آموزش رویت

ساختمانچی

مبل ال شکل نوعی از مبلمان است که حسی سرشار از آرامش و راحتی در فضای اتاق ایجاد می کند و نمایی زیبا به دکوراسیون خانه های کوچک امروزی می بخشد. مبلمان ال شکل به چند تکه مبل اطلاق می شود که به صورت ال مانند به صورت منحنی یا خطی در کنار هم قرار می گیرند.

در چیدمان این نوع مبلمان، تکه های مبل بهم متصل می شوند و به دلیل نداشتن دسته فضای کمی از اتاق را اشغال می کنند.

مبلمان ال مانند مناسب ترین نوع مبلمان برای اتاق نشیمن های کوچک هستند و به دلیل تولید آن ها در اندازه های متفاوت قابل استفاده در اتاق نشیمن ها با ابعاد متفاوت می باشند. با این مقدمه در ادامه این نوشته از ساختمانچی به معرفی انواع مبلمان ال می پردازیم. با ما همراه باشید.

چگونه مبل ال مناسب منزل خود را انتخاب کنیم؟

در خرید این نوع مبل ها باید به چند نکته ضروری توجه نمود. در صورتی که از این نکات آگاهی داشته باشید به راحتی می توانید مبل مناسب منزل خود را انتخاب کنید. این نکات مهم به شرح زیر می باشند. با ما همراه باشید.

مبلمان ال شکل بسیار زیبا

چیدمان مبل ال

مبلمان ال شکل به نحوی طراحی می شود که نمی توان تکه های آن را جدا از یکدیگر قرار داد. جداکردن آن ها مانند پازلی ناقص می ماند که نوعی عدم هماهنگی و بی نظمی در فضای دکوراسیون خانه ایجاد می کند.

در هنگام خرید مبل ال ابتدا فضای اتاق نشیمن را در نظر بگیرید، سپس با توجه به ابعاد و نحوه چیدمان مبل اقدام به خرید کنید.

ترکیب با المان های دیگر

در صورتی که اتاق نشیمن فضای کافی برای قراردادن مبلمان دیگری را دارد، می توانید برای ایجاد زیبایی در دکوراسیون این فضا المانی دیگر اضافه کنید. می توانید یک صندلی تکی، کاناپه دونفره و… در کنار مبلمان ال شکل خود قرار دهید.

انجام این کار زیبایی بی نظیری به فضای کلی دکوراسیون اتاق شما می دهد. علاوه بر آن، با توجه به ترکیب رنگ دکوراسیون اتاق نشیمن از کوسن ها و یا بالشتک های رنگارنگ استفاده کنید.

سبک دکوراسیون

قبل از خرید مبل ال در ابتدا باید سبک دکوراسیون اتاق نشیمن خود را انتخاب کنید. مبلی را انتخاب کنید که از نظر رنگ، طرح، بافت و جنس با فضای مورد نظر همخوانی داشته باشد. مثلا اگر دکوراسیون مدرن مدنظر شماست از کاناپه های تک رنگ با خطوط ساده و بدون پایه استفاده کنید.

نوع پارچه مبلمان نیز باید با فضای دکوراسیون مطابقت داشته باشد. پارچه هایی که طرح شطرنجی و گلدار دارند برای دکوراسیون به سبک روستیک و پارچه های کتانی تک رنگ مناسب دکوراسیون به سبک مدرن می باشند.

چیدمان مبل ال

تقارن و هماهنگی

کاناپه های ال شکلی که کمی انحنا دارند به دلیل خطوط نرم خود حسی بهتر به فضای اتاق می بخشند. اگر از این نوع کاناپه در دکوراسیون داخلی خانه خود استفاده می کنید بهتر است سایر المان ها را نیز بر اساس شکل منحنی انتخاب کنید. مثلا از میزهای عسلی، فرش و قاب های دایره ای شکل برای تکمیل دکوراسیون استفاده نمائید.

بخوانید!  معرفی مبل چستر چرمی[مشکی و سفید]

پر کردن فضاهای خالی

اگر قصد دارید مبلمان یک تکه ال شکل را در وسط اتاق قرار دهید، برای پر کردن فضای پشت آن از المان هایی که از نظر بافت، طرح و رنگ با کاناپه همخوانی دارند استفاده کنید.

یکی از این المان ها آباژورهای پایه دار است که علاوه بر پر کردن فضا نقش موثری در نورپردازی فضای مورد نظر ایفا می کند. علاوه بر آن از گیاهان و درختچه های بلند نیز می توان برای تزئین فضای پشت کاناپه استفاده نمود.

گاهی نیز قرار دادن یک کنسول زیبا که روی آن اشیاء دکوراتیو و قاب عکس های خانوادگی قرار داده شده است، ایده ای جذاب و شیک در طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن محسوب می شود.

انواع مبل ال

مبل ال با تنوعی از اشکال، ابعاد و جنس به بازار عرضه می شود و نیاز تمام سلیقه ها را برطرف می سازد. از جمله این مبلمان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

مبل ال کاژو

این مدل مبل در طراحی و زیبایی بی نظیر است و ظاهری کلاسیک دارد. همچنین بسیار پرطرفدار بوده و از رنگ بندی متنوع برخوردار است.

کلاف مبل ال کاژو از مرغوب ترین چوب تولید می شود و فومی که در آن به کاررفته سرد می باشد. اگر تمایل دارید دکوراسیون خانه خود را با هزینه مناسب تغییر دهید پیشنهاد می کنیم این مدل را خریداری کنید.

