آموزش رویت

ساختمانچی

طراحی دکوراسیون داخلی خانه تنها از طریق خرید وسایل جدید تحقق نمی یابد. گاهی اوقات تغییر دکوراسیون خانه قدیمی می تواند بدین معنی باشد که شما به سنت های خانوادگی خود علاقه دارید و در نظر دارید با بهبود شرایط، آن خانه را برای مدت طولانی تری حفظ کنید.

در حقیقت بعضی از افراد به طور عمد سعی در جای دادن جادوی مجذوبیت، در طول فرایند تزئینات داخلی در خانه خود هستند. البته طراحی داخلی همیشه بر سر زبان ها بوده است. صادقانه باید اعتراف کرد که اکثریت تمایل به مدرنیزه دارند و در این بین آراستن خانه های قدیمی با صرف هزینه نه چندان زیاد نیز قابل توجه می باشد.

نکته این جاست که چگونه به ظاهری مدرن در خانه های خود دست یابیم؟ در این مطلب از ساختمانچی به بیان مهم ترین و کاربردی ترین ایده های تزئین و بازسازی خانه های قدیمی و تبدیل آن ها به خانه هایی جدید و بروز می پردازیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

ایده های بازسازی و تغییر در دکوراسیون خانه های قدیمی

زدودن سیاهی ها و تمیزکاری

علی رغم تلاش زیاد برای حفظ پاکیزگی خانه، نمی توان جلوی تجمع جرم و کثیفی طی سالیان دراز که بر ظاهر داخلی خانه تاثیر می گذارد را گرفت.

شاید آشپزخانه شما به قدری دوده و جرم گرفته باشد که رنگ دیوارها و کاشی ها طی سال هایی که خانه را خریداری کرده اید تغییر کرده باشد. حال زمان آن فرارسیده است که قبل از اجرای هرگونه ایده طراحی، با استفاده از شوینده های قوی به تمیزکردن آشپزخانه بپردازید و کاشی ها و دیوارها را برق بیندازید.

گذر زمان باعث بجاماندن کثیفی در فضای بیرونی نیز می شود. بنابراین لازم است که با استفاده از آب و مواد شوینده، لکه ها و کثیفی های بجامانده طی این سالیان را از بین ببرید.

تغییر خانه قدیمی

تجدید رنگ آمیزی

رنگ، بهترین وسیله برای مخفی کردن و رفع توجه از معایب می باشد. در این شرایط بهتر است با رنگ قبلی خداحافظی کنید و از طیف روشن تر و درخشان تری از همان رنگ برای تجدید رنگ سقف ها و دیوارها استفاده نمایید.

تجدید رنگ آمیزی

بعضی ایده های تزئینی بسیار مقرون به صرفه می باشد. تغییرات جزئی و کنتراست هایی چشم گیر می توانند مورد استقبال قرار گیرند.

تعویض کاغذ دیواری ها

استفاده از انواع کاغذ دیواری برای دیوار اصلی می تواند ایده خوبی باشد. پوشاندن تمام دیوارها با یک کاغذ دیواری از ایده های طراحی های قدیمی می باشد.

تعویض کاغذ دیواری ها

حذف کاغذ دیواری های قدیمی باعث ایجاد تازگی و تغییر در حس و حال فضای اتاق می شود. این کار به شما کمک می کند که تنها با یک تغییر ساده خانه خود را به سبک مدرن تغییر دهید. انجام این کار متحمل هزینه زیادی نیست و راهی ارزان قیمت در جهت تغییر دکوراسیون خانه می باشد.

نمایش ترتیب و پاکیزگی با استفاده از پرده های قرار گرفته در قاب پنجره

پرده هایی که در قاب پنجره قرار می گیرند بسیار بهتر از پرده های سنگین هستند. این گونه پرده ها زیبایی فضا را بیشتر نشان می دهند. در عین حال این پرده ها ظاهری مدرن دارند و باعث تازگی فضای خانه بدون حذف الگوهای اصلی از تزئینات خانه می شود.

