آموزش رویت

ساختمانچی

حمام مستر یکی از خصوصی ترین قسمت ها در هر خانه ای می باشد. طراحی حمام مستر باید به گونه ای باشد که فرد بعد از یک روز کاری خسته‌کننده در هنگام استفاده از آن احساس آرامش داشته باشد.

هم چنین از آن جایی که این قسمت نمونه ای از خصوصی ترین قسمت های خانه می باشد، طراحی آن باید به گونه ای شخصی سازی نیز شده باشد.

آن چه که در این نوشته از ساختمانچی به بیان آن خواهیم پرداخت، نمونه ای از ایده هایی است که می توان از آن ها در طراحی حمام مستر استفاده کرد. اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که به دنبال ایده هایی در جهت طراحی این قسمت هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

ایده های طراحی حمام مستر

استفاده از یک وان مناسب

استفاده از یک وان مناسب هر آن چیزی است که یک حمام مستر به آن نیاز دارد. اگر از این المان در طراحی این قسمت استفاه کردید، بهتر است نمونه ای از طراحی ساده برای سایر وسایل استفاده نمایید.

این کار باعث می شود وان حمام به نقطه کانونی در حمام تبدیل شود. هم چنین برای تبدیل آن به نقطه کانونی می توانید از رنگ های خنثی برای رنگ آمیزی دیوار استفاده نمایید.

استفاده از یک وان مناسب

استفاده از کفپوش طرح دار

استفاده از یک کفپوش مناسب در طراحی حمام مستر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در طراحی حمام مستر بهتر است از انواع کفپوش های مناسب و طرح دار استفاده نمایید.

به این منظور بهتر است از رنگ سفید برای رنگ آمیزی دیوار استفاده کرده و در کنار آن از یک کفپوش طرح دار که در آن از رنگ های غالب استفاده شده است، استفاده نمایید.

این کار باعث ایجاد فضایی زیبا و منحصر به فرد می شود. اگر از این طراحی در حمام مستر استفاده کردید، به یاد داشته باشید که بهتر است از سایر رنگ ها استفاده نکنید و تنها به استفاده از رنگ سفید اکتفا نمایید، چرا که در غیر این صورت باعث ایجاد هرج و مرج در فضای حمام می شود.

استفاده از کفپوش طرح دار

استفاده از رنگ های تیره

استفاده از رنگ های تیره در طراحی حمام مستر باعث ایجاد فضایی منحصربفرد و لوکس می شود. اگر تمایل به استفاده از این رنگ ها در طراحی کل فضای حمام ندارید، می توانید نسبت به انتخاب برخی از المان ها به این رنگ اقدام نمایید. در کنار استفاده از این رنگ می توانید از المان های تزئینی متالیک استفاده نمایید.

بخوانید!  نکات مهم در طراحی اتاق خواب

انجام این کار بدون شک نتیجه بسیار مناسبی در پی خواهد داشت. برای مثال می توانید نسبت به رنگ آمیزی یک دیوار با استفاده از رنگ های تیره اقدام نمایید یا این امکان نیز وجود دارد که نمونه ای از سینک های کابینت دار با طیف رنگی تیره انتخاب کنید. نکته مهمی که درباره انتخاب رنگ تیره در حمام مستر وجود دارد، اطمینان از وجود نور کافی در فضای حمام می باشد.

استفاده از رنگ های تیره

استفاده از کاغذ دیواری

استفاده از یک کاغذ دیواری که در آن از دو رنگ استفاده شده است، گزینه ای مناسب برای انتخاب در طراحی حمام می باشد. به این منظور بهتر است از انواع کاغذ دیواری مناسب حمام که در آن از رنگ های غالب استفاده شده است، استفاده نمایید.

توجه کنید که رنگ کاغذ دیواری باید با رنگ کفپوش هماهنگی داشته باشد. اگر تمایل به اجرای این ایده در طراحی حمام دارید، بهتر است برای انتخاب سایر المان ها از رنگ های خنثی استفاده نمایید. این کار از ایجاد هرج و مرج در فضای حمام جلوگیری می کند.

استفاده از کاغذ دیواری

نورپردازی مناسب

از نکات قابل توجه دیگر در طراحی حمام مستر، استفاده از یک روش نورپردازی مناسب می باشد. از آن جایی که طراحی حمام مستر باید به گونه ای چشم نواز باشد، می توانید از انواع لوستر کریستالی مناسب فضای حمام استفاده نمایید.

