آموزش رویت

ساختمانچی

بسیاری از افراد به استفاده از کاغذ دیواری اتاق خواب علاقمند می باشند، اما در این میان تعداد کمی از افراد به چگونگی استفاده از این المان در این فضا توجه می کنند. به یاد داشته باشید که از کاغذ دیواری تنها برای پوشاندن دیوار استفاده نکنید و نگاهی فراتر به آن داشته باشید.

در صورتی که تمایل به استفاده از کاغذ دیواری در طراحی اتاق خواب دارید، باید در نظر داشته باشید که این المان نقش اصلی در این زمینه ایفا کرده و باید در انتخاب و استفاده از آن توجه ویژه ای داشته باشید. آیا شما از آن دسته افرادی هستید که به استفاده از این المان در طراحی اتاق خواب علاقمند هستید؟

آن چه که در این مطلب از ساختمانچی به بیان آن می پردازیم، ارائه ایده هایی در زمینه استفاده از کاغذ دیواری در اتاق خواب می باشد. بدون شک استفاده از ایده های ارائه‌شده می تواند در اجرای یک طراحی زیبا به شما کمک کند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

ایده های استفاده از کاغذ دیواری در اتاق خواب

انتخاب رنگ مناسب کاغذ دیواری

اولین قدمی که در هنگام انتخاب کاغذ دیواری باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب رنگ مناسب می باشد. رنگ کاغذ دیواری باید به گونه ای باشد که با رنگ سایر المان های مورد استفاده در اتاق خواب هماهنگی داشته باشد.

برای مثال اگر تمایل به استفاده از کاغذ دیواری خاکستری رنگ دارید، باید توجه داشته باشید که رنگ تخت خواب، کوسن، پتو، پرده و سایر المان ها با این رنگ هماهنگی داشته باشد.

این کار نه تنها باعث هرچه زیباتر شدن اتاق خواب می شود بلکه در ایجاد انسجام و عمق بخشی به فضای موردنظر نیز کمک می کند. هم چنین توجه به اندازه اتاق خواب نیز می تواند در انتخاب رنگ مناسب کاغذ دیواری به شما کمک کند.

برای مثال بهتر است در طراحی اتاق خواب کوچک از رنگ های روشن بیش تر استفاده نمایید. هم چنین بد نیست بدانید که هرچه اندازه اتاق بزرگ تر باشد، استفاده از کاغذ دیواری که در طراحی آن از الگوهای بزرگ استفاده می شود، نتیجه بهتری در پی دارد.

در مقابل بهتر است در هنگام طراحی اتاق خواب کوچک از کاغذ دیواری که از الگوهای کوچک در آن ها استفاده می شود، استفاده نمایید.

کاغذ دیواری اتاق

طراحی یک دیوار غالب با استفاده از کاغذ دیواری

استفاده از کاغذ دیواری در جهت طراحی یک دیوار غالب ایده بسیار مناسبی می باشد. منظور از طراحی دیوار غالب، طراحی دیواری است که در نگاه اول باعث جلب توجه افراد شود؛ از این رو استفاده از کاغذ دیواری با رنگ و طرح غالب می تواند در اجرای این ایده به شما کمک کند.

به این منظور انتخاب دیواری که تمایل به اجرای طراحی غالب برای آن دارید، اولین نکته ای است که باید به آن توجه داشته باشید. چرا که این دیوار می تواند به نقطه کانونی در اتاق خواب نیز تبدیل شود.

در بیشتر مواقع در طراحی دیوار اتاق خواب، دیواری که در پشت تخت خواب وجود دارد به این منظور مورد استفاده قرار می گیرد. در صورت تمایل می توانید دیواری که در بدو ورود به اتاق خواب در معرض دید قرار دارد نیز انتخاب نمایید.

مدل کاغذ دیواری اتاق خواب

زیباسازی دیوار پشت تخت خواب با کاغذ دیواری

خرید یک تخت خواب ممکن است هزینه زیادی در برداشته باشد. از آن جایی که خرید تخت خوابی که از پشتی بلندی برخوردار است امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است، می توانید با استفاده از یک کاغذ دیواری نمایی مشابه به دیوار پشت تخت خواب ببخشید.

بخوانید!  رنگ سبز آبی و ایده های استفاده از آن در طراحی دکوراسیون داخلی

بدون شک استفاده از کاغذ دیواری برای این قسمت بسیار مقرون به صرفه تر می باشد. دقت کنید که عرض کاغذ دیواری باید بزرگ تر از عرض تخت خواب باشد.

اگر تمایل دارید هر از چند گاهی نسبت به تعویض کاغذ دیواری اقدام نمایید، می توانید از انواعی از آن ها که قابل تعویض می باشند، استفاده نمایید.

طرح کاغذ دیواری

القای بافت به فضای اتاق خواب با استفاده از کاغذ دیواری

کاغذ دیواری می تواند به عنوان المانی که باعث القای بافت به فضای اتاق می شود، مورد استفاده قرار گیرد. امروزه با توجه به گستردگی انواع کاغذ دیواری، نمونه ای از آن ها که دارای بافت می باشند، می توانند نمای زیبایی در اتاق خواب ایجاد نمایند.

استفاده از کاغذ دیواری با این ویژگی ها می تواند در ایجاد جذابیت دیداری نیز به شما کمک کند. وجود یا عدم وجود بافت در کاغذ دیواری به متریالی که برای ساخت آن استفاده می شود، بستگی دارد.

پیشنهاد ما استفاده از کاغذ دیواری که در ساخت آن از متریال طبیعی استفاده شده است، می باشد. بکارگیری کاغذ دیواری که در آن از طرح چوب و سنگ استفاده شده است نیز می تواند گزینه ای مناسب باشد.

طرح کاغذ دیواری اتاق خواب

استفاده از چند رنگ و طرح

هیچ الزامی در این که شما صرفاً باید از یک طرح کاغذ دیواری استفاده کنید وجود ندارد. ترکیب طرح های مختلف با هم کار سختی نیست، شما می توانید از چندین طرح و رنگ به طور همزمان در اتاق خواب استفاده نمائید. همان گونه که در تصویر زیر مشاهده می کنید ترکیب چند کاغذ دیواری تاثیر بیشتری در زیبایی دکوراسیون اتاق خواب زیر گذاشته است.

رنگ و طرح گوناگون کاغذ دیوایر

استفاده از کاغذ دیواری طرح برجسته

شما می توانید برای ایجاد کنتراست از کاغذ دیواری های طرح برجسته استفاده نمائید یا رنگ و طرح این عنصر دکوراتیو را در تضاد با مبلمان انتخاب نمائید. علاوه بر آن استفاده از کاغذ دیواری های تیره و روشن در کنار هم نیز تضادی زیبا در فضا ایجاد می کنند.

کاغذ دیواری طرح برجسته

استفاده از کاغذ دیواری های بافت دار

استفاده از این کاغذ دیواری ها روش مناسب دیگری برای ایجاد جذابیت در اتاق خواب محسوب می شود. امروزه کاغذ دیواری های زیبایی با طرح و بافت متفاوت در بازار یافت می شوند که دارای جذابیت بی نظیری هستند.

کاغذ دیواری های بافت دار

استفاده از کاغذ دیواری های راه راه

کاغذ دیواری های راه راه نمایی متفاوت در اتاق خواب ایجاد می کنند. اصولاً از این نوع کاغذ دیواری ها برای پوشش بخش تحتانی دیوار استفاده می شود. کاغذ دیواری های راه راه نمایی مدرن به اتاق می بخشند و طرح آن ها یا به صورت عمودی و یا به صورت افقی در بازار وجود دارند.

کاغذ دیواری با طرح راه راه عمودی سقف دیوار را بلندتر نشان می دهد و کاغذ دیواری با طرح افقی دیوار را عریض تر می کند.

کاغذ دیواری های راه راه

استفاده از کاغذ دیواری طرح کاشی

برای افزودن جذابیت و زیبایی به فضای اتاق خواب می توان از کاغذ دیواری های کاشی شکل و یا مربعی برای پوشش دیوار استفاده نمود. با توجه به سلیقه خود طرح موردنظر را انتخاب نمائید و بر روی دیوار نصب کنید.

کاغذ دیواری طرح کاشی

استفاده از کاغذ دیواری حاشیه دار

کاغذ دیواری های حاشیه دار بسیار زیبا و شیک بوده و قابل استفاده در اتاق خواب های کودکان و بزرگسالان می باشند. با استفاده از این کاغذ دیواری ها بدون صرف هزینه و وقت زیاد می توان دکوراسیون اتاق را با دیوارها تطبیق داد.

