آموزش رویت

ساختمانچی

درب کابینت انواع متنوعی دارد و بر حسب ظاهر خود تاثیرات متفاوتی در نما آشپزخانه ایجاد می کند. ساختمانچی در این نوشته قصد دارد انواع آن ها را به شما معرفی کند تا بتوانید به راحتی دکوراسیون خانه خود را با کابینت های زیبا اجرا نمایید. تا انتها با ما همراه باشید. مدل های مختلف درب کابینت آشپزخانه به شرح زیر می باشند.

انواع مدل های درب کابینت

درب کابینت زیبا

درب کابینت آلومینیوم

درب های آلومینیومی دربرابر حرارت، ضربه، فشار و خط و خش مقاومت بالایی دارند و مزیت اصلی آن‌ ها این است که زنگ هم‌ نمی‌زنند! البته کابینت‌های آلومینیومی آشپزخانه می‌توانند طراحی‌های مختلف و زیبایی داشته‌ باشند. ترکیب شیشه و آلومینیوم امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و می‌تواند بر زیبایی آشپزخانه بیافزاید.

درب کابینت ترموفویل Thermofoil

درب کابینت های ترموفویل از MDF تولید و با یک روکش پلاستیکی روکش می شوند. آن ها به دلیل قرارگیری در معرض گرما در حین تولید، به طور کامل درزگیری می شوند. هر چند چوب ام دی اف متریالی بسیار مقاوم است، اما در صورت آسیب دیدن تعمیر آن مشکل می باشد.

درب های ام دی اف در برابر گرما مقاومت پایینی دارند و اگر کیفیت آن ها عالی نباشد با مرور زمان رنگشان زرد می شود. البته این نکته قابل ذکر است که تنها درب های رنگ روشن کابینت ترموفویل با گذشت زمان تغییر رنگ می دهند.

درب های تعبیه شده در چهارچوب کابینت

در سایر کابینت ها به نحوی تولید می شود که در خارج از قاب کابینت قرار گیرد؛ اما در بعضی کابینت ها، آن ها در داخل قاب تعبیه می شوند.

سایز درب هایی که در چهارچوب قرار می گیرند، کمی کوچک تر از سایرین است و ساخت آن ها با دقت زیادی صورت می گیرد؛ زیرا آن ها را باید به نحوی در قاب کابینت قرار داد که مشکلی برای باز و بسته‌شدنشان پیش نیاید. قیمت این درب ها بالا است و از نظر زیبایی بسیار مدرن و لوکس می باشند.

درب های تعبیه شده در چهارچوب کابینت

درب کابینت بیدبورد Bead board

بیدبورد متریالی است که در صورت در دسترس نبودن رنگ یا پلاستر برای دکوراتیو کردن دیوار مورد استفاده قرار می گیرد. درب کابینت های بیدبورد بهترین نمونه برای ایجاد آشپزخانه به سبک قدیمی می باشد.

همیشه این نکته را مدنظر بگیرید که در صورتی می توانید از کابینت آشپزخانه بیدبورد استفاده نمائید که دچار وسواس برای تمیز کردن روزانه این کابینت ها نباشید.

هر چند این نوع کابینت انتخابی مناسب برای آشپزخانه محسوب می شود، اما تمیز کردن آن ها کمی مشکل است. اصولاً رنگ این کابینت ها سفید است و منحنی هایی که بر روی درب ها حک شده، تمیزکردن آن ها را با مشکل مواجه می کند.

درب کابینت بیدبورد Bead board

درب شیکر Shaker

نام کابینت شیکر از نام نجار و صنعتگر ماهری به نام shaker گرفته شده است. نام شیکر برای طرح های مینیمالیسمی و زیبا، واژه ای آشناست. کابینت های شیکر نیز در بازار رایج می باشند.

درب کابینت های شیکر به دلیل خاصیت انعطاف پذیری بالا مورد توجه بسیاری از افراد واقع می شوند. آن ها اصولاً از چوب کامل یا تکه هایی از چوب با انواع رنگ ها و تزئینات تولید می شوند و با هر نوع دیزاین آشپزخانه همخوانی دارند. این کابینت ها بهترین گزینه برای داشتن یک آشپزخانه مدرن و به روز می باشند.

درب کابینت شیکر Shaker

درب کابینت لوورد Louvered

درب کابینت لوورد کمی پیچیده به نظر می آید، اما دکوراسیونی بی نظیر در آشپزخانه شما ایجاد می کند. آن ها از کنار هم قرار گرفتن تخته های چوبی به صورت افقی در کنار هم تولید می شوند.

بخوانید!  چطور بهترین کمد لباسی پارچه ای را انتخاب کنیم؟

خطوط افقی در آشپزخانه های کوچک نمایی متفاوت ایجاد می کند و فضای آن ها را گسترده تر و بزرگ تر نشان می دهد. شکاف بین هر تخته چوب یک منبع طبیعی برای تهویه هواست و این امری مهم در آشپزخانه محسوب می شود.

این نوع کابینت ها مکانی مناسب برای قراردادن ظروف نم دار در بالای سینک ظرفشویی است؛ زیرا با نفوذ هوا و تهویه آن در کابینت ظرف ها زودتر خشک می شوند. تنها عیب درب این کابینت ها این است که در مقایسه با سایر نمونه ها هزینه ساخت بالاتری دارند.

درب کابینت لوورد Louvered

درب شیشه ای

قیمت این گزینه کمی گران است، زیرا تلاش بسیاری برای تنظیم نمودن شیشه با فریم کابینت صورت می گیرد. آن ها برای انواع کابینت ها قابل استفاده می باشند و ظاهری متفاوت و زیبا ایجاد می کنند.

