آموزش رویت

ساختمانچی

رنگ کابینت تاثیر بسزایی در جلوه و نمای آن دارد، از این رو انتخاب رنگ مناسب زیبایی و جذابیت را برای آشپزخانه به ارمغان می آورد. هر چند جنس کابینت و نوع چیدمان آن، دکوراسیون آشپزخانه را تحت تاثیر قرار می دهد، اما رنگ نیز جایگاه خاص خود را از نظر زیبایی دارد.

اصولاً کابینت ها به صورت تک رنگ و یا دو رنگ تولید می شوند. استفاده از سه رنگ برای کابینت پیشنهاد نمی شود، چون نوعی آشفتگی در فضا ایجاد می کند و از نظر بصری جلوه کابینت ایده آل به نظر نخواهد رسید.

نورپردازی کابینت رنگ آن را تحت تاثیر قرار می دهد، از این رو در دکوراسیون خانه های مدرن امروزی از این ترفند برای زیباترشدن نمای کابینت استفاده می شود.

کابینت از جمله تجهیزاتی است که در خانه های امروزی بسیار در معرض دید قرار می گیرد، از این رو رنگ آن باید با دقت انتخاب گردد. رنگ های متنوعی از طرف طراحان برای کابینت پیشنهاد می شود که می توان طبق سلیقه و همخوانی با سایر المان ها یکی از آن ها را انتخاب نمود.

هم رنگ های سرد و هم رنگ های گرم را می توان برای کابینت انتخاب نمود و هیچ محدودیتی برای آن وجود ندارد. در ادامه به معرفی انواع رنگ های ایده آل برای کابینت آشپزخانه می پردازیم. با ساختمانچی همراه باشید.

انواع رنگ های مورد استفاده در کابینت آشپزخانه

رنگ سفید

انتخاب رنگ سفید برای کابینت، فضای آشپزخانه را بزرگ و جادار نشان می دهد، علاوه بر آن با انعکاس نور نقش مهمی در روشنایی فضا ایفا می کند. با استفاده از رنگ سفید، آشپزخانه به محیطی آرام و تمیز تبدیل می شود.

از مزایای منحصر بفرد رنگ سفید همخوانی آن با تمام رنگ ها است. برای جان بخشی به آشپزخانه ای که کابینت های آن به رنگ سفید است می توان رنگ کفپوش، دیوارپوش بین کابینتی و یا میز و صندلی نهارخوری را با رنگ های دیگر انتخاب کرد.

رنگ سفید

رنگ خاکستری

اگر به دنبال انتخاب کابینتی متفاوت هستید، رنگ خاکستری می تواند گزینه ای مناسب برای انتخاب باشد. رنگ خاکستری نمونه ای از رنگ های خنثی است و در آشپزخانه های سبک مدرن نمایی بسیار زیبا و متفاوت ایجاد می کند.

استفاده از کابینت های خاکستری رنگ و در کنار آن انتخاب رنگ های غالب در طراحی دیوار می تواند نتیجه خوبی در پی داشته باشد. استفاده از کفپوش های چوبی یا سرامیکی، کانتر گرانیتی و دیوار های بژ یا سفید در کنار کابینت های خاکستری رنگ تطبیق پذیری مناسبی ایجاد می کند.

رنگ خاکستری

رنگ سیاه

از دیگر رنگ های خنثی که می توان برای انتخاب کابینت مورد استفاده قرار داد، رنگ سیاه می باشد. استفاده از کابینت های سیاه رنگ در آشپزخانه ای که از نور طبیعی خوبی برخوردار می باشد، یکی از بهترین گزینه ها برای انتخاب در طراحی آشپزخانه های مدرن می باشد.

استفاده از کابینت های سیاه رنگ و در کنار آن به کارگیری کانتر، کفپوش و دیوارهای سفید رنگ از جمله ایده های به روز بوده و هیچ گاه قدیمی نمی شود.

در صورتی که تمایل به استفاده از کابینت های سیاه رنگ دارید، بهتر است از نمونه های ساده آن استفاده کرده و از انتخاب کابینت هایی که بر روی درب آن ها نقش دارد، خودداری نمایید.

