آموزش رویت

ساختمانچی

سنگ کورین نوعی سنگ مصنوعی است که در ساخت سینک ظرفشویی مورد استفاده قرار می گیرد. این سنگ دارای رنگ های متنوعی است و به راحتی می توان با توجه به سلیقه خود و دکوراسیون آشپزخانه سینک مورد نظر را انتخاب کرد.

سنگ کورین آنتی باکتریال است و امکان رشد قارچ و باکتری در آن وجود ندارد. به همین دلیل تمیز نمودن سینک های کورین بسیار آسان است و با مواد ضد عفونی کننده و شوینده های معمولی به راحتی می توان آن ها را تمیز نمود.

سنگ کورین ساختاری غیر متخلخل دارد که این امر نفوذ لکه به آن را غیر ممکن می کند. علاوه بر آن بافت سنگ کورین به نحوی است که لکه های آب بر روی آن مشخص نمی شود.

هزینه خرید سینک های کورین به دلیل ویژگی های منحصر بفرد و مقاومت بسیار بالایی که دارند، نسبت به سایر سینک ها، بجز سینگ های سنگ طبیعی، بالاتر است.

رایج ترین سینک کورین، سینک یکپارچه می باشد. شما به مراتب شاهد این نوع سینک ها در اکثر مکان ها هستید و آن ها را به صورت یکپارچه با کانتر مشاهده می کنید.

سینک های یکپارچه را می توان به راحتی تمیز نمود به همین دلیل از آن ها در اکثر هتل ها و رستوران ها استفاده می شود. این نوع سینک ها به همراه پیشخوان یا کانتر در کارخانه به صورت یکپارچه تولید و در طیف وسیعی از مدل ها ارائه می شوند.

سینک های کورین از لحاظ ظاهری دارای انواع یکپارچه و دانه دانه؛ از لحاظ اجرا، توکار و روکار و از لحاظ تعداد لگن، یک لگنه یا دو لگنه می باشد. در ادامه این مطلب از ساختمانچی به بررسی این نوع سینک و خصوصیات و ویژگی های آن می پردازیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

تاریخچه ساخت کورین

در سال 1967 شرکت آمریکایی به نام DuPont، با ترکیب چند سنگ معدنی و مواد آلی از جمله بوکسیت، پلیمر آکریلیک و تری هیدرات آلومینا، توانست نوعی سنگ مصنوعی با نام سالید سرفیس را تولید کند.

کورین یکی از برند های این سنگ مصنوعی می باشد. پس از ساخت سنگ کورین، از آن برای ساخت سینک، کانتر، جزیره آشپزخانه و پیشخوان هتل ها استفاده شد. این نوع سنگ یکی از جدیدترین و زیباترین سنگ های مصنوعی به شمار می رود.

ویژگی های سینک های کورین

  • سینک کورین غیر متخلخل و بدون درز می باشد.
  • مقاومت زیادی در برابر ضربه و لکه دارد.
  • آنتی باکتریال می باشد.
  • به راحتی و با مواد شوینده تمیز و پاکیزه می شود.
  • اگر خط و خشی بر روی سطح آن افتاد، می توانید با استفاده از یک سمباده نرم، به آرامی سطح آن را پولیش بکشید و به شکل اول در آورید.
  • این نوع سنگ دارای شکل پذیری و فرم پذیری مناسبی می باشد و هنگام تولید، می توان آن را به طرح های دلخواه تولید کرد.
  • سنگ کورینی که در ساخت سینک مورد استفاده قرار می گیرد، در برابر اسیدها و مواد شیمیایی واکنش نشان نمی دهد و سالم می ماند.
  • این سنگ دارای خاصیت ضد آبی می باشد، به همین دلیل در تولید سینک های روشویی در رستوران ها، حمام و سرویس بهداشتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

نقاط ضعف سینک های کورین

  • سنگ کورینی که در ساخت سینک مورد استفاده قرار می گیرد، قیمت بالایی دارد.
  • در صورت کشیدن اشیاء تیز بر روی آن، خش می افتد.
  • اگر حرارت مستقیم آتش را بر روی آن بگیرید، سطح آن می سوزد.
عکس سینک کورین، سینکی مدرن در آشپزخانه شما

انواع سینک کورین

سینک کورین یکپارچه

این نوع سینک به صورت یکپارچه و در داخل صفحه بدون درز تولید می شوند. برای خرید سینک کورین یکپارچه باید ابعاد و اندازه رویه کابینت و محل قرار گیری سینک را برای استعلام قیمت به کارشناسان مربوطه اعلام کنید.

