آموزش رویت

ساختمانچی

زمانی که برای خرید سنگ به بازار کارخانجات سنگ می‌روید، اولین موردی که ذهن شما را مشغول می‌کند این است که کدام سنگ برای محل موردنظر مناسب است؟ و ممکن است در اکثر مواقع از ویژگی‌های آن بی خبر باشید.

از این رو می‌خواهم در این مطلب سوالات ذهنی‌تان را جواب داده و اطلاعات مفیدی در اختیارتان بگذارم تا بتوانید تصمیم بهتری بگیرید و خرید سنگ بهتر و مناسبی داشته باشید.

سنگ‌های موجود بر روی زمین به سه دستی کلی تقسیم می‌شوند که شامل سنگ‌های دگرگونی، سنگ‌های رسوبی و سنگ‌های آذرین هستند و از طرفی به صورت فرعی نیز به دو دسته تقسیم بندی می‌شوند که سنگ‌های آهکی و غیرآهکی است.

ولی به طور کلی ساختار تشکل دهنده‌ی سنگ‌ها با یکدیگر متفاوت است و این ساختارهای فیزیکی و شیمیایی سنگ‌هاست که باعث شده است تنوع بسیار زیادی از سنگ‌ها را داشته باشیم.

تاریخچه سنگ

جالب است بدانید انسان از ابتدای خلفت برای آشپزی، پخت و پز، خانه‌سازی، جایگاه آتش و غیره از سنگ‌ها استفاده می‌کرده‌ و به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی موارد استفاده از سنگ‌ها کاربرد بیشتری پیدا کرده است. اما امروزه سنگ‌ها با دستگاه‌های مختلف برش و فرآوری و ماشین‌آلات صنعتی امروزی با تنوع و زیبایی فوق‌العاده عرضه‌ی بازار می‌شوند.

بنابراین خواهان و خریداران بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده‌اند. البته باید توجه داشت که در ایران استفاده از سنگ‌ها در ساختمان‌سازی بیش از تمامی کشورهای جهان است؛ زیرا ایران منابع غنی از معادن سنگی دارد که در اکثر شهرهای ایران این معادن پراکنده شده‌اند.

خرید سنگ

خرید سنگ در گذشته به صورت ابتدایی و بدون پرداخت هزینه بوده است و بشر بدون هیچ تغییری بر روی سنگ‌ها از آن‌ها در موارد مختلف استفاده می‌کرده است. اما امروزه تولید و فرآوری سنگ مستلزم ایجاد هزینه‌هایی است که باید در خرید سنگ مدنظر قرار گیرد. و از طرفی برش‌دهی، استخراج، فرآوری و زیباسازی سنگ‌ها فرآیندهای مخصوص به خودش را دارد. این برش‌دهی و فرآوری، باعث تنوع بسیار زیادی در سنگ‌ها شده است.

خرید سنگ در ایران مستلزم شناخت انواع سنگ‌ها و معادن آن‌هاست. و ازآنجایی‌که، سنگ‌ها تعدد بسیار زیادی دارند؛ شناخت همگی آن‌ها دشوار و سخت است. بنابراین کارخانجات سنگ این اطلاعات را جمع‌آوری کرده و معادن مختلفی در ایران را تحت نظر خود می‌گیرند و با دستگاه‌های به‌روز دنیا برش‌دهی و فرآوری سنگ را انجام می‌دهند و هزینه‌های حمل و نقل سنگ از معدن تا محل کارخانجات را نیز خود متحمل می‌شوند تا بتوانند در عرضه‌ی سنگ به خرداران متمرکز شوند و مرکزیت داشته باشند.

عکس صنایع سنگ میرزایی، ارائه دهنده انواع سنگ‌های تراورتن

حال با افزایش این کارخانجات رقابت بسیار شدیدی در کیفیت و قیمت انواع سنگ‌ها به وجود آمده است که در اصفهان که قطب صنعت سنگ می‌باشد این موضوع مشهود است.

از این رو صنایع سنگ میرزایی با سال‌ها تجربه و با داشتن معادنی که تحت نظارت و دسترسی خودش است توانسته است در این رقابت نمره‌ی بالایی بگیرد و در راس کارخانجات سنگ اصفهان باشد.

بنابراین برای خرید سنگ می‌توانید به مشاورین تخصصی مجموعه صنایع سنگ میرزایی در ارتباط باشید تا بتوانند تمام سوالات شما عزیزان را در زمینه سنگ و خرید سنگ جوابگو باشند.

