آموزش رویت

ساختمانچی

یکی از جدیدترین مفاهیمی که در عصر حاضر به دکوراسیون و معماری اضافه شده است، میکروسمنت می‌ باشد. در این بخش قصد داریم به کمک یکی از تولید کنندگان عمده این محصول جذاب، نقد و بررسی کاملی از ماهیت آن انجام دهیم.

به این موضوع دقت کنید که فرمولاسیون این محصول مهمترین عامل تاثیر گذاری روی قیمت و صفات ثانویه آن است. به همین دلیل خرید آن نیاز به دقت و بررسی فراوان دارد و اعتبار شرکت تولید کننده آن نیز بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

به نقل از کارخانجات تولیدی بتن پیش ساخته آشیانو، میکروسمنت یک بافت پوششی سیمانی ویژه است که قابلیت استفاده روی هر سطحی دارد. این بافت پوششی به دلایل بسیار زیادی از جمله زیبایی، مقاوم سازی، تعمیرات بافت فرسوده و … مورد استفاده قرار خواهد گرفت. طرح اختلاط بتن اکسپوز موجب شخصی سازی بهتر میکروسمنت می شود و همین امر موجب شده است که میکروسمنت با چندین کیفیت مختلف در بازار تولید شود.

یکی از مهمترین مواردی که در خرید میکروسمنت قابل بررسی است، تخصص و اعتبار شرکت تولیدی آن می‌باشد. در صورتی که تولید کننده تجربه کافی در این حوزه نداشته باشد، میکروسمنت تولید شده در کوتاهترین زمان ممکن خود دچار آسیب خواهد شد.

میکروسمنت چیست؟

تا به این قسمت یک درک کلی از میکروسمنت به دست آوردید، اما اگر بخواهیم درک شما را اندکی دقیق تر کنیم، لازم است به متریال آن اشاره نماییم. میکروسمنت یک ماده پوششی متشکل از سیمان، آب، مواد افزودنی پلیمری، رنگدانه های صنعتی، چسب و رزین است.

این ماده پوششی قابلیت چسبندگی بسیار بالایی دارد و بین 1 الی 2 میلیمتر نیز قطر آن خواهد بود. میکروسمنت با کیفیت زمانی می تواند بالاترین بازدهی را به نمایش گذارد که از فرآیند مخصوص به خود تولید استفاده شود.

برخی از مراکز غیر مجاز صرفا تمامی مواد اولیه را در میکسر تهیه می کنند و همین امر موجب نتیجه غیر قابل قبول خواهد شد! البته همین تعداد محدود مراکز معتبر تولید میکروسمنت بیش از 60 درصد نیاز بازار را تامین خواهند کرد و شما در زمان خرید نگرانی نخواهید داشت.

عکس مزایا، معایب و کاربردهای میکروسمنت چیست؟

مزایای میکروسمنت

مزایای میکروسمنت بسیار زیاد است، با این وجود، به بخشی از مهمترین مزایای این ماده پوششی بسیار جذاب اشاره خواهیم کرد. البته مزایای ذکر شده در این بخش ویژه محصولاتی است که از فرمولاسیون مناسب استفاده کنند و مواد اولیه با کیفیت نیز به کار می‌گیرند. در زمان خرید میکروسمنت حتما به نحوه نصب آن اشاره کنید و بهترین حالت نصب میکروسمنت را با توجه به سطح زیرین آن سوال نمایید.

  • سطح یک دست و بدون حفره و ترک
  • دارای رنگ بندی کاملا متنوع و اختصاصی
  • مقاومت بسیار بالا
  • وزن پایین
  • چسبندگی بسیار زیاد با قابلیت استفاده روی شیشه
  • آب گریز
  • ضد خش
  • مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی
  • بدون لغزش با قابلیت اصطکاک مناسب ویژه سطح مرطوب مانند استخر
  • مقاومت بسیار بالا در برابر تابش خورشید
  • امکان شخصی سازی صفات ثانویه با استفاده از طرح اختلاط اختصاصی

معایب میکروسمنت چیست؟

در مورد مزایا و معایب میکروسمنت نمی توان موارد متعدد و متفاوتی را بیان کرد. چرا که ویژگی های ثانویه این محصول فقط و فقط به طرح اختلال آن بستگی دارد.