بخوانید!  ایده های طراحی حمام با استفاده از سنگ مرمر

سینک هایی که کمی جلوتر از سطح کانتر آشپزخانه هستند، نمونه ای از سینک های یکپارچه محسوب می شوند. کاسه این سینک ها بسیار عمیق است و جلوی آن ها در معرض دید قرار دارد، در حالی که سه طرف سینک از پشت توسط پیشخوان آشپزخانه پنهان می باشد.

کورین یکپارچه

سینک کورین دوقلو

برخی از سینک های کورین دارای یک کاسه و برخی دیگر دارای دو کاسه می باشند. سینک های دو کاسه ای کاربرد بیشتری دارند و فضای بیشتری برای قرار دادن ظروف در سینک فراهم می کنند.

سینک های دو قلو که دارای دو کاسه هستند، طبق سلیقه افراد انتخاب می شوند و ممکن است یکی از کاسه ها کوچک تر از دیگری باشد یا سایز آن ها مشابه هم باشد.

اکثر سینک ها دارای سطحی برای قرار دادن ظروف، میوه و سبزیجات هستند که اغلب در سمت چپ آن ها قرار دارد. علاوه بر قراردادن ظروف درون کاسه های سینک، می توان ظرف ها را بعد از آبکشی در این قسمت قرار داد تا آب اضافی از آن ها خارج شود. وجود چنین فضایی در سینک مانع از ریخت و پاش ظروف بر روی کابینت ها می شود و آشپزخانه شما را تمیز نگه می دارد.

کورین دو قلو

مقایسه سینک های کورین با سینک های گرانیتی

مواد تشکیل‌دهنده

برای مقایسه این دو محصول ابتدا باید مواد تشکیل دهنده آن ها مورد بررسی قرار بگیرد. گرانیت نوعی سنگ آذرین است که در دل زمین بوجود می آید و یک سنگ طبیعی محسوب می شود.

برای ساخت سینک گرانیتی معمولا از 70 درصد گرانیت و 30 درصد مواد آکریلیک و پرکننده رزین استفاده می شود. در مقابل، سنگ کورین نوعی سنگ مصنوعی است که از ترکیب آلومینیوم تری‌ هیدرات و یک مایع آکرلیک به اسم متیل‌ متاکریلات بوجود آمده است.

شکل ظاهری

شکل ظاهری این دو نوع سینک بسیار به یکدیگر شباهت دارد و افراد غیر متخصص به سختی می توانند تفاوت آن ها از یکدیگر تشخیص دهند. چیزی که مشخص است این است که کورین سنگ طبیعی نیست و حاصل یک شبیه‌سازی بسیار استادانه می باشد.

لکه پذیری

یکی از مواد اصلی سازنده سینک های کورین، مواد آکریلیک می باشد که در مقابل نفوذ آب و میکروب ها به داخل سینک جلوگیری می کند. اگر چیزی بر روی سینک های کورین بریزد، حتی اگر مدت زیادی بر روی آن باقی بماند، باز هم آسیبی به سینک وارد نمی کند.

سینک های گرانیتی نیز نسبت به بسیاری از سینک های سنگ طبیعی دارای مقاومت خوبی در برابر لکه ها هستند. فقط باید به این موضوع توجه کرد که نباید اجازه داد لکه ها برای مدت طولانی بر روی سطح سینک گرانیت باقی بمانند.