استفاده از رنگ های سیاه و طلایی در طراحی حمام و در کنار آن استفاده از یک لوستر کریستال مناسب نمای بسیار زیبا و لوکسی در حمام ایجاد می کند.

نورپردازی مناسب

رنگ خاکستری در طراحی حمام مستر

استفاده از طیف رنگ خاکستری نمونه ای از بهترین رنگ هایی است که می توانید در طراحی حمام مستر مورد استفاده قرار دهید. استفاده از این رنگ در زمانی که فضای حمام مستر کوچک است، نتیجه ای بسیار خوب در پی خواهد داشت.

این رنگ در عین سادگی زیبایی بی اندازه ای در پی خواهد داشت. استفاده از رنگ خاکستری در ایجاد آرامش نیز تاثیر بسزایی دارد. از آن جایی که این رنگ نمونه ای از رنگ های خنثی می باشد، می توان در کنار آن از رنگ های مختلف استفاده کرد. رنگ سفید گزینه ای مناسب برای ترکیب با رنگ خاکستری می باشد.

رنگ خاکستری در طراحی حمام مستر

استفاده از رنگ های سفید و قهوه ای

ترکیب رنگ های سفید و قهوه ای نمای بسیار زیبایی ایجاد می کند. به این منظور می توانید از طیف های مختلف رنگ قهوه ای استفاه نمایید. استفاده از المان های چوبی در کنار رنگ سفید نیز نتیجه مشابهی در پی خواهد شد. در صورت استفاده از المان های چوبی، بهتر است از طیف رنگی چوب تیره استفاده نمایید.

استفاده از رنگ های سفید و قهوه ای

ایجاد فضایی آرام بخش

آن چه که در طراحی حمام مستر باید به آن توجه داشته باشید، ایجاد فضایی آرام بخش می باشد. به این منظور استفاده از رنگ های ملایم می تواند انتخاب مناسبی باشد. توجه کنید که انتخاب رنگ باید به گونه ای باشد که باعث ایجاد انسجام در فضای حمام شود.

ایجاد فضایی آرام بخش

طراحی روستیک

استفاده از طراحی سبک روستیک نیز می تواند ایده خوبی برای اجرا در طراحی حمام مستر باشد. اگر تمایل به استفاده از این سبک در طراحی حمام مستر دارید، بهتر است از رنگ های تیره و چوب در کنار یکدیگر استفاده نمایید.

طراحی روستیک

استفاده از نقاشی دیواری در طراحی حمام مستر

بکارگیری نقاشی دیواری و یا استفاده از سنگ مرمر برای طراحی دیوار غالب از دیگر راهکارهایی است که می توانید در طراحی حمام مستر مورد استفاده قرار دهید. استفاده از این ایده می تواند در شخصی سازی و ایجاد حس سرزندگی در فضای حمام به شما کمک کند.

استفاده از نقاشی دیواری در طراحی حمام مستر

استفاده از شومینه در طراحی حمام مستر

یکی از المان های لوکسی که می تواند در طراحی حمام مستر مورد استفاده قرار گیرد، شومینه می باشد. استفاده از این المان می تواند در ایجاد فضایی آرام بخش و گرم نقش داشته باشد.

بخوانید!  معرفی کانتر چوبی و مزایای استفاده از آن

شاید کمتر کسی به کاربرد شومینه در طراحی حمام مستر فکر کند. به یاد داشته باشید که استفاده از این المان می تواند یکی از متفاوت ترین راهکارهای ممکن در دیزاین حمام مستر به شمار آید.

استفاده از شومینه در طراحی حمام مستر

نکات پایانی

همان طور که اشاره شد، طراحی حمام مستر باید به گونه ای باشد که باعث ایجاد آرامش در فرد شود، از این رو در طراحی آن ایجاد فضایی آرام بخش در الویت قرار دارد. آن چه که در این جا به آن اشاره شد، ایده هایی اصلی و مهم در دکوراسیون حمام مستر می باشد.

استفاده از این ایده ها می تواند در اجرای یک طراحی زیبا به شما کمک کند. استفاده از منابع آنلاین و مجلات دکوراسیون داخلی نیز می تواند در ایده پردازی به شما کمک کند.