آموزش رویت

ساختمانچی

در ایام قدیم مردم برای گرم کردن خانه های خود راه حلی داشتند که علاوه بر گرم کردن خانه، از سیستم گرمایشی خود برای پخت و پز نیز استفاده می کردند. مردم بخاطر این سیستم گرمایشی مجبور بودند با جمع کردن و شکستن چوب ها در فصول سرد برای فراهم آوردن محیطی گرم و دلپذیر توسط شومینه هیزم جمع کنند.

شومینه ها می توانند اتمسفر دنج و گرمی را برای خانه شما فراهم آورند. اگر خانه شما در حال حاضر شومینه ندارد، ما می توانیم با مجموعه ای از شومینه های برقی، شومینه گازی، شومینه شیشه ای دست ساز و … به شما کمک کنیم تا محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.

انواع شومینه

  • شومینه برقی

این شومینه در اصل یک بخاری برقی است که از چراغ LED و عنصر آینه برای ایجاد جلوه ای شبیه به آتش استفاده می کند و از ظاهر یک شومینه سنتی دارد. از این شومینه ها می توان با یا بدون گرما استفاده کرد، بنابراین در صورت لزوم می توان بدون افزودن گرما، استفاده کرد.

  • شومینه معمولی برقی

این شومینه روی دیوار از پریز استاندارد 120 ولت استفاده می کند و با دو نوع گرما کار می کند فن اجباری و کوارتز مادون قرمز. گزینه های اجباری فن برای نمونه در حدود 400 فوت مربع بهتر است، در صورتی که واحدهای مادون قرمز کوارتز برای اتاق هایی در حدود 1000 فوت مربع باشد بهتر است.

  • شومینه گازی

یکی دیگر از گزینه های محبوب گرمایش شومینه های گازی است. شومینه های گازی داخلی و مستقل وجود دارد. برخی از آنها نیاز به دودکش دارند، اما برخی مدل های آن بدون دریچه است و نیازی به دودکش ندارد. شومینه های گازی در اندازه ها و رنگ های مختلف موجود هستند تا متناسب با پیکربندی و سبک خانه شما باشند.

شومینه های گازی دوستدار محیط زیست هستند و نگهداری آن ها آسان تر است. با شومینه گازی، هیچ خاکستری اطراف شومینه خود نخواهید داشت، هیگونه کثیفی در دودکش ایجاد نمی کند.

عکس فضای خانه خود را با شومینه های یابان گرم‌ تر و باصفاتر کنید!

  • شومینه سنگی

این شومینه های سنگی داخلی گرمای زیادی را در زمستان فراهم می کنند. شعله های سوسو زدن آتش نه تنها فضای داخلی را گرم می کند بلکه فضایی آرامش بخش و خانگی به هر فضا می بخشد. یک شومینه سنگی خوب طراحی شده به یک نقطه کانونی تبدیل می شود که می تواند زیبایی داخلی خانه را افزایش دهد.

بخوانید!  کاربرد بست و نگهدارنده فلزی در صنایع مختلف

بافت های طبیعی و تن های مختلف سنگ می تواند کیفیت گرم و لمسی را به فضایی معاصر یا سنتی ارائه دهد. آنها به ایجاد فضاهای داخلی جذاب، مناسب برای جمع شدن در گرم کردن یا لذت بردن از حضور دیگران کمک می کنند.

شومینه های سنگی چگونه ساخته و نصب می شوند؟

بسته به نوع طراحی، می توان آنها را یک تکه یا چند تکه ساخت. دیوارهای شما باید وزن این شومینه بزرگ را تحمل کنند، اما اگر باید سبک تر شود، برخی از مکان ها با قرار دادن روکش سنگی روی یک ماده نسوز دیگر، شومینه را سبک تر می کنند.

به همین دلیل، برای نصب شومینه سنگی خود باید از نصاب معتبر استفاده کنید. معمولاً سازنده شومینه نیز می خواهد نصب کند یا شخصی برای نصب آن داشته باشد. همچنین پس از نصب باید به درستی آب بندی شود.

