آموزش رویت

ساختمانچی

قلب هر منزلی آشپزخانه آن منزل است. خانم‌ ها اکثر زمان خود را در آشپزخانه می‌ گذرانند. حتی کل اعضای خانواده نیز زمانی را برای گفتگو و سرو غذا به این مکان اختصاص می‌دهند. انتخاب مناسب کابینت‌ های آشپزخانه هم از نظر دکوراسیون و زیبایی آشپزخانه و هم  از نظر سهولت استفاده اهمیت زیادی دارد. در این نوشتار به بررسی مهم ترین نوع کابینت‌ ها می‌ پردازیم.

انتخاب کابینت شیک و مقاوم

کابینت‌ های آشپزخانه به فضای آشپزخانه شما معنا می‌ دهند. کابینت های گلاس و کابینت ممبران از جمله به‌روزترین کابینت‌هایی هستند که برای زوج‌ های جوان نیز بسیار مناسب هستند. آشپزخانه محلی برای نگهداری وسایل بسیار مهم شماست.

به همین دلیل اهمیت دادن به کابینت آشپزخانه به خصوص کابینت منزل زوج‌ های جوان یا تازه عروس داماد‌های عزیز بسیار تاثیرگذار می‌ باشد. با ما همراه باشید تا نحوه انتخاب صحیح کابینت مدرن برای تازه عروس داماد‌های گل را بررسی کنیم.

سبک طراحی

سبک کابینت‌ هایی که قرار است مورد استفاده زوجین قرار گیرد، بستگی به نظر و علاقه آن ها دارد. به عنوان نمونه اگر نظر آن ها طراحی کلاسیک برای آشپزخانه است. باید حتما به فکر ساخت کابینت‌ هایی از جنس چوب باشید. اما در حالی که برای سبک‌های مدرن باید به فکر خرید کابینت مدرن با مدل‌ های جدید روز باشید.

البته ناگفته نماند که در طراحی آنها حتماً باید دکوراسیون ‌خانه را هم مدنظر داشته باشید. مثلاً کابینت‌ های سلطنتی برای خانه‌ هایی استفاده می‌ شود که دکوراسیون آنها اشرافی باشد و تقریبا اکثر وسایل منزل مانند فرش، پرده، تابلو، وسایل دکوری هم از مدل‌ های سلطنتی پیروی کرده باشند. بنابراین قبل از انتخاب مدل کابینت آشپزخانه تازه عروس‌ها، بهتر است به دکوراسیون منزل و جهیزیه عروس هم توجه شود.

پروفیل یا جنس کابینت‌ها

به دلیل تنوع در جنس کابینت‌ ها، انتخاب آن  سخت‌ تر شده است و همچنین موجب شده تا انتخاب بیشتری داشته باشیم. هر کدام از جنس‌ ها دسته بندی مخصوص به خود را دارند. به عنوان مثال کابینت‌ های فلزی، سبک خانه‌ های قدیمی است. به دلیل سر و صدا کردن درب‌ها موقع باز و بسته شدن و همچنین زنگ زدگی و پوسیدگی آنها، کاربرد خود را از دست داده‌اند.

کابینت‌ های چوبی سبکی کلاسیک به خانه شما روح و جلوه خاصی می‌ بخشند. اما به دلیل این که هزینه‌های بیشتری دارند، برای تازه عروس داماد‌هایی که علاوه بر کابینت‌ های آشپزخانه، هزینه‌ های دیگری هم متقبل می‌ شوند، دشوار است. (منظور ما چوب طبیعی و کابینت‌‌های تمام چوب می‌باشد.)

برای کاهش هزینه‌ ها می‌توانید از کابینت‌ هایی با جنس فلزی ولی جنس درب‌ ها از  چوب یا طرح چوب انتخاب کنید. اگر طرفدار محیط زیست هستید، این سبک طراحی می‌ تواند گزینه مناسبی باشد.

عکس انتخاب کابینت برای خانه زوج‌ های جوان

کابینت ام دی اف mdf

در بسیاری از خانه‌ های امروزی به خصوص خانه‌ های تازه عروس‌ ها از کابینت ام دی اف بسیار استفاده می‌ شود. زیرا ساخت و تهیه آنها پرهزینه نیست. اما با این حال تنوع بالایی دارند و همچنین از مقاومت بسیار بهتری نسبت به جنس‌ های فلزی برخوردارند. حتی می‌ توان گفت که ام دی اف کم ترین آسیب را به محیط زیست می‌ رساند.

