آموزش رویت

ساختمانچی

یکی از راحت ترین راه ها برای حذف نمای سنتی و قدیمی آشپزخانه، استفاده از کانتر کوارتز می باشد. اما چرا برای صفحه رو کابینتی از این سنگ استفاده می کنیم؟

برای شروع، باید بگوییم که سنگ کوارتز یکی از سخت ترین و ماندگارترین سنگ های معدنی موجود در طبیعت است. از این رو این سنگ می تواند تمام ضربه هایی که در آشپزخانه به آن می خورد را تحمل کند.

علاوه بر آن، سنگ کوارتز در انواع و اقسام طرح ها و رنگ های جذاب موجود است؛ از طرح سیب سبز تا طرح کاملاً متضاد آن که قرمز جگری می باشد.

هنگامی که سنگ کوارتز مناسب را برای صفحه کانتر آشپزخانه خود پیدا کردید، مطمئن باشید نمای آشپزخانه شما به طور کامل تغییر خواهد کرد.

با توجه به نیاز خود و در جهت هماهنگ کردن سنگ کانتر با وسایل آشپزخانه، می توانید سنگ های کوارتز کرمی رنگ و براق را انتخاب کنید. به طور مختصر، رنگ سنگ کوارتز نمای زیبای سنگ را با ترکیبات کابردی گرانیت ترکیب می کند و هزینه آن بسیار مقرون به صرفه است.

هنگامی که شما در فروشگاه های نزدیک محل زندگی خود و یا به صورت آنلاین تحقیقات زیادی انجام می دهید، متوجه می شوید که هزینه سنگ کوارتز به اندازه ای که در ابتدا تصور می کردید، بالا نیست. با این مقدمه، در ادامه این نوشته از ساختمانچی با ما همراه باشید.

پروسه تولید کوارتز

برخلاف سایر کانترهای سنگی، نمونه کوارتز در کارخانه تولید می شود. 90 درصد کوارتز از سنگ معدنی خالص بدست می آید. 10 درصد باقیمانده نیز از پلیمر و رنگدانه تشکیل می شود که به سنگ کوارتز، رنگ جدیدی می بخشد.

مقدار پلیمر موجود در سنگ کوارتز بستگی به نحوه استخراج این سنگ دارد. اجزای سخت و محکم به سنگ ظاهری خال خالی می دهد.

کانتر کوارتز

کانترهای کوارتز شباهت بسیاری با نمونه های گرانیتی دارند. اگر هر سال پوششی محافظ برای آن ها نصب کنید، ماندگاری آن ها طولانی تر می شود.

در این مرحله، ممکن است احتمالا به این فکر کرده باشید که چرا این سنگ ها با توجه به قابلیت های ویژه خود، در گذشته پرطرفدار نبوده اند.

پاسخ این است که در گذشته، رنگ ها و طرح های کوارتزی به اندازه امروز متنوع نبوده اند. از این رو دلیلی برای جایگزین کردن سنگ های طبیعی با سنگ کوارتز وجود نداشت.

روکش های خوش رنگ این کانترها نیز از طریق دستگاه شن پاش، سنگ تیغ تیزکنی یا حکاکی بر روی آن ها قرار می گیرند.

از این رو، تنوع عظیم سنگ های کوارتز آن ها را زیبا و ارزشمند کرده است. در فروشگاه هایی که کوارتز می فروشند، برای هر تخته سنگ بافت دار، سنگ آهکی مات و غیر براق یا گرانیت براق وجود دارد.

کانتر آشپزخانه کوارتز

ایده استفاده از کوارتز سفید برای آشپزخانه نسبتا جدید است، اما با این حال در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد. افراد این روش را بهترین و مطمئن ترین انتخاب برای کانترهای آشپزخانه خود می دانند.

کوارتز سیاه یک گزینه به حساب می آید اما این رنگ مناسب فضای بزرگ همراه با نور طبیعی است. کوارتز سفید براق تاثیر قابل ملاحظه ای بر آشپزخانه شما می گذارد.

کانتر سفید

مزایای کانتر کوارتز

امتیاز اصلی داشتن یک کانتر کوارتز ماندگاری آن است، چرا که کوارتز یکی از مقاوم ترین متریال ها در برابر ضربه محسوب می شود. در واقع، هر فروشگاه معتبری برای کانترهای کوارتز به شما ضمانت مشخصی ارائه می دهد.

این نمونه به میزان 93 تا 95 درصد از کوارتز خالص تشکیل می شود. دقیقا به خاطر سختی کریستال معدنی است که مقاوم می باشد که این امر خود ویژگی بسیار مطلوبی است. ویژگی های سنگ کوارتز به شدت یادآور ویژگی های الماس است که مقاوم ترین ماده در جهان محسوب می شود.

یکی دیگر از مزایای این مدل، نحوه تولید آن است. تقریبا تمام آن ها در خلاء تولید می شوند. سطحی اسیدی دارند که به آن ها خاصیت غیر قابل نفوذ می بخشد و باعث مقاوم شدن آن ها در برابر فرسایش می شود. علاوه برآن، همه کانترهای کوارتز گران قیمت نیستند.

