آموزش رویت

ساختمانچی

انتخاب لوازم و ایده های تزیینی دکوراسیون، باعث دو چندان شدن زیبایی خانه می شود. بسیاری از افراد در هنگام خرید وسایل تزئینی مناسب سر درگم می شوند. وسیله تزئینی باید به گونه ای باشد که با سبک طراحی خانه هماهنگ باشد و به نوعی باعث تکمیل طراحی شود.

به طور قطع انتخاب این گونه وسایل در مرحله آخر از طراحی دکوراسیون داخلی قرار دارد ولی از جمله کلیدی ترین کارهایی است که باید انجام شود. سلیقه و سبک انتخابی شما در طراحی دکوراسیون خانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اما در اکثر مواقع از میزان هزینه ای که می تواند در برداشته باشد، اطلاعی ندارید.

این امکان وجود دارد که با ایده هایی که در ذهن دارید و بدون صرف هزینه های گزاف، خانه ای زیبا طراحی کنید. روش های بسیاری برای صرفه جویی در هزینه ها و طراحی خانه ای زیبا وجود دارد که در این میان استفاده از ایده های تزیینی دکوراسیون، آسان ترین راه برای تحقق این هدف می باشد.

با استفاده از ایده هایی که در این نوشته  از ساختمانچی می گوییم، می توانید با استفاده صحیح از وسایل تزئینی، خانه ای زیبا داشته باشید.

ایده های تزیینی در دکوراسیون داخلی خانه

استفاده از وسایل مورد علاقه

شاید وقت آن است که به علایق شخصی خود نگاهی بیاندازید. یکی از بهترین راهکارهایی که می توان در جهت طراحی خانه از آن استفاده کرد، به کارگیری سبک و سلیقه شخصی خود برای اجرای یک طراحی زیبا می باشد.

شما می توانید استفاده از وسایلی که تا به امروز از آن ها برای تزئین خانه استفاده کرده‌اید را فراموش کنید و با استفاده از خلاقیت خود به خلق وسایلی جدید اقدام نمایید.

استفاده از وسایل مورد علاقه

محل صحیح قرارگیری وسایل تزئینی

امکان استفاده از وسایل و ایده های تزیینی دکوراسیون در هر قسمت از خانه مانند روی میز، لبه پنجره، لبه شومینه، شلف های دیواری و… وجود دارد.

نکته ای که باید به آن توجه کنید، انتخاب محلی صحیح برای قرارگیری این گونه وسیله ها می باشد. وسایل تزئینی را در مکانی قرار دهید که به خوبی در معرض دید همگان باشد.

محل صحیح قرار دادن وسایل تزئینی

استفاده از وسایل و ایده های تزیینی دکوراسیون در کنار یکدیگر

استفاده از وسایل تزئینی کوچک در زمان طراحی دکوراسیون داخلی ممکن است کمی دشوار به نظر آید. به همین خاطر با استفاده از چند وسیله تزئینی در کنار یکدیگر، امکان تاثیرگذاری آن ها بیشتر می شود و نمای زیباتری ایجاد خواهد شد.

  • در هنگام استفاده از چند نمونه وسیله تزئینی در کنار یکدیگر، از تقارن میان آن ها اطمینان حاصل کنید. به یاد داشته باشید که  استفاده از وسایلی که همه اندازه و شکل برابر دارند، نمای زیبایی ایجاد نمی کند. برای استفاده از ایده های تزئینی دکوراسیون در کنار یکدیگر از تعداد فرد استفاده نمایید. برای مثال سه قاب عکس یا مجسمه با ابعاد مختلف را در کنار یکدیگر قرار دهید.
  • توجه داشته باشید که وسایلی را که در کنار یکدیگر استفاده می کنید، حداقل یک وجه تشابه داشته باشند. برای مثال اگر از چند قاب عکس در کنار هم استفاده می کنید فریم آن ها باید مشابه یکدیگر باشند.
  • از وسایلی که ابعاد نابرابر دارند در کنار یکدیگر استفاده نمایید. این راهکار از اصولی ترین قوانینی است که باید در هنگام انجام این کار در نظر داشته باشید.
استفاده از وسایل تزئینی در کنار یکدیگر

استفاده از بافت های متنوع

یک لیوان آبی رنگ درخشان در کنار یک کوزه آبی رنگ نمای بسیار زیبایی ایجاد می کند. استفاده از بافت های متنوع نیز به همین گونه است. برای مثال کوسن هایی با نقوش زیبا بر روی مبلمان ابریشمی، باعث ایجاد نمای زیبایی می شود.

