آموزش رویت

ساختمانچی

دستیابی و اجرای ایده های طراحی شومینه کمی سخت به نظر می آید. استفاده از شومینه باعث ایجاد حس خوشایند در ساختمان می شود. در روزهای سرد زمستانی وجود یک شومینه برای دورهمی های خانواده و دوستان فضای بسیار مناسبی ایجاد می کند.

شومینه باعث ایجاد فضایی دنج در خانه می شود و وجود آن می تواند به عنوان نقطه کانونی نیز در نظرگرفته شود. ساخت این المان در هر خانه ای امکان پذیر می باشد و برای ساخت دکور آن ها از متریال های مختلفی مانند سنگ، آجر، سرامیک و مواد طبیعی، استفاده می شود.

در ساخت شومینه های قدیمی از مصالحی مانند سنگ و آجر استفاده می شده است. امروزه برای ساخت شومینه های مدرن از انواع متریال مانند مرمر و حتی شیشه استفاده می شود. در ساخت شومینه های امروزی ظاهر آن ها تغییر نمی کند بلکه مواد خامی که از آن ها در این زمینه استفاده می شود، تغییر می کند.

ایده های طراحی شومینه

استفاده از سنگ طبیعی

سنگ ساختمانی یکی از مصالح پرکاربرد در نماسازی و طراحی داخلی است و به دلیل استحکام و دوام بالا همواره مورد استقبال عموم قرار می گیرد. شومینه هایی که در کلبه های جنگلی یا ویلاها وجود دارند اصولاً با این متریال تولید می شوند و زیبایی آن ها بی نظیر است.

استفاده از سنگ طبیعی در تزیین دیوار شومینه نمایی فوق العاده به دکوراسیون منزل شما می دهد. این سنگ ها نمایی از طبیعت را وارد خانه می کنند و حسی زیبا و گرم به ساکنین می بخشند.

شومینه سنگی بزرگ

استفاده از سنگ آنتیک

سنگ آنتیک نوعی سنگ مصنوعی محسوب می شود که جنبه دکوراتیو دارد و به عنوان دیوارپوش در دکوراسیون داخلی ساختمان به کار می رود. سنگ آنتیک در رنگ ها و ابعاد متنوع تولید می شود و نمای بسیار زیبایی به منازل مسکونی می بخشد.

از سنگ های دکوراتیو آنتیک می توان برای تزئین نمای دیوار شومینه استفاده نمود و انتخاب رنگ آن ها را با توجه به طیف رنگی نمای داخلی منزل انجام داد.

شومینه آنتیک

استفاده از آجر

امروزه از آجرهای دکوراتیو رنگی برای تزئین شومینه و دیوار اطراف آن به وفور استفاده می شود. برای متمایز کردن شومینه از دیگر فضاهای خانه می توان از آجرهای رنگی هماهنگ با دکوراسیون داخلی استفاده نمود. گاهی استفاده از رنگ متضاد در نمای شومینه زیبایی خاص و متفاوتی به منزل شما می دهد.

شومینه آجری

استفاده از فلز

استفاده از ورق های فلزی برای طراحی دیوار دور شومینه ایده ای جالب و زیباست زیرا نمایی مدرن به دکوراسیون داخلی ساختمان می بخشد. ورق های فلزی به دلیل این که نور را منعکس می کنند، باعث بزرگنمایی شومینه می شود که این خود نکته ای قابل توجه در طراحی نمای شومینه های کوچک می باشد.

شومینه فلزی

شومینه بیرونی

اولین نکته ای که در طراحی شومینه های بیرونی باید به یاد داشته باشید، انتخاب سوختی است که در نظر دارید از آن در طراحی این المان استفاده نمایید. انتخاب منبع سوخت می تواند در طراحی حیاط خلوت و شومینه بیرونی تاثیرگذار باشد.

بخوانید!  کاربرد تایل شیشه ای بازیافتی در دکوراسیون داخلی

برای مثال اگر از سوخت گازی استفاده می کنید، انتخاب مکانی برای ساخت شومینه بیرونی که به منبع گاز نزدیک باشد، می تواند حائز اهمیت باشد. استفاده از چوب نمونه ای از انواع روش های قدیمی برای سوخت شومینه های بیرونی در نظر گرفته می شود.

این منبع سوخت بسیار ارزان قیمت است و در ایجاد حس نوستالژی و هم چنین از جهت مقرون به صرفه بودن آن نمونه ای مناسب برای انتخاب می باشد.

