آموزش رویت

ساختمانچی

امروزه کاربرد بتن در ساختمان‌سازی فقط به‌ عنوان زیرسازی ساختمان نیست. بتن‌های متنوعی مانند بتن اکسپوز وجود دارند که برای نمای ساختمان، کفپوش و به‌ صورت سه‌ بعدی برای دیوارها استفاده می‌شوند.

این بتن‌ها بهترین گزینه برای دکوراسیون داخلی مدرن هستند. جلوه‌ای که بتن‌ های اکسپوز برای ساختمان ایجاد می‌‌کنند دائمی بوده و عمر بسیار زیادی دارند. علاوه بر زیبایی، این بتن‌ ها باعث افزایش استحکام سازه‌‌ها نیز می‌ شوند.

بتن اکسپوز چیست؟

بتن اکسپوز یک مصالح ساختمانی مدرن و پرطرفدار است که امروزه در بسیاری از پروژه‌های ساختمانی از جمله نما، کف و دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بتن اکسپوز به بتونی گفته می‌شود که به صورت خام و بدون هیچ‌گونه پوششی در معرض دید قرار می‌گیرد. این نوع بتن به دلیل زیبایی، استحکام و دوام بالا، گزینه‌ای بسیار مناسب برای ساختمان‌های مدرن است.

انواع بتن اکسپوز

بتن اکسپوز را می‌توان بر اساس کاربرد، روش ساخت و ظاهر به انواع مختلفی تقسیم کرد.

انواع بتن اکسپوز از لحاظ کارکرد

کاربردهای بسیار متنوع بتن اکسپوز باعث شده که در همه جای یک ساختمان مدرن بتوانیم ببینیم. از معمول‌ترین موارد استفاده بتن اکسپوز می‎توان به کاربرد آن‎ها در کف، نما و به عنوان دیوارپوش‎‌های سه بعدی اشاره کرد.

بتن اکسپوز کف

مقاومت بسیار بالای بتن اکسپوز در برابر تغییرات آب و هوایی باعث شده که از این متریال برای کف دکوراسیون داخلی و محوطه‌های بیرونی ویلا و باغ‌ها استفاده کنند. این بتن‌ها به‌ خصوص برای نواحی کوهستانی گزینه بسیار مناسبی هستند.

بسته به سلیقه معمار می‌‎توان از این بتن ها روی سنگریزه های کف یا فضاهایی برای تفکیک محیط‌ باغ استفاده کرد. قابلیت تطبیق زیاد این بتن ها با گیاهان باعث شده که بتن اکسپوز کف جایگزین مناسبی برای آجر و سرامیک در معماری امروز باشد. بتن اکسپوز کف در ابعاد گوناگونی تولید و عرضه می شود که می‌توان بر حسب نیاز از آنها بهره جست.

عکس هال هرم؛ بهترین انتخاب خرید بتن اکسپوز نما، کف و سه بعدی

بتن اکسپوز نما

بتن اکسپوز یکی از بهترین مصالح ساختمانی برای نمای بیرونی است. سبک بودن، قابلیت شکل پذیری آسان، رنگ پذیری، استحکام بالا، عایق صدا و رطوبت بودن از ویژگی‌های مطلوب این مصالح ساختمانی هستند.

بتن‌های اکسپوز، گاه به صورت سه بعدی و گاه به صورت صیقلی استفاده می‌شوند. به‌دلیل احتمال آسیب این بتن ها در برابر باران‌های اسیدی پیشنهاد می‎شود که از رنگ یا مواد دیگر برای افزایش مقاومت بتن اکسپوز نما استفاده کرد.

