آموزش رویت

ساختمانچی

برج نگار ونک یکی از ساختمان های بلند تهران، واقع در خیابان ولی عصر و در ونک تهران می باشد. این برج زیبا، در واقع ششمین برج مرتفع تهران است که 40هزار مترمربع زیر بنا دارد و کاربری آن تجاری، اداری می باشد.

این برج علاوه بر عظمت خود، زیبایی معماری بسیار جذابی دارد که نظر هر بیننده ای را به سمت خود جلب می کند. همچنین وجود امکانات عمومی کاربردی در این برج، مثل مرکز خریدی وسیع و زیبا، خود باعث افزایش طرفداران این برج می شود. علاوه بر ساکنین تجاری برج، مردم عادی نیز برای خرید و گذراندن وقت خود، می توانند ساعاتی را مهمان این سازه زیبا باشند.

در این مقاله قصد داریم به معرفی برج نگار ونک، مشخصات و امکانات این برج بپردازیم. تا انتهای این مطلب از ساختمانچی با ما همراه باشید.

معرفی مشخصات برج نگار ونک

در سال های گذشته و با پیشرفت روز افزون صنعت ساختمان در سرتاسر جهان، برج سازی، بسیار رونق گرفته است. در واقع این بلند مرتبه سازی، تنها به منظور به رخ‌کشیدن قدرت سازنده نیست، بلکه امروزه هر کشور برای به رخ‌کشیدن قدرت و توانایی هایش در این صنعت و ایجاد وجهه خوب و قدرت نمایی، به این امر می پردازد. برج نگار نیز یکی از نمونه های موفق در این زمینه می باشد.

این برج در زمینی به مساحت 1961 متر بربع بنا شده که 31 طبقه دارد. در مجموع، تعداد واحدهای این برج 220 عدد می باشد که بر حسب متراژ در هر طبقه، تعدادی واحد کنار هم قرار گرفته اند.

در این برج دو طبقه استفاده تجاری و 29 طبقه دیگر کاربری اداری دارد. شرکت های بسیار معروفی نیز در این ساختمان به کار خود می پردازند.

همچنین در دو طبقه تجاری که طبقه همکف و اول ساختمان می باشند، مرکز خریدی بسیار شیک و لوکس واقع گردیده که برندهای بسیار معروفی در آن جا شعبه دارند. این مراکز خرید گزینه خوبی برای خرید پوشاک، وسایل تزئینی، کفش و لوازم لوکس می باشند.

مرکز تجاری برج نگار ونک

موقعیت مکانی برج نگار ونک

این برج از نظر موقعیت مکانی، در منطقه ای بسیار مناسب در تهران و صد متری شمال ونک بناشده است. دسترسی به این برج از طریق بزرگراه شهید مدرس، حقانی، کردستان و نیایش امکان پذیر است.

همین مسئله باعث می شود تا دسترسی به این برج و مسیر تردد ساکنین و استفاده کنندگان بسیار راحت باشد. همچنین این مسئله، به وجهه تجاری و اداری این برج نیز می افزاید.

طراحی برج، ساخت و معماری برج

برج نگار ونک طراحی بسیار مدرن و زیبا، متشکل از نمای شیشه ای دارد. جنس سازه این ساختمان از فلز می باشد و برای پوشش سقف از کامپوزیت استفاده می شود.

در معماری داخلی برج و دکوراسیون داخلی، از سنگ های گرانقیمت تراورتن و گرانیت استفاده کردند. همچنین برای زیباسازی دیوارهای داخلی، کاغذهای دیواری بسیار مدرنی استفاده می شود.

ساخت عمرانی این سازه بسیار مستحکم است و در برابر حوادثی چون زلزله، به دلیل استفاده از قاب های فلزی خمشی و بادبندها، بسیار مقاوم می باشد.

همچنین استفاده از آلومینیوم در اسکلت ساختمان، باعث سبکی ساختمان می شود که این مسئله در زمان زلزله باعث فشار کمتر به سازه می گردد.

در نمای ساختمان نیز علاوه بر توجه به زیبایی، توجه بسیار زیادی به مقاومت نما در برابر رطوبت، گردوغبار و تغییرات دمایی هوا شده است. به صورت کلی مهندسین این ساختمان توجه ویژه ای به استفاده از بهترین متریال ها در ساخت ساختمان داشته اند.

