آموزش رویت

ساختمانچی

آیا تاکنون نام سبک ماوریک را شنیدید؟ ماوریک Maverick لغتی انگلیسی و به معنای فردی مستقل است که با هیچ گروهی همراه نشده و به صورت تک رو پیش می رود. سبک ماوریک که از این لغت الهام می گیرد، جزء سبک های مدرنی است که نمایی غیر متعارف و رویکردی مبتکرانه دارد.

این سبک از هیچ قانونی پیروی نمی کند. زیرا زاییده تخیل است و طرح های آن کاملا تخیلی و بدون تبعیت از قوانین مشخص می باشد.

ماوریک به دلیل نزدیکی به رویکردهای مدرن امروزی به عنوان نوعی طراحی داخلی مدرن بی قید و شرط معروف است. با این مقدمه، در ادامه این نوشته از ساختمانچی با ما همراه باشید تا با ویژگی ها و عناصر سبک ماوریک آشنا شوید.

ویژگی های سبک ماوریک

اگر خانه هایی که به سبک ماوریک طراحی شدند را بررسی کنید، عناصر بی مانندی را می بینید که در هیچ دکوراسیون دیگری نمی باشد. عناصری که در این نوع طراحی به چشم می آیند ممکن است ناآشنا و غیر معمول باشند.

در سبک ماوریک هیچ نظم و قانونی در انتخاب عناصر وجود ندارد و رنگ ها به صورت تصادفی انتخاب می شوند. مثلا صندلی ها و مبلمان به اشکال نامنظم و دیوارها و کف به رنگ هایی متعارض انتخاب می شوند.

سبک ماوریک

در این سبک از طراحی داخلی، طرح هایی به چشم می خورد که در نگاه اول عجیب و غریب هستند. در نگاه کلی این سبک نماد سبکی جسورانه است که از اعمال هیچ طرح و رنگی واهمه ندارد و به تلفیقی از رنگ های متضاد معنا می بخشد.

طراحی ماوریک برای انتخاب رنگ هیچ محدودیتی ندارد. استفاده از رنگ های جدید، متضاد، نامتعارف و پر زرق و برق که تاکنون در کنار هم استفاده نشده اند، مجاز می باشد.

سبک ماوریک در طراحی داخلی منزل فارغ از تمام قوانین ترکیب رنگی است و یک طراحی جذاب مطابق میل افراد تنوع طلب به شمار می آید. سبک ماوریک برای فضاهای بزرگ و کوچک قابل اعمال است. این سبک مناسب افرادی است که عاشق مدهای روز و رنگ های زرق و برق دار هستند.

بخوانید!  آیا طراح داخلی حرفه مناسبی برای شماست؟

این سبک با دنیای مدرن هماهنگی دارد و در طراحی آن از مبلمان، وسایل و لوازم تزیینی استفاده می شود که خاص و جدید هستند و مشابه آن ها به ندرت یافت می شود. در این سبک، نحوه چیدمان مبلمان به نظر عجیب و غریب می آید، اما کاملا کاربردی می باشد.

ویژگی های سبک ماوریک

انتخاب رنگ در سبک ماوریک

همانطور که گفتیم، ماوریک یک سبک طراحی آزادانه است، بنابراین شما می توانید از هر رنگی که دوست دارید برای دکوراسیون خود استفاده نمایید.

حتی در این سبک می توانید از طیف گسترده ای از رنگ های پر زرق و برق در کنار یکدیگر بهره ببرید. در نتیجه انتخاب رنگ در سبک ماوریک هیچ گونه محدودیتی ندارد و کاملا متناسب با سلیقه شما انتخاب می شود.

سبک ماوریک چیست؟

مبلمان در سبک ماوریک

مبلمان در هر خانه ای هسته و مرکز چیدمان محسوب می شود و مهم ترین نقش را در دکوراسیون داخلی ایفا می کند. ماوریک بیشتر از هر سبک دیگری به سبک مدرن و معاصر نزدیک می باشد، به همین دلیل بهتر است مبلمان شما نیز به سبک مدرن انتخاب شوند.

مبلمان ماوریک

از سبک ماوریک در کجا می توان استفاده نمود؟

این سبک طرفداران خاص خودش را دارد و در ساختمان های کوچک و بزرگ قابل اجرا می باشد. اما از این سبک بیشتر برای خانه های بزرگ یا فضاهای عمومی مانند کتابخانه، گالری های هنری، موزه های بزرگ و… استفاده می شود.

با این وجود شما می توانید به راحتی این سبک را به داخلی خانه دنج و کوچک خود نیز دعوت کنید و با یک طراحی زیبا، محیط خانه خود را منحصربفرد و خاص جلوه دهید.

چیدمان ماوریک

بی قانونی متعادل در سبک ماوریک

بی قانونی از اصول اصلی در سبک ماوریک محسوب می شود. با این حال، در ظاهر، دکوراسیون به گونه ای است که در نتیجه کار نوعی تعادل بصری بوجود می آید و انواع اکسسوری ها، فرم ها و اشکال عجیب، در عین بی قانونی، دارای تعادل می باشند و در نهایت محیطی زیبا و شگفت انگیز و پرشور را بوجود می آورند.

چیدمان سبک ماوریک

اگر تعدادی خانه به سبک ماوریک را ببینید، در می یابید که از عناصر منحصربفرد و خاصی در آن استفاده می شود که کمتر کسی در سبک های دیگر از آن ها استفاده می کند.

بخوانید!  کاربرد رنگ های گرم و سرد در دکوراسیون داخلی

به طور مثال در این سبک از اکسسوری ها و لوازمی با اشکال نامنظم، رنگ آمیزی دیوارها و کف به صورت خاص، سایه هایی متداخل و گاهی متعارض استفاده می شود که ممکن است در ابتدا به چشم برخی ناآشنا و ناملموس باشد، اما اطمینان داشته باشید که زشت و احمقانه به نظر نمی رسند.

دکوراسیون ماوریک

اکسسوری ها و لوازم تزئینی در سبک ماوریک

در این سبک شما آزادید از هر وسیله ای به هر شکلی که هست در طراحی خود استفاده کنید. کوسن های فانتزی، لوسترهایی با طراحی منحصربفرد و خاص، مجسمه های کوچک و بزرگ با اشکال نامنظم، دیوارکوب هایی با طرح ها و رنگ های مختلف، استفاده از مبلمانی با چندین رنگ غالب، قاب عکس هایی با طرح و رنگ های زیبا و فانتزی و… نمونه ای از اکسسوری ها و لوازمی هستند که شما می توانید برای طراحی، دیزاین و چیدمان به سبک ماوریک از آن ها استفاده کنید.

دکور ماوریک

کلام پایانی

ما در این نوشته از ساختمانچی به معرفی سبک ماوریک و ویژگی های خاص این سبک طراحی پرداختیم. همانطور که گفتیم سبک ماوریک سبکی بی قید و شرط می باشد و برای افرادی که به دنبال تنوع می گردند، گزینه ای ایده آل محسوب می شود. در این سبک محدودیتی وجود ندارد و شما با فراغ بال می توانید نسبت به طراحی خانه خود، اقدام کنید.

اگر به دنبال سبکی می گردید که تنها مختص شما باشد، سبک ماوریک می تواند ایده آل ترین گزینه برای شما به حساب آید. امیدواریم از مطالعه این نوشته لذت ببرید و به خوبی با سبک ماوریک آشنا شوید. در صورت تمایل می توانید نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در مورد این نوشته با ما اهالی ساختمانچی در میان بگذارید.