آموزش رویت

ساختمانچی

سبک کلاسیک از جمله سبک های دکوراسیون داخلی است که حس راحتی و گرمای دوران گذشته را یادآوری می کند و حس آرامش و اطمینان خاطر را در منزل به ارمغان می آورد.

فضایی که به سبک کلاسیک مزین می شود از اصالت خاصی برخوردار است و نمایی جذاب و دلنشین دارد. در طراحی کلاسیک باید به چند نکته توجه نمود که در ادامه این نوشته از ساختمانچی شرح می دهیم.

نکات مهم در طراحی به سبک کلاسیک

رنگ در معماری کلاسیک

رنگ های اصلی در دکوراسیون داخل کلاسیک نجیب و آرام هستند و در طیف رنگی کرمی، خاکستری، طلایی، نقره ای، زیتونی، قرمز مایل به قهوه ای و مرواریدی رنگ می باشد.

این سبک مخالف کنتراست و رنگ های تند و زننده است. تمام رنگ ها باید نرم و گرم باشند و فضایی آرام و دنج برای ساکنین فراهم کند. نقش اصلی سبک کلاسیک ایجاد احساس شادی و ظرافت در فضای داخلی است.

سبک کلاسیک

تزئین دیوارها

برای تزیین دیوارها گچ، پانل های دیواری چوبی و کاغذ دیواری با کیفیت بالا به همراه طرح های کلاسیکی در دکوراسیون کلاسیک استفاده می شود.

به طور کلی متریال هایی با رنگ های سنگین در طراحی داخلی کلاسیک حائز اهمیت هستند. کاغذ دیواری باید کیفیت بالایی داشته و از جنس پارچه یا ابریشم باشد. پانل های چوبی نیز باید از چوب گران بها تولید شوند.

تزئین دیوارها در سبک کلاسیک

پوشش کف و سقف

سقف باید سطحی نرم و صاف داشته باشد و رنگ آن اصولا باید به رنگ سفید و سایه های این رنگ از جمله کرمی، شیری رنگ و عاجی رنگ باشد. رایج ترین متریالی که برای تزیین سقف استفاده می شود گچ است.

گاهی اوقات نیز از پلاستر یا فوم نیز به جای گچ در تزیین سقف استفاده می شود. برای پوشش کف چوب مناسب ترین گزینه است.

پارکت لمینت طرح چوب نیز از انواع کفپوش های کلاسیک می باشد. در آشپزخانه و حمام می توان از سنگ طبیعی یا کاشی هایی با تزیینات زیبا استفاده نمود.

طراحی به سبک کلاسیک

انتخاب مبلمان مناسب

خطوط ساده و تقارن معیارهای اصلی برای انتخاب مبل کلاسیک است. هر چند ایده آل ترین گزینه مبلمان آنتیک است اما به دلیل این که زیاد در بازار موجود نمی باشند، می توان از مبل های مدرن امروزی که به این سبک تولید می شوند برای طراحی دکور خانه استفاده نمود.

مبلمان باید با ظرافت و دقت انتخاب شود. رعایت دقت در انتخاب مبلمان یکبار برای همیشه یک امر ضروری است. مبلمان خود را با دقت انتخاب کنید و از آن به مدت طولانی لذت ببرید.

بخوانید!  راهنمای انتخاب صندلی کامپیوتر شیک و راحت

مبلمانی که از چوب و روکش با فرم های منحنی تولید می شوند برای دکوراسیون به سبک کلاسیک مناسب اند. مبلمان و سوفای کرم و قهوه ای رنگ با تزئینات گلدار و خطوط مستقیم با بافت های طلایی رنگ نمادی از دکوراسیون کلاسیک محسوب می شوند.

انتخاب مبلمان مناسب

ویژگی های طراحی کلاسیک

نظم

نظم در هر سبکی حرف اول را می زند، بنابراین در طراحی کلاسیک نیز وجود نظم از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. در این سبک همه وسایل و المان ها در جای مشخصی قرار دارند و مطابق اصول خاصی چیدمان می شوند.

طراحی کلاسیک نمونه ای از بهترین سبک های منظم محسوب می شود که سبب پایداری و استقامت فضا می شود.

تقارن

تقارن را می توان شاخص ترین ویژگی سبک کلاسیک در نظر گرفت. در این سبک اکثر وسایل به صورت قرینه و جفت در رو به روی هم قرار می گیرند. مبلمان، ویترین ها، مجسمه ها و سایر اکسسوری ها و وسایل تزئینی از جمله این وسایل محسوب می شوند.

مدل سبک کلاسیک

دکوراسیون قسمت های مختلف خانه به سبک کلاسیک

سالن نشیمن یا اتاق پذیرایی کلاسیک

اگر به طراحی کلاسیک در خانه خود فکر می کنید، ممکن است اولین گزینه ای که به ذهن شما می رسد، انتخاب مبل کلاسیک باشد.

