آموزش رویت

ساختمانچی

آیا تاکنون نام سبک ساحلی را شنیدید و یا با ویژگی های منحصربه فرد این سبک طراحی آشنایی دارید؟ همان طور که می دانید در دکوراسیون داخلی ساختمان از سبک های متفاوتی برای طراحی استفاده می شود.

دکوراسیون شیک و چشم نواز ارزش خانه را بالا می برد و محیطی دوست داشتنی و جذاب برای ساکنین فراهم می کند. امروزه معماران و طراحان ساختمانی دکوراسیون داخلی را طبق سلیقه افراد طراحی و اجرا می کنند.

در میان تمام شیوه های طراحی، این سبک حال و هوای خاصی به خانه می دهد و جوی در فضا حاکم می کند که شما را به یاد ساحل می اندازد و بدون قرارگرفتن در محیط واقعی ساحل حسی ناب به شما می بخشد.

اجرای دکوراسیون داخلی به سبک ساحلی در فصل تابستان حسی خنک و ساحلی ایجاد می کند. زیرا پالت رنگی مورد استفاده در این سبک طراحی ذهن را به سمت دریا می برد و فضایی روشن با پالت رنگی با الهام از رنگ شن، ماسه، صدف، دریا و آسمان ایجاد می کند.

صرفا با استفاده از تزئینات ساحلی نمی توان یک دکوراسیون ساحلی ایجاد کرد، بلکه نکته اصلی در این سبک ایجاد حال و هوای ساحلی است.

با این مقدمه، در ادامه این نوشته از ساختمانچی با ما همراه باشید تا با نکات مهم در طراحی خانه به سبک ساحلی آشنا شوید.

سبک ساحلی در دکوراسیون داخلی چیست؟

سبک ساحلی با الهام از دریا و به ویژه ساحل است که فضایی آرامش بخش را به همراه دارد. این سبک بسیار شیک و کم نظیر دارد، که با رنگ های آرامش بخش، دریایی و پرطراوت چیده می شود. این طراحی مربوط به سال های اخیر نیست، بلکه قدمت آن به اواخر قرن نوزدهم می رسد. از این سبک نه تنها در مناطق ساحلی بلکه در مورد مناطق دور از دریا هم قابل اجراست.

نکات مهم طراحی به سبک ساحلی

نکاتی که در طراحی به سبک ساحلی باید مد نظر قرار گرفته شوند:

نور کافی

یکی از نکات مهم که در طراحی به این سبک باید مورد توجه قرار گیرد، نور محیط است. این سبک طراحی نیازمند نور طبیعی و فراوان است، به همین دلیل بیش ترین سهم پالت رنگی در این سبک مربوط به رنگ سفید است.

رنگ سفید فضا را روشن و بزرگ تر نما می دهد. یکی از روش های اصولی برای ورود نور طبیعی به داخل خانه استفاده از درب و پنجره های شیشه ای تمام قد است. حتی با تعبیه نورگیرهای سقفی می توان خانه را مملو از نور خورشید کرد و حسی ناب مانند ساحل دریا ایجاد نمود.

دکوراسیون ساحلی

پرده های روشن و نازک

پرده هایی که برای پنجره در نظر گرفته می شوند باید به رنگ های روشن و بدون طرح و رنگ باشند. هر چه پرده ساده تر و جنس آن نازک تر باشد بهتر می تواند نور طبیعی را از خود عبور دهد و فضای خانه را روشن کند.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک ساحلی

استفاده از رنگ های مات و خنثی

رنگ سفید رنگی بارز در طراحی به این سبک است. استفاده از رنگ سفید تمیزی و سادگی را به نمایش می گذارد. در این سبک دکوراسیون داخلی در صورتی که تمایلی به رنگ سفید نباشد می توان با اضافه نمودن رنگ های بژ، آبی، کرم و قهوه ای کمرنگ به رنگ سفید رنگ های ماتی ساخت که مناسب این سبک دکوراسیون باشند. رنگ های تیره و پررنگ در رنگ آمیزی دیوار و سقف دکوراسیون ساحلی جایگاهی ندارند.

طراحی به سبک ساحلی

فضای دلباز

همان طور که فضای ساحل دلگشا و باز است اتاق هایی که به سبک ساحلی طراحی می شوند نیز باید فضای دلبازی داشته باشد. استفاده از مبلمان اضافی و اثاثیه خانه فضا را محقر می کند. نمای اتاق باید به نحوی باشد که حس جریان هوا وجود داشته باشد حتی اگر هیچ هوایی در خانه رد و بدل نشود.