بخوانید!  انواع دیوارپوش فومی[+کاربرد،مزایا و معایب]

علاوه بر این، کوارتز احتیاج به نگهداری کمتری نسبت به دیگر مصالح دارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کوارتز را در شرایط خوبی نگه دارید و هر از چند گاهی آن را تمیز کنید.

کوارتز ضد خش و ضد اشتعال است و همینطور در برابر فرسایش و آب نیز مقاوم می باشد. اما در هر صورت ما به شما پیشنهاد می دهیم زمانی که می خواهید بشقاب های داغ را بر روی کانتر قرار دهید، از پدهای مخصوص استفاده نمایید.

با توجه به انتظار، کانترهای آشپزخانه نیاز به نگهداری و توجه ویژه دارند. برندهای کانتر کوارتز محصولاتی با بافت امن و نرم ارائه می دهند. این محصولات مانع از گسترش پاتوژن ها و باکتری ها می شوند.

مزایای کانتر کوارتز

معایب کانتر کوارتز

کوارتز مزایای زیادی دارد، اما به هر حال سنگی پردازش شده است و نمی تواند ویژگی سنگ گرانیت ارگانیک و طبیعی را داشته باشد. اگر الویت اول شما داشتن یک کانتر با ظاهری مشابه سنگ طبیعی است، گرانیت را انتخاب کنید.

یک کانتر گرانیت برای جزیره  آشپزخانه در این حالت همواره جایگزین خوبی است. کوارتز می تواند ویژگی هایی شبیه سنگ گرانیت داشته باشد، اما نمی تواند دمای زیادی را تحمل کند.

شما می توانید قابلمه و کتری داغ را بر روی کانتر کوارتز بگذارید، اما باید این کار را با احتیاط انجام دهید. از دیگر معایب کانتر کوارتز زمان بر بودن نصب آن می باشد. از این رو اگر زمان کمی دارید، بهتر است دنبال متریال دیگری باشید.

برای نصب آن ها معمولا نیاز به کمک از متخصصین دارید. اما وقتی که می دانیم کانترهای کوارتز در انواع و اقسام مختلف وجود دارند و نمونه های ارزان قیمت نیز یافت می شوند، جای نگرانی نیست.

نکات مهم در حفظ و نگهداری کانتر کوارتز

بهترین نکته در مورد کوارتز این است که این سنگ بسیار شبیه به سنگ های طبیعی است. از این رو برای ترکیب و استفاده از آن در هر دیزاینی محدودیت وجود ندارد. این سنگ در رنگ های روشن مانند خاکستری نیز در دسترس می باشد.

چنانچه لازم باشد از اجزای متفاوت و بی شماری استفاده کنید و آن ها را برای ساخت جزیره آشپزخانه در کنار هم قرار دهید. بهتر است از رنگ های تیره تر استفاده کنید تا این ناهماهنگی کمتر به چشم بیاید.

نکته حائز اهمیت در مورد سنگ های کوارتز این است که نگهداری بسیار کمی لازم دارند. به همین خاطر است که بسیاری از صاحبخانه ها کوارتز را در لیست دیزاین خود قرار می دهند، خصوصا اگر کانترها از طیف بژ باشند. شما باید پیش از خرید بپرسید که آیا کار خاصی برای نگهداری آن ها باید انجام دهید یا خیر.

ممکن است قیمت برای شما مسئله ساز باشد؛ اما اگر دنبال چیزی هستید که سالیان سال برای شما بماند، کوارتز می تواند انتخاب اول شما باشد.

حال که مختصری از معایب و مزایای اصلی کانترهای کوارتز به شما ارائه شد، به راحتی می توانید تصمیم بگیرید که آیا آن ها نیاز شما را برطرف می کنند یا خیر.

از لحاظ قیمت، انتظار این را داشته باشید که برای هر فوت مکعب بیشتر از 50 دلار هزینه کنید. این خود بستگی به نوع کوارتز و مکانی که در آن می خواهید از آن استفاده کنید، دارد.

به جای نتیجه گیری سریع، شخصاً در اینترنت تحقیق کنید و از فروشگاه ها برای مقایسه قیمت ها دیدن کنید. خصوصا هنگامی که به دنبال قیمت حراجی کانتر هستید.

حفظ و نگهداری کانتر کوارتز

ایده های استفاده از کانتر کوارتز

سطحی که اکثر مواقع از آن برای نشان دادن سلیقه در آشپزخانه بکار می رود، سطح کانتر است که علاوه بر ماندگاری و کاربرد بالا، جذاب و تاثیر گذار نیز می باشد. از این رو کانترهای کوارتز با کیفیت بسیار ارزشمند هستند. در ادامه به معرفی ایده هایی در این زمینه می پردازیم:

کانتر سفید کوارتز

کانتر کوارتز سبز آبی

این ایده ای خاص و هنرمندانه برای آن دسته از افراد شجاعی است که دیوارهای سفید رنگ را با کابینت و کانتر سبز آبی ترکیب می کنند. نتیجه نهایی این است که آشپزخانه بزرگ تر، روشن تر و مدرن تر نمایان می شود.

