آموزش رویت

ساختمانچی

آیا تاکنون به ایجاد نشیمن دنج در زیر پنجره خانه خود فکر کرده اید؟ امروزه بهینه سازی فضای منزل از اهمیت ویژه ای در بحث دکوراسیون داخلی برخوردار است. طراحان و معماران ساختمانی همواره به دنبال راه حل هایی جدید برای استفاده بهینه از فضاهای پرت در خانه می باشند.

نشیمن های دنج زیر پنجره فضایی بسیار راحت و زیبا در محیط خانه ایجاد می کنند که می توان زمان هایی از شبانه روز را برای استراحت در این مکان ها اختصاص داد.

در این نوشته، ساختمانچی سعی دارد انواع نشیمن های زیر پنجره را معرفی نماید و ایده های جدید برای بهینه سازی فضای زیر پنجره در اختیار علاقمندان طراحی و دکوراسیون داخلی قرار دهد.

ایده های ایجاد نشیمن دنج زیر پنجره

انتخاب گوشه ای دنج

به یاد داشته باشید که فضایی که برای انجام این کار انتخاب می کنید، باید دنج باشد. این قسمت می تواند مکانی باشد که شما به آن علاقمند هستید و در آن جا احساس راحتی دارید. به یاد داشته باشید که طراحی این قسمت می تواند با توجه به آن چه که در تخیل شما وجود دارد، صورت پذیرد.

طراحی این قسمت باید به گونه ای باشد که باعث ایجاد آرامش در شما شود. بدون شک استفاده از این مکان برای مطالعه می تواند چنین احساسی در شما ایجاد نماید.

انتخاب گوشه ای دنج

استفاده از نورپردازی مناسب

استفاده از یک روش نورپردازی مناسب، نکته مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. به یاد داشته باشید که در طول روز ممکن است وجود نور آفتاب باعث ایجاد اذیت چشم شود که در این صورت استفاده از یک پرده می تواند این مشکل را حل کند.

از آن جایی که احتمال استفاده از این قسمت در هنگام شب نیز وجود دارد، استفاده از روش نورپردازی مناسب و لامپ مناسب نیز نکته حائز اهمیتی می باشد.

لامپ دیواری و چراغ مطالعه از بهترین ایده هایی است که می توانید مورد استفاده قرار دهید. استفاده از لامپی که از نور کافی و مناسبی برخوردار باشد نکته مهمی است که باید به ان توجه داشته باشید.

استفاده از نورپردازی مناسب

استفاده از صندلی مناسب

انتخاب صندلی مناسب که در هنگام استفاده از آن احساس راحتی داشته باشید، نکته قابل توجهی می باشد. انتخاب صندلی مناسب برای این قسمت به مساحت فضای مورد نظر نیز بستگی دارد.

پیشنهاد ما برای انتخاب صندلی و ایجاد فضای مناسب، استفاده از نیمکت های چوبی به همراه یک تشک نرم بر روی آن می باشد. استفاده از کوسن ها نیز می تواند در زیبایی هرچه بیش تر این فضا به شما کمک کند.

استفاده از صندلی مناسب

استفاده از یک میز مناسب

همان طور که قبلا اشاره شد، ایجاد فضایی آرام بخش در این قسمت نکته مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. برای مثال ممکن است در هنگام مطالعه علاقمند به نوشیدن قهوه داشته باشید.

بخوانید!  زیبایی فرش دستباف در دکوراسیون داخلی

استفده از یک میز مناسب در این قسمت می تواند در این جهت به شما کمک کند. هم چنین اگر تمایل به پذیرایی از دوستان خود در این قسمت دارید وجود یک میز برای پذیرایی از آن ها نیازی اساسی می باشد.

استفاده از یک میز مناسب

انتخاب رنگ آرام بخش

آن چه که در طراحی این قسمت باید به یاد داشته باشید استفاده از رنگ هایی است که باعث ایجاد آرامش در شما می شود و هم چنین به ایجاد تمرکز در شما نیز کمک کند. بنابراین انتخاب رنگی که باعث ایجاد آرامش در افراد شود از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

پیشنهاد ما برای انتخاب رنگ این قسمت، استفاده از طیف ملایم رنگ های آبی، سبز، خاکستری و رنگ های پاستیلی می باشد. انتخاب رنگ ملایم برای سایر المان ها نیز باید به همین شکل صورت پذیرد.

انتخاب رنگ آرام بخش

به کارگیری ایده های تزئینی

تزئین و اجرای ایده های دکوراتیو در این قسمت باید به گونه ای باشد که به نوعی شخصی سازی شده نمایش داده شود. از این رو این امکان برای شما وجود دارد که از انواع ایده های تزئینی که در ذهن خود دارید، برای این قسمت استفاده نمایید. استفاده از کوسن های زیبا، قاب عکس و سایر المان های تزئینی می تواند نمای زیبایی در این قسمت ایجاد کند.

