار محدود نمی شود. این امکان وجود دارد که از انواع وسایلی که خاصیت بازتابنده دارند، استفاده نمایید. برای مثال استفاده از میزهای شیشه ای نیز می تواند گزینه ای مناسب برای استفاده در دیزاین خانه باشد.

بخوانید!  ایده های استفاده از گلدان در دکوراسیون داخلی

آن چه که در این تصویر مشاهده می نمایید، نمونه ای از این میزها می باشد. استفاده از اشکال هندسی و بعد بخشی به این میزها، بر زیبایی آن ها افزوده است.

آینه دکوراتیو میز

آینه دکوراتیو فریم دار

در میان ایده هایی که در این زمینه وجود دارد، استفاده از آینه های فریم دار بر روی دیوار از طرفداران زیادی برخوردار است. این امکان وجود دارد که از انواع آینه های بزرگ و کوچک استفاده نمایید. در صورت استفاده از آینه ای با فریم زیبا، می توانید آن را به نقطه کانونی در اتاق موردنظر تبدیل نمایید.

آینه دکوراتیو فریم دار

آینه دکوراتیو و کنسول

نمونه ای دیگر از ایده هایی که می توانید با استفاده از آینه در طراحی داخلی مورد استفاده قرار دهید، استفاده از یک آینه بزرگ در قسمت ورودی خانه می باشد. در کنار استفاده از یک آینه با این ویژگی در قسمت راهرو می توانید از یک میز کنسول نیز استفاده نمایید.

این کار بدون شک نمای زیبایی ایجاد می کند. استفاده از آینه های بزرگ در قسمت ورودی با بازتاب نور در زیبایی هر چه بیشتر خانه تاثیر می گذارد. از آن جایی که ورودی خانه کوچک است، استفاده از آینه در بزرگ تر نشان دادن آن نیز می تواند نقش مهمی ایفا کند.

اینه و کنسول

یکی از بهترین المان هایی که می تواند در کنار آینه قرار گیرد، میز کنسول می باشد. استفاده از یک میز کنسول زیبا و در کنار آن به کارگیری آینه ای که طراحی آن به طراحی میز کنسول شباهت داشته باشد، گزینه ای مناسب برای انتخاب است و نمای بسیار زیبایی ایجاد می کند.

آینه کنسول

آینه زغالی

یکی از رنگ های آینه ای که امروزه در دکوراسیون داخلی و شیشه سازی مورد استفاده قرار می گیرد و بسیار پرطرفدار است، آینه زغالی می باشد.

بخوانید!  عوامل موثر در دیزاین دکوراسیون اتاق خواب

امروزه به دلیل خاص بودن رنگ آینه های زغالی و بازتاب آن ها، از این المان به عنوان دیوارپوش، رومیزی، میز و کنسول می توان استفاده نمود. آینه های زغالی به نام آینه های کربن نیز شناخته می شوند و ضخامتی در حدود 4 تا 5 میلی متر دارند.

آینه زغالی

قیمت آینه دکوراتیو

قیمت این آینه ها بسیار متنوع بوده و به عواملی چون شکل، ابعاد و اندازه آینه بستگی دارد. همچنین نوع و جنس شیشه مورد استفاده و میزان تزئینات و طرح و نقش های آینه از دیگر عوامل موثر در قیمت این آینه ها می باشند. برای مشاهده قیمت آینه دکوراتیو کلیک کنید.

نکات پایانی

آن چه که در این جا به بیان آن پرداختیم، ارائه نکات و ایده هایی در زمینه استفاده از آینه دکوراتیو می باشد. استفاده از این المان تزئینی در طراحی های مدرن کاربرد فراوانی دارد و بسیاری از طراحان داخلی استفاده از آن ها را در دیزاین خانه توصیه می کنند.

بکارگیری آینه های دکوراتیو در تمامی قسمت های خانه امکان پذیر می باشد. استفاده از این المان در حمام و اتاق خواب ضروری بوده و در طراحی این بخش ها مورد استفاده قرار می گیرد. آینه های دکوراتیو در طراحی داخلی می تواند به شکل های متفاوتی صورت پذیرد.

اگر در مورد چگونگی انتخاب صحیح و یا استفاده از این وسیله تزئینی دچار تردید هستید، استفاده از مجلات دکوراسیون داخلی و منابع آنلاین می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

در انتها تعدادی عکس دیگر از آینه های دکوراتیو زیبا را قرار دادیم که امیدواریم از تماشای آن ها لذت ببرید و جهت ایده پردازی از آن ها استفاده نمایید.

عکس راهنمای انتخاب آینه دکوراتیو[طرح کلاسیک، لوزی و دیواری]
آینه زیبا دکوراتیو
اینه دکوری
آینه
اینه تزئینی
فریم زیبا
آینه زیبا
اینه مینیمال
آینه طرح گل
آینه زیبا
آینه قدی