از بزرگ ترین وسیله ای که موجود است به عنوان وسیله غالب استفاده کرده و وسیله های کوچک تر را با آن ست کنید. ممکن است در فواصل مختلف نمونه جدیدی از وسایل تزئینی به خانه شما اضافه شود. با این حال دقت کنید که در استفاده از آن ها نیز زیاده روی ننمایید.

استفاده از بافت های متنوع

راهنمایی از منابع مختلف و افراد متخصص

امروزه با پیشرفت تکنولوژی دسترسی به منابعی که دربردارنده ایده های طراحی دکوراسیون داخلی می باشند، بسیار آسان است. شما می توانید با استفاده از این منابع، به دستیابی صحیح از ایده های طراحی دست یابید.

برای انتخاب لوازم و ایده های تزیینی دکوراسیون به فروشگاه های مختلف سری بزنید و نمونه ای از این وسایل که مناسب سبک طراحی خانه شما می باشد را انتخاب نمایید.

راهنمایی گرفتن از منابع مختلف و افراد متخصص

انتخاب مبلمان مناسب

انتخاب مبلمان مناسب به معنای خرید انواع جدید آن نیست. شما می توانید تنها با تغییر رویه مبلمان، مبلمانی جدید در اختیار داشته باشید. همچنین می توانید با پولیش‌کردن مبلمان چوبی ظاهری نو از آن ها بسازید.

انتخاب مبلمان مناسب

تغییر چیدمان مبلمان

یکی از راهکارهای تغییر دکوراسیون، تغییر چیدمان مبلمان می باشد. برای این کار در ابتدا لازم است که یک نقطه کانونی ایجاد کرده و سپس با توجه به آن، چیدمان مبلمان را تغییر دهید. این کار نه تنها هزینه ای در بر ندارد، بلکه باعث تغییر کلی در خانه خواهد شد.

تغییر چیدمان مبلمان

استفاده از رنگ های برجسته

رنگ آمیزی دیوار یکی از کم هزینه ترین و در عین حال تاثیرگذارترین روش های طراحی خانه می باشد. انتخاب رنگ باید با توجه به رنگ مبلمان صورت گیرد.

استفاده از رنگ های برجسته

چگونگی تزیین دکوراسیون خانه با استفاده از لوازم تزیینی

استفاده از وسایل و ایده های تزیینی دکوراسیون مانند کوسن ها و حتی یک فرش مناسب می تواند تغییر چشمگیری در فضای اتاق ایجاد کند. فرش مناسب که رنگ آن با آن چه که در اتاق وجود دارد تطبیق پذیر باشد، از نمونه ایده های کاربردی است که می توان در جهت زیباسازی فضای اتاق از آن استفاده کرد.

چگونگی تزئین خانه با استفاده از لوازم تزئینی

استفاده از نورپردازی کاربردی برای نمایش وسایل تزئینی

چراغ های دیواری باعث می شود جزئیات موجود در اتاق بهتر از آن چه که هست به چشم آید. یک نورپردازی مناسب حتی می تواند باعث ایجاد نقطه کانونی در اتاق نیز شود.

استفاده از نورپردازی کاربردی برای نمایش وسایل تزئینی

استفاده از وسایل تزئینی در حمام

استفاده از رنگ های مختلف در طراحی حمام، متحمل هزینه زیادی نمی باشد. انجام این کار به راحتی تعویض پرده حمام و حوله ها می باشد. با انتخاب وسایل رنگی برای طراحی حمام، شادابی بی وصفی به حمام خانه القا خواهد شد.

استفاده از وسایل تزئینی در حمام

استفاده از هنر دستی افراد خانواده به عنوان وسیله تزیینی

آیا تا به حال به استفاده از نقاشی کودک خود به عنوان یک وسیله تزئینی فکر کرده‌اید؟ ممکن است یکی از اعضای خانواده شما نمونه ای از کارهای دستی داشته باشد. این گونه وسایل می توانند به عنوان یک المان تزئینی مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده از هنر دستی افراد خانواده به عنوان وسیله تزئینی

استفاده از آینه ها

آینه ها یکی از ارکان اصلی در طراحی داخلی برشمرده می شوند. استفاده از آینه ها یکی از ارزان ترین راه هایی است که می توان برای تزئین خانه از آن ها استفاده کرد. در کنار استفاده از آینه ها می توایند از قاب عکس های زیبا نیز استفاده نمایید.