مبل ال کاژو

مبل ال اسپرت

مدل مبل ال اسپرت با طراحی لوکس و ابعاد کوچک بهترین گزینه برای آپارتمان های کوچک می باشد، زیرا فضای بسیار کمی را به خود اختصاص می دهد. قبل از خرید این مدل ابتدا فضای اتاق نشیمن را اندازه بزنید تا بهترین مبل را در خانه داشته باشید.

عکس انواع مدل مبل ال شکل کلاسیک و جدید

مبل ال ترکیه

مبل ال ترک همانطور که از نامش پیداست توسط کشور ترکیه طراحی و تولید می شود. طراحی متفاوت، زیبایی بی نظیر، رنگ بندی متنوع و کیفیت عالی از ویژگی های بارز مبلمان راحتی ترک است که خرید این محصول را به حداکثر رسانده است.

مبل ال ترکیه

مبل ال فرانسوی

این نوع مبل زیبایی سبک کلاسیک را به خوبی به نمایش می گذارد و دارای ظاهری استیل و کلاسیک است. مبل فرانسوی خود در انواع گوناگون و با چینش های متفاوت به بازار عرضه می شود. مبلمان یو شکل و مبل ال گرد از انواع این مدل می باشند.

مبل ال فرانسوی

مبل ال باکس دار

این مدل مبل قابل استفاده در فضاهای کوچک و بزرگ است و با استفاده از آن می توان فضا را بهینه سازی کرد. مبل باکس دار با این که فضای کمی اشغال می کند، فضای بیشتری برای نشیمن در اختیار افراد قرار می دهد.

برخی از این مبل ها چند تکه هستند و در کنار هم چیدمان می شوند و به راحتی می توان چیدمان آن را طبق سلیقه تغییر داد.

مبل ال باکس دار

مبل ال کلاسیک

مبل ال کلاسیک مدلی است که یک بخش آن بزرگ تر از بخش دیگر است و دقیقا شبیه حرف ال می باشد. این مدل دارای پایه ها و تاج کلاسیک با منبت کاری و حکاکی های زیبایی می باشد و برای دکوراسیون های کلاسیک و سلطنتی مناسب است. همچنین از این مبلمان می توان در دکوراسیون مدرن نیز استفاده نمود.

مبل ال کلاسیک

مبل ال ارزان

اگر در ساخت مبل ال از متریال هایی که کیفیت پایین تری دارند استفاده شود، آن محصول با قیمتی ارزان تر در اختیار مشتری قرار خواهد گرفت. مبلمان ال ارزان طول عمر کمتری به نسبت مبل های باکیفیت و گران تر دارد و پس از مدتی باید نسبت به تعویض آن اقدام نمود.

بخوانید!  انواع کابینت آشپزخانه[+عکس مدل های جدید و راهنمای خرید]

مبل ال چستر

مبل چستر از جمله مبل های راحتی و کلاسیک محبوب در طراحی مبلمان محسوب می شود که زیبایی و وقار مثال زدنی دارد. طرفداران مبل چستر امروزه این سبک مبل را با شکل مبل ال نیز ساخته اند که نمایی بسیار زیبا و منحصربفرد دارد.

مبل ال چستر

مبل ال تخت خواب شو

مبل راحتی به خودی خود قابلیت استفاده به عنوان تخت را دارد، زیرا از بافتی نرم راحت برخوردار می باشد، اما امروزه طراحی های جدیدی از این نوع مبل ساخته شده است. مدل های جدید سبب شده تا مبل ال به مبل تخت خواب شو نیز تبدیل گردد.

در این صورت خریداران با یک تیر دو نشان را می زنند. این مبل ها در حقیقت چندمنظوره حساب می شوند و علاوه بر تخت خواب، فضایی برای نگهداری کالاهای خواب نیز در خودشان دارند.

مبل ال تخت خواب شو

بخش های مختلف مبل ال

  • کاناپه مبل که به صورت ال می باشد و معمولا یک ساختار سه بر سه دارند، یعنی سه کوسن بخش تکیه گاه و سه کوسن قسمت نشیمن بدون تکیه. البته مدل های مختلف مبل با تعداد کوسن ها، تکیه گاه ها و نشیمن های مختلفی نیز تولید می شوند، اما رایج ترین مدل، ساختار سه بر سه می باشد.
  • صندلی تکیه گاه متحرک که مخصوص لم دادن هستند. قرارگرفتن این صندلی ها در کنار دو قطعه قبلی مبل، سبب بلندتر به نظررسیدن مبل می شوند. این قسمت ها از قطعات خاصی برخوردارند؛ مانند یک دسته مشترک که بین دو صندلی قرار می گیرد و یک صندوق یا کشو مخفی.
  • مبل ال کنج که معمولا قسمتی بدون دسته می باشد و اجازه می دهد تا مبل در گوشه دیوار هم جا شود. این قطعه گوشه ای، زاویه نود درجه می سازد اما در زوایای مختلف دیگر نیز قابل تهیه می باشد.
  • پاف یا اتومان که قسمتی برای نگهداری وسایل می باشد. می توان پاف را در کنار یکی از صندلی ها قرار داد و یک شزلون را بوجود آورد.

کلام پایانی

امیدواریم نکات ارائه شده در این نوشته از ساختمانچی توانسته باشد اطلاعات موردنیاز شما عزیزان را در خصوص مبلمان ال شکل در اختیارتان قرار دهد. آیا شما در خانه خود از این نوع مبل استفاده کرده اید؟ نظرات خود را در این خصوص با ما در میان بگذارید.