آموزش رویت

ساختمانچی

آیا با اصول دکوراسیون اتاق پذیرایی آشنایی دارید؟ همانطور که می دانید، هال و پذیرایی رایج ترین کلماتی هستند که در فرهنگ ما برای اتاق نشیمن مورد استفاده قرار می گیرند.

اتاق پذیرایی یکی از مهم ترین قسمت ها در هر خانه ای است و از آن جایی که برای هم نشینی با اعضای خانواده و مهمانان مورد استفاده قرار می گیرد، توجه به چگونگی طراحی دکوراسیون داخلی آن حائز اهمیت می باشد.

بدون شک ایده های زیادی در زمینه طراحی دکوراسیون پذیرایی وجود دارد. آن چه که در اجرای این طراحی مهم است، ایجاد یک هارمونی زیبا میان تمام اجزاء می باشد.

آن چه که در ادامه این مطلب از ساختمانچی به بیان آن می پردازیم، ارائه کامل ترین نکاتی است که در هنگام طراحی دکوراسیون پذیرایی باید به یاد داشته باشید. با ما همراه باشید.

دکوراسیون پذیرایی مدرن و شیک

یکی از پرطرفدارترین انواع سبک های طراحی، سبک مدرن می باشد. به نظر شما به کارگیری چه فاکتورهایی در طراحی دکوراسیون مدرن سالن پذیرایی حائز اهمیت می باشد؟

انتخاب المان هایی مانند مبلمان، پرده و المان های تزئینی می تواند در اجرای اتاق پذیرایی مدرن به شما کمک کند.

از دیگر عوامل تاثیرگذار در این زمینه می توان به انتخاب رنگ دکوراسیون اتاق پذیرایی اشاره کرد. در طراحی سبک مدرن استفاده از رنگ های خنثی جایگاه ویژه ای دارد.

در کنار انتخاب رنگ مناسب، استفاده از سیستم نورپردازی مناسب نیز می تواند کارگشا باشد. از در کنار هم قرارگرفتن این فاکتورها می توان فضایی مدرن را بوجود آورد.

سالن پذیرایی

دکوراسیون سالن پذیرایی بزرگ

بدون شک طراحی فضای بزرگ نسبت به فضای کوچک آسان تر است و امکان استفاده از انواع ایده پردازی ها در آن وجود دارد. آن چه که در طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی بزرگ باید بخاطر بسپارید، حفظ انسجام در فضای اتاق می باشد.

انتخاب رنگ هایی که در کنار یکدیگر تطبیق پذیری مناسبی ایجاد می کنند، می تواند در ایجاد انسجام در اتاق نشیمن به شما کمک کند. برای مثال رنگ پرده، مبلمان و فرش باید با یکدیگر تطبیق پذیر باشد.

در طراحی اتاق پذیرایی بزگ می توانید از انواع مبلمان استفاده نمایید و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. عمق بخشی به فضای سالن پذیرایی از دیگر نکات مهمی است که باید در نظر بگیرید. به این منظور می توانید از فرش یا کوسن های الگودار استفاده نمایید.

استفاده از فرش نه تنها باعث القای گرما به فضای اتاق می شود، بلکه می تواند به فضای اتاق عمق ببخشد. استفاده از کوسن های الگودار، در جهت تزئین مبلمان مورد استفاده قرار می گیرد و در زیبایی و عمق بخشی به آن نیز نقش دارد.

از دیگر ایده هایی که می توان در طراحی اتاق پذیرایی بزرگ مورد استفاده قرار داد، تقسیم بندی فضای اتاق می باشد. ایده های زیادی در این زمینه وجود دارد.

برای مثال برای انجام این کار می توان از شلف و پارتیشن استفاده کرد. استفاده از یک فرش نیز می تواند به تقسیم بندی فضای اتاق کمک کند.

دکوراسیون پذیرایی بزرگ

دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک

آن چه که در طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی کوچک حائز اهمیت می باشد، انتخاب هوشمندانه وسایل و ایجاد فضایی منظم و به دور از هرج و مرج می باشد.

انتخاب رنگ هایی که به بزرگ تر نشان دان فضای اتاق پذیرایی کمک کند، از دیگر فاکتورهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد. برای انتخاب رنگ بهتر است از رنگ های روشن استفاده نمایید، چرا که استفاده از رنگ های روشن به بزرگ تر نشان دادن فضای اتاق کمک خواهد کرد.