بخوانید!  دکوراسیون داخلی به سبک آرت دکو

چیدمان لوازم و وسایل این دکوراسیون باید با فاصله باشد و از تجمع لوازم در یک قسمت اجتناب شود. چیدمان منزل باید به نحوی صورت گیرد که فضا تا حد ممکن بازتر شود.

طراحی دکوراسیون به سبک ساحلی

وسایل دکوراتیو ساحلی

در تزئین دکوراسیون داخلی به سبک ساحلی می توان از لوازم دکوری مانند؛ ظروف سفالی، صدف دریایی، مرجان های زیبا، ستاره دریایی، شیشه های رنگی و … استفاده نمود، اما در این کار نباید زیاده روی کرد. به دلیل این که وسایل زیاد نوعی شلوغی در فضا ایجاد می شود. بر روی میز، تاقچه و عسلی های کنار مبل می توان اشیاء تزئینی مورد نظر را قرار داد.

وسایل دکوراتیو ساحلی

مبلمان ساده و راحت

در طراحی دکوراسیون ساحلی استفاده از مبل سلطنتی کاربردی ندارد. در این سبک طراحی باید از مبلمانی استفاده شود که بتوان به راحتی روی آن لم داد و احساس راحتی کرد. کاناپه و سوفا بهترین گزینه برای مبلمان دکوراسیون داخلی ساحلی است.

در مورد جنس مبلمان هم بهترین گزینه استفاده از پارچه کتان است که حس سردی و درخشان بودن را به بیننده القا می کند. البته در فضاهایی که بطلبد از مبل های چوبی و یا حصیری می توان استفاده کرد. همان طور که می دانید این دو نوع مبل مقاومت بالایی در برابر رطوبت و شن و ماسه را دارند.

طراحی دکوراسیون داخلی ساحلی

انواع سبک ساحلی در دکوراسیون داخلی

سبک ساحلی انواع متعددی دارد که وجه مشترک همه آن ها رنگ های اقیانوسی، رنگ سفید، نور فراوان و ترکیب پارچه ها با متریال و اکسسوری های طبیعی می باشد.در ادامه تعدادی از انواع و مدل های چیدمان سبک ساحلی را معرفی می کنیم:

بخوانید!  پارتیشن چوبی[+راهنمای خرید و نصب]

سبک ساحلی مدیترانه ای

از این سبک چندین سال است که در کشورهایی چون ایتالیا، یونان و اسپانیا استفاده می شود. از ویژگی های منحصربه فرد این سبک استفاده از رنگ بندی روشن، چوب های محکم، آهن آلات سیاه و استفاده از اکسسوری ها و وسایل حکاکی شده اشاره نمود.

طراحی دکوراسیون ساحلی

سبک ساحلی جزایر استوایی

این سبک از اعتقادات و رسوم بومی های هاوایی و جزایر اقیانوس آرام برگرفته می شود. در چیدمان خانه به این سبک معمولا از طرح و نقش های مناطق استوایی، چوب درخت ساج، اکسسوری های طبیعی دریایی و بومی استفاده می شود.

دکوراسیون ساحلی

سبک ساحلی آمریکایی

سبک ساحلی آمریکایی آرامش و راحتی را در محیط خانه بوجود می آورد و از پرطرفدارترین سبک های حال حاضر در آمریکا می باشد. از ویژگی های شاخص این سبک می توان به استفاده از نور طبیعی فراوان در محیط خانه اشاره نمود.

همچنین استفاده از رنگ سفید و ترکیب آن با رنگ های گرم و یا رنگ های قیانوسی می تواند هارمونی زیبایی در خانه بوجود آورد. در این سبک نیز مانند دیگر سبک ها از اکسسوری های دریایی و مبلمان راحتی برای دیزاین خانه استفاده می شود.

سبک ساحلی آمریکایی نوعی سبک مدرن و معاصر محسوب می شود. از آن جایی که امروزه سبک مدرن از طرفداران زیادی برخوردار می باشد، بسیاری از افراد ترجیح می دهند از سبک ساحلی آمریکایی که به این سبک نزدیک است، در خانه خود استفاده کنند.

طراحی داخلی به سبک ساحلی

کلام پایانی

ما در این نوشته از ساختمانچی به معرفی سبک پرطرفدار و زیبای ساحلی پرداختیم و نکاتی که در طراحی خانه به این سبک نیاز داشتید را در اختیارتان قرار دادیم.

امیدواریم از مطالعه این نوشته لذت ببرید و به خوبی با این سبک آشنا شوید. در صورت تمایل می توانید نظرات خود را در مورد این سبک طراحی برای ما ارسال نمایید.