آموزش رویت

ساختمانچی

انتخاب و آشنایی با انواع سبک دکوراسیون داخلی از اهمیت ویژه ای در طراحی خانه برخوردار می باشد. طراحی داخلی در تنوع وسیعی از سبک ها و مدل ها، اجرا می شود.

با این حال هر کدام ویژگی، بافت و عملکرد خاص خود را دارند. برای الهام‌گرفتن و یا آگاهی‌یافتن از بخش های منحصر به فرد برای ایده پردازی و یا دانستن پیشینه طرح و همچنین نشان دادن خلاقیت موجود در هر طرح، نمونه ای ارائه می دهند.

بنابراین دانستن این که چه چیزی سبک های طراحی داخلی را از هم متفاوت می کند، می تواند خیلی راحت باشد. اطمینان حاصل کنید که سبک مناسب برای فضا و خواسته خود را انتخاب کرده‌اید. بنابراین بدون هیچ زحمتی فضایی چشم نواز برای خود به وجود بیاورید.

در این نوشته از ساختمانچی انواع سبک های دکوراسیون داخلی با خصوصیات و ویژگی های منحصربفرد خود به شما معرفی می شوند. با فراگیری انواع سبک ها به راحتی می توانید به تفاوت بین آن ها پی ببرید و مناسب ترین سبک را برای منزل خود انتخاب نمائید.

انواع سبک های رایج در دکوراسیون داخلی

سبک مدرن

طراحی و معماری مدرن، اصطلاح گسترده‌ای برای سبک های دکوراسیون داخلی است که در عصر حاضر رواج دارد. به عبارت دیگر نوعی تجلیل از تکنولوژی، مواد و ترکیب از طریق انتخاب طرح هایی است که دارای اعتبار، شفافیت و کارایی می باشند.

سبک مدرن با الهام از هنر مدرنیسم، در آغاز قرن بیستم متولد شد و رابطه بین بشر، فضا و هنر زیبایی شناختی را محکم کرد. در این سبک دکوراسیون داخلی، ساختمان چیزی بیشتر از یک پوسته قابل سکونت به شمار می رفت و در حال حاضر نیز به عنوان مکانی برای زندگی نمایان می شود.

بنابراین، معماری مدرنیسم اغلب یک پوشش پیچیده از برنامه نویسی کاربردی، ساختارهای دقیق و خطوط و هندسه واضح و مشخص است. در اینجا همانطور که تاکید بر سادگی ظاهری طرح ها و کاربردی بودن آن ها است، پیروی از اصول اولیه یک طرح نیز بخشی جدایی ناپذیر از طراحی است.

سبک مدرن

سبک میانه قرن

سبک میانه قرن توصیف سبکی است که پس از جنگ جهانی دوم دچار شتاب شد. با انعکاس جنبش بین المللی و سبک Bauhaus، به علت کاربرد واضح از رنگ ها، خطوط مشخص و ارتباط تعاملی که با طبیعت و دنیای بیرون خانه برقرار کرد، از دیگر سبک های دکوراسیون داخلی متمایز گردید.

در سبک میانه قرن تاکید بر روی تقویت روابط بین فردی است. بدین معنا که فضا در این دیدگاه به عنوان چیزی بیش از یک وسیله کاربردی مورد توجه قرار دارد و به عنوان نمودی از ایدئولوژی های شخصی و اجتماعی پس از جنگ جهانی دوم و با تاکید بر انسانیت ظاهر شد.

در این سبک طراحی داخلی، طرح ها دست و دل بازانه هستند و از دیوارهای اضافی در فضا استفاده نمی شود. همچنین بر زمینه های مشترک و ایجاد ارتباط گسترده بین خانه و طبیعت اطراف آن تاکید می شود.

فضاهای تحت طراحی این سبک دکوراسیون داخلی به جنبه کاربردی فضا، زیبایی و چشم نواز بودن طرح که به سبک مدرنیسم نیز گره خورده است توجه می شود. مجموعه رنگی که در این سبک دکوراسیون داخلی استفاده می شود معمولا طیفی از رنگ نارنجی، زرد، سبز و قهوه ای است.

سبک میانه قرن

سبک مینیمالیسم

طراحی داخلی به سبک مینیمالیسم، تحت تاثیر جنبش های هنری مینیمالیسمی دهه های 1960، 1970 می باشد. این سبک با الهام از طراحی سنتی ژاپنی و فلسفه Zen، مفاهیم قوی مدرنیسم را در قالب تقریبا سختگیرانه ارائه می دهد.

مینیمالیسم با هدایت المان ها به سمت اصول اولیه خود، بر روی کارایی طراحی تکیه دارد. در سبک مینیمالیسم از آشفتگی و یا شلوغ کاری خودداری می شود. هدف از این کار به حداکثر رساندن تاثیرات بصری و استفاده اساسی از فضا است.

در این سبک دکوراسیون داخلی عناصر و نقش و نگارها به حداقل می رسند و به طور واضح به کار نمی روند. همچنین رنگ ها در توناژ ملایم با یک یا دو طیف در مرکز طرح به کار می روند. علاوه بر آن تکرار، حرکات خطوط و به کارگیری سخاوتمندانه نور طبیعی این فضای داخلی را روشن و پویا نگه می دارد.

سبک مینیمالیسم

سبک اسکاندیناوی

طرح های اسکاندیناوی مانند دیگر سبک های مدرن، به دنبال سادگی طرح و کاربردی بودن آن است. با این حال بر قابلیت استفاده از مجموعه رنگ نیز تاکید می کند. طراحی سبک اسکاندیناوی تحت تاثیر ایده های طراحی دموکراتیک بین کاربرد که در سبک مینیمالیسم بر آن تاکید می شود و خواسته های صمیمانه و شخصی، موازنه دقیق برقرار می کند.

این سبک دکوراسیون داخلی با استفاده از مواد طبیعی، تزئینات و جزئیات ساده مشخص می شود. پالت رنگی مورد استفاده در این سبک با رنگ سیاه و سفید همراه با خاکستری، آبی و یا استفاده محدود از رنگ ها به چشم استراحت می دهد.

طرح ها و فرم ها بیشتر گرد و موجدار هستند و از طریق ترکیب با مواد طبیعی، حتی در ساده ترین طرح بندی و ترتیب ها، نوسان بسیار بهتری را ایجاد می کند.

سبک اسکاندیناوی

سبک صنعتی

طراحی داخلی به سبک صنعتی چشم اندازی مدرنیسم برای بهره وری و کاربردی‌بودن طرح ها ارائه می دهد. بدین معنا که بخش های قابل تغییر یک ساختمان را به شکل زیبای اولیه آن تبدیل می کند.

تیرها، ستون ها، لوله ها، مجراها و لبه تیرها بیرون زده می شوند تا بر صنعتی بودن تأکید کنند و طراحی داخلی را در شکلی بسیار مردانه و قوی ارائه دهند.

برخلاف بسیاری از جنبه های دیگر جنبش مدرن، محیط های صنعتی در بکارگیری مواد زبر و خشن محدودیتی ندارند. آن ها از مواد کهنه و بازیافتی در طراحی خود استفاده می کنند.

طراحی داخلی به سبک صنعتی اغلب در نوع انتخاب برای مثال برای تبدیل انبارها و بازسازی اتاق زیر شیروانی، از رنگ های گرم و خنثی مثل خاکستری و قهوه ای استفاده می کند.

آهن یا فولاد، بتن نما و آجر کاری ناتمام را در ساختمان بکار می برد. برای کامل کردن ظاهر کار هنگام انتخاب مبلمان و تزئینات، از طرح های صنعتی آنتیک بهره می برد.

سبک صنعتی

سبک معاصر

سبک معاصر، با توجه به تعریف زیادی که از آن می شود، سبکی در حال جریان است و پالت رنگ آن همچنان در حال تکامل می باشد و در هر زمان انعکاسی از مد و سلیقه می باشد.

به این ترتیب نمی توان این سبک را به عنوان مجموعه ای از ایده ها، نیت ها یا صفات بدانیم. با این حال، به عنوان یک سبک طراحی با ارائه یک رویکرد متعادل تر و قابل انعطاف تر برای طراحی داخلی، از زیبایی شناسی مدرنیسم جدا می شود.

طراحی داخلی معاصر در حال حاضر به شدت با الهام از سبک مدرن میانه قرن که در حال حاضر مورد پسند عموم است، اصولی را قرض می گیرد. با این حال این عناصر، رنگ ها و خطوط در ترکیب ملایم تری قرار می گیرند. تلاش بر این است که به همان اندازه که کارایی و کاربردی بودن طرح اهمیت دارد، شکل ظاهری آن نیز مورد رضایت افراد قرار گیرد.