استفاده از طیف روشن رنگ های خنثی می تواند انتخاب مناسبی باشد. در هنگام انتخاب مبلمان نیز بهتر است از نمونه های ساده که ابعاد بزرگی ندارند، استفاده نمایید.

همان گونه که قبلا نیز اشاره شد، عدم ایجاد هرج و مرج از نکات مهمی است که باید در طراحی اتاق پذیرایی کوچک به آن توجه کنید. به این منظور می توانید از سبدهای حصیری استفاده کنید.

استفاده از این المان نه تنها جنبه تزئینی دارد، بلکه می تواند به عنوان المانی کاربردی نیز مورد استفاده قرار گیرد. این امکان وجود دارد که از این سبدها برای قراردادن وسایل اضافه استفاده نمایید.

از دیگر راهکارهایی که می توانید در طراحی این قسمت مورد استفاده قرار دهید، انتخاب وسایل چند منظوره می باشد.

برای مثال استفاده از میزهای عثمانی می تواند به عنوان میز و به عنوان صندلی نشیمن مورد استفاده قرار گیرد. رعایت این نکات می تواند در طراحی فضایی زیبا به شما کمک کند.

دکوراسیون پذیرایی کوچک

دکوراسیون هال و پذیرایی مستطیلی

ایجاد فضایی دنج در طراحی دکوراسیون هال و پذیرایی مستطیلی شکل، حائز اهمیت می باشد. نکته مهم در طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی مستطیلی شکل، نحوه چیدمان اتاق پذیرایی می باشد.

بخوانید!  انواع دستگیره درب ساختمان

چیدمان باید به گونه ای باشد که مانع از تردد افراد در آن نشود. در چیدمان اتاق پذیرایی مستطیلی شکل، بهتر است از المان های دایره ای شکل استفاده نمایید.

برای مثال به این منظور می توانید از مبلمان منحنی شکل استفاده کنید. همچنین این امکان وجود دارد که از انواع میزهای دایره ای شکل در این زمینه استفاده نمایید. تقسیم بندی فضای مستطیل شکل نیز می تواند تاثیر خوبی در طراحی دکوراسیون آن داشته باشد.

برای تقسیم بندی فضای اتاق می توانید از یک فرش مناسب استفاده نمایید. به کارگیری مبلمان ال شکل نیز از دیگر ایده های کاربردی در طراحی چنین فضایی می باشد.

دکوراسیون هال

چیدمان اتاق پذیرایی

یکی از نکات مهم در طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی نحوه چیدمان آن می باشد. این امر شامل چگونگی چیدمان مبلمان، چیدمان کلی اتاق پذیرایی با توجه به سبک طراحی آن و نکاتی از این دست می باشد.

نمونه ای از سبک ها و طراحی هایی که می توان در طراحی اتاق پذیرایی مورد استفاده قرار داد، چیدمان اتاق پذیرایی به سبک ایرانی می باشد. در چیدمان اتاق پذیرایی ایرانی، استفاده از المان های تزئینی سنتی جایگاه ویژه ای دارد.

در طراحی به سبک ایرانی، فرش نمونه ای از المان هایی است که به طور قطع مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از فرش با نقش و طرح ایرانی شالوده این مدل دکوراسیون می باشد.

استفاده از المان های تزئینی مانند تابلو فرش نیز می تواند به عنوان المانی مناسب در چیدمان اتاق پذیرایی ایرانی باشد.

رنگ اتاق پذیرایی

یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در طراحی دکوراسیون داخلی، انتخاب رنگ می باشد. انتخاب رنگ امری سلیقه ای می باشد. اما در این میان توجه به یک سری موارد می تواند در انتخاب بهتر به شما کمک کند.

نکته اول که در هنگام انتخاب رنگ باید بدانید، ابعاد اتاق پذیرایی می باشد. بهتر است در طراحی داخلی پذیرایی و نشیمن کوچک از رنگ های روشن استفاده نمایید. این کار می تواند به بزرگ تر نشان دادن فضای اتاق به شما کمک کند.

در صورتی که تمایل به استفاده از رنگ های تیره دارید، بهتر است تنها برای رنگ آمیزی دیوار اصلی از آن استفاده کنید و برای رنگ آمیزی سایر دیوارها از رنگ متناسب با آن استفاده نمایید.

