آموزش رویت

ساختمانچی

تصور کنید که قرار است برای عقد قراردادی کاری و مهم به یکی از شرکت‌های بزرگ مراجعه کنید. احتمالا در تمامی مسیر رسیدن به شرکت، درمورد عظمت آنها و جایگاه مناسبشان در بازار فکر می‌کنید. اما پس از اینکه به مقصد رسیدید، به عنوان اولین برخورد، درب فلزی ساختمان با ظاهری کاملاً سفید رنگ و بدون هیچ نقش و نگار و المان جذابی در مقابل چشم شما نمایان می‌شود. اولین ارتباط شما، با یک اتفاق منفی شروع شد! پس از آن قصد پارک کردن خودرو در پارکینگ ساختمان را دارید؛ اما بار دیگر، با یک درب نسبتاً بزرگ برخورد می‌کنید. دری که حتی از درب پارکینگ تمامی ساختمان‌هایی که تا به آن روز مشاهده کرده‌اید هم ساده‌تر است. این موضوع هم به دومین برخورد منفی شما تبدیل می‌شود. احتمالاً با استناد به مثل معروف “سالی که نکوست از بهارش پیداست” در ادامه رسیدن به اتاق دفتر هیچ چیز خاصی از جمله زیبایی ظاهری دیوارها، تابلوهای راهرو، فرش قرمز زیرپایتان و… نظر شما را جلب نکرده و نمی‌کند. حتی این تجربه‌های بد در ابتدای ورود، می‌تواند باعث ایجاد تأثیر منفی بر تصمیم‌گیری‌های شما در مورد این شرکت و قرارداد کاریتان هم بشود!

هدف از بیان این مثال، روشن کردن اهمیت درب فلزی ساختمان یا درب پارکینگ در زیبایی کل ساختمان و تأثیر آن بر مخاطبین و حتی رهگذران بود. در این مقاله قصد داریم نکات مهمی که باید برای خرید درب فلزی و انواع دیگر درب‌ها مد نظر داشته باشید را برایتان بازگو کرده و در همین بین، یک شرکت معتبر برای دریافت محصول و خدمات با کیفیت را به شما معرفی کنیم.

عکس نکات مهم خرید درب! از درب فلزی ساختمان تا درب پارکینگنکات خرید درب

زیبایی

برای اینکه مانند مثال ابتدای مقاله مخاطبان، میهمانان و… از دیدار اولشان با ساختمان ما دچار حس منفی و تصور وجود ضعف در معماری مجموعه نشوند، باید به زیبایی درب فلزی ساختمان اهمیت بسیاری بدهیم، چرا که اولین تاثیر، مهم‌ترین تاثیر است! در گذشته تنها کافی بود برای انتخاب رنگ درب آهنی مجموعه، به جای رنگ سفید به سراغ رنگ‌هایی شاد مثل بنفش، قرمز یا سبز برویم تا این موضوع به تنهایی باعث رسیدن ما به هدفمان و جلب نظر مخاطبان بشود. اما امروز طرح و نقش است که زیبایی درب فلزی ساختمان‌ها و دیگر انواع درب را مشخص می‌کند.

طرح و نقش بر روی درب آهنی

در کارگاه‌های مختلف برای طرح و نقش دادن به درب‌های آهنی از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. اما بد نیست بدانید که در حال حاضر، جدیدترین تکنولوژی موجود برای انجام این کار، فناوری برش لیزری است. در زمان خرید درب مطمئن شوید که درهای انتخابی شما با استفاده از فناوری برش لیزر‌های نقش داده شده‌ و بر اثر برش و ایجاد طرح با دیگر دستگاه‌ها، استحکام و یکپارچگی خود را از دست نداده‌اند. از جمله شرکت‌هایی که درب‌های فلزی و آهنی خود را با استفاده از فناوری مذکور طراحی و نقش‌بندی می‌کند، شرکت آذر فلز پایون است. دستگاه‌ها و فناوری های مورد استفاده در این مجموعه تابع آخرین تکنولوژی های روز دنیا می باشند که باعث کاهش مشکلات کوچک، اما پراهمیت مربوط به زیبایی محصولات آن‌ها شده اند.

بخوانید!  چوب پلاستیکی چیست؟

رنگ درب

رنگ درب نقش پراهمیتی در زیبایی آن ایفا می‌کند اما در زمان خرید صرفاً به زیبایی رنگ دقت نکنید. شما باید مطمئن شوید که رنگ استفاده شده از دوام بالایی بر روی فلز به کار رفته برخوردار است. در حال حاضر بهترین نوع رنگ، رنگ‌های کوره‌ای الکترواستاتیک (پودری) می باشد.

متأسفانه برخی از کارگاه‌های تولید درب فلزی برای افزایش حاشیه سود خود، علاقه‌ای به استفاده از این نوع رنگ ندارند. محصولات آذر فلز پایون، تماماً با استفاده از رنگ‌های الکترواستاتیک رنگ‌آمیزی می‌شوند که این موضوع باعث افزایش زیبایی و البته ماندگاری رنگ بر روی درب خواهد شد.