کاغذ دیواری حاشیه دار

استفاده از کاغذ دیواری گل دار

انتخاب یک کاغذ دیواری گلدار باعث ایجاد نمایی زیبا می شود. این نوع کاغذ دیواری بیشتر برای اتاق خواب های دخترانه مورد استفاده قرار می گیرد. اگر از این کاغذ دیواری برای پوشش تمام دیوارها استفاده شود، فضایی شلوغ ایجاد می کند.

بخوانید!  ایده های تزئین صندلی چوبی قدیمی

بهتر است از آن تنها برای پوشش دیوار اصلی و در کنار آن از کاغذ دیواری های ساده و حتی رنگ برای سایر دیوارها استفاده نمایید. اگر چنین کاغذ دیواری برای اتاق خود انتخاب می کنید استفاده از کوسن ها را فراموش نکنید.

توجه کنید که اِلمان های استفاده شده در اتاق با رنگ کاغذ دیواری ها هماهنگ باشد. انتخاب یک کاغذ دیواری با گل هایی به رنگ بنفش به عنوان رنگ غالب از جمله رنگ های پرطرفدار و زیبا می باشد.

در کنار این کاغذ دیواری استفاده از یک تخت سفید رنگ به همراه میزهای پاتختی به رنگ مشکی و یک آباژور ترکیبی بسیار زیبا ایجاد می کند.

استفاده از کاغذ دیواری گل دار

طراحی تم ساحلی با استفاده از کاغذ دیواری

برای طراحی یک تِم ساحلی از رنگ های آبی و سفید استفاده نمایید. توجه داشته باشید که خطوط عمودی باعث بلندتر نشان دادن سقف و خطوط افقی باعث عریض تر نشان‌دادن اتاق می شوند. برای تکمیل این طراحی می توانید از سبدهای سفید رنگ و اِلمان های چوبی استفاده نمایید.

طراحی تم ساحلی

استفاده کاغذ دیواری طرح چوب

کاغذ دیواری با طرح چوب باعث ایجاد فضایی گرم و دنج می شود. استفاده از این کاغذ دیواری ها برای زمانی که تصمیم به اجرای جزئیات ایده های معماری دارید مناسب می باشد.

استفاده کاغذ دیواری طرح چوب

استفاده از طرح های منحصربفرد

اگر به دنبال طراحی اتاق خواب زیبا و منحصربفرد هستید، استفاده از طرح هایی مانند طرح پروانه، نقشه و یا پرنده را فراموش نکنید. استفاده از طرحی که بیانگر علایق شخصی شما باشد باعث ایجاد شخصی سازی در اتاق می شود.

استفاده از طرح های منحصر بفرد

استفاده از کاغذ دیواری با اشکال هندسی

امروزه استفاده از کاغذ دیواری هایی که در آن از طرح های هندسی جذاب و رنگ های روشن استفاده شده است در بین بسیاری از افراد رواج دارد. استفاده از چنین طرحی برای طراحی دیوار اصلی بسیار مناسب می باشد.

اگر از کاغذ دیواری با طرح های هندسی در اتاق خواب استفاده کردید به یاد داشته باشید که برای سایر دیوارها از یک رنگ و طرح ملایم استفاده نمایید.

استفاده از چنین کاغذ دیواری برای اتاق خواب هایی که در طراحی آن ها از سبک معاصر استفاده می شود مناسب می باشد و قابلیت تبدیل به نقطه کانونی در اتاق خواب را دارد.

استفاده از کاغذدیواری با اشکال هندسی

نکات پایانی

آن چه که در این مطلب از ساختمانچی به بیان آن پرداختیم، ارائه ایده هایی در زمینه استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی اتاق خواب می باشد.

همان طور که می دانید کاغذ دیواری ها انواع مختلفی دارند؛ برای مثال انواع کاغذ دیواری های سه بعدی، داماسک، نورانی، پوستری، کلاسیک و مدرن موجود می باشند و شما می توانید با توجه به سلیقه شخصی و میزان هزینه ای که برای این کار در نظر دارید، نمونه ای مناسب از آن ها را انتخاب نمایید.