کانتر کوارتز سبز آبی

کانتر کوارتز نوک تیز و ساده

آشپزخانه های مدرن، علاوه بر استفاده محدود از رنگ ها به ساده بودن و وجود اجزای نوک تیز و خطی معروف هستند. شما در این آشپزخانه ها به طور تعجب آوری دکوراسیونی جز بافت های فانتزی و اثرهای هنری نمی بینید.

بخوانید!  جادوی رنگ یاسی در طراحی دکوراسیون داخلی

علاوه بر آن رنگ خاکستری روشن با تمام اشکال و دکوراسیون داخلی همخوانی دارد. پس زمینه و ظاهر این آشپزخانه ها برای کانترهای کوارتز تمیز و سفید، ایده آل است و خود نمایان گر تکنولوژی بالای صنعتی کل این مکان است. چند کانتر گرانیتی مصنوعی نیز می تواند ایده خوبی باشد خصوصا هنگامی که بودجه شما پایین است.

کانتر کوارتز نوک تیز و ساده

کانتر کوارتز در آشپزخانه با استایل خانه جنگلی

در حالی که کانترهای کوارتز همواره مینیمال و مدرن به نظر می رسند، دلیلی وجود ندارد که از آن ها در استایل خانه های جنگلی استفاده نکنیم.

شما می توانید مثال های بسیار زیبا از آشپزخانه هایی را پیدا کنید که در آن ها فضای مطلقاً قدیمی با کانترهای امروزی ترکیب می شوند و نتیجه ای جذاب حاصل می گردد، خصوصا هنگامی که رنگ های بسیار خاص و غیر معمول مانند طلایی و یا کرمی در دسترس هستند.

کانتر کوارتز در آشپزخانه با استایل خانه جنگلی

کانتر کوارتز و چوب

ماهیت چوب و کوارتز کاملا متفاوت است، به همین خاطر ما معتقدیم آن ها در کنار هم بسیار دیدنی خواهند بود. چوب و کوارتز در کنار هم گاهی اوقات نسبت به یک کانتر کوارتز مشکی تاثیر بهتری دارند.

در مورد آشپزخانه، می توانید سنگ کوارتز نرم را انتخاب نموده و بافتی شلوغ و چوبی به آن بدهید. هنگامی که به این نما عادت کردید، این بهترین دیزاینی خواهد بود که تا به حال داشته اید.

کانتر کوارتز و چوب

کانتر کوارتز سفید و مشکی

قانونی که در آشپزخانه های سنتی وجود دارد این است که کانترها باید با تمام سطوح و رنگ های محسوس آشپزخانه از جمله کانتر جزیره، کانتر دور آشپزخانه، درب کابینت، دیوارها و … هماهنگی داشته باشند.

خوشبختانه، ما به نتایج بسیار مطلوبی رسیدیم و آموخته ایم که همان بخشی که ناهماهنگی دارد، می تواند شگفتی به ارمغان بیاورد. کانترهای سفید و مشکی در کنار یکدیگر زیبایی خاصی به ارمغان می آورند و این تضاد رنگی معجزه می آفریند.

کانتر کوارتز سفید و مشکی

کانتر کوارتز سفید

ایده کلاسیک استفاده از چند لایه سفید بر روی کانتر نرم و براق، گزینه ای است که همواره نتیجه بخش می باشد. در چنین حالتی، شما به آشپزخانه کوچک خود نور و تمیزی بیشتری دادید و آشپزخانه را بزرگ تر از آنچه که هست، نشان می دهید. به همین خاطر است که از رنگ سفید اغلب برای دیوارها و همینطور برای وسایل آشپزخانه استفاده می شود.

کانتر کوارتز سفید

نکات پایانی

کانترهای کوارتز به زودی و به آسانی جایگزین سنگ های گران قیمت گرانیتی خواهند شد و دلیل آن تنوع بالا و نگهداری کمتر است.

از طرفی دیگر، کوارتز ماندگار است و در انواع و اقسام رنگ ها و استایل ها عرضه می شود و مدل غیر قابل تخریب و شگفت انگیزی را بوجود می آورد.

نکته دیگری که باعث متمایز شدن کانتر کوارتز می شود، وجود باقیمانده های گرانیت در این ترکیب و طبیعی بودن این سنگ است. زیرا کوارتز، سنگی مهندسی می باشد که در تمام سایزها، رنگ ها و اشکال موجود است.

اصولاً این المان به طور کامل از کوارتز خالص تشکیل می شود. با این حال بخشی از آن ها شامل 7 درصد پلیمر و صمغ کاج می باشند که باعث رنگی تر شدن و مقاوم شدن آن برابر گرما تا دمای 400 درجه می شود.