آموزش رویت

ساختمانچی

دکوراسیون آرایشگاه زنانه می تواند نقش مهمی در جذب مشتری داشته باشد. آن چه که در دکوراسیون آرایشگاه زنانه باید مورد توجه قرار گیرد، ایجاد فضایی است که مشتری در آن احساس راحتی داشته باشد.

تحقق این امر با استفاده از چه روش هایی امکان پذیر می باشد؟ در ادامه این مطلب از ساختمانچی همراه ما شوید و از ایده های جذاب و کاربردی در این زمینه استفاده نمایید.

نکات مهم دکوراسیون سالن آرایشگاه زنانه

دکوراسیون آرایشگاه زنانه یکی از مهیج ترین تجربه هایی است که فرد می تواند در زمینه دکوراسیون داخلی تجربه کند. در این جا به سراغ مهم ترین نکاتی که باید در این زمینه مورد استفاده قرار گیرند، خواهیم رفت.

ایجاد مکانی راحت برای مشتریان

یکی از نکات مهمی که باید در این زمینه به یاد داشته باشید، ایجاد فضایی است که مشتری در آن احساس راحتی داشته باشد. یکی از راهکارها برای ایجاد چنین فضایی انتخاب مبلمان مناسب می باشد. از آن جایی که امکان معطل شدن مشتری در آرایشگاه وجود دارد، انتخاب مبلمانی که از راحتی برخوردار باشد، نکته مهمی است که باید به آن توجه کنید.

استفاده بهینه از فضای آرایشگاه

استفاده بهینه از فضای آرایشگاه نیز بسیار حائز اهمیت می باشد. اگر به دنبال جذب مشتری هستید، از طراحی فضایی جذاب غافل نشوید. آن چه که در طراحی چنین فضایی می تواند به شما کمک کند، استفاده از المان های تزئینی مناسب و به کارگیری لوازم حرفه ای که با کار شما در ارتباط می باشد، است.

دیزاین سالن آرایشگاه زنانه

دسترسی آسان به آرایشگاه

اگر در شرف افتتاح یک سالن زیبایی برای خود هستید، بهتر است در انتخاب مکان مناسب برای انجام این کار دقت کنید. دسترسی راحت به آرایشگاه از نکاتی است که مشتریان به آن توجه ویژه ای دارند.

استفاده از پارتیشن برای جداسازی قسمت های مختلف

همچنین فضایی که برای انجام این کار انتخاب می نمایید، بسیار نکته مهم و حائز اهمیتی می باشد. برای مثال بهتر است مکان موردنظر به گونه ای باشد که امکان جدا سازی فضای کار با فضایی که مشتری در آن قسمت نشسته است، وجود داشته باشد. در صورتی که فضای آرایشگاه کوچک می باشد، می توانید از انواع پارتیشن بندی برای جداسازی قسمت های مختلف آرایشگاه استفاده نمایید.

استفاده از پارتیشن در ارایشگاه زنانه

انتخاب آینه مناسب

آینه جزء جدایی ناپذیر در سالن های آرایشی می باشد. از این رو انتخاب آینه هایی که از قاب های زیبا برخوردار می باشند، را فراموش نکنید. همچنین بهتر است در قسمت های مختلف از آینه استفاده نمایید تا مشتری بتواند به راحتی از آن استفاده نماید.

آینه آرایشگاه

قراردادن میزها در فواصل مناسب

از جمله نکاتی که در هنگام طراحی دکوراسیون آرایشگاه زنانه باید به یاد داشته باشید، قرار دادن میزهای کار با فاصله حداقل 1/2 متری از یکدیگر می باشد. در صورتی که فضای آرایشگاه کوچک است می توانید از میزهای یکسره استفاده نمایید. استفاده از این میزها می تواند تعداد مشتریان بیشتری را ساپورت کند.

بخوانید!  انواع کفپوش آشپزخانه

استفاده از المان های سرگرم کننده برای مشتریان

بد نیست از ایده هایی برای سرگرمی مشتری استفاده نمایید. برای مثال از جمله راهکارهایی که می توانید به این منظور مورد استفاده قرار دهید، استفاده از یک صفحه نمایشگر و نمایش مدل کارهای آرایشی می باشد. استفاده از مجلات برتر مد روز نیز از دیگر ایده هایی است که می توانید در این زمینه به کار گیرید.