به کارگیری ایده های تزئینی

استفاده از یک اتاق جداگانه

اگر امکان استفاده از اتاق کوچک و جداگانه ای برای ایجاد فضای مطالعه وجود دارد می توانید از آن به این منظور استفاده نمایید. قراردادن یک کتابخانه در آن و ایجاد نشیمن دنج زیر پنجره آن به این منظور می تواند به شما در تحقق این امر کمک کند.

استفاده از یک اتاق جداگانه

استفاده از اتاق زیر شیروانی

یکی از بهترین قسمت هایی که می توان از آن در این جهت استفاده کرد، اتاق زیرشیروانی می باشد. طراحی این فضا و استفاده از آن برای مطالعه و استراحت بدون شک یکی از بهترین قسمت ها خواهد بود.

استفاده از اتاق زیر شیروانی

استفاده از گوشه های دنج دیگر

ایجاد چنین فضایی می تواند مکانی به غیر از کنار پنجره نیز باشد. برای مثال اگر گوشه ای دنج در اتاق وجود دارد اما پنجره در کنار آن قرار ندارد می توانید از آن نیز به این منظور استفاده نمایید.

استفاده از گوشه های دنج دیگر

طراحی و ایجاد نشیمن دنج برای مطالعه در زیر پنجره

وجود چنین فضایی و استفاده از آن برای مطالعه می تواند فضایی آرام بخش برای شما به ارمغان بیاورد. طراحی و دیزاین این قسمت با استفاده از یک تشک زیبا و نرم و استفاده از چند کوسن که در آن از رنگ ها و طرح های مختلف استفاده می شود، تکمیل می شود.

بخوانید!  طراحی دکوراسیون به سبک مدیترانه ای

این قسمت با توجه به طراحی خانه می تواند شکل های متفاوتی داشته باشد. اگر چنین فضایی در خانه وجود ندارد و شما علاقمند به ایجاد آن هستید، مشورت با یک متخصص و ساخت فضایی به این شکل برای شما امکان پذیر می باشد.

طراحی فضای مطالعه در کنار پنجره

استفاده از قفسه کتاب

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید از فضای زیر پنجره به عنوان قفسه ای برای قراردادن کتاب و نشیمنی برای استراحت استفاده شده است.

در اتاق های کوچکی که امکان قراردادن مبل های راحتی و یا صندلی برای استراحت وجود ندارد، می توان از ترفند نشیمن استفاده نمود و فضایی رمانتیک و دوست داشتنی برای مطالعه کتاب در پشت پنجره فراهم کرد.

نشیمن دنج

ساخت نشیمن مطابق تم رنگی اتاق

برای اتاق خواب های بزرگی در آن ها پنجره تعبیه شده است می توان نشیمنی دنج طراحی نمود. در صورت رعایت هارمونی و انتخاب رنگ مناسب برای این نشیمن، دکوراسیونی بی نظیر در اتاق خواب خود خواهید داشت.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید از فضای زیر پنجره برای طراحی نشیمنی زیبا استفاده می شود و رنگ آن بر اساس طیف رنگ های مورد استفاده در سایر المان های اتاق انتخاب می گردد.

ایجاد فضای نشیمن

ایجاد مکانی برای صرف غذا و نشستن

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید در زیر پنجره نشیمنی دنج تعبیه شده که فضایی مناسب برای نشستن و صرف غذا فراهم کرده است.

این تصویر نمونه بارز از بهینه سازی نشمن زیر پنجره در آپارتمان های کوچک را نشان می دهد و این نکته را یادآور می شود که حتی از فضاهای محدود نیز می توان به بهترین شکل برای ایجاد نشیمن دنج استفاده نمود. در واقع این مکان را می توان به عنوان اتاق کوچک غذاخوری در دکوراسیون داخلی خانه خود طراحی نمود.

ایجاد مکانی برای صرف غذا

ایجاد نشیمن دنج زیر پنجره برای استراحت

فضای زیر پنجره را می توان به جایگاهی خاص و منحصربفرد در خانه تبدیل نمود. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید فضای زیر پنجره به نشیمن دنج و راحت برای استراحت تبدیل می شود که از دیگر قسمت های خانه مجزا می باشد. برای استراحت عصرگاهی و یا گپ و گفت دونفره می توان از این مکان زیبا استفاده نمود.

نشیمن دنج زیر پنجره

نکات پایانی

آن چه که در این جا به بیان آن پرداختیم، ارائه ایده هایی در زمینه ایجاد نشیمن دنج زیر پنجره می باشد. بدون شک استفاده از چنین فضایی بسیار لذت بخش است و باعث ایجاد آرامش می شود. بنابراین اگر از فضایی برای اجرای این ایده در خانه بهره مند هستید، بهتر است همین حالا به نسبت به اجرای این ایده اقدام نمایید.