آموزش رویت

ساختمانچی

دکوراسیون منزل عروس یکی از دغدغه هایی است که بسیاری از عروس ها با آن رو به رو هستند و به دنبال ایده های برتر برای دیزاین خانه خود به بهترین شکل می باشند.

آن چه که در طراحی خانه عروس حائز اهمیت می باشد، چگونگی چیدمان و تزئین آن می باشد. در ادامه این مطلب از ساختمانچی به بیان ترفندهایی در زمینه دکوراسیون خانه عروس می پردازیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

چیدمان سالن پذیرایی و نشیمن عروس

چگونگی چیدمان منزل عروس از نکات مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، توجه به هارمونی میان المان ها می باشد. توجه به سبکی که در نظر دارید از آن در طراحی خانه استفاده نمایید، نیز می تواند در ایجاد هارمونی خانه به شما کمک کند.

مبلمان خانه عروس

توجه کنید که انتخاب وسایلی همچون مبلمان باید با توجه به سبک موردنظر برای انجام این کار صورت گیرد. هم چنین توجه به ابعاد اتاق نشیمن از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید.

در صورتی که اندازه اتاق نشیمن کوچک می باشد، از خرید مبلمان بزرگ خودداری نمایید. هم چنین توجه کنید، از خرید وسایل به مقدار زیاد اجتناب کنید. انجام این کار نه تنها زیبایی در پی ندارد، بلکه با ایجاد هرج و مرج از زیبایی خانه کاسته می شود.

چیدمان منزل عروس

پرده خانه عروس

پرده نمونه ای از المان هایی است که زیبایی بی اندازه ای به خانه می بخشد. انتخاب مدل پرده باید با توجه به سبک طراحی و دیزاین خانه صورت پذیرد.

برای مثال در صورتی که از سبک مدرن برای دیزاین خانه استفاده کرده اید، بهتر است از مدل پرده ساده استفاده نمایید. پرده های والان دار انتخاب مناسبی برای سبک کلاسیک می باشند.

فرش جزء جدایی ناپذیر دکوراسیون خانه های عروس ایرانی می باشد. برای انتخاب فرش به ترکیب رنگ مورد استفاده در طراحی خانه توجه کنید. انتخاب فرش مناسب می تواند در ایجاد انسجام در فضای خانه به شما کمک کند.

پرده خانه عروس

بوفه یا ویترین خانه عروس

استفاده از یک بوفه و قراردادن المان های تزئینی در داخل آن می تواند در زیبایی فضای اتاق پذیرایی نقش داشته باشد. پیشنهاد ما در این زمینه استفاده از یک بوفه کوتاه و قرار دادن دو تا سه المان تزئینی شیک در آن می باشد. بهتر است از استفاده بیش از اندازه از وسایل تزئینی نیز خودداری نمایید.

بوفه یا ویترین خانه عروس

دکوراسیون آشپزخانه منزل عروس

دیزاین آشپزخانه به عنوان قلب خانه یکی از نکات مهمی است که در تزئین خانه عروس باید به آن توجه شود. بهتر است از همان ابتدا کابینت ها با نظم چیدمان شوند و وسایل به گونه ای قرار گیرند که در هنگام نیاز به راحتی بتوانید آن ها را بردارید. بهتر است از ایجاد فضایی شلوغ و پر هرج و مرج در آشپزخانه بپرهیزید.

دکوراسیون آشپزخانه عروس

دکوراسیون اتاق خواب عروس

رنگ سرویس خواب عروس از نکات مهمی است که باید به آن توجه کنید. انتخاب تخت خواب، میز آرایش، پرده و چگونگی چیدمان کمد لباس عروس از جمله مواردی است که در دکوراسیون منزل عروس ایرانی مورد توجه قرار می گیرد.

تزیین اتاق خواب عروس

در صورتی که اتاق خواب شما کوچک می باشد، بهتر است از استفاده رنگ های تیره اجتناب کنید، چرا که انجام این کار می تواند فضای اتاق خواب را کوچک تر نشان دهد.

بخوانید!  تاثیر روانی رنگ ها در دکوراسیون داخلی

سرویس خواب عروس با رنگ سفید می تواند یکی از بهترین گزینه هایی باشد که می توان در طراحی اتاق خواب کوچک به کار برد. بهتر است برای انتخاب سرویس خواب یک نمونه کلاسیک و یک سرویس خواب عروس اسپرت، خریداری کنید.

اتاق خواب عروس

استفاده از یک رو تختی زیبا برای تزئین تخت کافی می باشد. برای تزئین اتاق خواب عروس می توانید از المان های تزئینی استفاده نمایید. نصب یک عکس دونفره بر روی دیوار نیز می تواند در ایجاد حس شخصی سازی اتاق به شما کمک کند.

در صورتی که سرویس خواب به گونه ای است که دارای میز پا تختی می باشد، می توانید از دو آباژور برای تزئین آن ها استفاده نمایید. چیدمان چند قاب عکس کوچک بر روی میز هم می تواند در زیبایی فضای اتاق خواب به شما کمک کند.

استفاده از المان های تزیینی در اتاق خواب عروس

انتخاب پرده از دیگر نکاتی است که باید در دیزاین اتاق خواب عروس به آن توجه نمایید. رنگ پرده باید با رنگ دیوارها و روتختی ست باشد.

انتخاب پرده اتاق خواب عروس

برای مثال در صورتی که در طراحی این قسمت از سبک کلاسیک و تخت های تاج دار استفاده کرده‌اید، بهتر است از پرده های والان دار برای تزئین اتاق خواب استفاده نمایید. در صورتی که سبک مدرن را برای دیزاین اتاق خواب انتخاب کرده‌اید، یک مدل ساده پرده هر آن چیزی است که به آن نیاز دارید.

پرده اتاق خواب عروس

تزیین حمام و سرویس بهداشتی خانه عروس

یکی از دغدغه های تزیین خانه عروس، چیدمان حمام و سرویس بهداشتی می باشد. در طراحی چیدمان حمام و دستشویی عروس می توانید متناسب با فضا و رنگ بندی سرویس، از المان های مختلفی استفاده نمایید.

بخوانید!  عکس و طرح کابینت جزیره ای[+آموزش ساخت]

به طور مثال انواع وسایل تزئینی مانند گل های پرپر شده طبیعی یا مصنوعی، تور و ساتن، عروسک، مجسمه، شمع، مرواریدهای رنگی زیبا و هر چیزی که جنبه زیبایی و تزیینی دارد را می توانید در چیدمان این بخش ها بکار برید.

تزیین حمام و سرویس بهداشتی عروس
تزیین حمام عروس

نکات پایانی

آن چه که در این مطلب از ساختمانچی به بیان آن پرداختیم، ارائه نکات و راهکارهایی است که باید در چیدمان و تزئین خانه عروس مورد استفاده قرار دهید.

اگرچه دکوراسیون منزل عروس کاملا به نظر عروس و داماد بستگی دارد، اما رعایت اصول و نکات اولیه می تواند در زیبایی هرچه بیش تر این فضا به شما کمک کند.

آیا شما تجربه مشابهی در این زمینه داشته‌اید؟ به نظر شما توجه به چه موارد دیگری حائز اهمیت می باشد؟ در صورت تمایل می توانید نظرات و تجربیات خود در این زمینه را با اهالی ساختمانچی در میان بگذارید.