از دیگر مواردی که در هنگام انتخاب رنگ باید به آن توجه کنید، میزان نور طبیعی ورودی اتاق پذیرایی می باشد. در صورتی که اتاق از نور طبیعی خوبی برخوردار است، می توانید از رنگ های تیره استفاده نمایید. در غیر این صورت بهتر است از رنگ های روشن استفاده نمایید؛ چرا که استفاده از رنگ های تیره باعث می شود فضای اتاق تاریک تر شود. استفاده از رنگ های آرام بخش انتخاب بهتری برای اتاق پذیرایی می باشد.

به این منظور پیشنهاد ما استفاده از طیف رنگ های سرد می باشد. همچنین توجه داشته باشید، رنگی که برای رنگ آمیزی اتاق پذیرایی مورد استفاده قرار می دهید، باید با سایر المان ها هماهنگی داشته باشد.

رنگ اتاق پذیرایی

کاغذ دیواری اتاق پذیرایی

استفاده از کاغذ دیواری از جمله ایده هایی است که می توانید برای طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی به آن فکر کنید. حال سوال این جاست که چه نوع کاغذ دیواری برای استفاده در اتاق پذیرایی مناسب می باشد؟

انتخاب کاغذ دیواری مناسب به سلیقه افراد بستگی دارد. با این وجود، در نظر گرفتن عواملی نیز می تواند در انتخاب آن به شما کمک کند. برای مثال انتخاب آن باید با توجه به سبک طراحی اتاق پذیرایی صورت گیرد.

در کنار انتخاب کاغذ دیواری، ایده های استفاده از آن نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. برای مثال این امکان وجود دارد که برای طراحی دیوار غالب از یک کاغذ دیواری طرح دار و برای سایر دیوارها از یک مدل ساده استفاده نمایید.

همچنین این امکان وجود دارد که از یک کاغذ دیواری طرح دار برای دیوار اصلی استفاده کنید و برای سایر دیوارها از رنگ استفاده نمایید.

پرده اتاق پذیرایی

یکی از المان های اساسی در طراحی دکوراسیون داخلی، پرده می باشد. استفاده از پرده باعث ایجاد عمق در فضای اتاق می شود. مدل پرده پذیرایی با توجه به سبک مورد استفاده در طراحی اتاق پذیرایی صورت می گیرد.

برای مثال در صورتی که از سبک مدرن در طراحی اتاق پذیرایی استفاده شود، عموما پرده هایی با طراحی ساده برای آن در نظر گرفته می شود. همچنین در بیشتر مواقع از رنگ های روشن برای انتخاب پرده استفاده می شود.

بخوانید!  کابینت های گلاس چیست؟[جدیدترین عکس ها و مدل های سفید، مشکی و طوسی]

این در حالی است که در سبک کلاسیک، اصولا پرده های سنگین مانند مخمل مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ پرده پذیرایی باید به گونه ای باشد که با سایر المان ها تطبیق پذیری داشته باشد.

نکته مهم دیگری که باید بخاطر بسپارید، توجه به میزان نور ورودی خانه می باشد. قیمت پرده با توجه به جنس و سبک طراحی آن متفاوت می باشد.

مدل پرده های جدید پذیرایی

بدون شک بسیاری از افراد به دنبال انتخاب مدل پرده های جدید پذیرایی می باشند. در ادامه تصاویری از پرده های مناسب پذیرایی را به اشتراک خواهیم گذاشت.

پرده پذیرایی
پرده اتاق پذیرایی

طراحی دیوار اتاق پذیرایی

طراحی دیوار با استفاده از المان های تزئینی از دیگر موارد تاثیرگذار در زیبایی اتاق پذیرایی شناخته می شود. بدون شک ایده های زیادی در این زمینه وجود دارد. برای مثال می توانید از تابلوهای زیبا برای اتاق پذیرایی استفاده نمایید.

انتخاب تابلو با توجه به سلیقه فردی صورت می گیرد. در صورتی که تمایل به استفاده از تابلوهای نقاشی دارید، بهتر است از نمونه ای که رنگ های به کار رفته در آن با رنگ سایر المان ها در اتاق نشیمن هماهنگی دارد، استفاده نمایید.

طراحی اتاق پذیرایی

استفاده از کناف سقف در اتاق پذیرایی

یکی از المان های تزئینی کم نظیر که می توان در طراحی هال و پذیرایی مورد استفاده قرار داد، کناف می باشد. استفاده از کناف بدون شک فضایی شیک و مجلل ارائه خواهد کرد. استفاده از کناف در جهت تزئین اتاق پذیرایی نقش بسزایی در زیبایی آن خواهد داشت.