مبلمان کلاسیک از مبل استیل یا سلطنتی دارای طرح و نقوش کم تری می باشد و در برابر مبلمان مدرن و ساده از طرح های بیشتری در چوب آن استفاده می شود. در این نوع مبلمان از حکاکی ها و کنده کاری ها به اندازه استفاده شده است تا علاوه بر این که اصالت خود را به نمایش می گذارد، ساده نیز باشد.

در کنار مبلمان می توانید از ویترین های کلاسیک به منظور قرار دادن ظروف و اکسسوری های آنتیک و قیمتی نیز استفاده نمایید. پرده های فاخر و بلند می توانند جلوه چیدمان شما را دو چندان کنند.

در این سبک می توانید از میز تلویزیون هایی با پایه های حکاکی‌شده استفاده کنید و یا این که یکی از دیوارها را به عنوان دیوار شاخص انتخاب کنید و با طراحی بر روی آن، مکان مناسبی را برای تلویزیون خود حاضر نمایید.

استفاده از سنگ و آجر در طراحی دیوار پشت مبل یا تلویزیون می تواند ایده جذابی باشد. همچنین می توانید با استفاده از کناف دیوار یا گچ، طرح های کلاسیک را بر روی دیوار ایجاد کنید و سپس تلویزیون خود را در این محل قرار دهید.

سالن پذیرایی کلاسیک

آشپزخانه کلاسیک

اگر می خواهید آشپزخانه خود را به سبک کلاسیک دیزاین کنید، اول از همه باید به سراغ کابینت های مناسب این سبک بروید. کابینت ممبران نمونه ای از بهترین انتخاب ها برای این مدل دکوراسیون محسوب می شود.

بخوانید!  ایده های تغییر در دکوراسیون خانه سنتی

این کابینت ها اصولا از چوب درختانی چون گردو و بلوط تولید می شوند و بر روی درب ها و پایه های آن ها حکاکی و کنده کاری های زیبا و اصیلی دیده می شود.

به منظور بهتر دیده شدن آشپزخانه شما به سبک کلاسیک می توانید میز و صندلی ناهارخوری و لوستر آشپزخانه خود را نیز مطابق سبک کلاسیک انتخاب نمایید. لوسترهای کریستالی و برنزی نمونه های مناسب این سبک می باشند.

آشپزخانه کلاسیک

اتاق خواب کلاسیک

برای این که اتاق خوابی به سبک کلاسیک داشته باشید، از سرویس خواب خود شروع کنید. تخت خوابی را خریداری نمایید که دارای پشتی یا تاج فاخر باشد و حکاکی های زیبایی بر روی آن کار شده باشد.

میز آرایش و میزهای پاتختی شما نیز باید دارای طراحی کلاسیک باشد و دارای پایه ها و بدنه ای حکاکی باشد.

از روتختی هایی با طرح های براق و درخشان مانند نقره ای یا طلایی استفاده کنید تا جلوه بیشتری به تخت خواب شما بخشد. پرده های والان دار با کتیبه ای نقش و نگار شده نمونه ای از پرده های مناسب این سبک محسوب می شوند.

اگر کمد دیواری در اتاق خود دارید، درب های آن را هماهنگ با طرح و رنگ سرویس خواب خود تهیه کنید تا هارمونی جذابی در اتاق شکل گیرد.

اتاق خواب کلاسیک

سرویس بهداشتی کلاسیک

به منظور دیزاین سرویس بهداشتی بهتر است از روشویی هایی که کابینت دارند استفاده نمایید. رنگ قهوه ای و بژ رنگ های مورد علاقه در این سبک شناخته می شوند، پس می توانید از این دو رنگ در طراحی خود استفاده نمایید.

با این حال می توانید مطابق با سلیقه خود، رنگ های دیگری را نیز در این محل بکار برید. آینه روشویی از دیگر المان هایی است که توجه به آن می تواند نتیجه کار را بسیار زیبا جلوه دهد. سعی کنید از آینه هایی با قاب های چوبی یا طرح چوب که نقوش زیبایی دارند، استفاده نمایید.

سرویس بهداشتی کلاسیک

حمام کلاسیک

در حمام های کلاسیک عمدتا شیرآلات به رنگ سفید می باشند و تزئینات لوکسی به رنگ طلایی دارند. استفاده از رنگ سفید در کنار طلایی و نقره ای می تواند حمام شما را به بهترین وجه ممکن نشان دهد.

حمام کلاسیک

کلام پایانی

امیدواریم از مطالعه این نوشته لذت برده و به خوبی با این سبک پرطرفدار طراحی آشنا شده باشید. در صورت تمایل می توانید نظرات خود را در مورد این نوشته با ما اهالی ساختمانچی در میان بگذارید.