فضاهای مطابق این سبک دارای محیطی بسیار گرم و آرام بخش است که ساختار بسیار طبیعی دارند و نه بسیار سرد و نه خیلی رسمی هستند.

سبک معاصر

سبک شهری

تاکید طراحی داخلی شهری بر روی عناصر و طرح هایی است که سبب ایجاد بافت شهری در داخل ساختمان می شود. از این که از مواد و ترکیبات غیرمعمول استفاده کنید هراس نداشته باشید.

در این سبک دکوراسیون داخلی، ایده ها به شکل متمایز و منحصر به فرد بوده و اغلب بدون توجه به قوانین و اصول خاص به کارگرفته می شوند. در سبک شهری از ایده های صنعتی حمایت می شود. ویژگی های ساختاری، اجزای صنعتی و کانال کشی روباز در این سبک، بسیار شبیه به سبک صنعتی است.

با این حال این عناصر در فضاهای باز و شفاف که در رنگ های روشن و سطوح تمیز قرار می گیرند و یک نوع زیبایی ظاهری زنانه به طرح اضافه می کنند، با یکدیگر ترکیب می شوند. در حقیقت، طراحی داخلی به سبک شهری معمولا همراه با مقدار زیادی افراط گری هنری است که اغلب توضیحی برای آن ارائه نمی شود.

سبک شهری

سبک کلاسیک

سبک سنتی مغروق در راحتی و افراط گرایی دکوراسیون کلاسیک اروپایی، به گذشته برگشته تا ایده هایی برای آینده ایجاد کند. رویکرد ارائه شده توسط این سبک مطابق و همراه با بکارگیری مجدد ایده های کلاسیک است و از عناصر آزمایش شده، نقش و نگارها و تناسبات مطابق با سبک زندگی مدرن استفاده می شود.

بخوانید!  عکس، طرح و مدل دیوارکوب تزیینی

فضای داخلی سنتی توسط طرح های خاص خود از دیگر سبک ها جدا می شود. صندلی هایی که در عقب باله دارند، قطعات مبلمانی که بطور استادانه تولید شدند، میزهایی که پایه هایی شبیه سر پنجه دارند و دیگر مبلمان و طرح های خاص که معمولا ریشه در قرن 18 انگلیس، نئوکلاسیک ها، کشور فرانسه یا سبک های استعماری دارند مورد استفاده قرار می گیرند.

پس زمینه ها معمولا روشن و ساده هستند و با رنگ های غنی، خطوط و پروفیل هایی که فضایی سرشار از طرح های کلاسیک را ایجاد می کنند، ترکیب شدند. مبلمان چوبی تیره جلاخورده و با ظرافت حکاکی‌شده و تزئینات معماری در سبک کلاسیک به وفور یافت می شود.

سبک کلاسیک

سبک آرت دکو

در دکوراسیون به سبک آرت دکو طرح های جسورانه و شگفت انگیز در شکلی ظریف از طریق تعادل مطلق و محدودیت ارائه می شوند. این سبک دکوراسیون داخلی که ریشه در هیجان و زرق و برق پس از جنگ اروپا و آمریکا دارد، در دهه 1920 به وجود آمد تا یک دیدگاه جدید از زیبایی برای یک زمان جدید ارائه کند.

در قلب این سبک، با کمک خطوط و هندسه که مسئولیت طراحی و ترکیب را به عهده می گیرند، نظم و تقارن حرف اول را می زند. شکل های زاویه دار، طرح های لایه ای و منحنی های ضخیم، به طرح ها جذابیت می بخشند.

زیبایی در کروم براق و اتصالات برنجی، رنگ براق، چوب جلا می شود و فراوانی شیشه ها و عناصر آینه ای انعکاس می یابد. این سبک با نورپردازی و ویژگی متمایز که از طریق لایه بندی چراغ ها در بالا و پایین به دست می آید از دیگر سبک ها متمایز می باشد.

سبک آرت دکو

سبک روستیک

گرم و دنج‌‌بودن در سبک روستیک نکته ای کلیدی است. چرا که فضاهایی که به این سبک دکوراسیون داخلی طراحی می شود، یادآور فضای گرم کلبه های همیشه جذاب است.

به همین ترتیب این سبک می تواند در سنت های مختلف (انگلیسی، فرانسوی، توسکانی یا اسکاندیناوی) ریشه داشته و تنها ویژگی های ظاهری آن ها با یکدیگر متفاوت باشد.