در طراحی کناف سقف پذیرایی ایده های زیادی بکار گرفته می شود. برای مثال در طراحی مدرن بیش تر از طراحی هایی با خطوط صاف و زاویه دار و در طراحی سبک کلاسیک از خطوط منحنی شکل استفاده می شود.

نورپردازی اتاق پذیرایی

یکی از اصول اساسی در طراحی دکوراسیون داخلی، استفاده از نورپردازی می باشد. در جهت ایجاد نورپردازی مناسب، استفاده از وسایل روشنایی مناسب از نکات قابل توجهی است که باید به آن توجه کنید.

در این زمینه لوستر، بهترین گزینه برای انتخاب می باشد. انتخاب لوستر برای پذیرایی باید با توجه به سبک طراحی این فضا صورت پذیرد. برای مثال در طراحی سبک مدرن از لوسترهای ساده و در طراحی کلاسیک بیشتر از لوسترهای کریستال استفاده می شود.

قیمت انواع لوستر از جمله انواع لوستر مدرن پذیرایی با توجه به کیفیت محصول متفاوت می باشد. تنوع در قیمت این محصول باعث می شود افراد با توجه به بودجه مورد نظر نمونه ای مناسب از آن ها را انتخاب نمایند.

طراحی اتاق پذیرایی

کفپوش اتاق پذیرایی

از دیگر المان هایی که در طراحی اتاق پذیرایی باید مورد استفاده قرار دهید، کفپوش می باشد. انتخاب کفپوش مناسب نقش بسزایی در زیبایی فضای اتاق خواهد داشت.

کفپوش ها انواع مختلفی دارند. برای مثال پارکت های چوبی، سرامیک، کفپوش پی وی سی و… از جمله کفپوش هایی است که می توان در طراحی فضای مورد نظر مورد استفاده قرار داد.

یکی از پرطرفدارترین انواع کفپوش ها در طراحی اتاق پذیرایی مورد استفاده قرار می گیرد، سرامیک می باشد. در انتخاب سرامیک کف پذیرایی به مواردی از جمله انتخاب رنگ و طرح آن باید توجه داشته باشید.

برای مثال در صورتی که فضای اتاق پذیرایی کوچک می باشد، بهتر است از سرامیک رنگ روشن استفاده نمایید. این کار می تواند به بزرگ تر نشان دادن فضای اتاق به شما کمک کند.

همچنین توجه به میزان نور ورودی نیز می تواند از عوامل تاثیرگذار در این زمینه باشد. استفاده از سرامیک رنگ روشن در فضایی که از نور طبیعی کافی برخوردار نیست، می تواند فضای اتاق را روشن تر نشان دهد.

جدیدترین مدل سرامیک کف پذیرایی

بدون شک افرادی که علاقمند به استفاده از سرامیک در اتاق پذیرایی هستند، به دنبال جدیدترین نمونه های آن می باشند. در ادامه نمونه ای از تصاویر جدیدترین انواع سرامیک کف را به اشتراک خواهیم گذاشت.

کفپوش اتاق پذیرایی
سرامیک اتاق پذیرایی

نکات پایانی

آن چه در این مطلب از ساختمانچی به بیان آن پرداختیم، ارائه جامع ترین نکات و ایده ها در طراحی اتاق پذیرایی و هال می باشد. در این مطلب سعی بر آن شده است که هر آن چه برای طراحی اتاق پذیرایی موردنیاز می باشد در اختیار شما قرار گیرد.

اگر به دنبال ایده و راهنمایی در مورد موارد موثر دیگر در طراحی اتاق پذیرایی هستید، آن را با ما به اشتراک بگذارید.

در انتها این نوشته، تعدادی عکس زیبا از دکوراسیون پذیرایی را با شما کاربران گرامی به اشتراک می گذاریم که امیدواریم از دیدن آن ها لذت برده و جهت ایده گرفتن آن ها را بکار برید.

اتاق پذیرایی
دکور اتاق پذیرایی
دکوراسیون اتاق پذیرایی
طرح اتاق پذیرایی
مدل اتاق پذیرایی
عکس اتاق پذیرایی
مدل اتاق پذیرایی
اتاق پذیرایی مدرن
دکور اتاق پذیرایی مدرن
طراحی اتاق پذیرایی مدرن
اتاق نشیمن مدرن
دکور اتاق نشیمن رنگی