نمای برج مگار ونک

پارکینگ ساختمان

این سازه، با توجه به موقیت مکانی و بناشدن در یکی از شلوغ و پرتردد ترین مکان های شهر، نیاز قابل توجهی نیز به تامین فضای کافی و جای پارک برای ساکنین واحدها و ارباب رجوع های ساختمان داشته است.

بخوانید!  پیمانکاری ساختمان در تهران و اصفهان

از همین رو، طراحی ساختمان به گونه ای است که 7 طبقه از این برج به این امر اختصاص داده شده است. همچنین پارکینگی با ظرفیت 250 خودرو، در این برج ساخته‌شده که جوابگوی کامل به این نیاز می باشد.

ایمنی بالای برج

همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم، مهندسین این برج علاوه بر ساخت، به ایمنی برج نیز توجه زیادی داشته‌اند. در نمای این ساختمان از متریال های عایق و خوبی استفاده کردند.

همچنین ضد زلزله بودن این ساختمان نیز یکی دیگر از مزیت های بسیار مهم است که خود باعث امنیت جانی و مالی ساکنین می شود. این برج در برابر حوادثی چون آتش سوزی نیز بسیار مقاوم است.

در این سازه دو راه پله اضطراری برای مواقع خطر ساخته شده است. در تمام طبقات درب های ضد حریق ضربه ای، با مقاومت بالا در برابر حرارت، سلامت ورود و خروج ساکنین را تضمین می نماید.

باند هلکوپتر

با این که این برج یک مجتمع تجاری اداری می باشد، اما مجهز به باند هلیکوپتر با مساحت 130 متر مربع است. این متراژ بالا مزیتی بسیار خوب برای ساختمان و همینطور پیش بینی مناسبی برای جلوگیری از اتفاق های ناگوار در ساختمان و کاهش خسارت جانی، با انتقال سریع فرد به بیمارستان است.

همچنین وجود این باند در آینده که انتظار می رود صنعت حمل و نقل هوایی برای سریع تر انجام شدن کارها رونق بگیرد، بسیار آینده نگری مناسبی است.

آسانسورهای برج

برج نگار ونک برای آسانسورهای خود، از سازه های شرکت kone که یک شرکت بسیار معروف فنلاندی در این حوزه می باشد، استفاده نموده است. سازه های این شرکت در حیطه خود حرف برتر را می زنند و از نظر نوع ساخت کابین و همین طور عدم لرزش در حین جا به جایی در بین طبقات، بسیار کیفیت خوبی ارائه می کنند.

5 آسانسور مسافربری با ظرفیت 13 نفر، با سرعت 5.2 متر بر ثانیه در این برج قرار دارد که برای آسایش ساکنان بسیار مسئله با اهمیتی است. همچنین یک آسانسور باری، با حداکثر تحمل بار، 1500 کیلوگرم و سرعت دو متر بر ثانیه از طبقه همکف تا طبقه سوم پارکینگ در این برج قرار دارد.

سیستم گرمایش و سرمایش ساختمان

در این سازه، از دو دیگ بخار و دو چیلر جذبی برای تامین گرمایش ساختمان و سرمایش آن در فصل های مختلف استفاده می شود. طبق صحبت های ساکنین این ساختمان و مراجعه کنندگان بخش تجاری، سیستم گرمایشی و سرمایشی این ساختمان در همه فصل ها شرایط بسیار خوبی برای ساکنین فراهم می کند و علاوه بر بخش های خصوصی، بخش های عمومی را نیز به خوبی و با عملکردی مناسب پوشش می دهد.

سیستم ضد حریق و سیستم ups

سیستم ups همانطور که شاید شما نیز بدانید، سیستم تامین انرژی بدون وقفه است. وجود این سیستم در ساختمان باعث می شود در زمان قطعی برق، برق واحدها قطع نشود و سیستم ها به طور ناگهانی خاموش نگردند. این مسئله باعث می شود اطلاعات شبکه از بین نرود و با قطع و وصل ناگهانی برق، مشکلی برای وسایل برقی رخ ندهد.

