آموزش رویت

ساختمانچی

در طراحی دکوراسیون آشپزخانه، سینک مخصوص کنج می تواند ایده ای منحصربفرد و نو باشد. اولین گامی که برای اجرای این ایده جدید باید انجام دهید این است که تعیین کنید چه نوع سینکی می خواهید خریداری کنید.

مغازه های فروش وسایل آشپزخانه، سینک های جدید و خلاقانه ای برای گوشه آشپزخانه دارند که شما را شگفت زده خواهند کرد.

در این نوشته از ساختمانچی ایده های متنوعی از سینک ظرفشویی گوشه آشپزخانه را ارائه می دهیم و شما می توانید از سینک های ساده و معمولی تا سینک های مدرن، نمونه دلخواه خود را انتخاب نمائید، پس تا انتها با ما همراه باشید.

نکات انتخاب سینک مناسب گوشه

هنگامی که تصمیم به خرید سینک ظرفشویی گرفتید، طرح های مختلف سینک را بررسی کنید تا موردی که مناسب آشپزخانه شماست را پیدا نمائید. مرحله بعدی انتخاب متریالی است که برای کانتر در نظر می گیرید.

چه سبکی قابل توجه شماست و هویت آشپزخانه  را بیان می کند؟ سنگ مرمر انتخابی عالی است، اما شما باید تصمیم بگیرید که چه نوع مرمری می خواهید.

بیایید این گونه بگوییم، اگر شما برای کانتر، سنگ مرمر سیاه را انتخاب کرده اید، می توانید دیوار پشت اجاق را با طرح های سفید و آبی انتخاب انتخاب کنید تا کانتر زیبایی خود را نشان دهد.

سینک زیبا

کف زمین در اکثر خانه های امروزی و آپارتمان های کوچک بسیار اهمیت دارد و نصب یک سینک در گوشه آشپزخانه ، امتیازهای فراوانی شامل می شود. از این رو، چه بخواهید یک سینک پروانه ای انتخاب کنید، چه یک سینک گوشه یا سینک استیل، اینکار ارزش آن را دارد که ایده های طراحی سینک آشپزخانه را دنبال کنید.

عکس سینک ظرفشویی مخصوص کنج آشپزخانه

مردم معمولا در انتخاب سینک دچار مشکل می شوند و ممکن است تصور اینکه در آخر چه آشپزخانه ای خواهند داشت برای آن ها یک دغدغه باشد. انتخاب نوع سینک، اولین قدمی است که شما باید بردارید.

سایز و شکل سینکی که برای فضای خود نیاز دارید را در نظر بگیرید. دنبال چه مدلی هستید؟ آیا به دنبال سینک مدرن هستید یا سینکی مشابه سینک خانه های روستایی؟

سینک کنج اشپزخانه

آیا در پی سینکی مجهز و روکش برای کانتر آشپزخانه هستید؟ سینکی سه گوشه می خواهید یا دنبال شکلی خاص و عجیب هستید؟ پاسخ این سوالات شما را در پیدا کردن ایده های مناسب سینک آشپزخانه کمک می کند.

سینک زیبای اشپزخانه

آیا سینک ظرفشویی مخصوص کنج برای آشپزخانه شما مناسب است؟

گاهی اوقات سینک های مخصوص کنج می توانند بسیار جالب و کار کردن با آن ها عجیب و غریب باشد، اما هیچکس نمی تواند منکر ظاهر فوق العاده زیبایی آن ها شود.

ممکن است مزایای مشابه با سینک معمولی را نداشته باشند، اما ویژگی های خاص و متمایز خود را دارند که در اینجا می خواهیم آن ها را با یکدیگر بررسی کنیم. اگر دیزاین آشپزخانه شما جالب نیست ممکن است به دلیل کمبود فضا و یا دکوراسیون نامناسب اینگونه باشد.

