آموزش رویت

ساختمانچی

برج جام ملت یکی از همان برج هایی است که توجه هر شخص را در نگاه اول به خود جذب می کند. این برج با طراحی خاص خود نگاه مخاطب را به سمت خود می کشد و در ذهن او ماندگار می شود.

تا جایی که فرد به دنبال نام این برج و کنجکاو در مورد طراح آن می شود. برج جام ملت از ترکیب دو حجم الگو، با نمایی رقصنده و در حال حرکت دیده می شود.

طراحی این برج زیبا توسط، دفتر معماری مهندسان مشاور حرکت سیال، با طرحی از معماران بسیار کارکشته، جناب کاترین اسپریدونف و جناب مهندس رضا دانشمیر به کارفرمایی بانک ملت، بنا گردیده است.

برج جام ملت در تهران، خیابان شریعتی قرار دارد. این برج از محور شمال_جنوب به شمیران و از سمت شرق به موقعیت قدیمی و سنتی تهران مشرف می باشد.

متراژ این ساختمان 64 هزار متر مربع است که ارتفاع 100 متری دارد و در 34 طبقه، بنا گردیده است. این برج یکی از ساختمان های بلند تهران محسوب می شود.

برج جام ملت کاربری اداری_تجاری دارد. همچنین دارای یک پارکینگ 7طبقه، رستوران هایی مدرن با معماری و چیدمانی بسیار لوکس و سکوی فرود هلیکوپتر برای استفاده در مواقع لازم می باشد. با ما در این مقاله از ساختمانچی برای آشنایی بیشتر با این برج اداری_تجاری زیبا همراه باشید.

دسترسی و محل ساخت برج

این برج همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم واقع در خیابان دکتر شریعتی تهران و منطقه 3 می باشد. دسترسی به این برج از طریق بزرگراه های همت، رسالت، امام علی و صیاد شیرازی امکان پذیر است.

همین موقعیت ساخت عالی در محور شمال به جنوب، یک مزیت فوق العاده برای نمایش برج و از دید مراجعه کنندگان یک ویژگی مثبت به شمار می آید. منطقه انتخابی برای ساخت برج نیز خود باعث کلاس کاری بیشتر سازه گردیده است.

عکس برج جام ملت، سازه ای لوکس و خلاقانه در تهران

طراحی و معماری برج

طراح برج جام ملت از ترکیب دو مورد حجم و الگو استفاده کرده و طرح این بنا را در ارتفاعی 100 متری با 34 طبقه کشیده است. 80 درصد بنا متعلق به یک پلتفرم افقی می باشد که واحدهای تجاری در آن قرار دارند. 25 درصد به حجم عمودی تعلق دارد که حجم اصلی را در بر می گیرد و متعلق به واحدهای اداری مجموعه است.

این برج نمایی منحصر به فرد دارد که به دلیل الگوی ساخت، از هر طرف به یک شکل می باشد. متریال مورد استفاده در نمای این برج، کامپوزیت و شیشه است که در شب نیز با نورپردازی بسیار زیبا به نمایش در می آید.

بخوانید!  انواع مدل درب حیاط ساده و زیبا[فلزی،چوبی،برقی و لیزری]

همچنین نمای ضلع غربی ساختمان روبه پارک شریعتی قرار دارد. این مزیت باعث می شود مراجعه کنندگان در این طبقات از ویو مقابل برج نیز لذت بسیار زیبایی ببرند. همچنین این ویژگی به معماری داخلی ساختمان نیز کمک می کند.

با این نوع طراحی از داخل برج برای مراجعه کنندگان در همه طبقات نمای زیبایی از خارج ساختمان پدید آورده شده است. همچنین ساخت این برج به گونه ای است که از مسدود شدن نور و تهویه برای طبقات پایین تر جلوگیری می کند تا دید مناسب تری از پارک شریعتی برای این طبقات فراهم کند.

امکانات برج جام ملت

برج جام ملت دارای امکانات کاملی مانند سالن اجتماعات برای برگذاری همایش ها و مراسمات مختلف می باشد. همچنین رستورانی روباز برای استفاده عموم طراحی گردیده است. شما می توانید پس از انجام کارهای خود به رستوران مدرن این سازه بروید و غذای خود را در هوای باز میل نمایید.

وجود عرصه فرود هلیکوپتر نیز یکی دیگر از امکانات این برج می باشد. این امکانات در سال های بسیار نزدیک، علاوه بر استفاده در مواقع ضروری برای هلیکوپترهای امداد، استفاده های عمومی برای حمل و نقل هوایی با جت های شخصی خواهد داشت.