رنگ سیاه

رنگ نارنجی

رنگ نارنجی جزء رنگ های گرم است که هیجان و نشاط را در آشپزخانه شما به ارمغان می آورد. این رنگ بسیار جذاب و خیره کننده بوده و در واقع یک رنگ طبیعی محسوب می شود. طیف های ملایم تا پر رنگ نارنجی انتخاب مناسبی برای رنگ کابینت هستند و به فضای آشپزخانه انرژی می بخشند.

بخوانید!  انواع میز تلویزیون جدید[دیواری،مدرن،کلاسیک،چوبی و سلطنتی]

کابینت های نارنجی در کنار میز و صندلی های سفید و مشکی جلوه بی نظیری پیدا می کنند و نمایی مدرن به نمایش می گذارند. این رنگ همخوانی مناسبی با رنگ زغالی دارد و زیبایی فضا را دوچندان می کند.

رنگ نارنجی

رنگ زرد

رنگ زرد نماد نور خورشید است و حضور آن در فضا گرما و نشاط ایجاد می کند. زرد پر رنگ به ندرت برای کابینت استفاده می شود، اما طیف های ملایم آن جلوه زیبایی به فضا می بخشد. برای متعادل کردن این رنگ اصولاً از رنگ هایی نظیر سورمه ای، مشکی یا خاکستری در فضا استفاده می شود.

رنگ زرد

رنگ آبی

رنگ آبی نماد آرامش است و آشپزخانه ای که در دکوراسیون آن از این رنگ استفاده شده بسیار آرام به نظر می رسد. این رنگ قابل ترکیب با رنگ زرد و سفید است، زیرا این رنگ ها یکنواختی رنگ آبی را در هم می شکنند. علاوه بر آن رنگ خاکستری نیز با رنگ آبی سازگاری دارد و ترکیب این دو رنگ در فضا آرامش را منعکس می کند.

رنگ آبی

رنگ ذغالی

در طراحی دکوراسیون به سبک معاصر، رنگ زغالی جایگاه ویژه دارد. با استفاده از این رنگ دیگر نگران آلودگی های روی کابینت نباشید. کابینتی که با این رنگ انتخاب شده نیاز به تمیز کردن های پیاپی ندارد.

برای تکمیل دکوراسیون داخلی آشپزخانه با کابینت ذغالی بهتر است از وسایل برقی استیل یا نقره ای رنگ استفاده شود. اجاق گاز، یخچال و ماشین ظرفشویی با طرح استیل جلوه بی نظیری در کنار کابینت ذغالی پیدا می کنند.

رنگ ذغالی

رنگ سبز

رنگ سبز ملایم از جمله رنگ هایی است که نورپردازی جلوه آن را متفاوت، تاریک یا روشن نشان می دهد. حضور رنگ سبز در آشپزخانه یادآور طبیعت است و حسی از آرامش جسمی و روحی را به همراه دارد. استفاده از رنگ سبز در کنار رنگ سفید جلوه آشپزخانه را متفاوت نشان می دهد.

رنگ سبز

رنگ سبز آبی

سبز آبی یک رنگ بی نظیر و متفاوت برای کابینت آشپزخانه محسوب می شود. این رنگ اصولاً توسط افرادی خوش ذوق و خلاق انتخاب می گردد.

قرار گرفتن کابینت های سبز آبی در کنار دیوارهای سفید و کفپوش رنگ روشن نمایی کلاسیک و دوست داشتنی در آشپزخانه به تصویر می کشد. شاید این رنگ به تنهایی متفاوت و خاص به نطر نیاید، اما اعمال آن بر روی کابینت بی نظیر است.

سبز ابی

رنگ کرمی

رنگ کرمی همانند رنگ سفید فضا را روشن و بزرگ جلوه می دهد. استفاده از کابینت کرمی در آشپزخانه ای که کانتر آشپزخانه آن قهوه ای و طرح چوب است فوق العاده زیبا به نظر می رسد.

تنها عیب این کابینت ها این است که لکه و کثیفی بر روی آن ها نمایان می شود، اما اگر کابینت هایگلاس انتخاب شود، برای تمیز کردن سطح کابینت با مشکل مواجه نخواهید شد و تنها با یک دستمال مرطوب می توانید آلودگی را پاک نمائید.