با این حال اگر بخواهیم به معایب میکروسمنت اشاره کنیم شاید بتوان سختی نصب آن را مثال زد. این محصول به دلیل ترکیب ویژه نیاز به یک زیرساز مسطح و صیقلی خواهد داشت. در صورتی که تیم نصب میکروسمنت حرفه ای نباشد، ممکن است که بازدهی نهایی جذاب نباشد و انسجام مناسبی نداشته باشد. از دیگر مزایای و معایب میکروسمنت می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • آسیب پذیر در برابر آلاینده صنعتی « مواد فرساینده »
  • ضخامت کم و غیر قابل افزایش
  • نیاز به طرح اختلاط ویژه برای استفاده در محیط های بسیار سرد و یا بسیار گرم
  • پیچیدگی بسیار بالا در تولید
عکس مزایا، معایب و کاربردهای میکروسمنت چیست؟

کاربرد میکروسمنت چیست؟

کاربرد میکروسمنت با توجه به چند عامل تعریف خواهد شد. اولین عامل تاثیر گذار روی میکروسمنت کیفیت آن است، چرا که میکروسمنت بدون کیفیت به دلیل حباب های ریز قابلیت استفاده در نمای دیوارهای داخلی را ندارد.

دومین عامل مهارت نصاب میکروسمنت خواهد بود. فرض کنید که قصد مقاوم سازی و زیبا سازی نمای شیشه ای ساختمان خود را دارید. زمانی می‌توانید از پوشش میکروسمنت استفاده کنید که یک تیم نصب حرفه ای در محل حاضر شود. با این حال به صورت اجمالی، چند کاربرد دیگر میکروسمنت را مورد بررسی قرار میدهیم.

مناسب برای سطوح آشپزخانه

معمولا در منازل خط و خش و رطوبت بزرگترین دشمن سطح می باشند، بافت پوششی میکروسمنت کمک خواهد کرد که سطوح آشپزخانه را در هر رنگ و شکلی با استفاده از میکروسمنت مقاوم سازی کنید و در عین زیبایی از شرایط آن نیز بهره ببرید.

مقاوم سازی دیوارهای قدیمی

ترک های روی دیوار معمولا یکی از بزرگترین مشکلات ساختمان های قدیمی خواهد بود. فرض کنید که شما با یک ماده پوششی بتوانید علاوه بر از بین بردن این ترک ها، به آن رنگی ثابت و پایدار نیز اضافه کنید.

قطعا این ماده پوششی میکروسمنت خواهد بود. چرا که با وجود وزن بسیار ناچیز آن معمارهای به روز از میکروسمنت در مقاوم سازی سطوح استفاده خواهند کرد.

مناسب برای زیبا سازی کف و دیوارهای های باغ و باغچه

معمولا ترک خوردن و شکستن سنگ و موزاییک های یک باغ به دلیل وجود رطوبت بالا خواهد بود. شما با استفاده از بافت پوششی میکروسمنت می‌توانید به هدف خود دست پیدا کنید و از طرفی مقاومت بسیار بالای میکروسمنت به وزن موجب خواهد شد که از ترک و شکستگی سطح نیز در امان باشید.

سخن پایانی

در این پست آموزشی به صورت اجمالی اما کاربردی، به نقد و بررسی میکروسمنت پرداختیم. در خرید میکروسمنت مهم‌ترین عامل کیفیت و مراحل تولید آن خواهد بود. متاسفانه به دلیل نظارت کم، بافت میکروسمنت با کیفیت بالا به ندرت پیدا خواهد شد.

با اندکی تحقیق و جستجو می‌توانید مراکز معتبر خرید میکروسمنت با کیفیت بالا به صورت نقد و اقساط را پیدا کنید. در نهایت به یاد داشته باشید که نحوه نصب میکروسمنت نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به همین دلیل سعی کنید که از یک تیم متخصص برای این منظور استفاده کنید.

گروه تخصصی آشیان نو با بیش از ده سال فعالیت در زمینه‌ تولید بتن پیش ساخته و اجرای میکروسمنت جزء بهترین کارخانه‌های این حوزه می‌باشد. جهت ارتباط بیشتر و اطلاع از قیمت به روز محصولات از سایت آشیان نو دیدن فرمایید.