امنیت درب فلزی ساختمان و درب پارکینگ

بعد از اینکه مطمئن شدید طرح و رنگ انتخابی شما، تمام چشم‌ها را به خود خیره می‌کند، باید به سراغ موضوع مهم بعدی در نکات خرید درب، یعنی امنیت بروید. در زمان خرید درب صرفا نباید به زیبایی آن توجه کرد. اینکه درب انتخاب شده از امنیت بالایی نیز برخوردار باشد نکته بسیار مهمی است که البته اهمیت آن، برای خرید درب پارکینگ دوچندان خواهد شد.

برای بررسی امنیت درب باید به چند مورد توجه کنید:

  • مواد اولیه به کار رفته در ساخت درب
  • در صورت وجود شیشه، جنس شیشه استفاده شده و مقاومت آن
  • قفل و دستگیره درب

اگر قصد معرفی یک شرکت معتبر در زمینه فروش درب با امنیت را داشته باشیم، باید باز هم به آذر فلز پایون اشاره کنیم. درب‌های فلزی پایون با استفاده از فولاد یکپارچه با کیفیت و دیگر درب‌های آن با به کارگیری بهترین مواد اولیه ساخته شده‌اند. شیشه‌های به کار رفته در درب ساخته شده توسط این مجموعه، از جنس شیشه سکوریت نشکن هستند که خیال شما را بابت هر نوع اقدام به سرقت از آنها راحت می‌کند. قفل و دستگیره‌های این درب‌ها نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده تا بتوانند به راحتی سارقان را از رسیدن به  هدفشان ناکام بگذارند.

مقاومت و پایداری در برابر شرایط جوی

چه برای انبوه‌سازان و چه افرادی که قصد ساخت منزل و ساختمان خود را دارند، مقاومت مصالح و محصولات به کار رفته در بنا بسیار مهم است. مطمئنا هیچکس دوست ندارد 3 سال پس از خرید درب حیاط خانه خود مجبور به تعویض آن، مرمت لولاها یا حتی رنگ‌آمیزی دوباره آن بشود. از همین رو باید در بین نکات خرید درب، به مقاومت و پایداری آن توجه ویژه‌ای کنید تا در آینده با مشکلات رو به رو نشوید. در همین راستا به یاد داشته باشید که هر دری نمی‌تواند در هر نقطه از کشور ما مورد استفاده قرار گیرد. در بعضی از مناطق آفتاب سوزان باعث کاهش مقاومت رنگ درب شده و سریعاً آن را از بین می‌برد و در برخی مناطق دیگر، رطوبت بالای هوا، مواد اولیه به کار رفته در درب آهنی را با مشکل روبرو کرده و پس از مدت کوتاهی مانع از کارایی صحیح آن می‌شود. گرد و غبار، خشکی هوا، سرمای شدید، باران و برف، رطوبت و … از دیگر عواملی هستند که می‌توانند باعث کاهش پایداری درب خریداری شده توسط شما شوند. متأسفانه اغلب این موارد ذکر شده در بیشتر نقاط کشور ما حاکم هستند. راهکار فرار از این مشکلات، خرید درب مقاوم نسبت به آب و هوای منطقه شما نیست بلکه راهکار، خرید درب مقاومت نسبت به تمامی شرایط آب و هوایی است. با توجه به اینکه مجموعه پایون محصولات خود را در استان‌های مختلف کشور به فروش می‌رساند، تمامی درب‌های ساخته شده توسط آنها توانایی مقابله با شرایط آب و هوایی ذکر شده را به صورت پیش‌فرض دارند و خیال خریداران را از این بابت آسوده می‌کنند.

بخوانید!  بهترین عایق صدای دیوار را از ایده پویان بخواهید!

عکس نکات مهم خرید درب! از درب فلزی ساختمان تا درب پارکینگارائه بصورت یک پک کامل

مجموعه پایون افتخار دارد محصولات درب ساختمانی خود را به صورت یک پک کامل شامل دستگیره ها، یراق آلات، لولا، قفل های مکانیکی و یا برقی، ملزومات نصب درب ها و …، به مشتریان خود ارائه دهد. با خرید این درب ها ، دیگر لازم نیست زمان و انرژی زیادی را برای تهیه لوازم مورد نیاز برای درب ساختمانی هدر بدهید! پک کامل درب های پایون را خریداری کنید و یک محصول جامع را تحویل بگیرید!

کلام آخر

به عنوان کلام آخر باید به یک نکته جالب در مورد ویژگی‌های محصولات مجموعه پایون اشاره کنیم و آن هم این موضوع است که:

«درب‌های فلزی پایون در کنار اینکه مقاومت و پایداری خود را در مقابل شرایط مختلف آب و هوایی حفظ کرده و در مواجهه با سارقان عملکرد بسیار رضایت بخشی دارند، توانسته اند زیبایی را به بهترین شکل ممکن در طراحی خود حفظ و نگهداری کنند. مهندسان طراح این محصولات به هیچ عنوان برای افزایش مقاومت و امنیت آنها، از زیبایی درب ها کم نکرده‌اند.»

همین موضوع باعث می‌شود تا بتوانیم از درب فلزی پایون به عنوان یکی از بهترین مجموعه‌های تولید درب و پنجره در کشور یاد کرده و محصولاتشان را بین رقابتی ترین محصولات مرتبط دسته‌بندی کنیم.

در این مقاله در مورد نکات مهم خرید درب اطلاعاتی را ارائه کرده و شرکت معتبری را هم برای خرید محصولات با کیفیت از جمله درب فلزی ساختمان به شما معرفی کردیم. امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشد.