آموزش رویت

ساختمانچی

لازم به ذکر است طراحی ویلا به عوامل گوناگونی اعم از منطقه‌ی استقرار، آب و هوای منطقه، شرایط جغرافیایی منطقه و موارد دیگری از این دست بستگی دارد که از همه مهم‌تر سلیقه‌ی صاحب ویلاست. در واقع مهم ترین عامل در طراحی ویلا چه از نظر داخلی و چه از نظر نمای بیرونی به سلیقه‌ی مالک بستگی دارد.

مهندسان و متخصصان طراحی ویلا همواره می‌کوشند براساس نظر و سلیقه‌ی مشتری گزینه‌های مناسبی برای انتخاب در اختیارشان بگذارند و مطابق با درخواست آن‌ها طراحی ویلای مربوطه را اجرایی کنند. مالکانی که خواستار ساخت ویلا در زمین خود هستند و یا قصد عوض کردن طراحی داخلی ویلای خود را دارند می‌توانند از بین انواع و اقسام سبک‌های موجود برای طراحی، به راحتی گزینه مورد پسند و سلیقه‌ی خود را یافته و اجرایی کنند.

گفتنی است سبک‌های طراحی ویلا و انواع ویلاها در سه دسته‌ی مختلف تقسیم بندی شده‌اند که همه‌ی آن‌ها براساس سلیقه‌ی متقاضیان به وجود آمده‌اند. دسته بندی انواع سبک‌های ساخت ویلا تحت عنوان‌هایی نظیر مواردی که در ادامه آمده است مشخص می‌شوند:

  • طراحی ویلا مدرن
  • طراحی ویلا کلاسیک
  • طراحی ویلا ایرانی

البته نمی‌توان به طور قطع سه مورد فوق را تمام سبک‌های طراحی ویلا نام برد چرا که ممکن است مهندسان و سازندگان ساخت ویلا بر اثر ابتکار عمل و خلاقیتی که دارند، سبک‌های جدیدی از طراحی ویلا را ارائه دهند‌.

اگر به دنبال جمع آوری اطلاعات پیرامون انواع سبک‌های طراحی ویلا اعم از سبک‌هایی که نام برده شد هستید، مطالعه‌ی مواردی که در ادامه آورده شده و توضیحات مختصر، مفید و در عین حال جامعی در مورد هر کدام از سبک‌های طراحی ویلا است، پیشنهاد می‌شود.عکس شرکت اویم شاهانه، متخصص در طراحی ویلا و ساخت ویلا

نکته‌هایی در مورد طراحی ویلای مدرن

در میان سبک‌های مختلف طراحی ویلا، سبک مدرن توجه‌ به مراتب بیشتری را به خود جذب کرده است، چرا که با توجه به بررسی‌ها و آمارگیری‌های انجام شده در حال حاضر ساخت ویلاهایی با سبک‌های مدرن بیشتر است که روز به روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

بخوانید!  چگونه قفل دیجیتال از انتشار آلودگی جلوگیری می‌کند؟

در مورد طراحی ویلای مدرن مهم ترین و حائز اهمیت ترین نکته‌ای که وجود دارد، سادگی آن است. در واقع مهندسان طراحی داخلی ویلا برای طراحی ویلا به سبک مدرن بیشترین مبنای آن را بر پایه‌ی سادگی بنا می‌کنند، لذا ویلاهایی که به سبک مدرن طراحی می‌شوند فاقد بخش‌های تجملاتی هستند.عکس شرکت اویم شاهانه، متخصص در طراحی ویلا و ساخت ویلا

لازم به ذکر است در طراحی ویلای مدرن به طور عمده از رنگ‌هایی با طیف خنثی مثل سفید، کرم، بژ، خاکستری، مشکی و … استفاده می‌شود. یکی از عواملی که در طراحی ویلای مدرن بیشتر توجهات را به خود جلب می‌کند، نمای ویلاهای مدرن است. ویلاهایی که به سبک مدرن طراحی شده‌اند همواره از نماهایی باز و بسیار چشم نواز برخوردار هستند.

البته مسئله‌ای که در مورد طراحی ویلای مدرن وجود دارد این است که پارامترها و المان‌های مورد استفاده در آن همواره دستخوش تغییرات مداومی است، زیرا سبک مدرن به معنای پیروی کردن از عنصرها و اِلِمان‌های روز است. طراحی منظر مدرن و ساخت محوطه سازی مدرن در گروه اویم شاهانه طراحی و اجرا می‌شود و از این رو طراحی مدرن ویلا به واسطه تغییرات مداومی که در اِلِمان‌های روز دنیا به وجود می‌آید، همواره در حال تغییر است. بنابراین برای طراحی ویلای مدرن نمی‌توان الگو و یا متد خاصی را معرفی کرد.

طراحی ویلای کلاسیک چه نوع سبکی است؟

سبک طراحی ویلا کلاسیک نیز از آن دست سبک‌هایی است که برای طراحی ویلا مورد استفاده متداول طراحان ویلا قرار می‌گیرد، چرا که طرفداران چشمگیری در سطح کشور دارد. ساخت ویلا کلاسیک عمدتاً مورد پسند و سلیقه‌ی افرادی است که همواره طرفدار اِلِمان‌های سنتی هستند، لذا این سبک از طراحی بر پایه‌ی استفاده از عناصر سنتی بنا شده است.

از جمله نکات جالب و حائز اهمیت در رابطه با طراحی ویلای کلاسیک پیروی از نظم و تقارن است. به گونه‌ای که اگر به نمای یکی از ویلاهای کلاسیک نگاه کنید شاهد نظم و تقارن بسیار زیبایی خواهید بود. تقارن و نظم در طراحی ویلای کلاسیک به صورتی است که دو نیمه‌ی مختلف ویلا دقیقا با یک شکل و ظاهر هستند.

بخوانید!  بررسی کامل سقف رابیتس به همراه مزایا و معایب آن

استفاده از اِلِمان‌های تزئینی یکی از پر طرفدارترین نکاتی است که در طراحی ویلای کلاسیک بیشترین توجه‌ها را به خود جذب کرده است. در طراحی ویلای کلاسیک استفاده از تجملاتی مثل ستون‌های بلند، انواع مجسمه‌ها، سرستون، طاق‌های بلند و موارد دیگری از این دست متداول است. اکثر رنگ‌هایی که برای طراحی ویلای کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرد رنگ‌هایی نظیر قهوه‌ای، طلایی، کرم، مشکی، سفید و نظایر آنها هستند. یکی دیگر از اِلِمان‌های رایجی که برای طراحی ویلای کلاسیک استفاده می‌شود، اِلِمان‌های چوبی است.

جالب است بدانید برای طراحی فضاهای داخلی و همچنین بیرونی ویلاهای کلاسیک زوایای تیز تا جای ممکن استفاده نمی‌شود و به طور معمول مهندسان طراحی سعی می‌کنند تا جایی که امکان پذیر است از زاویه‌های منحنی و قوس دار استفاده کنند.عکس شرکت اویم شاهانه، متخصص در طراحی ویلا و ساخت ویلا

طراحی ویلا به سبک ایرانی چیست؟

سبک ایرانی را می‌توان به عنوان شجاعانه ترین سبک در طراحی داخلی ویلا معرفی کرد، چرا که در این سبک از طراحی داخلی مهندسان طراحی با دستی باز از اِلمان‌های مختلفی اعم از اِلمان‌های سبک کلاسیک و مدرن به صورت ترکیبی استفاده می‌کنند.

برای طراحی داخلی ویلا به سبک تلفیقی می‌توان از متدهای متعدد و گوناگونی نظیر متدهای مدرن، سنتی و یا هر چیز دیگری که بسته به خلاقیت و ابتکار عمل مهندس و یا صاحب ملک است، استفاده کرد. خلاقیت در این سبک از طراحی ویلا حرف اول را می‌زند چرا که اگر با ابتکار عمل و خلاقیتی درست و اصولی انجام شود، سرانجام کار بسیار جذاب، زیبا و هیجان انگیز خواهد شد. در این سبک از طراحی منظر، مهندس طراحی از هیچ الگویی پیروی نمی‌کند و با نادیده گرفتن تمام اصول طراحی داخلی به طرح زدن می‌پردازد.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر و ساخت و طراحی ویلا می‌توانند به سایت اویم شاهانه طراحی ویلا به آدرس www.evimshahane.com مراجعه و یا با شماره 09127698751 در ارتباط باشند.