استفاده از آینه ها

طراحی دیوار

به یاد داشته باشید که استفاده از ایده های تزئینی برای طراحی دیوار می تواند نقش بسزایی در زیبایی فضای مورد نظر داشته باشد. بدون شک ایده های زیادی در این زمینه وجود دارد. برای مثال استفاده از تکنیک های رنگ آمیزی، استفاده از وسایل و ایده های تزیینی دکوراسیون و غیره می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

بخوانید!  چگونگی نورپردازی خانه

استفاده از کاغذ دیواری و پنل های دیواری نیز می توانند گزینه های مناسبی برای استفاده در جهت طراحی دیوار باشند. به نظر شما به کارگیری کدام یک از این راهکارها می تواند گزینه مناسبی برای طراحی دیوار باشد؟

طراحی دیوار

تعویض روکش مبلمان

مبلمان یکی از المان های اساسی در طراحی اتاق نشیمن به شمار می آید. بدون شک تعویض این المان می تواند تغییر چشمگیری در طراحی اتاق نشیمن ایجاد کند. انجام این کار هزینه زیادی در بردارد.

به همین خاطر از جمله راهکارهایی که می توانید در این زمینه مورد استفاده قرار دهید، تعویض روکش مبلمان می باشد. این روش می تواند ظاهر مبلمان را تغییر دهد و در نمای کلی خانه نیز تغییری اساسی ایجاد کند.

تعویض روکش مبلمان

استفاده از آباژور پایه دار

استفاده از آباژورهای پایه دار می تواند ایده خوبی در جهت تزئین خانه باشد. این وسیله روشنایی باعث ایجاد عمق بخشی به فضای مورد نظر می شود. همچنین می تواند در القای گرما به فضای اتاق نیز به شما کمک کند. آباژورهای پایه دار می توانند به عنوان نورپردازی کاربردی نیز مورد استفاده قرار گیرند.

استفاده از آباژور پایه دار

استفاده از شلف های دیواری مدرن

بکارگیری شلف های دیواری می تواند ایده خوبی برای تزئین و تغییر دکوراسیون خانه باشد. امروزه انواع مختلفی از شلف های دیواری موجود می باشد که می توان از آن ها برای وسایل تزیینی دکوراسیون استفاده کرد. لامپ های ال ای دی نیز می توانند در اجرای نورپردازی دکوراتیو در قسمتی که شلف ها نصب شدند، نمای زیبایی ایجاد نمایند.

استفاده از شلف های دیواری مدرن

استفاده از بافت های مختلف

بافت های متفاوت در قالب المان های مختلف مانند انواع فرش، کوسن، پرده و… می توانند در جهت عمق بخشی و ایجاد نمایی زیبا در خانه به شما کمک کنند. استفاده از صندلی های چرمی نیز می تواند ایده خوبی برای ایجاد تغییر در خانه باشد، بنابراین بد نیست به استفاده از چنین المانی در خانه خود فکر کنید.

استفاده از بافت های مختلف

ایده های ساده و شیک

به یاد داشته باشید که زیبایی در سادگی می باشد. استفاده از یک طراحی ساده همیشه نتیجه خوبی در پی داشته و باعث ایجاد نمای زیبایی می شود. برای مثال آن چه که در این تصویر مشاهده می کنید، استفاده از یک میز ناهارخوری ساده و در کنار آن استفاده از یک آینه طلایی، باعث ایجاد نمای زیبایی می شود.

آن چه که در دست یابی به نتیجه ای قابل قبول در طراحی ساده حائز اهمیت می باشد، انتخاب صحیح و آگاهانه المان هایی است که قصد دارید از آن ها در دیزاین خانه استفاده نمایید.

ایده های ساده و شیک

استفاده از کوسن

کوسن ها در طراحی اتاق خواب و اتاق نشیمن نمونه ای از ایده های ساده و مقرون به صرفه می باشند. استفاده از کوسن ها این امکان را برای شما فراهم می کند که با تغییر کاور آن ها تغییر کلی در نمای اتاق موردنظر نیز ایجاد نمایید. در استفاده از رنگ ها و الگوهای مختلف جسارت به خرج دهید و نمونه های مختلفی از آن ها را در کنار یکدیگر استفاده نمایید.

استفاده از کوسن

استفاده از المان های طبیعی

استفاده از المان های طبیعی گزینه ای مناسب و مقرون به صرف در طراحی خانه می باشد. برای مثال به این منظور می توانید از انواع گل و گیاه طبیعی که خرید آن ها نیز متحمل هزینه زیادی نمی باشد، استفاده نمایید. آن چه که در این تصویر مشاهده می نمایید، استفاده خلاقانه و مقرون به صرفه از چوب درخت به عنوان نرده راه پله می باشد.