ارایشگاه

استفاده از فضایی مجزا و لوکس برای میکاپ

اگر شما آرایشگری هستد که در زمینه میکاپ عروس به طور حرفه ای عمل می کنید، بهتر است از فضایی مجزا برای انجام این کار استفاده نمایید. از این رو در صوت امکان یکی از اتاق ها را تنها برای انجام این کار اختصاص دهید و از دیزانی زیبا و لوکس برای آن استفاده نمایید. برای مثال استفاده از المان های طلایی رنگ در کنار رنگ سفید می تواند ایده خوبی در این زمینه باشد.

استفاده از سیستم تهویه مناسب

استفاده از سیستم تهویه مناسب از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشید. این نکته از جمله عواملی است که در فراهم آوردن آسایش مشتری حائز اهمیت می باشد. اهمیت این امر زمانی که در سالن آرایشی خدمات پدیکور، مانیکور و کاشت ناخن انجام می دهید، بیش تر می شود، چرا که بوی مواد می تواند باعث آزار سایر مشتریان شود.

طراحی قسمت ورودی آرایشگاه زنانه

از مهم ترین نکاتی که طراحان در دیزاین داخلی به آن توجه ویژه ای دارند، طراحی قسمت ورودی می باشد، چرا که تاثیرگذاری این قسمت در هنگام ورود مشتری بسیار بالا می باشد.

برای مثال می توانید از یک میز در این قسمت بکار برید و بر روی آن از المان های تزئینی مانند شمع، گل، مجسمه و سایر وسایل تزئینی استفاده نمایید.

طراحی قسمت ورودی آرایشگاه زنانه

انتخاب رنگ در دکوراسیون ارایشگاه زنانه

یکی از نکات مهمی که در طراحی دکوراسیون داخلی به آن می پردازند، انتخاب رنگ مناسب می باشد. در طراحی و دیزاین سالن های زیبایی بهتر است از رنگ هایی که به چشم بیننده زیبا می باشند، استفاده نمایید.

بخوانید!  انواع سینک روشویی حمام و سرویس بهداشتی

انتخاب یک یا دو رنگ غالب در کنار رنگ های خنثی می تواند ایده خوبی در این زمینه باشد. استفاده از ترکیب رنگ های ملایم برای دیزاین سالن های آرایشی را فراموش نکنید.

انتخاب رنگ در دکوراسیون ارایشگاه زنانه

انتخاب کفپوش در آرایشگاه زنانه

از آن جایی که آرایشگاه مکان پر رفت و آمدی می باشد، انتخاب کفپوش مناسب در آن از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. کفپوشی که به این منظور مورد استفاده قرار می گیرد، باید به راحتی تمیز شود و بر اثر رفت و آمد بالا در طولانی مدت دچار آسیب دیدگی نشود.

کفپوش ارایشگاه

نورپردازی در آرایشگاه زنانه

یکی از نکات مهم در دیزاین سالن های زیبایی، انتخاب روش نورپردازی مناسب می باشد. نورپردازی یک اصل مهم در چنین فضایی است و توجه به آن بسیار حائز اهمیت می باشد.

میزان شدت نور در مکانی که آرایشگر مشغول به انجام کار می باشد باید کافی و بر اساس استانداردها باشد. در قسمتی که محل انتظار مشتریان می باشد نیز باید از میزان نور کافی استفاده نمایید.

نورپردازی ارایشگاه

انتخاب سبک دیزاین آرایشگاه زنانه

انتخاب سبک برای طراحی آرایشگاه زنانه را فراموش نکنید. بهتر است قبل از اقدام برای انجام هرگونه کاری به این موضوع خوب فکر کنید. شما می توانید با توجه به سلیقه شخصی خود نمونه ای از سبک های طراحی را انتخاب نمایید. تنها نکته ای که باید به آن توجه کنید، استفاده از تنها یک سبک می باشد.

دیزاین ارایشگاه

نکات پایانی

آن چه که در این مطلب از ساختمانچی به بیان آن پرداختیم، ارائه نکاتی در زمینه طراحی دکور ارایشگاه زنانه می باشد. شما به عنوان مشتری زمانی که وارد سالن های آرایشی می شوید، چه نکته ای در طراحی آن فضا برای شما مهم تر می باشد؟ در صورت تمایل می توانید نظرات خود در این زمینه را با اهالی ساختمانچی به اشتراک بگذارید.