نمایش ترتیب و پاکیزگی با استفاده از پرده های قرار گرفته در قاب پنجره

استفاده از شیشه های رنگی

استفاده از پنجره هایی با شیشه های رنگی از ایده های لذت بخش طراحی خانه ها می باشد. به این خاطر اگر شانس برخورداری از این پنجره ها را دارید، آن را در معرض دید همگان قرار دهید.

برای برجسته‌سازی این گونه پنجره ها، از رنگ سفید برای دیوارهای اطراف آن ها استفاده نمایید. حتی می توانید از کاغذ دیواری با طرح هندسی مخالف طرح پنجره، برای ایجاد چشم اندازی زیبا استفاده کنید.

تعویض وسایل فلزی قدیمی

استفاده از دستگیره های قدیمی خانه مادر بزرگ در طراحی های به ظاهر مدرن تاثیری مشابه با نوشته “این خانه قدیمی است” در بالای درب ورودی دارد. فکر نمی کنید در طراحی این گونه خانه ها به تغییرات بیشتری نیاز است؟

با توجه به ارزان بودن تعویض این وسایل، هیچ دلیلی برای استفاده از وسایل فلزی کهنه و قدیمی وجود ندارد. در ابتدا می توانید با تعویض قطعه های کوچک مانند دستگیره کابینت یا پریزها شروع کنید. در ادامه خواهید دید که همین کارهای کوچک چگونه فضای خانه را تغییر خواهند داد.

بخوانید!  کاغذ دیواری اتاق خواب و نکاتی که باید بدانیم!

قفسه بندی

به جای استفاده از کتابخانه های بزرگ، از قفسه های باز و بدون درب استفاده کنید تا فضای بیش تری برای نگه داری کتاب ها و وسایل، بدون تاثیر بر معماری اصلی داشته باشید. در این صورت صاحب یک گالری جذاب در خانه می شوید که مناسب سبک مدرن و خانه های قدیمی تر می باشد و می توانید به شکل دلخواه آن ها را تزئین کنید.

قفسه بندی

نوسازی سطوح چوبی

اگر قصد دارید کمی بیش تر از بودجه موجود را صرف بازسازی خانه خود کنید، کفپوش ها را از قلم نیاندازید. بدون شک کفپوش ها بیشتر از سایر قسمت ها مورد استفاده قرار می گیرند و به همین خاطر بیشتر آسیب می بینند و ظاهر داخلی خانه را تحت تاثیر قرار می دهند.

به همین خاطر تعویض آن ها با کفپوش چوبی مدرن بسیار مهم می باشد. این کار می تواند توسط شخص شما انجام پذیرد و یا اگر به دنبال صرفه جویی در وقت هستید این کار را به یک متخصص بسپارید. اگر میزان بودجه شما اجازه می دهد تنها به استفاده از وکس و سیلر اکتفا نکنید و کل کفپوش را تعویض نمایید.

نوسازی سطوح چوبی

بازسازی حمام و سرویس های بهداشتی

با استفاده از رنگ های شاد و خنثی یا تعویض بعضی از وسایل آن، به حمام خانه جانی دوباره ببخشید. استفاده از کمدهایی از جنس چوب درخت بلوط و چوب درخت گردو که در زیر روشویی ها تعبیه می شود و رنگ آمیزی مجدد آن ها، ظاهر قدیمی سرویس بهداشتی را تغییر می دهد.

این روش روشی ارزان برای طراحی دکوراسیون بوده و انجام آن نیز بسیار آسان می باشد. ایده ارزان قیمت دیگر تعویض کانترها با گرانیت یا کادربندی آینه ها به وسیله چوب می باشد. برای ایجاد ظاهری تمیز و زیبا به تعویض روشویی نیز فکر کنید، چرا که همراه با کاشی های درخشان نمایی چشمگیر ایجاد می کنند.