استفاده از المان های طبیعی

ایده های خلاقانه در ساخت المان های مختلف

استفاده از ایده های خلاقانه در جهت ساخت برخی از المان ها مانند میزهای چوبی می تواند نمونه ای دیگر از ایده های مقرون به صرفه باشد. انجام این کار علاوه بر مقرون به صرفه بودن باعث ایجاد خلاقیت فردی نیز می شود. آن چه که در این تصویر مشاهده می نمایید، ساخت یک میز با استفاده از صندوق های چوبی که بسیار ارزان قیمت هستند، می باشد.

ایده های خلاقانه در ساخت المان های مختلف

استفاده از لامپ های حبابی به عنوان وسیله تزئینی

استفاده از لامپ های حبابی که دیگر استفاده از آن ها در جهت روشنایی و نورپردازی نمی شود، نمونه ای دیگر از ایده های خلاقانه ای می باشد که می توان در دیزاین خانه مورد استفاده قرار داد.

بخوانید!  25 مدل و عکس کوسن مبل[پولکی،فانتزی،سلطنتی و سنتی]

مانند آن چه که در تصویر مشاهده می نمایید، می توانید از آن ها برای قراردادن گیاهان طبیعی استفاده نمایید. انجام این کار نه تنها متحمل هزینه ای نمی باشد بلکه نمای بسیار زیبایی نیز ایجاد می کند.

استفاده از لامپ های حبابی به عنوان وسیله تزئینی

استفاده از ایده های روستیک

آن چه که در طراحی سبک روستیک از اهمیت ویژه ای برخوردار است، استفاده از المان های طبیعی مانند چوب می باشد. استفاده خلاقانه از چوب در جهت ساخت المان ها و ایده های تزیینی دکوراسیون می تواند نتیجه خوبی در پی داشته باشد.

برای مثال مانند آن چه که در تصویر مشاهده می نمایید، می توانید از تکه های چوب برای طراحی و تزئینی جاشمعی استفاده نمایید. این کار نمای زیبایی ایجاد می کند و به جاشمعی که قبلا مورد استفاده قرار دادید، نمای زیبایی می بخشد.

استفاده از ایده های روستیک

ایده خلاقانه در طراحی کفپوش

طراحی خلاقانه کفپوش از دیگر ایده هایی است که می توانید نسبت به انجام آن اقدام نمایید. استفاده از کاشی های طرح دار که امروزه در بازار وجود دارد و یا نمونه ای از ایده های خلاقانه که در تصویر زیر نشان داده شده است، نمونه ای از این ایده ها می باشد. به کارگیری این ایده می تواند در طراحی قسمت راهرو مورد استفاده قرار بگیرد و نمای زیبایی ایجاد کند.

ایده خلاقانه در طراحی کفپوش

چیدمان وسایل تزئینی

اگر تمایل به استفاده وسایل تزئینی به صورت گروهی و در کنار یکدیگر دارید، توجه داشته باشید که تمام این وسایل در یک اندازه نباشند. برای مثال اگر قصد استفاده از چند مجسمه یا قاب عکس در کنار یکدیگر دارید، بهتر است انواعی از آن که ارتفاع های مختلفی دارند را انتخاب نمایید.

در مورد چگونگی انتخاب قاب عکس نیز توجه کنید که جنس قاب و رنگ آن ها برابر باشد. این کار به تعادل سازی در محیط اتاق کمک می کند. یکی از مواردی که در هنگام انتخاب و چیدمان وسایل تزئینی باید در نظر داشته باشید، قرار دادن تعداد فرد از این وسایل در کنار هم می باشد.

برای مثال اگر در نظر دارید از چند مجسمه و قاب عکس در کنار یکدیگر استفاده نمایید، تعداد آن ها باید فرد باشد. شما می توانید از سه قاب عکس یا مجسمه در کنار یکدیگر استفاده کنید. این یکی از قانون های اصلی در چیدمان وسایل تزئنی به شمار می آید.

در صورتی که تمایل دارید از چند تابلو نقاشی در کنار یکدیگر استفاده نمایید، توجه داشته باشید که موضوع و رنگ های به کار رفته در آن ها با یکدیگر تناسب داشته باشد. همچنین رنگ و طرح آن ها باید با طراحی کلی اتاق و رنگ های مورد استفاده در المان های دیگر نیز هماهنگی داشته باشد.

چیدمان وسایل تزئینی

نکات پایانی

آن چه که در این مطلب از ساختمانچی به بیان آن پرداختیم، ارائه ایده هایی در زمینه دیزاین و تزئین خانه با لوازم تزئینی مختلف می باشد. آیا تا به حال به استفاده از این ایده ها در طراحی داخلی فکر کرده‌اید؟

به نظر شما استفاده از کدام یک از ایده های ارائه شده می تواند نتیجه بهتری در پی داشته باشد؟ در صورت تمایل می توانید ایده های خود در این زمینه را با ما به اشتراک بگذارید.