با این حال هر یک از این طرح ها دریک مورد با یکدیگر مشترک هستند و آن علاقه و احترام به طبیعت و روستا است. این فضاها پر از چوب، سفال و مجموعه ای از مواد طبیعی با حسی صمیمانه هستند.

رنگ های گرم ملایم و پارچه های طرح دار و همین طور دیوارهای کاغذی در این سبک دارای محبوبیت هستند. تنوع بسیاری در این سبک وجود دارد. در سبک روستیک مجموعه ای از عناصر و ویژگی ها در کنار هم ترکیب می شوند تا گرما، سیالیت و تعادل را در محیط ایجاد کنند.

سبک روستیک

سبک ساحلی

این سبک با نشاط، آرام و به طرز هیجان انگیزی متنوع و مانند اقیانوس آرام است. سبک ساحلی، الهام خود از طبیعت را به ابعاد و شکل جدیدی نمایش می دهد. این سبک به جای تزئین داخلی با مواد، نقوش و عناصر مربوط به اقیانوس، یک مرحله فراتر می رود و زیبایی را ارائه می دهد که به طور یکپارچه یادآور خورشید و دریا است.

البته نور طبیعی در ابعاد وسیع، از جمله مهم ترین ویژگی این سبک است. ویژگی دیگر آن استفاده ماهرانه از تضاد رنگ سفید و آبی است که این سبک را از سایر سبک ها جدا می کند. رنگ های آبی دریایی، سبز آبی و فیروزه ای سایه های بی شماری از رنگ آبی که در نور خود را زیباتر نشان می دهند.

مواد طبیعی که یادآور تابستان هستند در این سبک به وفور به چشم می خورد. البته این امکان وجود دارد که برای به حداکثررساندن تاثیر زیبایی شناسی به طور کامل تم ساختمان را می توان با استفاده از صدف ها، طناب ها، تصویرهای دریایی و تخته پاره ها دریایی طراحی کرد.

سبک ساحلی

سبک سنتی

سبک سنتی شیک و با شکوه در دهه 1980، زیبایی شناسی سنتی بریتانیا را با ایجاد جلوه های چشم نواز، ملایم و زنانه دوباره ایجاد کرد. این سبک با نمایش فضاهای بسیار روشن و دلباز، توازن متمایزی بین ظاهر کهنه یک کلبه انگلیسی و تجملات ظریف و تاثیرگذار طرح های کلاسیک ایجاد نمود.

نتیجه این تلفیق یک نوسان کاملا رومانتیک همراه با استفاده از چیزهای جالب در زندگی است. کتان نرم و پارچه لنین فرانسوی با طرح های سیال که در این سبک استفاده می شوند اوج زیبایی در نقاشی را به نمایش می گذارند.

اثر گذر زمان با مجموعه ای از عناصر و ویژگی های قدیمی و با کیفیت، به فضا شادابی و سرزندگی می بخشد. این سبک به مبلمان جدید ظاهری قدیمی و رنگ و رو رفته می دهد تا ملایمت بیشتری به ظاهر، احساسات و رنگ کلی دکوراسیون ببخشد.

سبک سنتی

سبک التقاطی

دکوراسیون داخلی به سبک التقاطی به طور شگفت انگیز، غیر منتظره و بی مهابا قوانین را در هم می شکند و درخشان ترین هویت ها را تشکیل می دهد.

این سبک هیچ‌گونه دستورالعمل یا قانون مشخصی برای خود ندارد. سبک التقاطی به طور آزادانه از دیگر سبک ها الهام می گیرد و مجموعه ای از  ایده ها و الهامات را متناسب با فضا و هدف با هم هماهنگ می کند و در دسترس قرار می دهد.

اصولا، سبک التقاطی با تنوع و لایه بندی های زیادی همراه است و با زبردستی از این لایه ها استفاده می کند تا یک ریتم کلی که موجب سرزندگی دکوراسیون خانه می شود ایجاد کند و از طاقت فرسا بودن محیط جلوگیری به عمل آورد.

این سبک بر حساسیت طراحی تاکید می کند تا هرج و مرجی که در آن وجود دارد را کم کرده و از طریق رنگ، ترکیب، تعادل و مواد، در محیط هماهنگی ایجاد نماید. در طراحی داخلی التقاطی، پارچه و بافت نقش مهمی در ایجاد تغییرات و لایه ها به فضا و زیبایی شناختی بدون اختلال در یکپارچگی و انسجام ایفا می کنند.