بازسازی حمام و سرویس های بهداشتی

خرید لوازم خانگی جدید

آشپزخانه های مدرن به لوازم جدید و مناسب تری نیاز دارند. خرید لوازم خانگی جدید تنها در ظاهر اثر گذار نمی باشد. این گونه وسایل قرار نیست تا همیشه برای شما کار کنند، به علاوه با گذشت زمان کارایی آن ها کم می شود.

البته تعویض این گونه وسایل متحمل هزینه زیادی می باشد و یکی از گران ترین ایده های تغییر دکوراسیون محسوب می شود، اما در نهایت با انجام این کار این گارانتی برای شما وجود دارد که تا مدت ها می توانید از این گونه وسایل استفاده نمایید.

خرید لوازم خانگی جدید

استفاده از مبلمان به روز

زمانی که به مبلمان های سنتی فکر می کنید، مبلمان هایی با ابعاد بزرگ و حکاکی شده در ذهن تداعی می شود. این امر نشانگر این است که برای طراحی خانه سبک معاصر خود باید فکر استفاده از این مبلمان ها را از سر بیرون کنید.

مبلمان های مدرن معمولا ظاهری ساده دارند و نقشی اساسی در ایده های معماری ایفا می کنند. شما می توانید برای اجرای سبک مینیمالیسم از وسایل ساده ای که به درستی انتخاب شدند، استفاده نمایید و یا فضای خانه را به وسیله افزودن کارکترهایی جذاب و تلفیق عناصر قدیمی و جدید بیآرایید. طراحان داخلی بر این باورند که این راهکار، بهترین استراتژی برای ایجاد فضایی شخصی می باشد.

استفاده از مبلمان به روز

استفاده از کارهای هنری مدرن

هیچ چیز بدتر از استفاده از کارهای هنری کسل کننده نیست. پس شاید زمان آن فرارسیده است که طراحی قدیمی خانه خود را به تم سبک معاصر تغییر دهید. برای این کار می توانید کارهای هنرمندان معاصر را خریداری کنید و با این کار جذابیت اتاق نشیمن خانه را با هزینه ای مقرون به صرفه چند برابر نمایید.

استفاده از کارهای هنری مدرن

علاوه بر این، هیچ اجباری در خرید یک مجموعه کامل از این آثار وجود ندارد و شما می توانید با انتخاب تعداد معدودی از این آثار و بدون صرف هزینه زیاد، تغییری کلی در دکوراسیون خانه خود ایجاد کنید.

به کارگیری عناصر طبیعی

الهام از طبیعت و استفاده از وسایلی مانند سبدهای چوبی و یا چوب های پتینه شده که روح طبیعت در آن ها جریان دارد، نمونه های ارزشمندی از سبک روستیک هستند که علاقه شما برای دنبال‌کردن طبیعت بدون نادیده‌گرفتن زیبایی خانه را نشان می دهد. استفاده از عناصر طبیعی می تواند از ایده های تاثیر گذار در آراستگی خانه باشد.

به کارگیری عناصر طبیعی

لذت از خانه قدیمی خود

همان طور که در ابتدا گفتیم، همه مواردی که به خانه های قدیمی مربوط می شوند بد و غیر قابل تحمل نیستند. ممکن است شما میزان زیادی زمان و هزینه صرف بازسازی خانه قدیمی خود کنید، اما در این میان یک سری از عوامل هستند که بهتر است ساده و به همان شکل قدیمی خود باقی بمانند؛ چرا که هزینه تعویض آن ها بیشتر از هزینه ای که کنار گذاشتید می باشد.

بخوانید!  ایده های نورپردازی آشپزخانه[جدیدترین عکس ها و نمونه های مدرن]

امروزه خانه هایی با راه پله های منحصر بفرد، درب های سنگین حکاکی و جزئیات مشابه، نایاب شدند. خانه هایی این چنین، نوعی گارانتی برای صاحبان آن ها محسوب می شود، چرا که این خانه ها بسیار جلب توجه می کنند. همچنین تعداد زیادی از المان های دکوری مربوط به خانه های قدیمی نیز وجود دارند که باید دست نخورده باقی بمانند.