آسانسور برج جام ملت

نمازخانه، 11 آسانسور و 12 پله برقی و یک آسانسور باربری، از امکانات دیگر این برج می باشد که رفاه بیشتر مراجعه کنندگان و ساکنین را فراهم می کند.

همچنین 7 طبقه از این برج به پارکینگ برای مراجعه کنندگان اختصاص داده شده که 555 پارکینگ عادی و 28 پارکینگ مخصوص، برای معلولان دارد.

در این 34 طبقه برج در دو طبقه، 63 واحد تجاری و در 23 طبقه، 89 واحد اداری قرار دارد. مدیریت این سازه نیز به طور کاملا هوشمند انجام می گیرد. به دلیل ارتفاع بالا و استفاده از طراحی شیشه ای در سازه، نمایی چشم انداز و بسیار زیبا برای مراجعه کنندگان از خارج برج پدید می آورد.

طراحی داخلی برج جام ملت

معرفی تجهیزات مورد استفاده در ساختمان

برج جام ملت را می توان یکی از لوکس ترین پروژه های ساخت و ساز در تهران دانست. این برج با وجود قرارگیری در موقعیت بسیار عالی و استفاده از متریال های استاندارد در ساخت و مصالح بروز دنیا، یکی از مطرح ترین سازه ها در حوزه معماری و عمران و در کلاس A شناخته می شود.

این برج مجهز به سیستم کلایمر تلسکوپی می باشد که از آن برای شست و شوی نمای خارجی برج استفاده می گردد. وجود سیستم اعلان حریق در این ساختمان یکی دیگر از امکانات سازه می باشد.

بخوانید!  سازه LSF و ویژگی های آن

این سیستم در مواقع اضطراری ساکنین ساختمان را در کوتاه ترین زمان ممکن از وجود خطر با خبر می سازد. سیستم اعلان حریق در همین زمان کوتاه قبل از بروز اتفاق هایی ناگوار، ساکنین ساختمان سازه را ترک کنند و از تلفات جانی در این چنین مواقع، جلوگیری می نماید.

سیستم اعلان حریق این برج برای برند مدامکار می باشد. شرکت مدامکار به عنوان نماینده رسمی و انحصاری کمپانی Protec انگلستان در ایران، در رقابتی تنگاتنگ با ساير شركت‏ ها و برندهای سيستم اعلام حريق، برنده مناقصه گرديد و برج جام را با استفاده از تجهیزات سری 600PLUS/6400 کمپانی Protec انگلستان، به سیستم هوشمند کشف و اعلان حریق ديجيتال آدرس ‏پذیر مجهز تجهیز کرد.

در تجهیز این پروژه بيش از 3000 المان آدرس ‏پذير در 56 لوپ به كاررفته است. تجهیزات مورد استفاده در این سیستم براساس استانداردهای بین ‏المللی BS و EN54 تولید شدند و گواهینامه LPCB دارند.

از قابلیت ‏های ویژه این سیستم می‏ توان به موارد زیر اشاره كرد:

  1. کاهش آلارم‏ های کاذب و قابلیت تفکیک بین علائم حاصل از حریق و علائم کاذب به خاطر استفاده از سنسورهای هوشمند سری 6000PLUS در انواع دودی، حرارتی و ترکیبی
  2. ارسال و انتقال اطلاعات از طریق شبکه LAN/WAN با استفاده از اینترفیس TCP/IP که باعث امنیت بیشتر در ارسال اطلاعات و ایجاد فضایی امن و مورد تایید برای انتقال و تبادل اطلاعات می شود نیز، یکی دیگر از امکانات این سیستم می باشد.

سخن نهایی

وجود چنین سازه های زیبایی در کشور، علاوه بر استفاده تجاری و اداری یک جلوه زیبای دیگری نیز به شهر می دهد و خود وجهه ای قدرتمند از توانایی مهندسین ایرانی در صنعت ساخت و ساز و معماری، در شهر باقی می گذارد.

این برج یکی از برج های قدرتمند از نظر ساخت می باشد. همچنین وجود طبقه های تجاری برای استفاده عموم مردم، باعث افزایش بازدید از این سازه می گردد که وجهه کاری برج را ارتقا می بخشد و به پیشرفت برج و مورد توجه قرار گرفتن بیشتر آن کمک می نماید.

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، دسترسی به این برج بسیار آسان است و شما با استفاده از حمل و نقل عمومی به راحتی می توانید به خیابان شریعتی بروید. همچنین شما می توانید با ماشین خود، با خیالی راحت از بابت وجود پارکینگ، از این برج دیدن نمایید.

از نگاه شما سپاس گذاریم که تا انتهای مطلب با ما در این مقاله از ساختمانچی همراه بودید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید باشد.