سینک اشپزخانه مدرن

در این حالت سینک مخصوص کنج می تواند انتخابی ایده آل برای شما به شمار آید. با استفاده از این سینک ها شما می توانید به طرز هوشمندانه و موثر از فضا استفاده کنید، اما ممکن است این کار معایبی جدی داشته باشد که باید به آن ها نیز فکر کنید. این نوشته را مطالعه کنید و ببینید که در پایان مشکل کمبود فضای شما حل می شود یا خیر.

مزایای سینک ظرفشویی گوشه

اشغال فضای بسیار کم از کف زمین

در این حالت انجام کارهای آشپزخانه برای بیش از یک نفر آسان تر می شود. اگر فضای کف آشپزخانه کافی نباشد، شما باید صبر کنید فرد اول کارش با سینک تمام شود، سپس شما ایستاده و کار خود را انجام دهید.

طراحی سینک برای گوشه، به شما اجازه حرکت می دهد و افراد بیشتری می توانند فعالیت های آشپزخانه از جمله جمع‌آوری مواد غذایی و مراقبت از غذا را انجام دهند.

سینک گوشه

فضای کافی برای نگهداری وسایل

شکل نوک تیز و سر پهن این مدل سینک باعث می شود که شما فضای کافی برای انبار کردن وسایل تمیزکاری، لوازم آشپزی و ابزار دیگر داشته باشید. علاوه بر آن برای لوله کشی فضای بیشتری محیا می کند.

بخوانید!  بررسی محصولات استیل البرز

البته باید بدانید که این منفعت ها، شرایط ویژه خود را می طلبند. مثلاً، برای کسی که روکش کانتر را از جنس سنگ گرانیت انتخاب کرده، سینک گوشه ممکن است سنگین باشد.

سینک کنج

اشغال فضای محدود از کانتر

پشت گوشه های کانتر در بعضی از آشپزخانه ها بدون استفاده است و یا در صورت استفاده به عنوان مکان نگهداری وسایل در نظرگرفته می شود. نگهداری مواد غذایی یا وسایل در گوشه ها ایده ال نیست زیرا ممکن است برای دسترسی به آن ها یا تمیز کردن آنجا دچار مشکل شویم.

در هر صورت این نوع سینک باعث می شود قسمت غیر قابل استفاده در آشپزخانه تبدیل به بخش اصلی دکوراسیون آشپزخانه شود. علاوه بر آن، نصب یک سینک گوشه به شما اجازه می دهد فضای بیشتری از کانتر را در اختیار داشته باشید و بتوانید راحت تر غذا را حاضر کنید.

اگر شما روزانه حجم زیادی از مواد غذایی را حاضر می کنید و یا نیازمند فضای بیشتر برای قرار دادن تمام خریدهایتان می باشید، کانتر های طویل موثرتر هستند.

عکس سینک ظرفشویی مخصوص کنج آشپزخانه

ظاهر

هنگامی که صحبت از ظاهر می شود، سینک های گوشه قطعاً زیبا هستند و تصویر آن ها در خاطر بیننده خواهد ماند. با ظاهر متمایز و زیبای این سینک ها، می توانید دکوراسیونی ایده آل در آشپزخانه داشته باشید.

ظاهر ویژه تا جایی که در عملکرد سینک خللی ایجاد نکند، هیچ عیبی ندارد. یک سینک آشپزخانه گوشه، فضای زیادی از کانتر در اختیار شما قرار می دهد که بسیار مفید است.

عکس سینک ظرفشویی مخصوص کنج آشپزخانه

انعطاف پذیری در دیزاین

در بعضی از آشپزخانه های کوچک، اینچ به اینچ آشپزخانه باید هوشمندانه و به طور موثر استفاده شود. با قرار دادن چنین سینکی در گوشه آشپزخانه، شما قادر خواهید بود به اندازه کافی فضا برای کار در آشپزخانه داشته باشید.