در خانه‌ های آپارتمانی هم استفاده از جنس ام دی اف بسیار به چشم می‌ خورد. این جنس کابینت هم در مدل‌ های براق و مات دسته بندی می‌ گردند. قاعدتاً کابینت‌ های براق قیمت بالاتری خواهد داشت.

کابینت های گلاس

اگر به دنبال کابینت‌ های جدید و بااستحکام خیلی بالاتری نسبت به ام دی اف هستید، کابینت هایگلاس گزینه مناسبی  است. معمولاً زوج‌ های جوان برای استفاده از سبک مدرن سعی می‌ کنند، کابینت‌ های گلاس براق را برای آشپزخانه‌ شان مورد استفاده قرار دهند.

برای آشپزخانه‌ های کوچک کابینت هایگلاس بسیار گزینه مناسبی است. زیرا به دلیل براق بودن، انعکاس نور بالاتری نسبت به بقیه جنس کابینت‌ ها دارد. همین انعکاس نور، فضای آشپزخانه‌ های کوچک را بزرگ‌ تر جلوه می‌ دهد.

عکس انتخاب کابینت برای خانه زوج‌ های جوان

کابینت ممبران

یکی از انواع کابینت‌ هایی که برای سبک‌ های مجلل استفاده می‌ شود کابینت ممبران است. این کابینت‌ ها دارای طیف رنگی گسترده‌ ای هستند که به دلیل وزن سبک به راحتی نصب می‌ شوند. ویژگی مهمی که از نظر خانم‌ ها امتیاز بزرگی محسوب می‌ شود لک نشدن این نوع کابینت است.

اگر دوست دارید بر روی کابینت آشپزخانه خود طرح‌های زیبایی ایجاد کنید، ابزار آلات مورد استفاده در ساخت کابینت ممبران این امکان را به شما می‌ دهد. کابینت‌ های ممبران مقاومت بالایی در برابر گرما و حرارت دارند، اما در برابر نور مستقیم خورشید آسیب می‌ بینند. به همین دلیل در آشپزخانه‌ هایی که نور مستقیم ندارند قابل استفاده هستند.

انتخاب رنگ کابینت

قاعدتاً بعد از انتخاب طراحی سبک و جنس کابینت‌ ها، دیگر نوبت به انتخاب رنگ مناسب برای کابینت آشپزخانه‌ ها می‌رسد. اصولا اکثر عروس خانم‌ها علاقه دارند که رنگ کابینت‌ها را با وسایل داخلی آشپزخانه‌ هایشان مانند: میز ناهارخوری، یخچال، بخش جزیره هماهنگ کنند. همچنین سبک آن ها از دیگر شاخص‌ها و رنگ‌های خانه متمایز باشد.

اگر شما هم به دنبال انتخاب رنگ مناسب برای کابینت‌ های آشپزخانه‌ های کوچک هستید، حتماً باید به فکر انتخاب رنگ‌ هایی روشن مثل خاکستری، سفید، شیری و کرم باشید. شاید شما هم به عنوان یک تازه عروس و داماد بخواهید، همه چیز به خصوص کابینت آشپزخانه شما سفید رنگ باشد. سفید در واقع رنگی از سادگی و تمیزی است. حتی تمیز کردن آن راحت‌ تر و فضا را دلبازتر نشان می‌ دهد.

این رنگ به خوبی نشان می‌ دهد که این آشپزخانه مخصوص یک عروس داماد است. اما اگر به هر دلیلی نخواستید که از موارد معمول تبعیت و پیروی کنید و جزء آن دسته از زوج‌ های قانون شکن می‌ باشید، می‌ توانید به دنبال رنگ‌ های شاد‌تر و با شور و شوق‌ تر بروید. کافیست کمی جسارت و شجاعت به خرج دهید و رنگی را که مورد علاقه‌ تان است، اما بسیاری از افراد چندان استفاده نمی‌ کنند، انتخاب کنید.