رنگ کرمی

رنگ سورمه ای

انتخاب طیف کلاسیک رنگ آبی مانند سورمه ای از دیگر رنگ هایی است که در تازه ترین ایده های انتخاب کابینت به چشم می خورد.

بخوانید!  تفاوت کفپوش لمینت و چوبی

اگر چه تطبیق پذیری این رنگ به اندازه رنگ های سفید، خاکستری و سیاه نیست، اما می توان تا اندازه ای آن را نمونه ای از رنگ های خنثی در نظر گرفت. 

استفاده از سورمه ای در کنار خاکستری یا سفید می تواند از جمله ترکیب های مناسب برای کابینت باشد و نمایی زیبا به آشپزخانه شما ببخشد.

رنگ سورمه ای

رنگ فندقی

یکی از پرطرفدارترین انواع رنگ ها در انتخاب کابینت رنگ فندقی می باشد. این رنگ نمونه ای از رنگ های جذاب و منحصر بفرد محسوب می شود. این رنگ نیز مانند سایر رنگ ها طیف های متفاوتی دارد.

استفاده از کابینت های چوبی که از چوب درخت فندق در آن استفاده شده باشد، نمونه ای از کابینت های مقاوم هستند و از طول عمر بالایی برخوردار می باشند.

رنگ فندقی

رنگ چوب درخت بلوط سفید

انتخاب کابینت هایی که از چوب درخت بلوط سفید در طراحی آن ها استفاده شده است نیز از دیگر گزینه هایی است که بسیاری از افراد تمایل به استفاده از آن دارند.

رنگ فندقی که در بالا به آن اشاره شد، از رنگی عمیق تر برخوردار می باشد، اما در مقابل رنگ چوب درخت بلوط سفید روشن تر و سرزنده تر است.

رنگ چوب درخت بلوط سفید

رنگ قرمز

قرمز فضای سرد و بی روح آشپزخانه را به فضایی گرم و دلنشین تبدیل و این محیط را سرشار از انرژی می کند. این رنگ طرفداران خاص خودش را دارد. اگر قصد استفاده از قرمز برای کابینت دارید باید به اندازه آشپزخانه خود دقت کنید. این رنگ برای فضاهای بزرگ مناسب می باشد.

اگر از این رنگ در آشپزخانه های کوچک استفاده شود، محیط را دلگیر و خسته کننده جلوه می دهد. تلفیق رنگ قرمز و سفید می تواند ایده ای فوق العاده باشد و نمایی زیبا و جذاب را بوجود آورد.

عکس انتخاب رنگ مناسب برای کابینت

نکات انتخاب رنگ مناسب کابینت آشپزخانه

  • هیچگاه از بیش از دو رنگ استفاده نکنید.
  • اندازه آشپزخانه را در نظر بگیرید و مطابق با آن رنگ مورد نظر را انتخاب نمایید. اگر آشپزخانه کوچکی دارید از رنگ های روشن و خنثی و اگر آشپزخانه بزرگی دارید از تمام طیف های رنگی می توانید مطابق با سلیقه و دکوراسیون استفاده نمایید.
  • رنگی را انتخاب نمایید که با سایر المان های موجود در آشپزخانه مانند کفپوش، کاشی، کاغذ دیواری و… هماهنگ باشد.
  • به میزان نور آشپزخانه دقت نمایید. اگر نور کمی دارید از رنگ های روشن و اگر نور زیادی دارید از رنگ های تیره استفاده نمایید.

نکات پایانی

آن چه که در این مطلب از ساختمانچی به بیان آن پرداختیم، آشنایی با جدیدترین رنگ های معرفی شده برای انتخاب کابینت توسط طراحان دکوراسیون داخلی می باشد. آیا شما یه دنبال تغییر در طراحی آشپزخانه هستید؟ آیا تمایل دارید از این رنگ ها در طراحی کابینت استفاده نمایید؟

به نظر شما استفاده از کدام یک از این رنگ ها در طراحی کابینت می تواند نمای بهتری ایجاد کند؟ در صورت تمایل می توانید نقطه نظرات خود در این زمینه را با اهالی ساختمانچی به اشتراگ بگذارید.