وجود سیستم ضد حریق در این ساختمان، باعث سریع اعلان‌شدن آتش سوزی به ساکنین می شود. همچنین وجود جعبه های مخصوصی در لابی که برای اطفای خشک و تر است، باعث جلوگیری از انتشار بیشتر آتش و جلوگیری از وخیم تر شدن اوضاع می شود. پارکینگ های این ساختمان نیز برای کاهش هرگونه خسارت، سیستم اطفای حریق خودکار دارند.

بخوانید!  نماشویی ساختمان و برآورد هزینه آن

متریال مورد استفاده در بخش تاسیسات مکانیکی

دو چیلر جذبی به همراه دو بویلر با فشار بالا، بخش سیستم سرمایش، گرمایش و آب گرم لازم را تامین می نمایند. چیلرها از برند Ebara ژاپن است که از نظر کیفیت جزو بهترین ها هستند. سیستم تهویه نیز به وسیله چیلرهای جذبی و فن کوئل های سقفی انجام می گیرد.

سیستم فن کویل به طور مدام تصفیه هوای داخل کل واحدها را انجام می دهد و به وسیله فن های اگزوز پشت بام هوای موجود را جابه جا می نماید. برای تامین آب مورد احتیاج واحدها، از لوله های گالوانیزه و سوپر پایپ استفاده می گردد.

در بخش هایی که امکان دسترسی به لوله ها وجود ندارد و احتمال خوردگی زیادتر است، جنس لوله ها از نوع پلیمر پنج لایه سوپر پایپ با دوام و ماندگاری بالا تولید می شود.

سیستم فاضلاب و سرویس های بهداشتی نیز به صورت جدا از دیگر بخش ها جمع آوری می گردد و به وسیله لوله ها با جنس چدن به شبکه فاضلاب مرکزی می رود. برند تمام شیرآلات مورد استفاده در واحدها KWC سوئیس و انتخاب لوازم بهداشتی نیز از شرکت Kiki چین می باشد.

اینترنت برج

سیستم اینترنتی برای ساکنین برج، یکی دیگر از مزایای برج است که برای تمامی واحدها ارائه می شود. سیستم اینترنتی برج که توسط دکل های نصب‌شده ارائه می شود، سرعت مناسبی نیز دارد. در مقایسه با سایر ساختمان ها میزان قطعی کم این اینترنت، قابل تقدیر است.

سایر توضیحات

برخلاف باورهای عمومی که تصور می کنند در طبقات فوقانی برج نگار ونک تنها دفاتر اداری وجود دارند باید به شما بگوییم در این بخش ها بعضی از فعالیت های تجاری نیز صورت می گیرد. حتی دو آرایشگاه مردانه نیز در این طبقات وجود دارد. از مشهورترین بخش های تجاری در این ساختمان می توان به موسسه های مهاجرتی فعال در این سازه اشاره نمود.

لابی برج نگار

کلام پایانی

وجود چنین سازه های زیبایی در کشور، علاوه بر استفاده تجاری و اداری یک جلوه زیبای دیگری نیز به شهر می دهد و خود وجهه ای قدرتمند از توانایی مهندسین ایرانی در صنعت ساخت و ساز و معماری، در شهر باقی می گذارد.

این برج نیز به نوبه خود، یکی از برج های قدرتمند از نظر ساخت می باشد که حرف بسیاری برای گفتگو دارد. همچنین وجود دو طبقه تجاری برای استفاده عموم مردم، باعث افزایش بازدید از این سازه می شود که به پیشرفت برج و مورد توجه قرار گرفتن بیشتر آن کمک می نماید.

همچنین همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم، دسترسی به برج نگار ونک بسیار آسان است و شما می توانید با ماشین خود، با خیالی راحت از بابت وجود پارکینگ یا با وسایل نقلیه عمومی از این برج دیدن نمایید.

در صورت تمایل به استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای رفتن به این ساختمان، نزدیک ترین ایستگاه مترو، ایستگاه شهید حقانی می باشد که 9 کیلومتر فاصله دارد.

برای استفاده از اتوبوس نیز، باید اتوبوس هایی را انتخاب کنید که به میدان ونک می روند و از آن جا با یک پیاده روی پنج دقیقه ای، به راحتی می توانید از برج دیدن نمایید.

از شما سپاسگذاریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. در صورت تمایل نظرات خود در مورد این مطلب را با ما در میان بگذارید.