شومینه بیرونی

استفاده از شیشه

امروزه در ساخت شومینه ها از شیشه نیز می توان استفاده کرد. استفاده از شومینه های مدرن در بیشتر سبک های طراحی داخلی قابل جرا می باشد. همچنین می توان آن ها را در هر مکانی که در نظر دارید بسازید.

شومینه شیشه ای

استفاده از شومینه به عنوان اِلمان تقسیم کننده اتاق نشیمن

اگر فضای اتاق نشیمن بزرگ است استفاده از شومینه به عنوان تقسیم کننده به عنوان یکی از خلاقانه ترین ایده ها در نظرگرفته می شود. استفاده از یک شومینه دو طرفه می تواند باعث ایجاد زیبایی در دو قسمت اتاق شود.

شومینه

استفاده از شومینه در زاویه اتاق

اگر در نظر دارید در زاویه اتاق نسبت به ساخت شومینه اقدام نمایید، امکان استفاده از هر دو شومینه های سنتی و مدرن وجود دارد. گوشه اتاق ها معمولا خالی است و به همین دلیل برای ساخت یک شومینه بسیار مناسب می باشد. استفاده از یک شومینه مناسب در این قسمت از اتاق نشیمن باعث ایجاد جذابیت منحصربفردی در اتاق می شود.

شومینه در زاویه اتاق

استفاده از شومینه های مجزا

شومینه های مجزا برای اتاق نشیمن های کوچک بسیار مناسب می باشد. انواع مختلف این شومینه ها گرمای زیادی ایجاد می کنند. این المان معمولا در اندازه های کوچک وجود دارد و به راحتی می توان از آن ها در گوشه ای از اتاق نشیمن استفاده کرد.

عکس عکس، طرح و ایده های طراحی شومینه

استفاده از شومینه برقی

امروزه در بسیاری از خانه های مدرن از شومینه برقی استفاده می شود. اگرچه شومینه های سنتی به واسطه سوخت طبیعی چوب حس و حال بهتری ایجاد می کنند، اما استفاده از آن ها در هر خانه ای امکان پذیر نیست و البته تا اندازه زیادی به سلیقه افراد بستگی دارد.

شومینه برقی

استفاده از شومینه گازی

شومینه گازی از گاز برای روشن نگه‌داشتن هیزم های سرامیکی استفاده می کنند. گاز از طریق لوله های مخصوص به شکاف های کوچک درون هیزم های سرامیکی هدایت می شود. هر شومینه مجهز به یک دستگاه کنترل برای تنظیم میزان گاز ورودی به هیزم هاست.

بخوانید!  انواع مدل پرده اتاق خواب

برای ایجاد شعله نیز تنها از فندک نصب شده در آن استفاده می گردد. شعله فندک منجر به سوختن گاز و شعله ور شدن آن می شود، در نتیجه هیزم ها روشن می شود و پس از چند دقیقه گرمایی دلچسب در فضا حس می گردد.

عکس عکس، طرح و ایده های طراحی شومینه

نکات پایانی

ایده های زیادی برای طراحی شومینه ها وجود دارد که بر اساس سبک طراحی خانه و سلیقه شخصی می توانید نمونه ای مناسب از ایده ای سازگار با شرایط را انتخاب نمایید.

استفاده از این المان هم در طراحی فضای باز و هم در دکوراسیون داخلی می تواند انتخاب مناسبی برای ایجاد نقطه کانونی باشد. استفاده از شومینه ها این امکان را فراهم می کند که در شب های سرد زمستانی فضایی گرم برای هم نشینی با دوستان و خانواده در اختیار داشته باشید.

مشورت با یک متخصص در این زمینه می تواند به شما در ساخت یک شومینه زیبا کمک کند. استفاده از ایده های شخصی در زمینه طراحی این المان می تواند نتیجه رضایت بخشی به همراه داشته باشد.

در انتهای این مطلب از ساختمانچی عکس و ایده هایی از طراحی شومینه در ساختمان برای شما عزیزان ارائه خواهیم داد که امیدواریم از دیدن آن ها لذت ببرید.

شومینه مدرن
شومینه سنگی
شومینه ساده
شومینه کوچک
شومینه زیبا
شومینه به عنوان تقسیم کننده فضا
شومینه سفید
شومینه آجری
شومینه سنگی زیبا
شومینه ساده سنگی
شومینه بیرونی کوچک
شومینه بیرونی ساده
شومینه بیرونی دایره ای