معایب سینک ظرفشویی مخصوص کنج

اندازه سینک

سینک دوقلو بر سینک یک قلو ارجعیت دارد، این بدین معناست که امروزه سینک های بزرگ تر بسیار محبوب و رایج تر از سینک های کوچک می باشند. زاویه سینک گوشه یک قلو امکان داشتن سینکی بزرگ در گوشه آشپزخانه را از بین می برد و شستن قابلمه های چرب و بزرگ را دشوارتر می کند.

سینک آشپزخانه های کوچک، همواره نیاز صاحب خانه را رفع نمی کند، بنابراین سینک باید در خور توجه و از نظر کابرد نیز ایده آل باشد.

نظافت

تمیز کردن کابینتی که در زیر سینک قرار می گیرد، ممکن است کمی شما را به زحمت بیندازد اما نسبت به تمیز کردن اطراف سینک، زحمت کمتری دارد. برای تمیز کردن گوشه های پشت سینک از آلودگی و گرد و غبار، رطوبت حاضر در آنجا باعث می شود تمیزکاری طولانی تر و سخت تر شود.

فضای محدود

ممکن است کار برای دو نفر در کنار سینک گوشه سخت باشد. حتی اگر هر کدام از آن ها در دو طرف کانتر باشند، باز هم ممکن است به هنگام استفاده از سینک به یکدیگر برخورد کنند.

فضای محدود اشپزخانه

چالش بر سر مکان قرارگیری ماشین ظرفشویی

اگر ماشین ظرفشویی شما به خوبی در کنار سینک گوشه قرار گرفته باشد، دسترسی شما به سینک هنگامی که می خواهید درب ماشین ظرفشویی را باز کنید، قطع می شود.

هنگامی که روبروی سینک ایستاده اید عملاً نمی توانید ظرف ها را وارد ماشین ظرفشویی کنید. شما فضای کافی برای انتقال ظروف از سینک به ماشین ظرفشویی را بدون اینکه قطره ای آب یا غذا چکه کند خواهید داشت.

اگر ماشین ظرف شویی خود را 2 یا 3 فیت دورتر از نقطه مرکزی سینک بگذارید، نیازمند اندازه گیری دقیق هستید که بتوانید فضای کافی برای حرکت داشته باشید. به همین خاطر انتخاب هوشمندانه در هنگام بررسی سینک گوشه بسیار حائز اهمیت است.

ایده های طراحی سینک ظرفشویی مخصوص کنج

گوشه آشپزخانه یک مکان عالی برای قراردادن سینک آشپزخانه است، زیرا گوشه آشپزخانه نه تنها مانعی برای حرکت شما در آشپزخانه ایجاد نمی کند، بلکه به شما فضای کافی برای نگهداشتن وسایل و ظروف را می دهد.

بخوانید!  نکات مهم طراحی و چیدمان دکور باشگاه بدنسازی

به همین خاطر، ما لیستی از طراحی انواع سینک مناسب گوشه آشپزخانه را فراهم آوردیم و امیدواریم که یافته های ما الهام بخش طراحی آشپزخانه ای باشد که همواره آرزویش را داشته اید.

سینک گوشه ضد زنگ

سینک گوشه ضد زنگ برشی استثنایی دارد و در کنارش یک آبکش قرارگرفته است. این نوع سینک دارای دیزاینی مدرن و ظاهری فوق العاده با روکشی بسیار هماهنگ می باشد و زیبایی بی نظیری به دکوراسیون آشپزخانه می بخشد.

سینک گوشه ضد زنگ

سینک گوشه دوقلو

این سینک های دوقلو برای آشپزخانه های بزرگ مناسب می باشند. وقتی دو عدد سینک به یکدیگر متصل و نصب گردند، در این حالت آب به راحتی وارد هر دو سینک می شود و نصب شیر آبی که می تواند به این دو سینک آب برساند، ایده مناسبی است.