درب شیشه ای برای آشپزخانه های کوچک بسیار مناسب هستند، زیرا به فضای آن عمق می بخشند و آن را بزرگ تر جلوه می دهند. علاوه بر آن، گزینه ای مناسب برای شماست زمانی که می خواهید اشیاء دکوراتیو داخل کابینت را به نمایش بگذارید.

در صورتی که درب کابینت شما شیشه ای است، به طور مرتب باید فضای داخل کابینت را تمیز نگه دارید، زیرا هر آنچه که درون آن هاست قابل رویت می باشد.

برای داشتن این گونه کابینت ها نیازی نیست تمام کابینت های آشپزخانه را با درب شیشه ای انتخاب کنید، بلکه می توانید این کار را برای کابینت های بالایی انجام دهید.

درب شیشه ای

درب تخت

این مورد به صورت پانل هایی صاف و ساده بوده و برای کابینت آشپزخانه های مدرن و معاصر گزینه ای مناسب می باشند. هر چند اکثر آن ها از جنس چوب تولید می شوند، اما می توان نمونه های لمینت آن را نیز به کار برد. درب کابینت لمینت ارزان تر و انعطاف پذیرتر از سایر کابینت ها می باشد و تمیز کردن آن ها نیز آسان است.

درب تخت

درب پتینه کاری

اگر به سبک های قدیمی علاقمند هستید، استفاده از درب های کابینت کهنه یا پتینه کاری را به شما پیشنهاد می کنیم. پنل های مرکزی این نوع درب ها حس کابینت های چوبی قدیمی را به شما القا می کنند و تنها عیب آن ها این است بسیار هزینه بر خواهند بود.

درب کهنه

درب کابینت حرارتی

یکی از گزینه های ایده آل در طراحی دکوراسیون آشپزخانه استفاده از درب های کابینت حرارتی می باشد. این درب ها با لبه های عقب و جلو مطابق می باشند و امکان تطبیق این لبه ها با پی وی سی، آلومینیوم یا فولاد ضد زنگ وجود دارد.

بخوانید!  کابینت دو رنگ، پرطرفدارترین کابینت در آشپزخانه

درب های حرارتی ظاهری شیک و مدرن دارند و در بین مردم از محبوبیت بالایی برخوردارند. کیفیت این درب ها بسیار بالاست و استفاده از تکنولوژی پیشرفته در ساخت آن، سبب می شود تا علاوه بر زیبایی، مقرون بصرفه نیز باشند.

درب کابینت حرارتی

درب کشویی یا sliding

اگر آشپزخانه کوچک و جمع و جوری دارید بهتر است از کابینت هایی با در کشویی استفاده کنید. استفاده از این درب ها سبب می شود تا در هنگام باز کردن درب، فضایی در آشپزخانه اشغال نشود. همچنین درب های کشویی سبب زیبا و شیک‌شدن طراحی داخلی آشپزخانه می شوند.

درب کابینت کشویی

درب آکریلیک

درب های آکریلیک سطحی براق و تنوع رنگ بی نظیری دارند. پنل های این گونه درب ها تحت نظارت دقیق کیفیت قرار دارد که خیال مشتری را از لحاظ بی عیب و ایراد بودن درب ها راحت می کند.

این محصول توسط یک ورق آکریلیک رنگی تولید می شود که قابلیت استفاده در لبه جلو، عقب و هم ردیف با کابینت را دارد. درب های آکریلیک معمولا از بهترین درب های چوبی روکش دار محسوب می شوند.

درب کابینت اکریلیک

درب هیدرولیکی

امروزه درب های کابینت هیدرولیکی از مدرن ترین و شیک ترین درب های کابینت محسوب می شوند که با استفاده از پیستون های هیدرولیکی باز و بسته می شوند.

طراحی این نوع درب به گونه ای است که به آرامی و بدون کوبیده شدن بسته می شوند. این درب ها عمری طولانی و دوام و استحکام بسیار بالایی دارند.

در انتخاب و خرید این درب ها باید به کیفیت یراق آلات و لولاهای آن توجه کنید. اگر لولاها هماهنگ نباشند یا پس از مدتی شل شوند، ممکن است باز و بسته‌شدن درب ها به درستی انجام نشود و محتمل هزینه های دوباره شوید.

درب هیدرولیکی

 درب آکاردئونی

این درها به صورت آکاردئونی جمع می شوند و امکان دسترسی کامل به همه لوازم داخل کابینت را فراهم می کنند. علاوه بر آن، از لحاظ ظاهری نیز بسیار خاص و منحصربفرد می باشند. البته دقت کنید که قیمت این درب ها بالاست و خرید آن می تواند هزینه های زیادی را در بر داشته باشد.

درب اکاردئونی

کلام پایانی

درب های کابینت جنس، طرح، نقش و رنگ های بسیار متعدد و گوناگونی دارند و شما می توانید با توجه به دکوراسیون آشپزخانه و میزان بودجه خود، مدل مناسب را انتخاب نمایید.

برای انتخاب کابینت و درب مناسب آن می توانید به فروشگاه ها و کارگاه های تولید کننده و عرضه کننده این محصول مراجعه کنید و یا به صورت آنلاین در شبکه های مجازی و اینترنت مدل های جدید و بروز را مشاهده نمایید.

شما از کدام یک از مدل های مذکور در کابینت خود استفاده کرده اید؟ آیا طرح یا مدلی را سراغ دارید که ما در این نوشته ذکر نکرده ایم؟ عکس های آن را با ما به اشتراک بگذارید و توضیح مختصری در مورد آن مدل ارائه دهید. اهالی ساختمانچی مشتاقانه منتظر ارسال های جذاب شما عزیزان می باشند.