حوض های خانه های قدیمی، وان های قدیمی، شومینه های سنگی بزرگ و وسایل دیگری که امروزه نمی توان در هیچ جا پیدا کرد، از جمله المان هایی هستند که بهتر است به همان شکل باقی بمانند.

از خانه قدیمی خود لذت ببرید

نمایش پنجره ها

اگر این شانس را دارید که خانه شما پنجره هایی با استین گلاس دارد، سقف و دیوارها را با رنگ روشن رنگ آمیزی کنید تا این پنجره ها همانند یک اثر هنری و رنگارنگ به نمایش گذاشته شوند.

پنجره ها را به عنوان یک شاهکار به نمایش بگذارید

استفاده از پرده برای پوشش ظاهر نامناسب پنجره ها

خانه های قدیمی اغلب پنجره های نافرم در مکان های نامناسب دارند. یک دیوار پوشیده‌شده با پرده می تواند بهترین راه برای تمیز نشان‌دادن ظاهر اتاق بدون پاک‌کردن کامل پنجره ها و مسدود‌کردن نور باشد. همانطور که مشاهده می کنید، علی‌رغم اینکه پنجره ها باریک و بلند هستند، کناره های دیوار نرم و صیقلی می باشند.

برای پوشاندن ظاهر نامناسب پنجره ها از پرده استفاده کنید

ترکیب سبک مدرن با سنتی

برخی از وسایل قدیمی که نماد هویت و تاریخ منزل شما هستند را به نمایش بگذارید و در کنار آن ها از المان های مدرن که روزمره با آن ها سر و کار دارید استفاده نمائید. این المان های ضروری می توانند شامل تلویزیون، کامپیوتر و یا کاناپه های مدرن باشند و در کنار اشیاء قدیمی، مدرن بودن خود را به زیبایی به تصویر بکشند.

ترکیب سبک مدرن با سنتی

استفاده از متریال های بیرون از خانه

روش دیگر برای تغییر دکوراسیون خانه های قدیمی، استفاده از وسایل و المان هایی نظیر چوب است که برای مثال می توان از باغچه آورد.

چوب هایی که ظاهر تقریباً قدیمی دارند جلوه خانه شما را جذاب تر نشان می دهند، بنابراین از این المان ها بدون آنکه آن ها را رنگ آمیزی کرده یا جلا دهید استفاده کنید.

استفاده از متریال های بیرون از خانه

تفکیک خانه به قسمت های مختلف

خانه های قدیمی اصولاً اتاق هایی غیر معمول و راهروهای باریک و طولانی دارند که اصولاً غیرقابل استفاده هستند. برای کاربردی کردن فضا می توانید از آن ها استفاده بهینه کرده و با چیدمانی زیبا آن ها را قابل استفاده کنید. شما می توانید در این قسمت ها فرش ایرانی پهن کنید و مبل های تک نفره قرار دهید. با این کار یک فضای نشیمن دنج ایجاد می کنید و از آن لذت می برید.

تفکیک خانه به قسمت های مختلف

استفاده از پرده رومن

همانطور که می دانید پرده زیبایی پنجره را دو برابر می کند و تاثیر بسزایی بر دکوراسیون داخلی می گذارد. شما می توانید با نصب پرده رومن حسی مدرن به خانه قدیمی خود ببخشید و هنگامی که به نور احتیاج داشتید به راحتی آن ها را جمع کنید و از روشنایی فضا لذت ببرید. این مدل پرده ها مد روز هستند و ظاهر خانه قدیمی شما را زیبا و جذاب نشان می دهند.

استفاده از پرده رومن

کلام پایانی

اگر در خصوص تغییر دکوراسیون خانه قدیمی ایده ای در ذهن دارید می توانید آن را با اهالی ساختمانچی در میان بگذارید. ساختمانچی پذیرای ایده های ناب و خلاقانه شما می باشد.