سبک التقاطی

سبک آنتیک

بر خلاف نظر مردم، سبک آنتیک به معنای ایجاد یک سمساری در خانه شما نیست بلکه بدان معناست که حتی اگر همه چیز قدیمی باشد جذابیت آنتیک بودن را دارد.

در واقع، این سبک احترام به دهه 40 و 50 است. زمانی که پس از جنگ جهانی دوم مردم با یکدیگر هماهنگی و همکاری داشتند و از المان های در دسترس استفاده می کردند تا بتوانند خانه های خود را بازسازی کنند و فضاهای گرم و دوست داشتنی ایجاد نمایند.

این زیبایی شناسی بر اصل “ترکیب و مطابقت” استوار است و عمدتا در طول زمان سرزندگی خود را داشته، بکار رفته و آزمایش شده است. به عنوان یک قانون کلیدی، حرکت خطوط در این سبک بسیار مهم می باشد. این می تواند از طریق تضاد الگوها و نقوش و یا از طریق ترکیب پروفایل ها و طرح ها ایجاد شود.

بنابراین رنگ ها معمولا در طیف روشن و خنثی هستند و رنگ های روشن فقط برای ایجاد تاثیر بیشتر طرح ها استفاده می شوند. در واقع دکور در یک محیط به سبک آنتیک بر افزایش زیبایی تاکید دارد و تلاش می کند تا ظرافت خاص و زییایی را به محیط بیفزاید.

سبک آنتیک

سبک آسیایی zen

دکوراسیون zen با بیان اصل فلسفه سنتی ژاپن به زندگی، همانند دیگر سبک های مشابه بر تعادل، هماهنگی و توجه تاکید دارد. برخلاف بسیاری از سبک ها، فضاهای مطابق با سبک zen کمتر با اشیاء شلوغ می شوند و بیشتر به ایجاد سکوت و آرامش چه در درون و چه در بیرون می پردازند.

در این سبک هر خط، شکل و سطح با تفکر دقیق و کارآیی قرار می گیرد و هیچ افراط گرایی و تجملی پذیرفته نمی شود. مجموعه موادی که استفاده می شوند اساساً ارگانیک هستند و از جنس چوب و الیاف طبیعی می باشند.

سبک موجود رابطه نزدیکی با طبیعت دارد. این عناصر را بخوبی بکار می گیرد و آن ها را در طرح و زیبایی شناسی سبک خود قرار می دهد. رنگ ها با تن ملایم و طبیعی، با هماهنگی و با تعادل مداوم در سطح و فضا بکار می روند.

سبک آسیایی zen

سبک بوهمیایی

سبک بوهمی با افراد آزاد، فعال و سرزنده در ارتباط است که فلسفه غیر قراردادی شخصی خود را بدون هیچ گونه محدودیتی از هنجارهای جامعه معاصر ابراز می کنند. فردیت برجسته آن ها نیز در داخل خانه ها نمایان می شود.

بخوانید!  راهنمای انتخاب آینه دکوراتیو[طرح کلاسیک، لوزی و دیواری]

بنابراین ویژگی منحصر به فردی، شگفت انگیز و زنده، منجر به ایجاد سبک خاصی از طراحی می شود که به نام “boho” یا “boho-chic” می باشد. سبکی که محبوبیت فراوانی دارد و بسیاری از مردم آن را پذیرفتند.

Vie Bohème اجازه می دهد تا آزادی کامل و شخصیت قوی و سلیقه شخصی در طراحی نمایان شود و فضای داخلی مطابق این سبک همانطور که بسیار متفاوت است، با طرح های شیک، شگفت انگیز و ترکیبی، لوازم جانبی و رنگ ها مشخص می شود. در نگاه اول هیچ انسجامی چه در ویژگی های طراحی و چه در مجموعه رنگی آن نمی باشد.

در این سبک فضا هم در تعداد اقلام و هم در اشکال و طرح ها بسیار شلوغ است. مبلمان ترکیبی جذاب از آیتم های قدیمی حتی وسایل رنگ و رورفته و مدرن انتخاب می شوند. پارچه ها و لوازم جانبی پر زرق و برق می باشند و نقش و نگار و طرح های پارچه های موجود در محیط به ایجاد فضایی شاد و سبک زندگی آزاد کمک می کنند.