عکس هال هرم؛ بهترین انتخاب خرید بتن اکسپوز نما، کف و سه بعدی

بتن اکسپوز سه بعدی

این بتن‌ ها بهترین گزینه برای ایجاد تنوع در دیوارهای ساده و بدون نقش است. بتن های سه بعدی در طرح های لوزی، آجری، برجسته و شش ضلعی و ده‌ها طرح دیگر تولید می‌شوند. اکثر این تایل‎ها به صورت سفید عرضه شده و قابلیت رنگ پذیری دارند. از ویژگی‌های بتن اکسپوز سه بعدی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عایق حرارت و رطوبت
  • ضد حریق
  • مقاوم در برابر ضربه، نور خورشید و آب
  • سبک
  • نصب راحت
  • امکان شست و شو
  • قابلیت رنگ پذیری
  • ماندگاری بسیار بالا

انواع بتن اکسپوز براساس روش ساخت

بتن اکسپوز پیش ساخته: این نوع بتن در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها تولید می‌شود و سپس به محل پروژه منتقل می‌شود. بتن اکسپوز پیش ساخته دارای سرعت اجرای بالاتری نسبت به بتن اکسپوز اجرا در محل است.
بتن اکسپوز اجرا در محل: این نوع بتن در محل پروژه اجرا می‌شود. بتن اکسپوز اجرا در محل دارای انعطاف‌پذیری بالاتری نسبت به بتن اکسپوز پیش ساخته است.

انواع بتن اکسپوز براساس ظاهر

بتن اکسپوز ساده: این نوع بتن ظاهری ساده و صاف دارد. بتن اکسپوز ساده برای کاربردهایی که نیاز به زیبایی و جذابیت زیادی نیست، مناسب است.
بتن اکسپوز طرح دار: این نوع بتن دارای طرح‌ها و نقش‌های مختلفی است. بتن اکسپوز طرح دار برای فضاهایی که نیاز به زیبایی و جذابیت زیادی است، مناسب است.
بتن اکسپوز رنگی: این نوع بتن در رنگ‌های مختلف تولید می‌شود. بتن اکسپوز رنگی می‌تواند جلوه‌ای خاص و چشمگیر به فضای ساختمان ببخشد.

قیمت بتن اکسپوز

هرچند که بتن اکسپوز در مقایسه با دیگر مصالح ساختمانی قیمت بسیار مناسب‌تری دارد؛ اما قیمت آن تابع عواملی است. در ادامه به فاکتورهای موثر در قیمت گذاری تایل های بتن اکسپوز اشاره خواهیم کرد:

  • ابعاد بتن اکسپوز
  • ضخامت بتن اکسپوز
  • طراحی
  • کیفیت متریال به کار گرفته شده
  • قابلیت شستشو آن
  • وزن بتن
  • قابلیت شکل پذیری و رنگ پذیری

هال هرم، تولیدکننده و مجری بتن اکسپوز باکیفیت

شرکت هال هرم یکی از پیشگامان تولید و اجرای بتن اکسپوز در تهران است. این شرکت در زمینه تولید بتن اکسپوز نما، کف و سه بعدی فعالیت دارد و با استفاده از مواد اولیه مرغوب و تجهیزات پیشرفته، محصولاتی با کیفیت و ماندگار را تولید می‌کند.
شرکت هال هرم با ارائه خدمات مشاوره و اجرای پروژه‌های بتن اکسپوز، به مشتریان خود کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را داشته باشند. اگر به دنبال بهترین انتخاب برای بتن اکسپوز نما، کف و سه بعدی هستید، هال هرم یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما است.

این شرکت با تولید محصولات با کیفیت و ارائه خدمات مشاوره و اجرای پروژه‌های بتن اکسپوز، می‌تواند به شما کمک کند تا محیطی زیبا، مدرن و ماندگار را ایجاد کنید. جهت دریافت مشاوره با شماره‌های 09123901062 و 77131392-021 تماس حاصل نمایید.

سخن پایانی

بتن های اکسپوز کاربرد فراوانی در ساخت کف، دیوارپوش و کفپوش دارند. یکی از بزرگترین مزایای این مصالح ساختمانی مدل های پیش ساخته آنها در ابعاد مختلف است که می‌توان از آن‌ها برای قسمت‌های مختلف استفاده کرد.

بتن های اکسپوز حدود ۲ الی ۳ سانتی‌متر قطر دارند و گزینه خوبی برای عایق ساختمان از نظر حرارت، رطوبت و صدا هستند. امروزه بتن های اکسپوز نما و داخل ساختمان را به سبک مینیمال نزدیک اجرا می‌کنند که باعث منحصر به‌ فرد شدن آنها در میان انبوه ساختمان های دیگر می‌شود.