تفاوت بین شومینه و درج شومینه چیست؟

درج شومینه وسیله ای است که داخل شومینه (یا یک دستگاه داخلی جدید) قرار داده می شود تا کارایی تولید گرما را افزایش دهد. از آن جایی که شومینه های چوبی برای عملکرد نیاز به هوا دارند، گرمای زیادی از اتاقی که می خواهید گرم کنید، آتش را جذب می کند در نتیجه، شما اغلب گرمای بیشتری نسبت به دریافتی خود مصرف می کنید زیرا شومینه مقدار زیادی از آن هوای گرم را جذب می کند.

اگر خانه شما از قبل دارای شومینه است، یک شومینه با یک دریچه مستقیم (یا بدون دریچه گاز) در آن نصب کنید این باعث می شود گرمای بیشتری را در داخل خانه نگه دارید.

نحوه نصب شومینه چگونه کار می کند؟

یک شومینه استاندارد حدود 80 درصد از هوای داغ ایجاد شده از طریق احتراق را هدر می دهد و این گرما را از طریق دودکش به بیرون ارسال می کند. این بدان معناست که شما فقط حدود 20 درصد از گرمای درون خود را حفظ می کنید. بسیاری از شومینه های قدیمی می توانند بدتر هم باشند.

درج مستقیم شومینه در اصل یک جعبه نسوز است که این روند را معکوس می کند. به جای بیرون آوردن هوا از داخل منزل برای ایجاد سیستم احتراق، شومینه از بیرون هوا را از طریق دریچه ای بیرون می کشد، آن را گرم می کند و آن هوا را از طریق دودکش به بیرون ارسال می کند. بیشتر گرمای شومینه به داخل اتاق تابیده می شود.

بخوانید!  بلوک سبک سیپورکس یا بلوک هبلکس

این سیستم به شما این امکان را می دهد در داخل خانه خود شومینه خود را روشن کنید گرمای تمیز ایجاد کنید. به دلیل افزایش کارآیی این روش، بسیاری از مردم در صورت داشتن سیستم گاز موجود در خانه خود، شیشه های گاز را انتخاب می کنند.

تفاوت بین بخاری و شومینه چیست؟

روش های زیادی برای گرم کردن خانه وجود دارد: کوره های گاز، بخاری های گازی و شومینه. در حالی که اصطلاح “کوره” عموماً به یک واحد گاز بزرگ اشاره دارد که برای گرم کردن هوای اجباری در اطراف ساختمان استفاده می شود، تمایز بین شومینه و بخاری اغلب می تواند مردم را گیج کند. برای آگاهی از تفاوت ها به ادامه مطلب بروید!

شومینه ها

بسیاری از شومینه های گازی و چوبی برای ظاهر آنها انتخاب شده است. آنها قصد دارند به فضای عمومی یک اتاق اضافه کنند. در عین حال، آنها گرمای تابشی را به فضا پخش می کنند.

شومینه گازی مدرن ترکیبی کامل از جذابیت بصری و بازده گرمایش هستند. شومینه گازی با محفظه شیشه ای مهر و موم کننده و تبادل مستقیم احتراق مستقیم، می تواند به طور موثر حرارت منطقه را برای هر خانه ای تأمین کند.

این امر گرمای کافی را برای منطقه خاصی که مورد استفاده زیادی قرار می گیرد، مانند اتاق خانواده شما فراهم می کند، به طوری که نیازی به صرف هزینه برای گرم کردن مناطقی که در حال حاضر اشغال نشده است، ندارید. به این می گویند گرمایش منطقه.

بخاری های گازی

دو نوع اصلی بخاری گازی وجود دارد: بخاری های قابل حمل و واحدهای بزرگ تر که در خانه تعبیه شده اند. مورد اول در خانه های مدرن محبوبیت کمتری دارد و ممکن است بیشتر در اطراف یک کمپ و یا در یک کابین روستایی یافت شود. بخاری های توکار هنوز نسبتاً متداول هستند، به ویژه در خانه های قدیمی.

برخلاف شومینه، بخاری های گازی به ندرت به دلیل ویژگی های زیبایی انتخاب می شوند. چند دهه پیش، یک بخاری گازی احتمالاً می توانست یک فضا را کارآمدتر از یک شومینه گازی گرم کند.

با این حال، پیشرفت های تکنولوژیکی در مورد شومینه های گازی این فاصله را در سال های اخیر برطرف کرده است. در حالی که شومینه می تواند زیبایی زیادی به اتاق بدهد در حالی که آن را گرم می کند، اما بخاری گازی به طور کلی جذابیت چندانی نخواهد داشت.