سبک بوهمیایی

نکات کاربردی انتخاب سبک دکوراسیون خانه

انتخاب سبک باید مناسب با فضای موردنظر و نوع کاربرد آن باشد. به این ترتیب می توان گفت انتخاب سبک مناسب امری چالش برانگیز می باشد. برای انجام این کار نیاز به دقت زیادی است. زیرا یک تصمیم نادرست ممکن است به جای ایجاد فضایی زیبا و آرام بخش باعث ایجاد هرج و مرج شود.

کاری که بیش تر افراد در این موقعیت انجام می دهند، انتخاب رایج ترین و مطمئن ترین راهکار می باشد که در اغلب موارد نتیجه موردنظر را در پی ندارد. اغلب افراد در این مواقع انتخابی شتابزده انجام می دهند.

در این جا نکاتی در جهت یک انتخاب صحیح را با شما در میان می گذاریم تا با به کارگیری آن ها نتیجه ای رضایت بخش از سبک انتخابی خود داشته باشید. به یاد داشته باشید که مهم تر از همه، الویت و علایق شخصی شما می باشد.

نکات کاربردی انتخاب سبک دکوراسیون داخلی

تعیین میزان بودجه

در ابتدا، میزان هزینه ای که قصد پرداخت در این زمینه دارید مشخص کنید. اگر این میزان بودجه به اندازه ای نیست که پاسخگوی اجرای سبک موردنظر در تمام قسمت های خانه باشد، اتاقی را انتخاب کنید که بیشترین تاثیر در زیباسازی خانه را دارد. سپس می توانید با گذشت زمان به طراحی سایر قسمت های خانه نیز بپردازید.

تعیین میزان بودجه

اجتناب از یک شکل سازی

نکته ای که از گذشته تا به امروز اکثریت افراد در طراحی خانه خود از آن استفاده می کنند، به کارگیری ایده یک شکلی تمام اِلمان های موجود در اتاق می باشد. برای مثال اکثریت تمایل دارند تنها از یک رنگ مشابه در تمامی قسمت ها و وسایل مختلف استفاده نمایند.

متاسفانه اکثریت افراد از این قانون پیروی می کنند. البته که سِت کردن وسایل زیبایی خود را دارد، اما شما می توانید بر اساس سلیقه شخصی خود وسایل موجود در اتاق را انتخاب کنید و فضای اتاق را بازسازی نمایید.

اجتناب از یک شکل سازی

در این جا تنها نکته ای که باید به یاد داشته باشید توجه به تناسب، توازن و مقیاس در انتخاب المان های تزئینی می باشد. برای مثال در اتاق هایی که سقف چندان بلندی ندارند، از مبلمان های بزرگ استفاده نکنید. در چنین فضایی استفاده از میزهای دایره ای شکل می تواند انتخاب خوبی باشد.

استفاده از میزهای دایره ای شکل

الویت اول، انتخاب اتاق خواب

اگر طراحی اتاق خواب برای شما در الویت قرار ندارد، کمی در آن تجدید نظر کنید. اتاق خواب مکانی است که بیشترین زمان را در آن می گذرانید. برای این کار بهتر است با انتخاب لوازم تخت با کیفیت شروع کنید.

هر آن چیزی که باعث تغییر در حال و هوای شما می شود خریداری کنید و از آن در اتاق خواب خود استفاده نمایید. رنگ دیوارها را تغییر دهید و اگر قسمتی از دیوار آسیب‌دیده آن را تعمیر نمایید. انتخاب پرده مناسب را فراموش نکنید.

الویت اول، انتخاب اتاق خواب

اگر شما از جمله افرادی هستید که صبح ها دیر از خواب بیدار می شوید، بهتر است از پرده های کلفت تر استفاده کنید تا نور باعث اذیت شما نشود. برای خرید تخت و لوازم آن از جمله روتختی از پرداخت هزینه زیاد هراس نداشته باشید، چرا که فضای تخت، نمایانگر شخصیت شما می باشد.

روتختی

اجتناب از خرید کلی

بسیاری از افراد قبل از شروع زندگی در خانه جدید، وسایل آن را خریداری می کنند، اما انجام چنین کاری درست نیست. برای خرید وسایل جدید نیاز به حداقل دو ماه زندگی در خانه جدید می باشد.

