آموزش رویت

ساختمانچی

کاغذ دیواری نانوون یا non woven مرغوب ترین و با کیفیت ترین نوع کاغذ دیواری است که از الیاف پارچه و کاغذ تولید می شود. یکی از مهم ترین ویژگی این نوع کاغذ، دیواری قابلیت شستشوی آن است. دلیل این امر ترکیب فیبرهای طبیعی و مصنوعی در آن می باشد.

کاغذدیواری نانوون به دلیل قابلیت های ویژه همیشه مورد توجه تمامی افراد قرار گرفته و برای هر سلیقه ای، طرح و نقشی مناسب وجود دارد. تمام کاغذ دیواری های نانوون قابل شستشو بوده و از کیفیت بالایی برخوردار می باشند.

این المان زیبا فاقد pvc می باشد. در تولید آن از الیاف نساجی به همراه الیاف فیبری سلولزی استفاده می شود که به آنها مواد آکریلیک جهت استحکام و دوام آن، اضافه می کنند. در ادامه این مطلب از ساختمانچی با این نوع کاغذ دیواری مدرن بیشتر آشنا می شوید، پس تا انتها با ما همراه باشید.

عکس نانوون، مدرن ترین نوع کاغذ دیواری

مزایای استفاده از کاغذدیواری نانوون

  • این کاغذ دیواری برای پوشش دیوار آشپزخانه و سرویس بهداشتی مناسب است. بافت کاغذدیواری نانوون به گونه ایست که مانع از نگهداری بخار آب می شود. همچنین هیچ نوع کپک و باکتری بر سطح آن رشد نمی کند. از این نوع کاغذ دیواری به دلیل قابلیت تنفس آن می توان در مکان های مرطوب نیز استفاده نمود.
  • نصب کاغذ دیواری نانوون به راحتی و در مدت زمان کوتاهی انجام می شود. بلند کردن آن نیز به آسانی و بدون آسیب به سطح زیرین صورت می گیرد. حتی افراد غیر حرفه ای نیز می توانند این کاغذ دیواری را نصب نمایند.
  • در ساخت این نوع کاغذ دیواری الیاف طبیعی و مصنوعی به کار می رود که ضد آلرژی می باشند و هیچگونه حساسیتی ایجاد نمی کنند. بدون هیچ نگرانی می توان از این کاغذ دیواری در اتاق کودک استفاده نمود.
مدل کاغذ دیواری
  • مقاومت کاغذ دیواری نانوون در برابر خراش، پارگی و پوسیدگی بسیار بالاست.
  • این کاغذ دیواری برای افرادی که دوستدار محیط زیست هستند مناسب می باشد؛ زیرا قابلیت بازگشت پذیری به طبیعت را دارند.
  • ابعاد کاغذدیواری نانوون تغییر نمی کند و پس از نصب بر روی دیوار افزایش و یا کاهش سایز نمی دهد.
  • تمیزنمودن این نوع کاغذ دیواری به راحتی و توسط یک دستمال مرطوب و وینده صورت می گیرد.
  • برخلاف سایر کاغذ دیواری ها، هیچ نوع درزی بین کاغذ دیواری نانوون پس از نصب نمایان نمی شود. سطح کار کاملا صاف و یکدست است.
  • در صورت تعویض، این نوع کاغذ دیواری را می توان بدون هیچ دردسر و خرابی و به آسانی کند و اثری روی دیوار باقی نمی گذارد.
  • کاغذدیواری نانوون قابلیت چاپ تصویر زمینه دیجیتالی را دارد و می توان هر طرح و نقشی که مدنظر شماست بر روی آن اجرا کرد.
عکس نانوون، مدرن ترین نوع کاغذ دیواری

نقطه ضعف کاغذدیواری نانوون

تنها ایرادی که به این نوع از کاغذ دیواری وارد می شود، قیمت بالای آن است. کاغذدیواری نانوون نسبت به دیگر انواع کاغذدیواری قیمت بیشتری دارد.

بخوانید!  راهنمای انتخاب انواع مدل های پرده زبرا

تفاوت کاغذ دیواری نانو با کاغذ دیواری نانوون

کاغذ دیواری نانو با استفاده از فناوری نانو تکنولوژی تولید می شود. از مزیت های فناوری نانو این است که در هر چیزی انعطاف پذیری ایجاد می کند و می تواند باعث افزایش بهره وری آن کالا شود.

قاعدتا می توانید از این نوع کاغذ دیواری برای تمام اماکن استفاده کنید. در گذشته نانو تکنولوژی فقط برای یکسری از محصولات مورد استفاده قرار می گرفت، اما در چند سال اخیرا جزو اصلی ترین عناصر در دکوراسیون داخلی محسوب می شود.

در کاغذدیواری نانوون با توجه به این که جنس موادی که در تولید این نوع دیوارپوش استفاده می شود، به طور کامل با محیط زیست سازگار است و برای انسان هیچ خطری هم ندارد، به راحتی قابل بازیافت است و می توان آن را به طبیعت بازگرداند.

عکس نانوون، مدرن ترین نوع کاغذ دیواری

کاغذدیواری نانوون در حقیقت از مواد اولیه طبیعی و الیاف تولید می شود. در نتیجه نباید تصور کنید که به دلیل تشابه اسمی بین کاغذدیواری نانو و کاغذدیواری نانوون، فرایند تولید و مواد به کاررفته در آن ها نیز یکسان بوده است.

نکات نصب کاغذ دیواری نانوون

  • چسب مورد استفاده در این نوع کاغذ دیواری نباید خیلی رقیق باشد، زیرا در این صورت، پس از چسباندن کاغذ و خشک شدن چسب، در میان کاغذ دیواری درز بوجود می آید.
  • برخلاف کاغذ دیواری های پی وی سی که مدتی باید چسب به دیوار باشد سپس کاغذ را چسباند، در کاغذ دیواری های نانوون، پس از چسب زدن دیوار، باید بلافاصله کاغذ چسبانده شود.
  • به دلیل نازکی سطح کاغذ دیواری نانوون، باید سطح دیوار به خوبی صاف و زیر سازی شود. همچنین باید دقت کنید که سطح دیوار بدون هیچ گونه آلودگی و گرد و غبار باشد.
عکس نانوون، مدرن ترین نوع کاغذ دیواری

کلام آخر

با این همه حسن و مزیت، کاغذ دیواری نانوون با هر رنج قیمتی می تواند مناسب باشد و هزینه های آن با کیفیت عالی جبران می شود.

بخوانید!  جذاب ترین ایده های طراحی حمام کوچک و بزرگ[لوکس،مدرن و شیک]

اگر در فکر استفاده از یک کاغذ دیواری خوب هستید که تا سال های طولانی و بدون از بین رفتن شکل و حالت، مانند روز اولش باشد، انتخاب کاغذ دیواری نانوون می تواند بهترین گزینه برای خرید باشد.