تحمل حرارت

سینک های کورین تحمل بالایی در برابر حرارت دارند و اگر هم دچار سوختگی شوند، لکه های حاصل از آن را می توان به راحتی از بین برد. اما سینک های گرانیتی به راحتی نمی سوزند و حتی می توان ظروف بسیار داغ را نیز بر روی آن ها قرار داد. این ویژگی دلیل نمی شود که از این نوع سینک مراقبت نکنیم.

بخوانید!  پتینه کاری چیست؟

مقاومت در برابر خش

سینک های گرانیتی به دلیل مقاومت بسیار بالایی که دارند، به سختی می توان بر روی آن ها را خش انداخت. سینک های کورینی به دلیل بافت نرم تری که نسبت به نوع گرانیتی دارند، با استفاده از وسایل تیز می توان سطح ان را خط انداخت، البته این خط و خش ها را می توان با پولیش‌کردن، تعمیر کرد.

تنوع طرح و رنگ

سینک های گرانیتی به دلیل طبیعی‌بودن، دارای طرح و نقش های کمتری نسبت به کورین می باشند. سینک های کورینی دست سازند و می توان بنابر سلیقه و خلاقیت، هر طرح و رنگی که مدنظر باشد را در این نوع سینک اجرا کرد.

البته شفافیت رنگ های کرم، سفید و مشکی در سینک کورین ممکن است بعد از مدتی از بین برود و کدر شود که می توان با ساب زدن، این مشکل را حل کرد.

قیمت

به طور معمول سنگ های طبیعی قیمت بالاتری نسبت به سنگ های مصنوعی دارند. در سینک ها نیز این موضوع صدق می کند و سینک های ساخته‌شده از سنگ طبیعی قاعدتا گران تر از سینک های ساخته‌شده از سنگ های مصنوعی می باشد.

عکس سینک کورین، سینکی مدرن در آشپزخانه شما

تفاوت سینک کورین با استیل

  • در سینک های استیل در صورت استفاده از سیم های ظرفشویی، امکان خش افتادن سینک وجود دارد و باید در تمیز کردن آن بسیار دقت کرد؛ اما سینک های کورین ضد خراش هستند و فقط در صورت کشیدن وسایل نوک تیز بر روی سطح آن، دچار خش می شوند.
  • سینک های استیل نسبت به انواع کورینی رایج تر و مورد توجه اکثریت مردم می باشند.
  • همچنین سینک های استیل قیمت کمتر و مناسب تری نسبت به سینک های کورینی دارند.
  • سینک های کورینی از لحاظ ظاهری و تنوع در طرح و نقش بسیار زیباتر از سینک های استیل می باشند.
  • این سینک ها ضد آب و آنتی باکتریال هستند و اثر لکه آب بر روی سطح آن باقی نمی ماند، درحالی که سینک های استیل به راحتی لک می افتند و دائما باید آن ها را تمیز کرد.
  • سینک های کورین به دلیل اینکه نوعی سنگ هستند، در صورت افتادن ظروف بر روی آن امکان شکستگی آن ها وجود دارد.

بهترین برندهای کورین

اخوان، استیل البرز، آتیستون، ال جی، اورانوس، میسی، سامسونگ، الکس و هانکس از بهترین تولیدکنندگان سینک کورین می باشند.

عکس سینک کورین، سینکی مدرن در آشپزخانه شما

سخن پایانی

در این نوشته از ساختمانچی به بررسی سینک کورین که از نوعی سنگ مصنوعی ساخته شده است، پرداختیم. سینک های کورینی از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به سینک های گرانیتی دارند.

مقاومت این سینک ها بالا است و در برابر ضربه و حرارت مقاومت خوبی را از خود نشان می دهند. اگر قصد خرید سینکی با نمای طبیعی دارید، اما بودجه شما برای خرید سنگ طبیعی کافی نمی باشد، پیشنهاد ما به شما خرید سینک کورین می باشد.

امیدواریم این مطلب به شما کاربران گرامی در انتخاب این نوع سینک کمک کرده باشد. نظرات خود را در مورد این نوشته از طریق کامنت با ما در میان بگذارید.