مشاوره‌های مجموعه سنگ میرزایی به صورت حضوری و تلفنی است که در صورت انتخاب مشاوره حضوری لازم است به آدرس کنونی مجموعه سنگ میرزایی مراجعه کنید و برای مشاوره تلفنی با شماره 09130000622 تماس حاصل نمایید.

سنگ تراورتن

سنگ تراورتن یکی از سنگ‌های پرطرفدار در بازار امروزی است و به دلیل مرغوبیت و تعدد معادن این سنگ در خاک ارزشمند ایران، تنوع زیادی در طرح و رنگ سنگ‌های تراورتن وجود دارد.

سنگ‌های تراورتن بیش از دو هزار معدن در ایران دارد که خودتان تنوع این سنگ‌ها را دریابید. سنگ‌های تراورتن دارای ویژگی‌های مختلفی هستند، تخلخل و تراکم بالا، وزن سبک و درصد حجم جرمی پایین، ضخامت، ابعاد مختلف، مقاومت خمشی و سایشی و همچنین مقاومت مناسب در برابر شرایط آب و هوایی و از همه مهتر، عایق صدا و حرارت بودن می‌باشند.

البته لازم است بدانید که هرکدام از انواع سنگ‌های تراورتن دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خودشان هستند و این سنگ‌ها نسبت به دیگر سنگ‌های تراورتن با این ویژگی‌ها یونیک و خاص می‌شوند؛ از این رو هرکس با توجه به شرایط جغرافیایی و آب و هوایی منطقه‌ی خود یک نوع سنگ تراورتن را انتخاب می‌نماید.

از این رو اگر بخواهیم مرغوب‌ترین و شناخته‌ترین نوع سنگ‌های تراورتن را برایتان بگوئیم، می‌توانیم از سنگ تراورتن حاجی‌آباد نام ببریم.

سنگ تراورتن حاجی‌آباد

سنگ تراورتن حاجی‌آباد، یکی از بهترین گزینه‌ها از سنگ‌های ساختمانی است که در نمای داخلی و خارجی ساختمان‌ها و خانه‌های مسکونی و ویلایی استفاده نمود. این سنگ دارای رنگ‌های روشن است و در اکثر موراد با سنگ تراورتن عباس‌آباد مقایسه شده و اشتباه گرفته می‌شود.

نکته قابل توجه اینجاست که سنگ تراورتن عباس آباد از سنگ تراورتن حاجی آباد کمی گران‌تر است و تراورتن حاجی‌آباد قیمت به صرفه‌تری دارد و این ویژگی مثبت باعث شده است در رقابت بین قیمت‌ها این سنگ برنده باشد.

تخلخل تراورتن حاجی آباد در برابر عوامل محیطی و شرایط آب و هوایی بالاست و دلیل این مقاومت بالا، تخلخل کمتر این سنگ نسبت به سنگ‌های تراورتن تکاب، ابرکوه و سنگ‌های استخراجی از معادن استان یزد است.

عکس صنایع سنگ میرزایی، ارائه دهنده انواع سنگ‌های تراورتن

تخلخل درونی این سنگ باعث شده است که به سیمان یا ملات چسبندگی خوبی نشان دهد، بنابراین این سنگ می‌تواند در انواع سطوح ساختمان مورد استفاده قرار گیرد.

تراورتن حاجی آباد دارای ساب پذیری عالی و سطح صیقلی و جلادار زیبایی است و از این رو می‌توان در خانه‌های لوکس و لاکچری نیز از آن به صورت ترکیبی و یا به صورت تکی و یکنواخت از این سنگ استفاده نمود.

نتیجه‌گیری

سنگ‌های تراورتن دارای ویژگی‌های بسیار مطلوبی برای استفاده در ساختمان‌سازی است و یکی از بهترین نوع سنگ تراورتن که در اکثر قسمت‌های خانه می‌توان از آن استفاده نمود و همچنین رنگ‌های روشنی دارد و نیز قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ای دارد؛ سنگ تراورتن حاجی آباد است.

از این رو پیشنهاد می‌کنیم حتما در ساختمان‌سازی خود از تراورتن حاجی‌آباد استفاده نمائید. این کاربرد می‌توان به صورت‌های مختلف و یا ترکیبی و ساده و غیره استفاده گردد.
از اینکه تا انتهای این مطلب ما را همراهی کردید صمیمانه متشکریم.

امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در اختیارتان بگذاریم و بتوانید از آن‌ها در روند ساختمان‌سازی و خرید سنگ به کار ببرید.