بهترین نکته در مورد این سینک ها این است که فضایی اضافی در گوشه ایجاد می کنند و دو عدد سینک در اختیار ما قرار می دهند.

سینک گوشه دوقلو

سینک مخصوص کنج عریض

طراحی گوشه آشپزخانه می تواند به طراحی کل آشپزخانه جلوه و زیبایی ببخشد. این ظرفشویی های پهن مستطیلی شکل آن قدرها عمیق نیستند، اما فضای کمی می گیرند، زیرا اندازه آن ها عمودی است.

رنگ زیبای متالیک سینک به طور فوق العاده ای با سنگ مرمر کانتر ترکیب می شود. این نوع سینک همراه با لوله ای است که با فاصله در سمت راست قرار می گیرد و با یک شیر آب متالیک و وسایل جانبی، بسیار زیبا به نظر می آید.

سینک عریض

سینک گوشه مسی

سینکی از جنس مس با رنگ های گرم در آشپزخانه سفید قرار دهید تا به زیبایی باور نکردنی دست یابید. اگر کابینت یا یک میله نگهدارنده حوله مسی نیز اضافه کنید، مطمئن باشید آشپزخانه شما باشکوه تر خواهد بود.

سینک عمیق فلزی

طرح غیر معمول سینک، ترکیبی از طرح های ساده و مدرن است. این طرح صرفا مدرن نیست، بلکه کابردی نیز می باشد. در کنار این سینک، یک قسمت آبکش نیز وجود دارد که با شیب کم به سینک منتهی می شود.

سینک، نزدیک به قسمت آبکش متصل می شود و همین امر شستشوی ظروف را آسان تر می کند و منظره زیبایی را نیز پدید می آورد.

سینک عمیق فلزی

سینک با کانتر گرانیت

این سینک ها از جنس استیل بدون زنگ هستند، به همین دلیل  ظاهری بسیار زیبا دارند. از آن جایی که روی یک کانتر گرانیتی قرار می گیرند و مجهز به شیر آب فانتزی هستند، بسیار شیک تر جلوه می کنند! این سینک واقعا زیباست. همچنین دارای یک شیر آب بزرگ و یک شیر آب کوچک می باشد.

سینک با کانتر گرانیت

نکات پایانی

شما می توانید از فضای پشت سینک برای نگهداری گلدان گل یا وسایل شستشو استفاده کنید. همچنین فضای انباری زیر سینک می تواند برای انبار کردن وسایل تمیز کاری و یا هر چیزی که مطلوب شماست، استفاده شود. این طراحی سینک یکی از بهترین طراحی هاست!

در اکثر مواقع سینک در فضای بین یخچال و اجاق گاز قرار داده می شود که همین امر فضای کاری سه گوش و راحتی را بوجود می آورد. نصب یک سینک گوشه فضای کمی را اشغال می کند.

بوجود آمدن فضایی با نوک تیز و سر پهن زیر چنین سینکی می تواند برای انبار هر چیزی بسیار مفید باشد. این امر باعث انعطاف در طراحی می شود. گوشه معمولا فضایی غیر قابل استفاده و مُرده در آشپزخانه است، اما سینک گوشه از این فضا استفاده می کند.

این سینک همچنین باعث می شود فضای آشپزخانه بزرگتر به نظر بیاید. حداکثر استفاده از فضای کوچک کار اضطراب آوری است و بزرگترین چالش برای صاحب خانه ها و خانه سازان می باشد. دکوراسیون بندی گوشه ها معمولا فعالیتی پیچیده است که باید برای آن تعادل ظریفی بین کابرد و شکل وجود داشته باشد.

چنانچه به دنبال نهایت استفاده از فضای کوچک آشپزخانه خود هستید، بهترین گزینه برای شما سینک گوشه است. به نظر شما طراحی این گونه سینک ها چه تاثیری در زیبایی دکوراسیون داخلی آشپزخانه می گذارد؟