اجتناب از خرید کلی

استفاده از رنگ های مکمل

جادوی رنگ ها در برطرف کردن بدترین مشکلات در خانه های جدید و قدیمی نهفته است. نکته مهم تر این است که رنگ آمیزی از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه است و تمام جنبه های طراحی داخلی را پاسخگو می باشد.

برای مثال تعویض مبلمان باعث ایجاد فضایی مدرن می شود، اما تغییر رنگ دیوارها باعث می شود حس و حال کلی فضا عوض شود. استفاده از رنگ ها تنها به رنگ آمیزی دیوارها و یا رنگ مبلمان محدود نمی شود. حتی اگر در انتخاب رنگ های مکمل در هنگام خرید پرده، فرش و اکسسوری ها دقت کنید، نتیجه خوب و قابل انتظاری در پی خواهد داشت.

استفاده از رنگ های مکمل

انتخاب رنگ بر اساس علایق شخصی

بسیاری از افراد ممکن است نظرهای متفاوتی در زمینه انتخاب رنگ داشته باشند. بهترین راهکار در انتخاب رنگ مناسب، انتخاب رنگ مورد علاقه شما و سپس ترکیب رنگ های مکمل با آن می باشد.

انتخاب رنگ بر اساس علایق شخصی

انتخاب رنگ یک موضوع کاملا شخصی تلقی می شود. برای مثال اگر مدت هاست به استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون خانه علاقه دارید، همین حالا به استفاده از آن فکر کنید.

زمانی که رنگ اصلی انتخاب شد، ایده های انتخاب رنگ دیگر وسایل خود به خود به ذهن شما خطور خواهد کرد. تنوع در طراحی داخلی از نکات خوب و برجسته می باشد. این کار باعث تغییر کلی در فضای اتاق بدون صرف هزینه های گزاف، می شود.

اندازه گیری دقیق ابعاد اتاق

قبل از اقدام به هرگونه خرید، ابعاد اتاق موردنظر را اندازه گرفته و تمام جنبه ها از جمله محل قرارگرفتن درب، راه پله ها و… را در نظر بگیرید.

نکته مهمی که در هنگام خرید مبلمان باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب اندازه مناسب مبلمان مطابق با بلندی سقف می باشد. قبل از خرید هرگونه وسیله ای به تمامی جوانب آن از جمله تطابق پذیری آن با دیگر اِلمان ها فکر کنید.

اندازه گیری دقیق ابعاد اتاق

ارائه چند نکته جالب در در طراحی مدرن

  • کاربرد را فدای ظاهر نکنید.
  • از وسایل تزئینی به میزان زیاد استفاده نکنید.
  • سعی کنید از توازن نامتقارن در طرح کلی و حتی خرید مبلمان استفاده نمایید.

ایده های طراحی خانه به سبک معاصر

  • از وسایل چشمگیر استفاده کنید، اما به یاد داشته باشید زیاده روی نکنید.
  • از اشکال هندسی استفاده کنید.
  • به دنبال وسایل منحصربفرد باشید.

ایده های طراحی خانه کلاسیک

  • در فضای خانه های کلاسیک همه وسایل باید قرینه و متوازن باشند.
  • از ایجاد یک مرکز کانونی غافل نشوید. توجه کنید که سایر وسایل باید با توجه به این نقطه چیده شوند.
  • از متریال و رنگ های طبیعی استفاده نمایید.
  • ایجاد فضای چشم نواز در الویت قرار دارد.
ایده های طراحی خانه کلاسیک

کلام پایانی

ما در این نوشته از ساختمانچی به معرفی انواع سبک های رایج در دکوراسیون منزل پرداختیم. امیدواریم مطالعه این مطلب نکات مهم و ارزشمندی را در اختیار شما کاربران گرامی قرار داده باشد. شما از چه سبکی در طراحی داخلی خانه خود استفاده کرده اید؟

در صورت تمایل نظرات خود را در این مورد با ما در میان بگذارید. در انتها عکس هایی از استفاده از سبک های مختلف در دکوراسیون داخلی را با شما عزیزان به اشتراک می گذاریم که امیدواریم از تماشای آن ها لذت ببرید و جهت ایده‌گرفتن آن ها را بکار برید.

تزیین خانه
دیزاین منزل
تزیینات خانه
تزیینات خانه
دیزاین خانه
شومینه
تابلوهای تزیینی
عکس رایج ترین سبک های دکوراسیون داخلی
عکس رایج ترین سبک های دکوراسیون داخلی
عکس رایج ترین سبک های دکوراسیون داخلی